CAPA analizira Er Srbiju: Poslovni put srpske nacionalne avio-kompanije i preokret nakon 2018. godine

8. apr 2025

„Prince Aviation“ izlaže svoju Cesnu XLS na sajmu AERO u Fridrishafenu: Prva instalacija Kolinsovog satelitskog interneta na YU-SVL

7. apr 2025

[ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

7. apr 2025

ICAO „cyber security“ seminar u Beogradu: Inovacije, izazovi i regulativa u oblasti vazduhoplovne sajber bezbednosti

1. apr 2025

KLM letnji red letenja: Holanđani ne smanjuju broj letova za Beograd

31. mar 2025

„La Premier“: Er Frans predstavio redizajniranu kabinu prve klase

24. mar 2025

Dodatni luksuz: Er Srbija otvorila „Premium Check-in“ zonu za putnike biznis klase

18. mar 2025

Poseta novog direktora SMATSA-e Nišu: Kontrolni toranj na „Konstantinu Velikom“ ponovo na dnevnom redu

12. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] CAE „full motion level D“ A320 NEO simulator isporučen Vazduhoplovnoj akademiji

4. mar 2025

IATA izveštaj o bezbednosti letenja u 2024. godini: Sedam udesa sa smrtnim ishodom u okviru 40,6 miliona bezbedno obavljenih letova

26. feb 2025

Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

10. feb 2025

Er Srbija najavila rekordni profit od 50 miliona evra: „Miki Manojlović“, „Dejan Stanković“ i još jedan A319 od sada u vlasništvu kompanije

31. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Viz er u Beogradu prva žrtva američkih sankcija protiv NIS-a: Od juče u 15 časova mađarska avio-kompanija prestala da toči gorivo na „Nikoli Tesli“

22. jan 2025

Vozilo koje je danas upalo na aerodrom „Nikola Tesla“ – džip sa rotacionim svetlima, sa oznakama neidentifikovanog obezbeđenja

20. jan 2025

Posledice današnjeg upada neovlašćenog automobila na platforme „Nikole Tesle“ : Privremeno zatvoren prolaz kod Jat Tehnike, DCV menja granice aerodromskih zona i njihove pristupe

20. jan 2025

[EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

17. jan 2025

[INTERVJU] Jirži Marek za Tango Six: Ekspanzija na tržištu Kine, poslovni rezultati i razmišljanja o globalnoj avio-industriji

17. jan 2025

KLM promotivna kampanja: Jeftiniji letovi do preko 30 destinacija

12. jan 2025

Novi termini za „English language proficiency test“ u Trening centru kompanije „Prince Aviation“

11. jan 2025

Er Frans promocija: Jeftiniji letovi iz Beograda za dobar početak godine

10. jan 2025
[EKSKLUZIVNO] Srpska kompanija LPO Ada potpisala ugovor vredan 72 miliona dolara sa General Electricom za proizodnju lopatica za motore putničkih aviona
Aleksandar Mišković, direktor kompanije LPO Ada / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

[EKSKLUZIVNO] Srpska kompanija LPO Ada potpisala ugovor vredan 72 miliona dolara sa General Electricom za proizodnju lopatica za motore putničkih aviona

Kompanija Livnica Preciznih Odlivaka (LPO) iz Ade (Severni deo Vojvodine), potpisala je danas na najvećem  globalnom sajmu vazduhoplovne industrije u Parizu jedan od verovatno najvećih pojedinačnih komercijalnih ugovora u istoriji srpskog civilnog vazduhoplovstva kada je reč o privatnim kompanijama. LPO je ugovor potpisala sa evropskim ogrankom jedne od najvećih globalnih kompanija koje proizvode motore za putničke avione General Electric. Vrednost ugovora je 72 miliona dolara i biće realizovan počevši od ove, pa u narednih 10 godina.

Kako je ekskluzivno za Tango Six portal u Parizu kazao direktor kompanije Aleksandar Mišković, danas potpisani ugovor je samo dodatak na već aktuelni ugovor u iznosu od 110 miliona dolara koji je LPO pre dve godine potpisao takođe sa evropskim ogrankom General Electrica. Svi iznosi, dakle ukupno 182 miliona dolara su namenjeni isključivo Srbiji, odnosno kompaniji LPO koja je deo izraelske kompanije Bet Shemesh Engines Group.

LPO Ada proizvodi precizne odlivke iz kojih se izrađuju lopatice sa nerotirajuće (statorske) delove turbina niskog pritiska koje se nalaze unutar trenutno najmodernijih turbo-fenskih motora koji pogone putničke avione. Prvi ugovor iznosa 110 miliona dolara bio je namenjen za izradu lopatica za General Electricov motor najnovijije generacije LEAP 1C koji je pogonska grupa najnovijeg kineskog putničkog aviona COMAC C919 ali i Erbasovih aviona A320neo.

Danas potpisani ugovor odnosiće se na izradu lopatica za motor LEAP-1B koji pogoni najnoviji Boingov uskotrupni avion 737MAX.

– Presrećni smo zbog današnjeg potpisivanja ugovora, pre svega zato što je to potvrda kvaliteta kompanije LPO Ada i svedoči odličnom poslovnom odnosu koji imamo sa evropskim ogrankom General Electrica. Ono što mogu slobodno kazati je da očekujem da će iznos ovog ugovora i posledično količina posla sa ovim klijentom rasti. Važno nam je da ovim ugovorom sada imamo desetogodišnju stabilnost. – kazao je Mišković za Tango Six.

On napominje da je 40% prodaje LPO proizvoda namenjeno kompaniji MTU iz Nemačke, koja je nedavno u Srbiji otvorila postrojenje za reparaciju upravo motora za putničke avione.

– Kao kompanija smo profitabilni i stabilni, očekujemo da ćemo za najviše dve godine doći do očekivanih 30 miliona dolara godišnjeg prihoda.

To je značajna stvar za našu kompaniju, posebno zbog toga što smo locirani u Adi, nismo blizu niti jednog poslovnog, administrativnog niti univerzitetskog centra. Naravno, imamo odličnu saradnju sa Fakultetom Tehničkih Nauka iz Novog Sada a pre tri godine zaposlili smo i inostrane inženjere. – kazao je direktor kompanije Mišković za Tango Six portal.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Pe

Bravo za uspeh kompaniji LPO Ada!

Odgovori
Re

E ovo je prava vest,samo da je što više ovakvih poslova.

Odgovori
de

Koliko uopšte kompanija radi ovaj posao. Da li su oni jedini?

Odgovori
Br

To Adjani moji.Uvek je Vase mesto imalo sposobne ljude i firme

Vl

To je prava vest i dostignuce nasih ljudi. Da ih je vise.

Odgovori
Pa

Pre vise godina bila je kratka vest da se u ovoj fabrici proizvode lopatice uz primenu legure koja ima jako visoku temperaturu topljenja.

Odgovori
BS

Posle ovima u komsiluku nije jasno kakao to da su treca liga od nas u vazduhoplovstvu. Preterao sam, peta su liga.

Odgovori
Vl

Tradiciju ne mogu da izbrišu. Nekada smo imali tri fabrike aviona, delove za Boing radila je i Prva Petoletka iz Trstenika. Baš mi je drago kada vidim ovakvu vest.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs