Vučić o štrajku dela zaposlenih u SMATSA-i: „Oblasna kontrola nečega se pobunila pa hoće veće pare, imaju 7000 evra platu pa štrajkuju“

26. okt 2024

[POSLEDNJA VEST] Deo zaposlenih Kontrole letenja Srbije i Crne Gore sutra ipak štrajkuje na sat vremena

25. okt 2024

[EKSKLUZIVNO] Jedan dan sa timom Jat Tehnike, unutar i oko Boinga 767: Kako izgleda konverzija putničkog u kargo avion

23. okt 2024

Valjevac opitni inženjer letač u Flajt Radar obilasku proizvodnog pogona kompanije Erbas u Mirabelu

18. okt 2024

60 tona robe nedeljno preko Atlantika: Er Srbija i „Globe Air Cargo“ sklopili strateško partnerstvo

17. okt 2024

SMATSA objavila konkurs za stipendiranje i obuku 24 kandidata za kontrolore letenja

16. okt 2024

Odgovor SMATSA-e jednom od sindikata agencije: „Netačno je da smo odbili da pregovaramo o novom kolektivnom ugovoru“

15. okt 2024

Sindikat Kontrole letenja Srbije i Crne Gore preti štrajkom

15. okt 2024

KLM zimski red letenja: Dva dnevna leta na liniji Beograd-Amsterdam

2. okt 2024

„Air France-KLM“ nastavljaju sa ulaganjem u zeleniji prevoz vazduhom: Ugovor o isporuci 1,5 miliona tona održivog avio-goriva

1. okt 2024

Direktor saobraćaja Er Srbije: „U narednih pet godina, svako ko bude imao ATPL u Srbiji ima velike šanse za posao kod nas“

30. sep 2024

[POSLEDNJA VEST] Objavljen konkurs za upis na Er Srbijin kadet program za pilote: 10 kandidata besplatno od nule do potencijalnog zaposlenja kao piloti

27. sep 2024

[EKSKLUZIVNO] Intervju sa rukovodstvom Er Srbije: Razvoj i nastavak transformacije kompanije, kada dolaze Embraeri i rezultati ovogodišnje letnje sezone

27. sep 2024

Prva zvanična poseta visoko rangiranog funkcionera ICAO-a Srbiji, nastavak regionalne saradnje vazduhoplovnih regulatora

25. sep 2024

[POSLEDNJA VEST] Er Srbija počinje sa kadet programom za pilote u Vršcu: Stipendirano školovanje za 10 najboljih i potencijalno zaposlenje

22. sep 2024

Embraer (ponovo) dolazi u Beograd: E195 „E2“ i „leteći taksi“ kao opcije za prodaju, za vojni transporter je kasno?

17. sep 2024

KLM snižava cene avio-karata za letove do preko 60 destinacija

13. sep 2024

Prvi Erbas A321neo isporučen KLM-u

29. avg 2024

„Brend ambasadori“ na letovima za Kinu: Er Srbija uvela novu poziciju u okviru svoje kabinske posade

28. avg 2024

Delegacija Mašinskog fakulteta na sajmu Farnboro

2. avg 2024
[EKSKLUZIVNO] Srpska kompanija LPO Ada potpisala ugovor vredan 72 miliona dolara sa General Electricom za proizodnju lopatica za motore putničkih aviona
Aleksandar Mišković, direktor kompanije LPO Ada / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

[EKSKLUZIVNO] Srpska kompanija LPO Ada potpisala ugovor vredan 72 miliona dolara sa General Electricom za proizodnju lopatica za motore putničkih aviona

Kompanija Livnica Preciznih Odlivaka (LPO) iz Ade (Severni deo Vojvodine), potpisala je danas na najvećem  globalnom sajmu vazduhoplovne industrije u Parizu jedan od verovatno najvećih pojedinačnih komercijalnih ugovora u istoriji srpskog civilnog vazduhoplovstva kada je reč o privatnim kompanijama. LPO je ugovor potpisala sa evropskim ogrankom jedne od najvećih globalnih kompanija koje proizvode motore za putničke avione General Electric. Vrednost ugovora je 72 miliona dolara i biće realizovan počevši od ove, pa u narednih 10 godina.

Kako je ekskluzivno za Tango Six portal u Parizu kazao direktor kompanije Aleksandar Mišković, danas potpisani ugovor je samo dodatak na već aktuelni ugovor u iznosu od 110 miliona dolara koji je LPO pre dve godine potpisao takođe sa evropskim ogrankom General Electrica. Svi iznosi, dakle ukupno 182 miliona dolara su namenjeni isključivo Srbiji, odnosno kompaniji LPO koja je deo izraelske kompanije Bet Shemesh Engines Group.

LPO Ada proizvodi precizne odlivke iz kojih se izrađuju lopatice sa nerotirajuće (statorske) delove turbina niskog pritiska koje se nalaze unutar trenutno najmodernijih turbo-fenskih motora koji pogone putničke avione. Prvi ugovor iznosa 110 miliona dolara bio je namenjen za izradu lopatica za General Electricov motor najnovijije generacije LEAP 1C koji je pogonska grupa najnovijeg kineskog putničkog aviona COMAC C919 ali i Erbasovih aviona A320neo.

Danas potpisani ugovor odnosiće se na izradu lopatica za motor LEAP-1B koji pogoni najnoviji Boingov uskotrupni avion 737MAX.

– Presrećni smo zbog današnjeg potpisivanja ugovora, pre svega zato što je to potvrda kvaliteta kompanije LPO Ada i svedoči odličnom poslovnom odnosu koji imamo sa evropskim ogrankom General Electrica. Ono što mogu slobodno kazati je da očekujem da će iznos ovog ugovora i posledično količina posla sa ovim klijentom rasti. Važno nam je da ovim ugovorom sada imamo desetogodišnju stabilnost. – kazao je Mišković za Tango Six.

On napominje da je 40% prodaje LPO proizvoda namenjeno kompaniji MTU iz Nemačke, koja je nedavno u Srbiji otvorila postrojenje za reparaciju upravo motora za putničke avione.

– Kao kompanija smo profitabilni i stabilni, očekujemo da ćemo za najviše dve godine doći do očekivanih 30 miliona dolara godišnjeg prihoda.

To je značajna stvar za našu kompaniju, posebno zbog toga što smo locirani u Adi, nismo blizu niti jednog poslovnog, administrativnog niti univerzitetskog centra. Naravno, imamo odličnu saradnju sa Fakultetom Tehničkih Nauka iz Novog Sada a pre tri godine zaposlili smo i inostrane inženjere. – kazao je direktor kompanije Mišković za Tango Six portal.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Pe

Bravo za uspeh kompaniji LPO Ada!

Odgovori
Re

E ovo je prava vest,samo da je što više ovakvih poslova.

Odgovori
de

Koliko uopšte kompanija radi ovaj posao. Da li su oni jedini?

Odgovori
Br

To Adjani moji.Uvek je Vase mesto imalo sposobne ljude i firme

Vl

To je prava vest i dostignuce nasih ljudi. Da ih je vise.

Odgovori
Pa

Pre vise godina bila je kratka vest da se u ovoj fabrici proizvode lopatice uz primenu legure koja ima jako visoku temperaturu topljenja.

Odgovori
BS

Posle ovima u komsiluku nije jasno kakao to da su treca liga od nas u vazduhoplovstvu. Preterao sam, peta su liga.

Odgovori
Vl

Tradiciju ne mogu da izbrišu. Nekada smo imali tri fabrike aviona, delove za Boing radila je i Prva Petoletka iz Trstenika. Baš mi je drago kada vidim ovakvu vest.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs