Vazduhoplovni samit jugoistočne Evrope u Beogradu: Najava drugog dana konferencije

15. apr 2024

[ANALIZA] Da li je besmislena Vučićeva želja za „letećim taksijem“ tokom EXPO-a?

7. apr 2024

Najbolji martovski rezultat Er Srbije i prvo opsluživanje putničkog aviona sa vozilom na elektro-pogon u regionu

4. apr 2024

Unapređenje dualnog obrazovanja u avijaciji: Potpisan Memorandum o razumevanju između DCV-a i Kancelarije za dualno obrazovanje

3. apr 2024

SMATSA pustila u operativni rad dva nova Talesova radara: „Istorijski trenutak za Kontrolu letenja Srbije i Crne Gore“

22. mar 2024

Poslovni rezultati kompanije Embraer za 2023. godinu

18. mar 2024

Druga godina profita za Er Srbiju bez subvencija: Preliminarni razultat za 2023. – 40,5 miliona evra zarade

16. mar 2024

Nedeljnik Radar: Sumnja se da su Er Pink, Er Emeralds i Star Fly Wings manipulisali naletom vazduhoplova i letačkih posada, izbegavali redovne servise

14. mar 2024

ACI proglasio „Nikolu Teslu“ za jedan od najboljih aerodroma u kategoriji do 15 miliona putnika, najčistiji i aerodrom sa najposvećenijim osobljem

11. mar 2024

Odbranjen prvi doktorat na temu bespilotnih vazduhoplova u Srbiji: Dr Lidija Tomić razvila metodologiju za procenu rizika upotrebe dronova u vazdušnom saobraćaju

7. mar 2024

[EKSKLUZIVNO] Kompanija „Menzies Aviation“ preuzela zemaljsko opsluživanje aviona Er Srbije: Prvi jutarnji talas bez kašnjenja

5. mar 2024

Poslovni rezultati kompanije MTU za 2023. godinu: Profit preko 800 miliona evra, više zarade u proizvodnji nego održavanju motora

1. mar 2024

[POSLEDNJA VEST] Aerodrom Nikola Tesla privremeno zatvoren zbog istovremenih dojava o bombama u avionima dve avio-kompanije, posada Viz erovog aviona na rulnoj stazi obavila evakuaciju putnika iz letelice

29. feb 2024

Međunarodno udruženje avio-kompanija: Da poginete u putničkom avionu morali bi da letite svaki dan u sledećih 103,239 godina

28. feb 2024

KLM ne smanjuje broj letova za Beograd

27. feb 2024

[ANALIZA] Zbog čega postoje dve paralelne istrage udesa Embraera na letu JU324 i zbog čega putnici ne bi trebalo da tuže Maraton erlajnz i Er Srbiju

26. feb 2024

[POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim ICAO dozvolama

26. feb 2024

Sindikat avio-mehaničara Er Srbija Tehnike: Netačne tvrdnje naših anonimnih kolega o ugroženoj bezbednosti aviona Er Srbije

23. feb 2024

Direktor Avio Stara za Tango Six: Tekst na N1 mi je napravio štetu, ne vrbujemo Er Srbijine avio-mehaničare, nacionalna avio-kompanija nam nije jedini klijent

22. feb 2024

[POSLEDNJA VEST] Objavljen Preliminarni izveštaj udesa Embraera na letu JU324: Nije bilo tehničkih problema sa avionom, posada planirala da poleti sa D6

22. feb 2024
[EKSKLUZIVNO] Srpska kompanija LPO Ada potpisala ugovor vredan 72 miliona dolara sa General Electricom za proizodnju lopatica za motore putničkih aviona
Aleksandar Mišković, direktor kompanije LPO Ada / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

[EKSKLUZIVNO] Srpska kompanija LPO Ada potpisala ugovor vredan 72 miliona dolara sa General Electricom za proizodnju lopatica za motore putničkih aviona

Kompanija Livnica Preciznih Odlivaka (LPO) iz Ade (Severni deo Vojvodine), potpisala je danas na najvećem  globalnom sajmu vazduhoplovne industrije u Parizu jedan od verovatno najvećih pojedinačnih komercijalnih ugovora u istoriji srpskog civilnog vazduhoplovstva kada je reč o privatnim kompanijama. LPO je ugovor potpisala sa evropskim ogrankom jedne od najvećih globalnih kompanija koje proizvode motore za putničke avione General Electric. Vrednost ugovora je 72 miliona dolara i biće realizovan počevši od ove, pa u narednih 10 godina.

Kako je ekskluzivno za Tango Six portal u Parizu kazao direktor kompanije Aleksandar Mišković, danas potpisani ugovor je samo dodatak na već aktuelni ugovor u iznosu od 110 miliona dolara koji je LPO pre dve godine potpisao takođe sa evropskim ogrankom General Electrica. Svi iznosi, dakle ukupno 182 miliona dolara su namenjeni isključivo Srbiji, odnosno kompaniji LPO koja je deo izraelske kompanije Bet Shemesh Engines Group.

LPO Ada proizvodi precizne odlivke iz kojih se izrađuju lopatice sa nerotirajuće (statorske) delove turbina niskog pritiska koje se nalaze unutar trenutno najmodernijih turbo-fenskih motora koji pogone putničke avione. Prvi ugovor iznosa 110 miliona dolara bio je namenjen za izradu lopatica za General Electricov motor najnovijije generacije LEAP 1C koji je pogonska grupa najnovijeg kineskog putničkog aviona COMAC C919 ali i Erbasovih aviona A320neo.

Danas potpisani ugovor odnosiće se na izradu lopatica za motor LEAP-1B koji pogoni najnoviji Boingov uskotrupni avion 737MAX.

– Presrećni smo zbog današnjeg potpisivanja ugovora, pre svega zato što je to potvrda kvaliteta kompanije LPO Ada i svedoči odličnom poslovnom odnosu koji imamo sa evropskim ogrankom General Electrica. Ono što mogu slobodno kazati je da očekujem da će iznos ovog ugovora i posledično količina posla sa ovim klijentom rasti. Važno nam je da ovim ugovorom sada imamo desetogodišnju stabilnost. – kazao je Mišković za Tango Six.

On napominje da je 40% prodaje LPO proizvoda namenjeno kompaniji MTU iz Nemačke, koja je nedavno u Srbiji otvorila postrojenje za reparaciju upravo motora za putničke avione.

– Kao kompanija smo profitabilni i stabilni, očekujemo da ćemo za najviše dve godine doći do očekivanih 30 miliona dolara godišnjeg prihoda.

To je značajna stvar za našu kompaniju, posebno zbog toga što smo locirani u Adi, nismo blizu niti jednog poslovnog, administrativnog niti univerzitetskog centra. Naravno, imamo odličnu saradnju sa Fakultetom Tehničkih Nauka iz Novog Sada a pre tri godine zaposlili smo i inostrane inženjere. – kazao je direktor kompanije Mišković za Tango Six portal.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Pe

Bravo za uspeh kompaniji LPO Ada!

Odgovori
Re

E ovo je prava vest,samo da je što više ovakvih poslova.

Odgovori
de

Koliko uopšte kompanija radi ovaj posao. Da li su oni jedini?

Odgovori
Br

To Adjani moji.Uvek je Vase mesto imalo sposobne ljude i firme

Vl

To je prava vest i dostignuce nasih ljudi. Da ih je vise.

Odgovori
Pa

Pre vise godina bila je kratka vest da se u ovoj fabrici proizvode lopatice uz primenu legure koja ima jako visoku temperaturu topljenja.

Odgovori
BS

Posle ovima u komsiluku nije jasno kakao to da su treca liga od nas u vazduhoplovstvu. Preterao sam, peta su liga.

Odgovori
Vl

Tradiciju ne mogu da izbrišu. Nekada smo imali tri fabrike aviona, delove za Boing radila je i Prva Petoletka iz Trstenika. Baš mi je drago kada vidim ovakvu vest.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs