CAPA analizira Er Srbiju: Poslovni put srpske nacionalne avio-kompanije i preokret nakon 2018. godine

8. apr 2025

„Prince Aviation“ izlaže svoju Cesnu XLS na sajmu AERO u Fridrishafenu: Prva instalacija Kolinsovog satelitskog interneta na YU-SVL

7. apr 2025

[ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

7. apr 2025

ICAO „cyber security“ seminar u Beogradu: Inovacije, izazovi i regulativa u oblasti vazduhoplovne sajber bezbednosti

1. apr 2025

KLM letnji red letenja: Holanđani ne smanjuju broj letova za Beograd

31. mar 2025

„La Premier“: Er Frans predstavio redizajniranu kabinu prve klase

24. mar 2025

Dodatni luksuz: Er Srbija otvorila „Premium Check-in“ zonu za putnike biznis klase

18. mar 2025

Poseta novog direktora SMATSA-e Nišu: Kontrolni toranj na „Konstantinu Velikom“ ponovo na dnevnom redu

12. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] CAE „full motion level D“ A320 NEO simulator isporučen Vazduhoplovnoj akademiji

4. mar 2025

IATA izveštaj o bezbednosti letenja u 2024. godini: Sedam udesa sa smrtnim ishodom u okviru 40,6 miliona bezbedno obavljenih letova

26. feb 2025

Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

10. feb 2025

Er Srbija najavila rekordni profit od 50 miliona evra: „Miki Manojlović“, „Dejan Stanković“ i još jedan A319 od sada u vlasništvu kompanije

31. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Viz er u Beogradu prva žrtva američkih sankcija protiv NIS-a: Od juče u 15 časova mađarska avio-kompanija prestala da toči gorivo na „Nikoli Tesli“

22. jan 2025

Vozilo koje je danas upalo na aerodrom „Nikola Tesla“ – džip sa rotacionim svetlima, sa oznakama neidentifikovanog obezbeđenja

20. jan 2025

Posledice današnjeg upada neovlašćenog automobila na platforme „Nikole Tesle“ : Privremeno zatvoren prolaz kod Jat Tehnike, DCV menja granice aerodromskih zona i njihove pristupe

20. jan 2025

[EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

17. jan 2025

[INTERVJU] Jirži Marek za Tango Six: Ekspanzija na tržištu Kine, poslovni rezultati i razmišljanja o globalnoj avio-industriji

17. jan 2025

KLM promotivna kampanja: Jeftiniji letovi do preko 30 destinacija

12. jan 2025

Novi termini za „English language proficiency test“ u Trening centru kompanije „Prince Aviation“

11. jan 2025

Er Frans promocija: Jeftiniji letovi iz Beograda za dobar početak godine

10. jan 2025
Potpisan Sporazum o saradnji i koordinaciji u traganju i spasavanju u vazduhoplovstvu između zemalјa regiona
Potpisivanje RASARAC sporazuma, Ohrid / Foto: DCV

Potpisan Sporazum o saradnji i koordinaciji u traganju i spasavanju u vazduhoplovstvu između zemalјa regiona

Kako je saopštio Direktorat civilnog vazduhoplovstva, u organizaciji Agencije za civilno vazduhoplovstvo Severne Makedonije, 22. februara u Ohridu, održana je ceremonija potpisivanja Sporazuma o saradnji i koordinaciji u traganju i spasavanju u vazduhoplovstvu (RASARAK) između Republike Srbije, Republike Severne Makedonije, Republike Crne Gore i Republike Slovenije.

Sporazum o saradnji i koordinaciji u traganju i spasavanju u vazduhoplovstvu, kojem je prisustvovao i ministar za saobraćaj i komunikacije Severne Makedonije Blagoj Bočvarski, potpisali su generalni direktori vazduhoplovnih vlasti zemalјa potpisnica: Srbije, Severne Makedonije, Crne Gore i Slovenije.

– Ovakav memorandum predstavlja svojevrsni primer za čitav svet, budući da je prvi sporazum te vrste u Evropi, čime je ušao u anale Međunarodne organizacije civilnog vazduhoplovstva (ICAO) kao akt koji bi trebalo da imaju sve zemlje u svetu – rekla je direktorka Direktorata Srbije Mirjana Čizmarov.

Države regiona su na inicijativu Srbije osnovale SAR telo 2016. godine / Foto: DCV

Direktor Agencije za civilno vazduhoplovstvo Severne Makedonije Tomislav Tuntev naglasio je da je glavni cilj Regionalnog savetodavnog komiteta za potragu i spasavanje u civilnom vazduhoplovstvu, usaglašavanje svih aktivnosti traganja i spasavanja i unapređenje prekogranične saradnje država članica.

Potpisani sporazum predstavlјa opšti okvir za saradnju i koordinaciju aktivnosti tela zaduženih za traganje i spasavanje u vazduhoplovstvu, a konkretne procedure za angažovanje spasilačkih jedinica na teritoriji druge države strane ugovornice biće definisane bilateralnim operativnim sporazumima.

Države regiona su, na inicijativu Srbije, osnovale 2016. godine Regionalni savetodavni komitet za traganje i spasavanje u civilnom vazduhoplovstvu, sa cilјem da se unapredi regionalna saradnja u oblasti traganja i spasavanja u civilnom vazduhoplovstvu i ispune standardi i preporučene prakse koje je usvojio ICAO.

U Regionalnom savetodavnom komitetu za traganje i spasavanje u civilnom vazduhoplovstvu trenutno učestvuje 10 zemalјa: Srbija, Bosna i Hercegovina, Severna Makedonija, Slovačka, Slovenija, Crna Gora, Hrvatska, Bugarska, Mađarska, i Češka, kao i krovne organizacije u civilnom vazduhoplovstvu – Evropska organizacija za bezbednost vazdušne plovidbe (Eurocontrol) i ICAO.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

ki

Osim Srbije kakvo stanje letackih jedinica i opremu imaju za traganje i spasavanje druge zemlje ovog sporazuma?

Odgovori
Ku

Za sada podosta lose, ali to ne bi trebao da bude problem. Cak mislim da bi Srbija trebala da „iskoristi“ svaku nepogodu tok tipa u okruzenju za trening gasenja i koordinacije pilota, pre svega na Ka-32. Svakako, svaki korak po kom region saradjuje i kolektivno jaca je meni barem pozitivan.

Ako nekome zatreba pomoc kao Slovencima prosle godine, neka obezbede smestaj i hranu za pilote, kao i gorivo za helikoptere, a mi cemo ostalo.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs