[REPORTAŽA] „Fly One“ simulator Boinga 737NG na Novom Beogradu: Kako sve profesionalci mogu koristiti novi simulator letenja

15. jul 2025

Letnja ekspanzija KLM-a: Nove linije, povećanje frekvencija

14. jul 2025

Direktorat Civilnog Vazduhoplovstva nastavlja sa donacijama u domenu aerodromskog obezbeđivanja aerodromu Niš i Aerodromima Srbije

10. jul 2025

Novine za putnike na aerodromu „Nikola Tesla“: „Self check-in“, „baggage drop-off“ i optimizam ka postizanju cifre od 15 miliona putnika godišnje do kraja koncesije

10. jul 2025

[IATA AGM 2025] Izazovi bezbednosti komercijalnog avio-saobraćaja: Nedovršene istrage nesreća, problem kadrova, nedostajući motori i MRO kapaciteti

9. jul 2025

[IATA AGM 2025] Udruženje avio-kompanija upozorava: Evropski avio-saobraćaj gubi na konkurentnosti zbog rastućih troškova i nefleksibilnih regulativa

9. jul 2025

[IATA AGM 2025] Krvna slika globalnog avio-saobraćaja: Novi podaci vitalnosti prevoza ljudi i robe vazduhom

8. jul 2025

Kako je restauriran i konzerviran Titov Iljušin 14 u Muzeju vazduhoplovstva

27. jun 2025

Air France otvara restoran u pariskoj Galeriji Lafajet

26. jun 2025

Vlada Srbije smenila Rašu Ristivojevića i za novog direktora SMATSA-e postavila Slobodana Cvijana

26. jun 2025

„Aerodromi Srbije“ najverovatnije operatori vertiporta za eVTOL letelice, „Nikola Tesla“ najavljuje nove rekorde u broju opsluženih putnika

25. jun 2025

Program lojalnosti Er Frans-KLM grupe „Flying Blue“ obeležava dve decenije postojanja

12. jun 2025

„Fly One“ posle Ljubljane i Zagreba u Srbiji: Simulator letenja Boinga 737NG počeo sa radom na Novom Beogradu

12. jun 2025

Er Srbija se nagodila sa putnicima Embraera koji je doživeo udes na „Nikoli Tesli“, CINS (ponovo) kasni sa objavljivanjem izveštaja

11. jun 2025

[REPORTAŽA] Jat Tehnika obavila prve C1 servise Boinga 737 MAX u ex-Yu regionu

10. jun 2025

Potpisan Sporazum o vazdušnom saobraćaju između Srbije i Gruzije

6. jun 2025

[EKSKLUZIVNO] Novi direktor Jat Tehnike Kaj-Uve Horl: „Možemo postati Panevropski MRO“

30. maj 2025

Ambasadroka Srbije u Francuskoj u poseti Erbasu u Tuluzu

29. maj 2025

SMATSA od 15. maja uvela radarsku kontrolu letenja u AKL Beograd, do 2027. godine „ground radar“ na „Tesli“

22. maj 2025

Viz er preuzeo prvi A321XLR, postaje i prva avio-kompanija na svetu koja koristi Prat & Vitni GTF motore na XLR modelu

21. maj 2025
Potpisan Sporazum o saradnji i koordinaciji u traganju i spasavanju u vazduhoplovstvu između zemalјa regiona
Potpisivanje RASARAC sporazuma, Ohrid / Foto: DCV

Potpisan Sporazum o saradnji i koordinaciji u traganju i spasavanju u vazduhoplovstvu između zemalјa regiona

Kako je saopštio Direktorat civilnog vazduhoplovstva, u organizaciji Agencije za civilno vazduhoplovstvo Severne Makedonije, 22. februara u Ohridu, održana je ceremonija potpisivanja Sporazuma o saradnji i koordinaciji u traganju i spasavanju u vazduhoplovstvu (RASARAK) između Republike Srbije, Republike Severne Makedonije, Republike Crne Gore i Republike Slovenije.

Sporazum o saradnji i koordinaciji u traganju i spasavanju u vazduhoplovstvu, kojem je prisustvovao i ministar za saobraćaj i komunikacije Severne Makedonije Blagoj Bočvarski, potpisali su generalni direktori vazduhoplovnih vlasti zemalјa potpisnica: Srbije, Severne Makedonije, Crne Gore i Slovenije.

– Ovakav memorandum predstavlja svojevrsni primer za čitav svet, budući da je prvi sporazum te vrste u Evropi, čime je ušao u anale Međunarodne organizacije civilnog vazduhoplovstva (ICAO) kao akt koji bi trebalo da imaju sve zemlje u svetu – rekla je direktorka Direktorata Srbije Mirjana Čizmarov.

Države regiona su na inicijativu Srbije osnovale SAR telo 2016. godine / Foto: DCV

Direktor Agencije za civilno vazduhoplovstvo Severne Makedonije Tomislav Tuntev naglasio je da je glavni cilj Regionalnog savetodavnog komiteta za potragu i spasavanje u civilnom vazduhoplovstvu, usaglašavanje svih aktivnosti traganja i spasavanja i unapređenje prekogranične saradnje država članica.

Potpisani sporazum predstavlјa opšti okvir za saradnju i koordinaciju aktivnosti tela zaduženih za traganje i spasavanje u vazduhoplovstvu, a konkretne procedure za angažovanje spasilačkih jedinica na teritoriji druge države strane ugovornice biće definisane bilateralnim operativnim sporazumima.

Države regiona su, na inicijativu Srbije, osnovale 2016. godine Regionalni savetodavni komitet za traganje i spasavanje u civilnom vazduhoplovstvu, sa cilјem da se unapredi regionalna saradnja u oblasti traganja i spasavanja u civilnom vazduhoplovstvu i ispune standardi i preporučene prakse koje je usvojio ICAO.

U Regionalnom savetodavnom komitetu za traganje i spasavanje u civilnom vazduhoplovstvu trenutno učestvuje 10 zemalјa: Srbija, Bosna i Hercegovina, Severna Makedonija, Slovačka, Slovenija, Crna Gora, Hrvatska, Bugarska, Mađarska, i Češka, kao i krovne organizacije u civilnom vazduhoplovstvu – Evropska organizacija za bezbednost vazdušne plovidbe (Eurocontrol) i ICAO.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

ki

Osim Srbije kakvo stanje letackih jedinica i opremu imaju za traganje i spasavanje druge zemlje ovog sporazuma?

Odgovori
Ku

Za sada podosta lose, ali to ne bi trebao da bude problem. Cak mislim da bi Srbija trebala da „iskoristi“ svaku nepogodu tok tipa u okruzenju za trening gasenja i koordinacije pilota, pre svega na Ka-32. Svakako, svaki korak po kom region saradjuje i kolektivno jaca je meni barem pozitivan.

Ako nekome zatreba pomoc kao Slovencima prosle godine, neka obezbede smestaj i hranu za pilote, kao i gorivo za helikoptere, a mi cemo ostalo.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs