[ANALIZA] Ukoliko se ubrzo ne naprave konkretniji koraci, Srbija bi mogla imati problem sa nedostatkom vojnih transportnih helikoptera

16. jan 2025

Višenamenski helikopter S-92: Od naftnih platformi do prevoza predsednika SAD

15. jan 2025

Završena isporuka Rafala Grčkoj

14. jan 2025

Interesantni novi kadrovi i detalji kineskih besposadnih letelica CH-92A i CH-95 u naoružanju RV i PVO Vojske Srbije

10. jan 2025

Godišnji izveštaj Dasoa za 2024: Povećan broj proizvedenih Rafala, još jedan indirektan podatak da je ugovor sa Srbijom stupio na snagu

8. jan 2025

Nove narudžbine i perspektiva za „Eurofighter“ EF-2000, novine u bugarskom i rumunskom opremanju avionima F-16

7. jan 2025

Rafal novogodišnjih informacija o budućem višenamenskom borbenom avionu RV i PVO

3. jan 2025

[DELIMO KALENDARE] Osvojite kalendar 101. eskadrile Vitezovi za 2025. godinu

27. dec 2024

[ANALIZA] Posao ulaganja u RV i PVO ni izdaleka nije gotov

25. dec 2024

Prva zvanična potvrda: Uz Rafale nabavljen i simulator letenja, RV i PVO i dalje računa na G-4

24. dec 2024

Nove informacije o “lutajućoj municiji“ Gavran

23. dec 2024

Tango Six u Iranu: Priča o islamskom F-14 Tomketu

20. dec 2024

Nastavak razgovora Francuske i Srbije o realizaciji ugovora nabavke Rafala u Beogradu

19. dec 2024

Ruski proizvođač helikoptera neisporučeni Ansat Republici Srpskoj koristi za testiranje domaćih sistema

18. dec 2024

[REPORTAŽA] Tango Six u Iranu: „Iran Air Show 2024“ – poslednja prilika da uživo vidimo F-14 „Tomcat“ u letu

17. dec 2024

Ministarstvo odbrane potvrdilo: Gradiće se novi hangari za Rafale na Batajnici

16. dec 2024

Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

11. dec 2024

„Dassault Aviation“ zapošljava menadžere za program „Rafal Srbija“

10. dec 2024

Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

5. dec 2024

Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

2. dec 2024
[RAT U UKRAJINI] Obaranje ruskih taktičkih bombardera Su-34, brodovi Crnomorske flote i dalje nisu sigurni na Krimu, izveden najveći ruski raketni napad u ovoj godini
U današnjem ruskom raketnom udaru na ciljeve u Ukrajini korišćene su i krstareće rakete lansirane sa strategijskih bombardera Tu-95.

[RAT U UKRAJINI] Obaranje ruskih taktičkih bombardera Su-34, brodovi Crnomorske flote i dalje nisu sigurni na Krimu, izveden najveći ruski raketni napad u ovoj godini

Rat u Ukrajini ušao je u 23. mesec.

Rusija iznosi tvrdnje da ima inicijativu na svim frontovima, da su ovladali gradićem Marinka, i da dalje stežu obruč oko grada Avdejevka.

Danas je na ciljeve širom Ukrajine izvršen jedan od najmasovnijih ruskih raketnih udara u ovoj godini. Napadi su se dogodili u Kijevskoj, Sumskoj, Černigovskoj, Hmeljnickoj, Harkovskoj, Dnjepropetrovskoj, Hersonskoj, Zaporoškoj, Odeskoj, Lavovskoj, Čerkaskoj i Ternopoljskoj oblasti. Prema podacima ukrajinskih vojnih zvaničnika napad je izvršen sa oko 158 raketa i dronova-kamikaza.

Ratno vazduhoplovstvo Ukrajine saopštilo je da je oborilo 87 od oko 90 krstarećih raketa H-55, H-101, H-555, kao i 27 od 36 dronova-kamikaza Geranj. Pri tom je navedeno da su ruske snage lansirale i 14 balističkih raketa Iskander i pet hipersoničnih raketa (verovatno se misli na Kinžal). Među pogođenim ciljevima našla se i energetska infrastruktura što je u nekim delovima zemlje izazvalo nestanak struje.

Podaci do kojih je došao ISW govore da e najžešće borbe i dalje vode u Donjeckoj oblasti / Foto: ISW

U našem prošlom pregledu dešavanja u Ukrajini preneli smo informaciju ukrajinskog ratnog vazduhoplovstva da je Rusija od početka rata na ciljeve u Ukrajini lansirala oko 7.400 raketa i 3.700 dronova-kamikaza Geranj (Šahid 131 i 136). Objavljeni su dodatni detalji o tipovima i broju upotrebljenih raketa, Ukrajinci tvrde da je lansirano oko 900 balsitičkih raketa sistema zemlja-zemlja Iskander, da je na ciljeve na zemlji lansirano i oko 2.470 raketa zemlja-vazduh sistema PVO dugog dometa tipa S-300 i S-400, kao i 48 hipersoničnih raketa Kinžal.

Detalj sa jednog od mesta prizemljenja članova posada oborenih ruskih bombardera Su-34,

Petak 22. decembar bio je još jedan veoma loš dan za Vazdušno-kosmičke snage (VKS) Rusije. Ukrajinska PVO je posle dužeg vremena uspela da u jednom danu obori više ruskih borbenih aviona. Ukrajinski vojni zvaničnici su saopštili da su iznad Hersonske oblasti pogođena tri taktička bombardera Su-34. Na ruskim društvenim mrežama su određeni izvori potvrdili da se obaranje dogodilo, ali nije navedeno koliko je letelica izgubljeno.

Ipak, na osnovu pisanja u množini, sasvim sigurno da je oboreno više od jednog aviona, koliko su ruski nezvanični izvori prvobitno navodili. Ukrajinci su takođe saopštili da su sve posade aviona poginule, dok su Rusi objavili da su helikopterima spaseni i preživeli piloti, priznajući da je bilo i poginulih.

Spekuliše se da je VKS napravljena zaseda, da su avioni oboreni raketnim sistemom dugog dometa tipa Patriot koji se nalazio u Odeskoj oblasti, a takođe se pretpostavlja da je u pitanju baterija koju je donirala Nemačka i koja je skoro isporučena. Ukrajinci su prijavili obaranja aviona i narednih dana 24. decembra je navodno iz pravca Mariupolja pogođen još jedan Su-34 a dan kasnije i jedan višenamenski borbeni avion Su-30SM. Za ove navode međutim nema verodostojnih dokaza niti nezavisnih potvrda.

Navodi se da je poginuo pilot Stanislav Jurjevič Romanjenko, prethodno penzionisan pa vraćen iz penzije kako bi leteo Su-27

U izveštaju od 24. decembra Ministarstvo odbrane Rusije navelo je da je ruska PVO tog i prethodnog dana oborila četiri ukrajinska aviona, čak tri lovca Su-27 i jednog bombardera Su-24. Iako je to sasvim sigurno još jedno preterivanje u navođenju gubitaka neprijatelja, bez dokaza, na ukrajinskim društvenium mrežama se pojavila umrlica i informacija da je u tom periodu poginuo pilot Stanislav Jurjevič Romanjenko, prethodno penzionisani pilot koji je leteo na Su-27 i bio zamenik komandira eskadrile 39. brigade.

Holandija se sprema da započne isporuku prve tranše borbenih aviona F-16 Ukrajini. Prva pošiljka trebalo bi da sadrži 18 aviona, iz holandskog ministarstva odbrane je saopšteno da je doneta odluka da se avioni pripreme, za to su odobrena finanijska sredstva i izabrano je osoblje koje će pre isprouke avione pregledati, i ako je potrebno izvršiti neophodne dorade i/ili remonte.

Nije međutim saopšteno kada će se isporuka izvršiti. Pojedini ruski izvori navode da su letelice već u Ukrajini i da lete kako iznad jugozapadnog dela Ukrajine, tako i iznad Rumunije. Holandija je ranije najavila da će isporučiti 42 aviona iz svoje flote, dok je Danska spremna da donira 19 letelica. Njima se pridružila i Belgija koja, svoje avione može isporučiti 2025. godine, ali nije saopšteno koliko bi belgijskih F-16 Ukrajina dobila.

Istovremeno, britanska vlada saopštila je da je prva grupa ukrajinskih pilota završila obuku u Velikoj Britaniji i da se oni sada upućuju u Dansku na obuku za F-16. Kako se navodi, obuka je bila počela u avgustu, obuhvatala je osnovnu obuku i učenje engleskog jezika, obuku je prošlo 6 pilota, a u toku je obuka još njih 10.

Ostaci potpuno uništenog ruskog velikog desantnog broda “Novočerkask“ u luci Feodosija.

U noći između 25. i 26. decembra izvršen je još jedan uspešan ukrajinski raketni napad na Crnomorsku flotu. U luci Feodosija je najverovatnije krstarećom raketom Storm Shadow (ili SCALP EG) pogođen i uništen veliki desantni brod ‘‘Novočerkask‘‘. Ruski zvaničnici su naveli da je tom prilikom jedan čovek poginuo, a da su dva ranjena.

Poslednja američka vojna pomoć Ukrajini u ovoj godini vredna je 250 miliona dolara. Na spisku se nalaze rakete za sisteme PVO NASAMS, komponente za druge sisteme PVO, laki prenosni sistemi PVO Stinger, protivoklopna sredstva TOW, Javelin i AT-4, artiljerijska municija kalibra 105 i 155 mm, 15 miliona komada streljačke municije različitih kalibara, eksplozivna punjenja za uklanjanje prepreka, rezervni delovi, medicinska oprema, i druga logistička sredstva.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Pa

Piloti iz penzije. Da naravno, oni su jeftiniji.

Odgovori
Mi

Ovo je ustvari rat iscrpljivanja, Ukrajina je samo poligon koji je odabran. Nažalost ukrajinci nisu to shvatili i sada ginu umesto nato vojnika

Th

@Mika
Nisi ti nista shvatio. Ukrajinci se brane od Rusa. Bore se za sebe i svoju slobodu. Ne za NATO.

m

ne se ri. Rusija je napala ukrajinu uz jak propagandni narativ kao oprsvdanje. Veči dio propagande je čista izmišljotina

Mi

@m
BAs me interesuje koji deo mislis da je cista izmisljotina.

Vl

Na pragu smo trece godine trodnevne svo, da Rusi ikako mogu vratili bi tocak vremena na 23. 02.2022, ali posto to nije moguce nastavlja se davljenje u blatu Ukrajine sa veoma nepovoljnom prognozom po najvecu zemlju na svetu. Sve zbog hira jednog coveka i njegove uze klike koja je vec preko 24 godine srasla u fotelje.

Odgovori
ga

@Vlado

I agree with you.

Pe

@Vlado Ne bih se sa Vama slozio, kao neko ko je ziveo u Rusiji.
U Rusiji postoji raspolozenje u vecini naroda da Ukrajina nije drzava, vec deo Rusije koji je zapad „preoteo“.
Rusi ne smatraju Ukrajinu za nezavisnu zemlju poput Francuske, ili Urugvaja, vec za otetu rusku teritoriju, pa i rec „Ukrajina“ je isto sto „Krajina“, dakle, kraj ruske teritorije.
Politicari u Rusiji prate tendencije koje postoje u narodu, i rat im donosi popularnost.
Zbog ovih razloga tvrdim da rat nije zbog Putina, iako on svakako nema nameru da ode sa vlasti.Situacija je dosta gora-koji god politicar dosao, opet ce hteti da preuzmu te teritorije.

Dr

Nešto slično je i NATO obećao 1999 , koliko se sećam bilo je reći o 5 dana , a ono beše 78 plus sramota sa dva F-117 A Nighthawk jedan „sleteo“ u srem a onaj drugi uz svu muku se dovukao do Zagreba pa ga u delovima odnelu kući !

Go

@Dragan Dubonjac
Nikad nit jedan F-117 A Nighthawk nije sletio u Zagreb.

Da

Rusi stvarno pretjeruju,srusili su vise aviona nego su ih proizveli.Kad god oni izgube avion ili brod u narednih par dana oni uniste bar tri put vise ukrajinskih.

Odgovori
Ga

Ko je izjavio da je trodnevna akcija, molim te za neki link.Stvarno , ko piše ovakve komentare.
I jos nesto ako tango six ne može da bude neutralan, onda po meni bolje nemojte mi komentarisati rat. Radite ono što najbolje znate,a ovaj rat preskočite.

DJ

Izjava portparola VS Ukrajne Jurija Ignata : “ Nikada nismo videli toliko ciljeva na našem monitoru istovremeno.. A to nije kraj. Tražimo hitnu pomoć naših partnera.Niko se ne može nositi sa ovolikim brojem raketa.“
Vredi li desantni brod ovolikog razaranja ?

Odgovori
Mi

Vremena su se jako promenila. Taj desantni brod ne bi nikad bio koriscen za nista osim transporta oruzija i to po mogucstvu van dometa protivbrodskih raketa.

Vl

Ako je ovo odmazda zbog broda Rusi su zaista ocajni i ubijanje ukrajinskih civila samo prouzokuje dalju omrazu, bol porodica zbog ubijenih clanova i nista vise od toga. Nato 99 je za ovo mala maca.

Pe

Kakvog tacno „ovolikog razaranja“?
Za sad je broj poginulih u ruskom raketiranju ispod 20 ljudi, a poginula je citava posada broda 80-100 ljudi.Ostecene zgrade-to se popravi, a veliki deo raketa je srusen.
Rusi vise nemaju nacin da brodom snabdevaju Krim, i to je vazan vojni cilj.Nema teorije da Rusija ponovo napravi ovakav brod, niti da ga dopremi u Crno More.

Mi

Djuka

„Vredi li desantni brod ovolikog razaranja ?“

Vredi li sloboda?

Sh

Destantni brod vredi, jer se po silini eksplozije čini da je bio pun municije. I njegovim potapanjem je zauzeto pristanište u Feodosiji, čime se stvara još jedno logističko usko grlo. I ne samo to, čini se da je ovo uvertira za uništavanje Krimskog mosta. Sledeće logične mete bi bili feriboti u okolini Kerča. Dakle, Ukrajinci nastavljaju da onesposobljavaju rusku logistiku, koja im je najslabija tačka. MO i Generalštab RF su se pokazali kao sklerotični i nekompetentni, posle kraja ovog ludila Rusija bi morala ozbiljno da reformiše sve.

Ap

Sta ovi NATO botovi trabunjaju, pa ovo je strasno, ovo sto radi zapad i ukrajinska elita je genocid nad ukrajinskim narodom. Oni ocajnicki misle da ce potapanje nekog tamo nebitnog broda, da dovede do poraza Rusije…izgubili su preko 300hiljada ljudi, ranjenih da ne pricamo, izgubili su teritoriju, izgubice jos vise! Nemogucnost da napredujunna frontu, kompenzuju suludim akcijama, gde potrose salve zapadnih raketa da bi jedna pogodila nebitan brod, a znaju da ce sutradan da bude tesko preoravanje zemlje!

Am

@Милосав на писаном задатку са темом „Вреди ли слобода?“, она свакако вреди и за петицу је потребно поменути Синђелића.

У стварном животу, 10% људи мирне душе напусти своју потпуно слободну земљу и пређе у неку другу (што због слободе, што због пара).

Такође, у стварном животу, патриотизам из школе има цену која се да написати. Није скупа.

На крају, учио сам о Србији по Обреновићима, Карађорђевићима, СХС, Југославији, Титовој Југославији, Малој Југославији, Заједници, па Србији.

Која је од наведених 10 вредна, колико слободе и који је курс у валутама као што су живот, рука, нога, гроб оца или детета? Колико у доларима?

——

Искрено, ок како су прешли на рововски рат, нису ми јасни ни једни ни други. Како су им оне њиве вредне – не знам

П

Треба да се упитате шта Руси гађају кад су жртве толико лимитиране. Изгледа да више пазе од НАТО -а 1999.-те.

Sh

@Perica: gađaju na slepo. Setite se samo Krasnojarceva, kada su mu našli cedulju sa rukom ispisanim koordinatima cilja. To znači da nisu u stanju da uspešno dejstvuju protiv mobilnih ciljeva, kao i da je koordinacija između obaveštajnih službi, kosmičke komponente VKS i kopnene vojske, sa jedne, i vazduhoplovstva, sa druge strane – nepostojeća

Tr

@Aps

A Rusi nisu izgubili stotine hiljada vojnika ?

Pe

U vezi pogadjanja broda-bivsi mornari navode da nije uobicajeno da posada broda dobije smestaj van broda, niti za to postoje uslovi, osim za par najvisih oficira.
Najverovatnije je poginula citava posada, 80-100 ljudi, postoje informacije da su po celom gradu leteli delovi tela mornara.
Sto objasnjava i ovaj najmasivniji napad na Ukrajinu danas, kao pokusaj odmazde.
Takodje, o isporuci F-16 Ukrajini za sad znamo samo od ruskih propagandista, a oni tvrde kako je jos pre 10 dana „Kilndzal“ pogodio vise F-16 parkiranih na aerodromu Stara Konstantinovka.
Verujem da je isto tacno kao unistenje „Patriot“ a u Kijevu, gde su isto „parkirali sve zajedno“- besmislica.

Odgovori
Mi

Ukrajinci i dalje pisu kako rusi koriste S300/400 rakete kao zemlja zemlja balisticke rakete. I to na desetine. Verovatno i u to verujes.

Pe

@Miloš77 Ne znam koje to ima veze sa brodom „Novocerkask“?Mozda Vi verujete da obicnim ruskim mornarima daju hotele gde god da pristanu-ja sam 100% siguran da ne.
Po povodu S-300/400 nemam nivo tehnickog obrazovanja da procenim da li Rusi koriste i taj tip raketa ili ne.
Osim Ukrajinaca, i ozbiljni blogovi o vojsci navode da S-300/400 ima mogucnost napada na zemaljske ciljeve.

Sh

Prema navodima lokalnih medija na Krimu, poginula su 73 mornara.
Od siline eksplozije potopljen je još jedan brod, bivši minolovac, a sada školska barkasa UTS-150. Dosta lučke infrastrukture je uništeno.
@Miloš: Da, Rusi koriste S-300 kao balističke rakete, isprobavali su to više puta i na vežbama. Evo vest RIA Novosti iz 2017:: https://ria.ru/20170530/1495355883.html

Su

@Dusan Petovic

Ameri su priznali da je Kijevska Patrijot baterija „ostecena“ citaj unistena Kindzalom, tako da mozes da verujes u sta hoces ali to je fakt. Takodje dans je Militarily Summery Chenel objavio snimke unistenja nemacke IRIS T baterije u Hesonu. Kao sto sam vec napisao pre neki dan Ukri su obaranjem Ruskih Su34 otkrili polozaj i samo im je ostlo da se mole bogu dok ih neposeti Kindal ili u ovom slilucaju Lanset. Dalje napad na ruski brod je izeden da bi se postigla jeftina mediska pobeda radi pokrivanja gubitka Marinike i velike tritorije oko Bahmuta i Rabotina. Da podsetim kad su Ukri izgubili Bahmut odmah su taj poraz pokusali da pokriju invazijom na Ruske pogranicne oblasti.Zapadna i Ukrainska propaganda ekspolatosala toj upad tri nedelje nebi li pokrila gubitak Bahmuta,a rezultat 500 + poginulih Ukrainaca. Tako i sad unisten brod , propagandna pobeda, pa sta,i dalje se nista bitno nece promeniti .Rusi napredju, bedni rezutati Urainske ofanzive su ponisteni a Ukri da bi nadomestili gubitke mobilisu 500K ljudi,zapadna finansiska i vojna pomoc presusila i etoga kraj.

Br

Ne znam da li znas da je NATO upleten u razbijanje Jugoslavije i proterivanje Srba iz Bosne, Hrvatske i sa Kosova, da su nas bombardovali bez odluke Saveta bezbednosti, da su bacali kasetne bombe po stambenim naseljima, gadjali civilne vozove i autobuse, pobili vise hiljada ljudi i naneli nam trenutnu stetu od 100 milijardi, racunajuci i izgubljenu dobit to je vec vise stotina… Da ne racunamo sto su mimo UN rezolucije na kraju oteli i celo Kosovo, Trepcu, Gazivode, ogromnu infrastrukturu, a to smo sve mi zajedno gradili i finansirali, nije bilo samo njihovo…
Kako mozes toliko da ih volis?

Pe

@Sumadinac Amerika je priznala da je „Patriot“ ostecen od krhotina oborenih „Kindzala“, ali su rekli da nisu potrebne vece opravke i da je „Patriot“ aktivan.
Naravno da nema 100% dokaza, medjutim, od maja ka 31.12.2023 Rusi nisu postigli nikakav prodor u vazdusnom prostoru Ukrajine.Cak stavise, oboreno je jos ruskih aviona.
Zakljucak svako izvodi na osnovu svoju inteligencije i licne procene.Ja tu ne mogu da Vam pomognem.Meni iz prilozenog deluje da je „Patriot“ uspesan, a „Kindzal“ nije.
Po povodu Bahmuta, Jevgenij Prigozin koji je i bio na licu mesta i vodio bitku je priznao smrt 20000 ruskih vojnika, i to u snimljenoj poruci na videu.Ne znam sto bi to izmisljao?
@Branko Kad pricate o NATO agresiji na SRj, Vi pocinjete od „….i onda su Sovjeti upali u Nemacku, 1945, i poceli da siluju i pale“.
A kako je do toga doslo uopste, nikom nista.

Mi

@SheikhZayeb
Znam vrlo dobro za mogucnosti S300/400 raketa, i pisalo se ovde na T6. Moja poenta nije da li mogu, nego gde je logika za Ruse da ih tako koriste. Preskupe rakete koje se koriste za PVO kojeg ocigledno nemaju na dovoljno z sva mesta, a jos treba izvoziti. Kaond su to neke jeftine nevodjene kaćuše. Z takve stvari odavno koriste Gerane. Ukrajinci prodaju tu pricu uz slike kolatrleralne stete i ostataka pvo raketa koje su sami ispalili.

Sh

@Milos77: Ne, rakete koje koriste su uglavnom one koje su proizvedene 80-ih, pa su na isteku resursa. PVO za sva mesta u Rusiji je nemoguća misija, naročito u konfliktu sa Ukrajinom, a za izvoz – piši propalo, jako malo toga sada izvoze, jer su im proizvodni kapaciteti izuzetno limitirani i puni uskih grla. Što se logike tiče, nemojte da je tražite tamo gde je nema!
Što se Geranja tiče, on ne postoji, postoji Shaheed iz Irana, jer nisu u potpunosti osvojili proizvodnju istog, pa i njihova količina zavisi od isporuka iz Teherana.

Mi

@SheikhZayeb

Sto se Geranja tice, odakle vi snate da Rusi nisu suvojili proizvodnju istog? velika postrojenja suizgradjena u Rusiji za proizvodnju istih. To jeftino letece krilo je idealna platforma za testiranje, otkrivanje i istrosivanje PVO. Ukrajinci sami kazu da Rusi prave adaptirane modele mlaznim motorom, i dodatnom elektronikom za razlicite misije. Zemlja koja decenijama pravi krstarece rakete, i vodjene rakete svih vrsta i dometa koristi Gerane zbog jeftinoce veoma proste platforme. Iz istog razloga se koriste i jeftini FPV dronovi. Ovo je samo vece i mocnije.
To sto se neki ovde podsmevaju sto su Rusi preuzeli proizvodnju jeftinog Šaheda od Irana samo pokazuje da ne razumeju najprstiju matematiku.

Sh

@Miloš 77: Nisu još, imaju problema sa uzovnim komponentama, a ni vertikalni žiroskopi domaće proizvodnje im se baš nisu proslavili. Još uvek Šahede uvoze iz Irana, pa i te mlazne. Geranj pokušavaju da proizvedu, ali im ne ide.

Mi

Pretpostavka je da Rusi nemaju vise od 100-tinak raketa bilo kakvih – jos od pocetka SVO … da nemaju cipova i ko zna cega jos …

A situacija – po novom zakonu ce biti pozivani Ukrainci iz inostranstva, invalidi trece kategorije, spusta se granica za mobilizaciju na 25 godina, pozivaju se cele porodice plakatima da sluze vojsku a treba nakupiti pola miliona regruta … i to pokazuje svu katastrofu ukrainske strategije.

A pregovori u Istanbulu su bili uspesni – to kazu i sami Ukrainci ali se umesao zapad … e ko se seca Kutiljerovog plana za Bosnu bice mu jasna matrica dejstva NATO-a …

Danasnji udari su pokazali i uspesnost dejstva UKR protivvazdusne odbrane – eksplozija po ciljevima je visestruko vise od projektila koji su prosli PVO odbranu – a sami Ukrainci kazu da za njih nepremostivu tajnu cine rakete X-22 – ni jedna oborena …

Odgovori
ga

@Mile onaj stari

The plan you mentioned would only postpone the conflict at that time for a very short time. If you break a multinational state into small nation states, you will not prevent conflict. If you divide a country that is multinational into strictly national states, you create a recipe for endless conflicts. In this way, you do not form a state, but you form a tribal community that is usually ruled by one man. And in the end those small nation-states, or rather tribes, will at some point go to war with each other.

However, I must also say that peace has no alternative. If the negotiations bring peace in Ukraine, I will support it.

I was referring to your story about the events at that time and the „NATO matrix“(If you allude that NATO is to blame for the events in the former Yugoslavia, that is not true at all). Every war is different, the war in Ukraine is not the same as the wars in the former Yugoslavia, it may be reminiscent of the conflicts in the former Yugoslavia, but it is not the same as the events of that time.

Pe

@Mile onaj stari Ko je iznao pretpostavku da „Rusi nemaju vise od 100 raketa“?
Tokom 2022 Rusi su cesto gadjali Ukrajinu sa preko 100 raketa dnevno, dakle, imali su.
Tokom 2023 se smanjio broj ispaljenih raketa, ovo danas je jedini veliki napad tokom citave 2023.
Ocigledno je da sankcije i te kako deluju, ali to ne znaci da su Rusi ostali bez raketa, prvi Ukrajinci su o tome govorili, da Rusi stede rakete za masovne zimske napade.

Mi

Gant – poredio sam pregovore u Istanbulu koji su zabrseni okvirnim dogovorom Rusije i Ukraine ali stopirani zeljom NATO-a da udje u posredni rat sa Rusijom i Kutiljerov plan za Bosnu i Hercegovinu koji je postignut (Bosna bez entiteta, multietnicka i ostaje u „Jugoslaviji bez Hrvatske i Slovenije“ ) ali je plan odbijen po americkom diktatu.

Inace na stotine snimaka nasilne mobilizacije u Ukraini uz otimanje, prebijanje, lomljenje prstiju – nema vise dobrovoljaca … a po siframa invaliditeta i ljudi bez palca mogu u vojsku (kako drzis pusku bez palca ili punis okvir?)

Su

@gent

I disagree with everything you just said,and I would like to ask you,who was the one who benefit from Yugoslav destruction?Who activity incuraged and aided politicliy and militarily the secessionist in Yugoslavia,and at the end who’s aircraft bombed Sebia and Montenegro? You sad NATO is not to be blaimed, then can you please explain how was posible to militarily intervened aginst the independet state with out the UN resolution to do so,and who is posible to give suport to the teroist oganisation,then to occupy and severer pice of someone elses suveren land. Is this what Russians have done in Ukrain? Can you please answer? Furthermore,resoult of Yugoslavian destraction is formation of unstable micro NATO dominated state’s in Serbian neighbourhood who can exist only with NATO suport.Therfore, all you had wrote is a mirror projection of what NATO has already done to Yugoslavia and it people’s.NATO made president which Russians are happy to use in dismantling Ukrain. As you can see NATO had made president which others are be very happy to use.

Br

Kao i kod nas, pre pocetka rata u SFRJ bio je sastanak vrha JNA u Beogradu, predstavnika iz svih republika, o tome da li da JNA proglasi vanredno stanje, preuzme trenutno vlast i spreci raspad zemlje. Svi su glasali – ZA, ukljucujuci i Hrvate, a onda se nakon sastankka sa americkim izaslanikom bosanski predstavnik predomislio i tako je zvanicno poceo rat. Naravno, ulogu u tome je imao i americki kongres zbog onog cudnog zakona o raspadu SFRJ, pa i G17 (bez +) na cijem celu je bila Dinkiceva majka… Ali to je sve ista skola.

Sh

@Mile onaj stari: Pa i nemaju! Zašto ih toliko štedljivo koriste, već rokaju artiljerijom uz abnormalnu kolateralnu štetu, koja je potpuno kontraproduktivna? Zašto prvog dana nisu uništili RV i PVO Ukrajine, kao što su tvrdili? Kako to da nisu uništili sva čvorišta veze i komandna mesta? Tempo napada u dubinu teritorije Ukrajine su održali zahvaljujući Iranu! Ako zemlja koja je poslala prvog čoveka u svemir više nije u stanju da napravi nešto poput Tomahawka ili IAI Haropa/Harpy-a, onda je jasno kolika trulež vlada u toj državi…

Mi

SheikhZayeb
Abnormalnu kolateralnu stetu u? U poredjenju sa americkom u Iraku, ili Izraelskim bombardovanjem Gaze? Na osnovu onoga sto su pokazali na ukajinskoj televiziji koju su dalje preneli tv kanali Zapada? Ti i dalje govoris kao da Rusija ima rakete za razbacivanje i plasenje civila, a gore si napisao da nemaju za izvoz (sa cime se inace slazem), a kamoli za bacanje po supermarketima, skolama i bolnicama kao civilnim metama. Gadjaju ciljeve koje odrede da imaju najvazniji znacaj za dejstva oruzanih snaga Ukrajne. To u ovakvom ratu mogu biti baze i magacini svih oblika i vrsta pre rata civilnih hala. Da nije tako Ukrajinci bi posle 150 raketa ispaljenih u petak objavili stotine ako ne hiljade mrtvih, a ne tridesetak. Mozda si stvarno mislio na kolateralnu stetu Zapadne ratne masinerije.
kako nemaju Tomahavk? Sta su krstarece rakete navedene u tekstu gore?
Koje to rakete idu kroz Ukrajnu, ulaze i izlaze iz VaP Poljske i udaraju ciljeve na Zapadu ukrajne? Nevodjena zrna iz visecevnih lansera?

Sh

@Miloš1977: Kada pominjem abnormalnu kolateralnu štetu, pre svega mislim na mesta poput Mariupolja, Hersona, Bahmuta, Severnodonjecka, itd. Koja je uzrokovana ne raketama, već artiljerijom. Nije u pitanju plašenje civila, već čista glupost, jer ne znam kome i čemu služe te ruševine koje se zauzmu. Em se produbljuje mržnja između dva bratska naroda, em se stvaraju još veći logistički problemi za samu rusku vojsku, jer smeštanje jedinica u mesta u kojima nema vode, struje i gasa je prilično zeznuta rabota.
Apwsolutno sam saglasam da su primarni ciljevi skladišta, centri veze i komandna mesta, kao i mesta baziranja neprijateljskih jedinica, međutim ja te silne „uspehe“ – ne vidim! Niti je komandovanje ukrajinskim jedinicama i Vladom uopšte narušeno, niti sam primetio da je uništeno neko veće skladište naoružanja ii da je prekinuta vojna proizvodnja u samoj Ukrajini. Nedavni napad na Belgorod to dokazuje. Rusija nema dovoljno raketa, i to je jasno svima. A kada se nema dovoljno raketa ne ide se u rat protiv zemlje kakva je Ukrajina.

Yo

Novi momenti – da ne ulazimo u tumačenja saopštenja suprotstavljenih štabova – su ti da se, navodno, upotrebljava nova generacija Gerana koja je nedostižna Gepardima.
Ovi novi su crni i od kompozita – što ih navodno čini težim za radarsku detekciju, ali lakšim po masi pa nose više exploziva – i sa mlaznim motorom što im povećava domet i neuhvatljivost za artiljerijsku pvo.
Uglavnom, ukrajinski vojni zvaničnici kukaju glasno za što hitniju pomoć sa Zapada, pa to sad može tumačiti ko kako hoće, ali ne menja stvari.
Sa druge strane, Rusi najavljuju mogućnost značajnijih prodora u narednim danima (!).
Videćemo…

Odgovori
Pe

@Yoda
Inace, na istom tom geografskom prostranstvu se 1943, posle velike pobede kod Stalingrada, vodio rat izmedju Nemackog Vermahta pod komandom cuvenog stratega Mensteina, i RKKA (Crvene armije) koju su bas u Donbasu Nemci slomili posle Stalingrada.
Treca Harkovska bitka trajala je 2 meseca, i Nemci su ubedljivo razbili SSSR i izbacili ih iz citavog ovog dela: Gubitci Nemaca 4500 vojnika Gubitci SSSR – 42500 vojnika
Tek posle poraza kod Kurska leta iste te 1943, SSSR uspesno oslobadja Donbas, ali sa gubitcima 250000 vojnika protiv 25000 Nemaca.
Sve ovo se odigralo u 8 meseci 1943.
A danas?
Posle 13 meseco Rusi okupiraju Bahmut i Soledara.Prete da ce okupirati Kupjansk i Avdejevku, koja je na 9km od Donjecka (nisu)
Za sad su Rusi pre neki dan svecano objavili o okupaciju sela Marinka (nekad zivelo 10000 ljudi) koje je na 4km od centra Donjecka, i Rusi su ga napadali od 2014.
O kakvom „velikom prodoru“ pricate?

Mi

Rusi ne mogu sve svoje luke, brodove i baze 100% zastititi od gerilskih napada savremenim krstarecim raketama koje u koordinaciji sa NATO dojavama i logistikom udaraju tako ponekad kad im se ukaze prilika.

Sa druge strane, ovo sto neki zovu „odmazdom“ Rusi zovu upozorenjem za sledeci (ili svaki) put ako ovi odluce da gadjaju neki brod ili most na Krimu. Cisto da se zna sta ih ceka kao posledica.

Rusi, sa druge strane, moraju da razviju nove moderne SEAD taktike jer trenutno baterija Patriot lansera predstavlje neku vrstu AD(area denial) takozvana nedostupna zona za ruske Avione u dometo istog.

Sve ce to samo naterati Ruse da dostignu nivo (i ofanzivne i defanzivne) sposobnosti koje nikad nisu mali do sada.

Sh

@Miloš: A šta su čekali 23 meseca do sada? Ne, svakim danom se ofanzivna moć Rusije sve slabija.

om

Miloš77@ sve ok, ali Rusi su ipak ekonomski patuljak i kako god okrenemo morati će potražiti spas u Kini. Kina pak samo to čeka da po vazalnoj formuli iskoristi Rusiju. Na kraju krajeva ako želiš biti vojnički jak mora iza tebe stajati snažna ekonomija. Na širem planu Rusi su gadno popušili. Tako ekonomski slabi i tehnološki zaostali morati će se još više nasloniti na Kinu u perspektivi ,a Kinezi su podmukli narod i ništa nikome bez interesa ne daju. Ukratko ovaj rat će Ruse postaviti u ovisnost o Kinezima iz koje se neće nikada izvući jer će Kinezi leći na teritorij koji trebaju ,a Rusi ne znaju šta bi s tim. Na kraju je moguć i konflikt jer Rusija i Kina u stvarnosti nikada ne mogu biti strateški partneri već samo silom prilika zbliženi protiv zajedničkog neprijatelja koja onda otvaraju nova pitanja u budućnosti ovisno o tome koliko Kinezi budu bili bezobrazni i potcjenivački prema Rusima. Da pojasnim Kinezi ciljaju na teritorij Rusije koji će na kraju bez metka prigrabiti. Možda to nekim Rusima baš i neće leći i eto problema.

Ti

To i jeste bila odmazda a Rusi ne mogu ovo nazvati upozorenjem zato sto ovo nije prvi napad na Krim vec stoti put. Koliko brodova i drugih plovila je pogodjeno ili potopljeno?
I oni jos uvek upozoravaju?
Rusija ce da dostigne ,,nivo,, a sposobnosti NATO i Ukrajine ce opasti jel?

Rusi ce postati savrseni ranici, ekonomija ce procvetati i svi mi odosmo u Rusiju da zivimo tamo. Blagostanje
Sve to smo saznali sa TG kanala

Mi

@omnia
Rusi su ekonomski patuljak? Da li su i Kinezi ekonomski patuljak? Po kojim mjerilima su Rusi patuljak? Kinezi će bez metka oduzeti teritorije? Možda će stvarno i pokušati bez metka ali će dobiti onda raketu. Obožavam ove natofile što razvaljuju ekonomiju „benzinske pumpe“ u komade! I evo već dvije godine to rade. Vidimo koliko su jaki zapadni divovi ekonomski da nemaju kapaciteta Ukrajinu više da pomažu a „patuljak“ ide dalje….

Yo

Cenim da će Rusija zaštititi Krim i Crnomorsku flotu na jedan vrlo prost način – expanzijom do Odese.
Ako o tome prvobitno nisu ni razmišljali o tome – sada su prinuđeni – a izgleda i da mogu to da urade nezavisno od pomoći sa Zapada koja je sve upitnija.
Pičvajz koji je Ukrajina pravila sa Minskim sporazumima jednoj Kini ne bi pao na kraj pameti – zato je Kina u expanziji i ni ne pomišlja da se, osim ekonomski, ubacuje u Rusiju.
Severni morski put joj znači mnogo više od praznog Sibira – i za ro joj treba snažna Rusija, a resurse povoljno nabavljaju svuda.
Kinezi znaju da su u prirodnom partnerstvu sa Rusijom i to nikakva ponuda sa Zapada neće promeniti – čak iako dođe do kolapsa zapadnih vojnih saveza. Kina ima dovoljno sopstvene nenaseljive vrele pustare da bi ulazila u sukob sa prvim komšijom oko ledene pustare iz koje može da kupi sve što joj treba.
Ono što Evropa tj. EU nije bila sposobna da shvati – Kina zna.
Ne valja pljuvati u ispruženu ruku…

Va

Zanimljivo da Ukrjinci ne mogu da obore uopšte staru raketu Kh-22 ni sa jednim sistemom ! A još zanimljive skorašnja setnja Ruske rakete na istoku Poljske kojima trebalo dva dana da objave da jeste Ruska posle zasedanja !

om

Milers@ dobit će raketu kažeš….
Znat će Kinezi to riješiti i već rješavaju. Ne diktiraju Rusi cijene više, ne diktiraju ništa. Tu je i transfer tehnologija koje je Kina pokrala po svijetu a koju Kinezi već sad masno naplaćuju. Kina treba od Rusije strateškog saveznika, i jeftinog dostavljača energenata. Na kraju će se Rusija toliko zadužiti, a Kinezima dužničko ropstvo nije stran pojam da će im Rusi sami nuditi teritorije. Daleki istok već je prepun Kineza i sad im još samo treba da stvari pravno legaliziraju. I tako mic po mic brat Kinez kroz desetljeća koja dolaze zauzima zemlju. Rusi su uvijek bili siromašni i neinventivni s Kinezi će paziti da se to ne promjeni. Uostalom ugljikovodici odlaze do polovice stoljeća u povijesne muzeje. Velika je Rusija a kina potrošač sirovina, naći će se nešto. Da bi Kina funkcionirala mora imati tržište a ono je na zapadu, dok joj Rusi nisu baš nikakav kupac. Čekajući da zemlje BRIKSa narastu ne bi daleko stigli.

Va

Petrović Dušan Da kada ste već kod toga šta rekao Porošenko 2014 ,da će za 3-4 meseca rešiti separatiste na istoku i svi put Rusije ? Držao govor za štampu beše kada to izjavio ?

Mi

@omnia
Ja još nisam dobio odgovor po kojim to kriterijima je Rusija ekonomski patuljak!? Kao uvijek slušam neke zapadne otrcane fraze o „benzinskoj pumpi“ koju će „moćni“ zapad da rasturi na komade tamo negdje uz pomoć 63 paketa sankcija. Pa onda pogledamo rast BDP za 2023 godinu i iznenadimo se. U pravu ste da Rusi ne diktiraju cijene jer ih diktira tržište a Rusi svoje resurse po tim cijenama i prodaju, jedino što se promijenilo je da „moćna“ EU sve više kupuje indijske nafte, inače je Indija veliki proizvođač nafte, davno poznata stvar. Ta ograničenja je Rusija davno iz pomoć svoje flote iz sjenke vrlo uspješno anulirala samo to vama CNN ne saopštava. A to Kinezi, oduzimanje teritorija i vazalstvo možete slobodno mačku o rep jer niko nikada nije nekoj nuklearnoj sili uspjeo da oduzme teritoriju jer tada sve ide do đavola. Budite malo pametniji i probajte pravilno tumačiti izjave Putina i svakog ozbiljnog lidera, jedna od njegovih je „šta će nama svijet u kojem Rusije nema“! Dovoljno ste se pravili pametnjakovići i vidimo do čega ste doveli Ukrajinu. Prestanite biti nadobudni i prepotentni jer ste očigledno impotentni.

Pe

@Miloš77 Pa koje su to „sve luke“ koje Rusi treba da stite od Ukrajine?Murmansk, Severodvinsk, Vladivostok?
Ne, Rusi ne mogu da zastite okupirani Krim, jer je jos letos zapocelo unistavanje S-400 baterija na Krimu, i ovi nije mi prvi ni drugi napad raketama na okupirane luke u Krimu

@Milers Ko je ikad tvrdio da je Kina „ekonomski patuljak“?Rusija, sa ekonomijom slabijom od Italije, a najvecom povrsinom terutorije jeste. U slobodnom dostupu su cifre GDP razlicitih izvora, ne slazu se u dolar, ali je to minimalna razlika.
Italija: 2,1 Rusija 1,78 Kina 17,7

@yoda Slozicete se da armija Rusije, koja nikako ne moze mesecima da zauzme Avdejevku, a to je gradic na 9km od Donjecka koji Rusi okupiraju od 2014, moze samo mastati o Odesi, koja je mnogo dalje.
Pre Odese, Rusi bi trebalo napokon da zauzi Avdejevku, pa onda jos hiljadu takvih bezimenih mesta, da dodju do Hersona, Nikolajeva, pa Odese…Ako im je za Bahmut trebalo 15 meseci, jasno je da od toga nema nista.

Mi

@SheikhZayeb
To se i ja pitam. Znali su da ne mogu na duze staze u ozbiljan sukob (to ni amerima više ne pali ko nekad) ali im blickrig sa malo trupa i bezanija Kijevske vlasti nije uspela prosle godine nije upspela. Sada idu i jedni i drugi na sve ili ništa. Za primer, da su Rusi (kako bi Amerikanci recimo zapoceli vojnu kampanju protiv neke jace zemlje) udarili po Ukrajni kao sto su u petak udarili sa masivnim raketnim napadom, i tako dva tri dana uz tih 200k trupa verovatno bi bilo 0 pomoci sa zapada i kapitulacija u roku od 5 dana.
Medjutim, ne slazem se da su sve slabiji i slabiji. Sta vise, suprotno je. Bude se, i čistka je untoku. Pod ozbiljnim pritiskom su, i svesni su toga.

@omniameamecumporto
Rusija i Kina su komšije, najveca vojna i ekonomska sila im je pritisak koji je dosao iz daleka da vrslja po komsiluku obe zemlje. Ekonomski ne zVise od USA! Obe zemlje imaju ogromne resurse i nuklearne potencijale. Imaju ozbiljne vojske. Ne bi se kladio da ce se Rusija i Kina posvadjati tako lako. Zajedno su daleko jači, a teritorije ne fali nikome. Do sada su pokazali samo odbojnost prema americkim interesima u svom komsiluku.
Slazem se da Rusija nije jaka koliko neki ovde zele i veruju, ali po meni nece biti sve slabija. Mislim da ce biti jaca, mada strateski u smislu NATO protiv same Rusije nece. Nas je „svet“samo u Evropi i na Zapadu mozda, ali ne i ruski, kineski, itd.

Sh

@Milos77: Čega su svesni? Napad na Avdejevku je isti kao i napad na Mariupolj ili Bahmut, dakle – klanica uz ogromne gubitke MTS-a. Surovikin i Ljapin su smenjeni, ali Šojgu i Gerasimov su tu gde su bili, baš kao i komandant Crnomorske flote. Trulež ostaje.

Mi

@DuPe
Aha, zbači Kina nije patuljak jer je krajem 2022 godine imala gdp od 18 triliona sa 1,4 milijarde stanovnika a Rusijq koja je bila 8 ekonomija svijeta sa 2,2 i 10 puta manje stanovnika je patuljak!? Doduše ovde su već svi navikli na vaše bajke i to više niko ni ne shvata ozbiljno. Na kraju 2023 će Rusija zvana patuljak biti 5 ekonomija svijeta a sve ostalo su vaše prazne priče.

Pe

@Milers Rusija nije nikada bila ni 5 niti 6 ekonomija sveta.
U vreme velikog ekonomskog rasta 2000-ih postojala je mogucnost da Rusija pretekne Francusku koja 7 ekonomija sveta, ali se to nije desilo.
Danas Rusija i nije u prvih 10 ekonomija sveta, sto vrlo lako mozete proveriti pretragom u Google.
Istina, ruska propaganda tvrdi da sve te procene svetske banke i UN nist tacne, ali tvrde i da su unistili 9500 ukrajinskih tenkova i 450 aviona, pa i dalje ne mogu okupirati Avdejevku i Ukrajina ih bombarduje avionima..

ga

@Yoda

Yoda wrote: „Kinezi znaju da su u prirodnom partnerstvu sa Rusijom i to nikakva ponuda sa Zapada neće promeniti – čak iako dođe do kolapsa zapadnih vojnih saveza. Kina ima dovoljno sopstvene nenaseljive vrele pustare da bi ulazila u sukob sa prvim komšijom oko ledene pustare iz koje može da kupi sve što joj treba.“

And then who will buy a huge amount of goods of all kinds with the label „MADE IN CHINA“. Or maybe you think that Russia and its „powerful economy“ will buy it all. These goods are mostly made for the Western market.

Mi

SheikhZayeb
Mislim da je Napad na Avdejevku dosta drugaciji, iako su gubitci visoki. Nisam kvalifikovan da ikom delim savete tamo, ali glavni problem Rusima i dalje ostaje sto uz obecanja pomoci sa Zapada Ukrajinci brane svaki metar kvadratni svakog sela. U slucaju Avejevke radi se o izuzetno ucvrscenoj bazi. Nisu slucajno Rusi usporili i sad probaju druge pristupe? Takve baze velicine sela se jedino mogu sravnati sa zemljom. Niko ziv ne moze da udje unutra jer su obe strane naoruzane i dronovima i svakakvom artiljerijom. Da idu isto kao u bahmutu, usli bi i cistili ulicu po ulicu zgradu po zgradu. Mozda i batale Avdejevku za sada, i preorijentisu se na druge tacke, a nju samo odseku i cekaju neko vece ukrajinsko povlacenje. Videcemo.

Sh

@Miloš77: Nisam video nikakvo napuštanje Avdejevke. Sada se najviše bore oko ruševina koksare, a sama Avdejevka je jako blizu glavnog pogona donjeckog vodovoda, kao i aerodroma. Avdejevka nije tvrđava, osim par svojstskih mikrorejona i navedene koksare, u mestu dominiraju slabo građene kuće, tipične za bivši SSSR.

Sr

Sposobnost raketa H-101 da ispaljuje mamce L-504 se danas pokazala vise nego uspesno. Net je pun snimaka kako pred sam udar na cilj aktivira mamce i bez problema izbegava dejstvo PVOa.

Odgovori
De

Ne, Srle, imamo par snimaka gde izbacuju mamce ali ne i izbegavanje raketa.

Jo

Treba malo pratiti vise detalje. Brod koji je pogodjen je vojni transportni brod, znaci nije ofanzivni. Sami ukrajinci su potvrdili da je vec bio ostecen u 2022. godini i verovatno je to jedan od razloga zasto su ga i dalje drzali na tom potezu. Ukrajincima je potreban senzacionalan naslov da bi skrenuli paznju s gubljenja Marinke.

Odgovori
Me

Zato je eksplozija istog bila tako skromna.

Iv

Kao neko ko poznaje Ruse i njihovu logiku, temperament… pitam se da li vi internet stručnjaci stvarno mislite da će nuklearna sila koja je spremna 100% da upotrebi nuklearno oružje u slučaju svoje egzistincije (gubitak Krima) oklevati da isto upotrebi makar i na svoju stetu ali veliko uništenje Evrope, umesto da se molite za neko primirje i zavrsetak ovog tragicnog sukoba, vi podrzavate jednu/drugu stranu, strašno…

Odgovori
Pe

@Ivica Rusija je sasvim dobro zivela 1991-2014 bez Krima, sa istim Putinom kao predsednikom.
Kako je to oslobadjanje Krima „ugrozavanje postojanja Rusije“ koja je i bez Ukrajine dva puta veca od Amerike, i veca od Amerike i Kine zajedno?
Nema sanse da bi Rusi bacili na svoju granicu nuklearno oruzje, makar jer bi pola radijacije zavrsilo u Rusiji

Mi

@DuPe
„Rusija je sasvim dobro zivela 1991-2014“

Toliko dobro je živjela da je zahvaljujući vladi prozapadno poltronski orjentisanoj uspjela 98 da bankrotira! Toliko o vašem poznavanju prilika u Rusiji. Do 2014 nije bio upitan starus crnomorske flote niti je Amerika uspjevala da dovede svoje pudlice na vlast. E onda je 2014 godine SAD izvršile nezakonito svrgavanje vlasti, možemo se sjetiti fraze „fuck EU“ čisto da znamo ko je bio glavni u tome i poslje toga ništa više nije bilo isto. Sve ostalo uključujući minske pregovore je bila šarena laža koju Rusi nisu htjeli da kupe i zato imamo danas to što imamo.

mi

odakle ti ideja da bi bacili na svoju teritoriju? to tako pise u NATO prirucniku kojeg se drzis ili je nesto drugo u pitanju? :-)

Pe

@Milers Od 1999 do danas je na vlasti u Rusiji Putin i njegova partija, Jedinstvena Rusija, a tokom 2000-ih Rusija je imala rekordni ekonomski rast, pa je cak zamalo prestigla Francusku po GDP u jednom momentu.
Tokom citavog ovog perioda 1999-2014 Rusija nije kontrolisala delove Ukrajine, i to nije nimalo smetalo ekonomskom razvoju Rusije, a i bez Ukrajine je po povrsini Rusija puta veca od Amerike i Kanade zajedno, prebogata neiskoriscenim resursima, i ta Ukrajina im ne znaci nista.
Razlog agresije je psiholosko neprihvatanje raspada SSSR kod Rusa, a ne potreba za teritorijom.

Re

Jasno je kao dan da sukob eskalira,cifre su strašne.Rusija ide sigurno najmanje do Dnjepra a možda i celu Ukrajinu,sve ispod toga za nju je poraz.Prosto je neverovatno da nisu zaključali nebo iznad Crnog mora od prvog dana rata za Avakse i BPL.Krenuli su na blef a zaglibili se do kolena.Smenili Surovikina jedinog sposobnog Generala,ubili Prigožina a bez Vagnera nikad ne bi ušli u Bahmut,jako čudni potezi i imamo ovoliko krvoproliće danas.Ovo nažalost neće skoro stati bez obzira i na Izrael i na sve ostalo a tek stižu F16 u ko zna kojim količinama pa Tornada,Miraži i ko zna šta sve još.Samo fale recimo Poljaci da se otvoreno umešaju i ode Evropa u tri lepe.

Odgovori
Sh

Evo ih, samo što nisu, još samo 278 meseci i munjevitog prodora, i to njih na obali Dnjepra! :) Tačno je, krenuli su na blef, a taj blef ih je skupo koštao. Mogli su samo da razmeste vojsku u postojećim delovima Luganjske i Donjecke oblasti i da ih formalno pripoje Rusiji. Ne bi zauzeli dodatnu teritoriju, ali ne bi popili ovolike sankcije i mit o Ruskoj vojsci kao drugoj vojsci sveta bi opstao.

е

Руси напредују врло добро ка својим циљевима.

1. Денацификација (читај: промена режима). Пара у буџету нема, а сукоб Зеленски/Залужни тиња.

2. Демилитаризација (читај: уништење војске и војног потенцијала)

Кренили су са 700 хиљада (регуларна војска + добровољци + плаћеници) + 300 хиљада (гарда, граничари и полиција) .
Након 8-9 рунди мобилизација треба им још 450-500 хиљада.

Војни индустријски комплекс је већим делом уништен, јер зависе 100% од Запада за оружје и муницију.

Be

Mozemo mi komentarisati vreme ce pokazati STA,KAKO ,ZBOG CEGA je sve ovo moje misljenje da je Rusija morala ovo da preduzme kada moras Moras.

Odgovori
Pe

@Beli Isto kao sto je Hitler morao da okupira Jugoslaviju i napadne SSSR, „kad moras-moras“, nije Rusima bila dovoljna najveca zemlja na svetu, hoce jos, iako se 2/3 Rusije raspada i nemaju gas i kanalizaciju.

01

@Petrovic Dusan Jeste samo sto si ne bas vesto izbegao da kazes da su i Rusi tj SSSR morali da prosetaju do tog istog hitlera i Berlina,dok je neko sa druge strane okeana stavljao na naslovnu stranu TIME istog tog hitlera i istog finansirala. Kao sto je sad 1962-63 morala da intervenise zbog Kube, kao sto je morala da intervenise kod nas, Iraka, Libije tako je i Rusija morala da intervenise i u Ukrajini. To da se rusija raspada i da nema kanalizaciju ostavi za propagande poput radio slobodna evropa i VOA. Ovo je ipak ozbiljan portal.

Br

@Dusan

Rusi nisu hteli Ukrajinu, hteli su Krim koje je pripojen Ukrajini tek nakon II.sv.rata i hteli su da Ukrajina ne udje u NATO, kao sto tako nesto ne bi hteli ni Ameri za Kubu, uz to su trazili samo postovanje medjunarodnog dogovora Minsk II (za koji su brojne diplomate izjavile da nisu ni planirali da ga postuju) i trazili su da ruski jezik kojim je do nedavno pricalo cak 70% ukrajinaca ne bude zabranjen, kao sto je sada zabranjen, sto je van pameti… Takodje su trazili i da lokalne milicije sa sumnjivim simbolima ne budu zvanicno integrisane u regularnu vojsku. Sve to je bilo prihvatljivo, a zbog toga su ukrajinci i pristali na dogovor iz Istanbula dok ga Ameri nisu minirali.
Ovo je americki rat.

Mi

@Petrovic Dusan
Ko je to hitleru potiskivao narod kao sto to preti ruskom na istoku Ukrajne? Hitler je bio bilestan covek i rasista, a mnogi Ukrajinci su ga podrzli i dali mu zakletvu koji sada potiskuju Ruse iz Ukrajne, blokidaju im jezik i crkvu, umetnost i knjizevnost. I još bi rakvi u EU. Veoma su napredni. Neonacizam obucen(maskiran) u 21vek i antirusku demokratiju.

Pe

@Branko Ako su Rusi „hteli Krim“, sto onda od 2014 drza Lugans i Donjeck, a 2022 su upali u predgradje Kijeva, Herson, Harkov, pa proglasili da je Zaporozje i Marijupolj „Rusija“?
Objektivne cinjenice govore i pokusaju okupacije ne Krima, vec citave Ukrajine, sto Rusima nije uspelo zbog veoma uspesnih akcija armije Ukrajine u 2022, pocevsi od pobede u Gostomelju/Kijevu, letnje ofanzive oslobadjanja Harkovske oblasti, i oslobodjenja Hersona.
A to, sta je bilo cije pre 100 godina nije izgovor; Rusija je formalno priznala Krim kao deo Ukrajine i to je kraj price.Isto tako je Vojvodina Srbija, iako je to samo 100 godina

Pe

@Miloš77 Zapravo ne znate istoriju; posle poraza Nemacke i Austrougarske 1918, na tim teritorijama su stvorene Austrija Cehoslovacka i Poljska. Hitler je tvrdio da stiti nemacku manjinu koja je ostala slucajno van Nemacke posle te podele (isto kao Putin Donbas i Krim) i zauzimao delove Cehoslovacke (Suddetenland) gde zive Nemci (DNR/LNR) pa trazio Koridor do Istocne Pruske preko Gdanjska (Kao Rusi sto hoce Azovsko more).
Drugi svetski rat je nastao kao posledica raspada Nemacke imperije; Ruski napad na Ukrajinu posledica raspada SSSR.
Doduse, mora se priznati da je Hitler bio dosta uspesniji vojno, jer jeste zauzeo sve od Engleske do Stalingrada, a Rusi-ne mogu Avdejevku i Bahmut zauzimali 15 meseci..

ga

@011 SRB

It is true that superpowers intervene in parts of the world that are of interest to them. Regardless of the withdrawal from Afghanistan, I think that the Soviet Union was really a superpower. And today’s Russian Federation is certainly not a superpower, I will not even mention the name and surname of the frustrated person in the Kremlin who thought he was the new Russian Tsar.

е

Ко о чему, баба о уштипцима,а неки о величини Авдејевке.

Ова места као места су небитна.
Битно је да 8-10 бригада Украјинаца ангажовано у и око Авдејевке.

Ditto је било за Бахмут.

Br

Dakle, za sada je 6 pilota naucilo engleski u UK i sada idu u Dansku da uce da lete na F-16…

Odgovori
Me

Da, u VB. ali ima i drugih obučnih centara.

Br

@Medo

Ameri ne smeju da dozvole Ukrajini da koriste Abramse, povukli su i Bredlije, Strajkera i Leoparde, ne verujm bas da ce F-16 uskoro leteti, osim moza nesto malo simbolicno po zapaddu zemlje…

Pe

@Branko Svako oruzje koje su dobili Ukrajinci su maksimalno iskoristili.
F-16 je ogroman korak napred za Ukrajinu, pre svega u napadu na PVO, sto MiG-29 i Suhoj 27 nisu mogli efikasno.
Rakete HARM sa sovjetskih aviona su unapred na zemlji programirane, kako MiG o Suhoj nemaju kompjuter koji uradi to u toku leta, kad otkriju PVO. A F-16 ima.
Isto tako, vrhunski F-16 moze da navodi napade na objekte na kopnu, kao i na moru pa i pod vodom.
F-16 je i jedan od najboljih lovaca u istoriji vazduhoplovstva; ako ukrajinski MiG-29 i stari Su-27 i nisu bili pretnja savremenijim ruskim avionima, to se menja sa F-16 koji ima iste, i bolje sposobnosti BVR (lansiranja AA raketa izvan vidljivosti) nego ruski avioni.
Sigurno ce Rusi morati da drugacije organizuje letove avijacije.Navodi se da bi F-16 u najranijem momentu mogli da se pojave krajem leta 2024,naravno broj je tajna
Saznacemo kad pocnu da iznenada padaju Su-35, a hoce.

Me

@Branko
Ništa od navedenog nije povučeno i sve je u funkciji. Jedino što je sva tehnika ograničena na 2 generaciej unazad.
STRIKERi nisu poslani Ukrajini.

Br

@Dusan

Kao sto rekoh, gde su Abramsi? Nema ih, a stigli. Dakle nisu iskoristili svako oruzje koje su dobili.

Br

@Dusan P.

Pa ako nisu mogli da se izbore sa Rusima uz 70 Su-27, plus gomila MiG29, Su-24, 22 i 25 za koje su imali i pilote i koji je klasa (Su-27) za stariji F-16, a u necemu i u odnosu na noviji, sta ce da urade sa F-16 koje ce dobijati na kasicicu, sa sveze obucenim pilotima. Ti stari F-16 koje ce dobijati zahtevce ogromnu logisticku podrsku ukoliko se koriste u ratnim uslovima, a verovatno hoce… Bice kao sa Leopardima, nece imati ko da ih popravlja i/ili ce popravke trajati predugo. trentno su zabranili ukrajincima da sami pokusavaju da popravljaju i odrzavaju zapadnu opremu.

K

Ne spustam se bas obicno na njihovu razinu, ali ovi rusofili u komentarima su stvarno zreli za dijagnozu. Kako vam nakon tri godine ruske invazije nije vise dosta mantranja o tome kako je eto rusija bas sad nadomak pobjede i eto bas jos samo malo rusiji fali da spektakularno pobedi truli zapad i njihove ukrajinske marionete?

Odgovori
Am

Vidim da smaram sa ekonomijom, ali moram, pošto dosta komentara govori o svetu iz 2000-te, mada je danas 2023.

2000, razvijeni sve je držao 60% GDP-a (PPP)
2020, se okrenulo, na 40%

Kina je jača od Amerike, još od 2017 (IMF-ov sajt)
A Indija je samo duplo slabija. Pre 20 godina, Indija je bila 5x slabija. Devedesetih je Indija bila irelevantna, u nivou Francuske.

Ne može odnos ekonomske snage toliko da se promeni, kao ni odnos tehnološke pismenosti, a da se ne odrazi na vojsku.

Dugoročno, mi (Evropa, Zapad, Šta-god-da-smo), gubimo.
Istočni deo Evrope je još i dobar

Odgovori
Mi

Kina nije jača od Amerike. To nije za debatu, sve se zna, tj. oni koji prate globalni svijet. Do prije četiri godine, predviđanja su bila da će Kina sustići Ameriku u 2034 godini. Sada se već zna da ih neće nikada stići. GDP Amerike je $25 trilijuna, GDP Kine je $18 trilijuna. 2022 godine, Kina je dostigla svoj limit. Svaka zemlja na planeti ima određeni limit rasta ekonomije i populacije. Kina je jurila dva desteljeća i sada je u padu, pogotovo po pitanju populacije. Sada se zna da je granica, limit populacije Kine 1,46 milijarde. Ako padne Evergrand, koji se trenutno tj. već tri godine održava na životu preko američkih kredita ( toliko o snazi Kine o kojoj pišeš ), ne možeš ni zamisliti što to znači, jer ne znaš na što je sve Evergrand povezan, niti znaš što je Evergrand. Stvarno nije pametno govoriti o nečemu što nimalo ne razumiješ niti nemaš intelektualni kapacitet za nevjerojatno kompleksne stvari. Riječ je o višedimenzionalnim kalkulacijama gdje se uzimaju u obzir faktori koji sami po sebi nemaju nikakvu dimenziju.

Ap

Totalni kolaps Ukrajine, koja ce se u 2024-oj suociti sa totalnim raspadom, izgubice sve, cela leva obala Dnjepra kao i oblast oko grada Odese, vratice se Rusiji, tako da ce polovina preostale Ukrajine uci u sastav RF. Zemlja koja je mogla da igra na kartu dve stolice(istok/zapad) sada ce sve izgubiti. Ostatak Ukrajine nece uci u Nato, nece dobiti nista od naoruzanja, tj sve sto su i dobili morace da vrate, vosjku nece smeti da imaju. U svakom slucaju brilijantna taktika Rusa u razumevanju strateske geopoliticke igre!!!!

Odgovori
Pe

@apa Za 9 godina napada na Ukrajinu potajno, i jos 23 meseci napada otvoreno, svim mogucim sredstvima koje ima Rusija, uspeli su da okupiraju oko 17-18 procenata Ukrajine.
Koje su naznake da ce u 2024 bit nesto bolje; ruska armija je pretrpela ogromne gubitke i u tehnici i ljudstvu, pod najtezim sankcijama su, i nemaju nijednog saveznika.
Da iz nicega podignu proizvodnju i stvore od regruta efikasnu armiju?Rusiji treba 20-30 godina mira i blagostanja bez sankcija da dodju na nivo 2021, a to se nece desiti.

ga

@Apa

Does your comment represent your wishes or an objective view of the situation? The second thing I mentioned about your comment is hardly correct, and if you have concrete proof, it would be nice if you could share it with us. And if your wishes come true, then unfortunately more people will lose their lives.

Mi

gant
More people will loose their lives if USA and UK keep „helping“ Ukraine like so far. USA has 0 interest to defeat Russia, and 0 interest to spend hundreds of billions in really protecting Ukrainian people and land from anyone. Its purely strategic game for them with other peoples lives and lands. They both, like Russia see this as a long term project.
@Petrovic Dusan
Tvoji zakljucci i brojke i slova poredjenja su gora nego da si oba oka i uva zatvorio. Tvoje pogresne pretpostavke i perspektiva na situaciju od pre 12 meseci je samo jedan od dokaza. Sve gledas odvojeno i na nivou poredjenja iPhone vs voki toki. Ne razumes da se voki toki i dalje mora da se koristi i to u potpuno drugim situacijama gde iPhone ne fercera.

Ap

@Petrovic Dusan
Smanji coca colu, vidis da napada mozak! Pa ni Zelenski ne veruje u to sto ti pises!

ga

@Miloš77

Your comment( >>More people will loose their lives if USA and UK keep „helping“ Ukraine like so far. USA has 0 interest to defeat Russia, and 0 interest to spend hundreds of billions in really protecting Ukrainian people and land from anyone.<< ) is contradictory unless by „helping“ you mean that western countries have given little military aid to Ukraine which is not true at all. If the USA and the UK give weapons to Ukraine, then they have the goal of preventing Russia from occupying Ukraine, or as you say, the goal of defeating Russia, although I think that at the moment the goal of Western countries would be to overthrow Putin. If Russia sees its special military operation as a long-term project, then it is a very poorly managed long-term project because too many Russian soldiers have died and too much russian military equipment has been destroyed. Before writing, you should check whether you have any contradictions in your comment.

Mi

@gant
Defeat Russia completely, government colaps..Putin gone,… or also militarily kick Russia out of Ukraine 1991 boarders is what I mean by „defeat“.
UK and USA gave a huge military and financial support to Ukraine, we both agree. What we don’t agree is reason for giving this huge money. In my opinion it was to stop a quick collaps and capitulation of Ukraine, and Russia getting all it wanted in few weeks. Prollonged war and weakening Russia while keeping it a major threat to Europe has to continue, and intensify. Just ask Lokeed Martin, or Oil and Gas gigants of USA if they wish Russia should disappear as a threat, or just be tuned down as a threat on Ukrainian soil, but still left as an active danger to Europe? America is very good at finances and math for the long run, and even sacrifices their own soldiers to continue the path of economic prosperity. America can easily give another 80 billion in 2024 and again in 2025 dollars to Ukraine to continue this war while still making profit, and all while knowing this isn’t nearly enough to defeat Russia. Hope this is clearer.
Why Russia is loosing so many soldiers and equipment is a whole different discussion, and we both know many of the reasons. One big one is Ukrainian resilience to defend every square meter of every village as if it is strategically most important base. All that would not be happening if USA and NATO + allies weren’t promising help from the beginning. But of coarse thats just one of the reasons.

е

@DuPe, Gant et al

Нема пара, оружја, муниције, људи, мотивације, морала.

После 8-9 рунди мобилизација, нови циљ је додатних 450-500 хиљада. Лов на мотивисане ‘добровољце’ се наставља.
Рупа у буџету је $41 милијарда, за плате, пензије, итд.
САД и вазали не могу да наштанцују довољно муниције у 2024.
Морал у каналу, и буквално и фигуративно.

Tipping point је много ближи сада.

Територија је byproduct уништења војске. (von Clausewitz)

Dj

totalni kolaps 2022, 2023, 2024… ako uporno nastavite predvidjati totalni kolaps svake godine, ko zna mozda se i desi nekada, recimo kada kolabrira sunce ili galaksija mlecni put…

Si

Briljantna taktika? Dosli do Kijeva u 10 dana i onda otprhnuli sa gubicima i teritorija i ljudstva i tehnike. Po isplatama za pogibiju i ranjavanje iz Ruskih izvora procena je 315 hiljada vojnika van stroja zakljucno sa 2023. godinom. To su oni koje su obitelji prijavili kao poginule ili teze ranjene. Koliko ih ima sto nisu prijavljeni?
Pa potonuce Moskve, ponos Crnomorske flote. I to je briljantna taktika bila jedino za raditi vestacki sprud za atraktivno ronjenje jednom kad se Crno more razminira…. Definitivno je ulaganje u buducnost. O kakvim ti briljantnim potezima pricas? Najbolja postrojba i udarna ofanzivna igla u Ukrajini, Wagner je degradirana i rasprsena. Prigozin ubijen. Razumevanje strateske igre? Da vidimo, NATO nikad jaci nije bio, dobili vecito neutralnu svedsku i finsku u svoj sastav, svedi vec salju vojsku na granicu finske i rusije pod komandu kanadskog bataljuna. Rakete postavljene na 80km od St. Petersburga. Pa bolje bi Rusi prosli da su pustili Ukrajinu da udje u NATO nego Svedsku i Finsku. Sami sebi u nogu pucali. Opet. Jeli ima smisla da nastavljam?

Do

Do zadnjeg Ukrajinca…a bogami i Evropljana! Posle Ukrajinaca pod kamion idu istok EU a vrlo verovatno i ostatak EU! Nemojte misliti ni trena da ce Ameri oklevati! Njima je pozicija u EU kao Rusima u Ukrajni … ako treba bice svetski rat ali EU samostalna biti nece

Rat ce trajati jos sigurno 3-5g minimum minimuma pritom EU je zavrsila kao faktor na geo sceni! Ameri kao Ameri dodju posle sa stampanom lovom i cocacolom da obnavljaju tj preuzmu sve sto valja!

Odgovori
Mi

Rusi trpe vece ljudske gubitke, a ima ih manje nego Europljana tako da ce prije biti do posljednjeg Rusa.

om

EU samostalna biti neće. Čemu se ti veseliš. EU je pružila žiteljima najveći stupanj demokracije koji svijet poznaje i sve pozitivne tekovine koje ljudski život nosi. I vama Srbima podigla je nivo života investicijama. Čemu se ti veseliš, Rusima , Kinezima, S Koreji Iranu, BRIKSU, čemu. Pa tamo su ljudi koji radi vjerskih razloga maltretiraju, radi političkih zatvaraju u gulage. Puna je Kina, Rusija Korea i Iran takovih gubilišta. Što želiš pa istok je zaostao po svim ljudskim i humanističkim mjerilima u srednjem vijeku kad su spaljivali vještice. U čemu je razlika. Kakovi novi svijet mogu oni stvoriti. Što vi želite, smrt zapadu. Istok donosi promjene na lošije. Što bi bilo da Kina dobije svjetsku dominaciju. Što bi vi Srbi dobili ,ništa ,a izgubili bi svi .Trebale su godine da društvo postane demokratsko i da civilizirani čovjek digne glas. Što želite vi u Srbiji. Prokunite zapad i maknite se više, idite tamo gdje vam je srce.

Ap

@Mislav
Pojma ti nemas…..rat u Evropi se nece voditi tenkovima!!! Nego ce poleteti par RUBEZA sa po par AVANGARDA

Pe

@Dogma

Slaba ti je racunica. Europljana preko 600 miliona, a Rusa sada ispod 140 miliona, koji se pate sa Ukrajinom koja ima ispod 40 miliona. I Rusija ce da pobijedi Europu?

ga

@Aps

Yes, Russia has a couple of these Avangard hypersonic glide vehicles or maybe only one or maybe three and then what? And tanks will be on the battlefield (unfortunately) for a long time. The problem is that modern technology has not yet led to the development of materials that would be lighter and stronger than what a tank has. If such materials are discovered, then the tank will be a thing of the past, and they will be replaced by infantry fighting vehicles (IFVs) or even armoured personnel carriers (APCs) if the task is specific.

Pe

@Aps ?
Amerika je i izmislila nuklearno naoruzanje, prva proizvela i termonuklearnu bombu, prva uvela interkontinentalne rakete, izvrsila vise nuklearnih proba od Rusa, i ima jedno 400 satelita i ko zna cega u kosmosu, i celo okeansko dno prekriveno senzorima.
Rusi izbegavaju bilo kakvu vrstu sukoba sa NATO- od 2022 nisu pokusali da uniste niti jedan aerodrom gde slecu avioni sa oruzjem za Ukrajinu, a to je na par km od granice sa Ukrajinom.
Ukrajinci daje ostecene tenkove na remont u Poljsku, i nismo videli da se Rusi mesaju.
Cak na teritoriji Ukrajine Rusi nisu gadjali konvoje sa naoruzanjem koje ide na front.
Ne samo da Rusi ne smeju da primene „Rubeze i Avangarde“ vec se vidi da je Rusima jasno koliko je sati, ako dodje do sukoba sa NATO.

Mi

@Petrovic Amerikanci su koliko toliko modernizirali i održavali svoj nuklearni arsenal, iako nije u savršenom stanju. Rusija ? Barem 50% nuklearnog arsenala Rusije nije funkcionalno. Treba jako, jako puno novaca da se to oružje održava, a Rusija ima GDP jedne „male“ Italije.

Br

@Dusan P.

Upravo tako, svi vide koliko je sati ako dodje do sukoba sa NATO, jer je NATO naoruzanje, obuka i taktika dozivela teski fijasko ove godine i ta sa minimalnim brojem ruskih vojnika u odnosu na broj stanovnika. TIMES je u prvih 10 dogadjaja ove godine stavio upravo unistenje renomea proizvodjaca zapadnog oruzja kao i drastican pad americkog uticaja u svetu.

Br

@Dusan P.

„Rusi izbegavaju bilo kakvu vrstu sukoba sa NATO“
I to je tacno. Rusi ne zele da ratuju sa NATO, dok zapad zeli da osvoji i rasparca rusiju i uzme im sva prirodna dobra, to je jasno i na tome rade bezuspesno vec par stotina godina. Rusi nikad nisu napali zapad i ne zele rat. Znamo ko su kolonizatori. Vec dva puta za redom ste pogodili?? Zbunjen sam.

Dj

>> Rusi ne zele da ratuju sa NATO, dok zapad zeli da osvoji i rasparca rusiju i uzme im sva prirodna dobra

Kakva „happy“ prica, uzas. Zap. nema na lageru granata da vodi rat mesec dana, avijacije imaju po par desetina operativnih aviona itd. Kako bi to zap. mogao rasparcati drzavu koja poseduje oko 1000 nuklearnih projektila itd. Mislis kao zap. na kvarno za*ebe Rusiju i ova ne stigne da iskoristi svoje raketle i onda kao bude rasparcana a nemci i francuzi umesto da sede u Parizu i Hamburgu presele se za Sibir da tamo vade naftu, gas i ugalj? Cccc

ma

Realno i nije neka velika šteta za veliki desantni brod ‘‘Novočerkask‘‘, on je zbog ranijih pogodaka, već bio oštećen. SAda je potpuno uništen, a u brodogradilištu jer je navodno zbog sankcija nije bilo delova za popravku (što je jako čudno jer je brod građen u doba SSSR tako da sigurno nije pravljen od uvoznih delova).
Jako interesantna je vest od pre neki dan koju je izjavio Nepalski premijer Pushpa Kamal Dahal na sastranku svoje Komunistiške partije (Maoist)i da se u redovima vojske RF odnosno na strani Rusije bori najmanje 200 legendarnih Gurki, drugi izvori tvrde da se je realna brojka oko 1000 Gurki.

Odgovori
mi

to nisu legendarne Gurke, oni služe u britanskoj i indijskoj vojsci, tako da prvo provjeri , te Gurke koje spominješ su Nepalci koji su služili ili služe u Shree Gorkah Bahadur Battalion sad je to kraljevska garda i nemaju veze sa ovima koje ti spominješ, ove na koje ti misliš su nakon što je Indija dobila nezavisnost od 10 regimenti, 6 ih je u indijskoj i 4 u britanskoj vojsci.

ga

@markus1463

You are talking about mercenaries who failed to become regular Gurkhas because it is very difficult to pass the training and become a regular Gurkha. Unfortunately poor people go to war for a small amount of money as is the case with these „Gurkhas“.

Sh

@Markus1463: Veliki desantni brodovi projekta 775 su građeni u Pojskoj, a motori su im licencno proiuzvođeni Sulzer. Verovatno otud nestašica delova. Novočerkask je bio lakše oštećen prilikom potapanja Saratova, ia u trenutku napada je sudeći po jačini eksplozije prevozio municiju. Minsk je uništen u brodogradilištu.

Ma

@ Mike V, Gant Pročitao sam vest bez detaljnog objašnjenja pa sam podelio na T6 u nadi da ću pronaći detalje u vezi te vesti, da ću ukrstiti informacije kako bih saznao o čemu se zapravo radi. Dakle ništa nisam tvrdio, jer ni sam nemam informacije o kojim Gurkama se zapravo ovde radi. Dakle nisu to te legendarne Gurke nego samo njihovi sunarodnici. I meni je krajnje nelogično bilo da se Gurke bore na strani RF. Tako da hvala na info!
@ SheikhZayeb da, onda postaje jasno otkud nestašica delova. Eksplozija je ogromna, vidi se jasno na snimcima, kao da je bio krcat municijom, ali to baš i nema rezona, jer je brod stajao u brodogradlištu, dakle bio je van upotrebe. Koje logike ima da bude bilo čega u njemu, kad toliko dugo stoji van upotrebe? Razmišljam, da nije bilo nečega u njegovoj blizini, što je eksplodiralo prilikom pogodka Novočerkaska, može biti, ništa ne tvrdim samo nagađam.

Va

Petrović Dušan Toliko dobar da se pokazalo da ne može ništa kada je sam protiv PVO čak i kada je stara, ko i svaki drugi avion ! U Bosni su lepo obradili F-16 sa starim KUB-om kada su olako sve shvatili i pokazala se ta greška slanje aviona u izletnji let ! Inače HARM se ne programira unapred ništa već reaguje na zračenja sa novijim verzijama koje pamte zračenja i drugih opcija koje se ubacuju kroz modernizaciju zadnjih verzija ništa posebno i F-16 ima malo veće mogućnosti da izvuče iz HARMA a ne nekakva programiranja koje si pobrkai sa drugim stvarima ! Inače 1999 od preko 743 lansiranih HARM -ova nad Srbijom samo 3 njih je pogodilo cilj a velika druga većina odletela na lažne metei ilinkiksiralo prilikom drugih uslova ! Kači se na avione koje nose da zaštite grupu aviona ili posebno namenjeni za lov na PVO ! Štetu nanosi samo radarima dok ostatak postrojenja ostaje netaknut ako su razdvojeni !

Odgovori
Pe

@Vaste Mislim da je sramota prema poginulim pripadnicima PVO Jugoslavije da pisete takve gluposti. Nisam podrzavao Milosevica, ali treba imati bar postovanja za te ljude koji su 1999 u nemogucim uslovima, u uslovima koje ne predvidja nijedna obuka niti pravilo vojske, nekako sedeli u tim sovjetskim sklopocijama i rizikovali zivote, nazalost, sa dosta zrtava.

ga

@Vaste

In the video game Jane’s USAF: United States Air Force from 1999, I used HARM missiles a lot, but that is just a video game, neither you nor I know the exact way to use HARM missiles, and neither do the hyped players of the video game DCS.

Va

Gant :During the 1999 NATO bombing of Serbia, allied forces launched 743 AGM-88 HARM missiles, but could confirm the destruction of only 3 (known in the West as SA-6 or Gainful) batteries. Over half of the HARM missiles were launched at suspected Serbian surface-to-air missile sites but without the working radar to target. Hence the efficiency was low ! This is fact no DCS !

Va

PetrovićDušan Prvo prvi deo se uopste nije odnosio na 1999 već na iznošenje vaših gluposti o programiranju nekakvih HARM-ova na zemlji i moćnom F-16 iz krajem sedamdesetih avion koji će uz modernizacije ostati još 20 godina u službi , koji je trupnuo dole svugde ,gde se našao nezaštićen i sam i gde bi svaki drugi prošao isto ! Drugo ,ujak mi je bio na bateriji Neva 1999 iz Pančevačke kasarne ,kapetan F.P ! Preživeli su 78 dana i nije nekako sedeo u šklompociji već sedeo do kraja sukoba ,ne u šklošmocoji Beč starom sistemu za to doba ! Vidite naprotiv ,ja se baš ponosim njima ,sačuvali su većinu tehnike i većina ljudstva (slava poginulima nažalost ) sa ne tako puno žrtava kako bi volite da pišete o nama ,i da te sada hvataju emocije kada nemaš šta drugo da pišeš jer si prethodni post ispisao svašta ! Da Dušane 743 landirane HARM raketa od malih miljenika uz učinak njima nejasan gde su završavale rakete ?! Za početak pogledajte šta naši imaju iz VOJIN komande da kažu u emisijama , šta su sve radili tih godina i kako su sačuvali dosta tehnike i pripremali se za sukob ,analizirajući Irak ,kako su kombinovali ono što su imali ,kako su osposobljavaju radare za kratka vremena i kako su kombinovali prastare radare i ono novije šta su imali umesto što pišete svašta ! Da velika nesreća je 1999 bila i tragedija ! Ali za mene su ti ljudi ponos kada ih već to zadesilo ,neponovilo se nikad više ! I Nije me sramota da pišem o njima za razliku od vas !

ga

@Vaste

You missed the point. I did not mention the number of HARM missiles fired, I told you that you do not know how the F-16( or some other fighter plane ) uses the HARM missile. You can learn a little (Only basic information about the HARM missile has probably been declassified, I don’t know, I’m not an expert, and neither are you ) about using HARM missiles from the internet or DCS video games. The correct way to use the HARM missile you can only know if you are a military pilot or naval aviator. Is your pilot call sign „Vaste“ so you know all about the HARM missile? And even if you happen to be a military pilot (a real military pilot, I am not talking about DCS virtual military pilots), you would be forbidden to talk about the use of HARM missiles because that information is still a secret.

Va

Gant The point is that 743 HARM rockets were fired in 1999, and they had a very bad result! Otherwise official NATO information ! I think that you missed the point of the story because I don’t know if you know what we are writing about at all?

ga

@Vaste

Now you are using SPIN. You talked about the F-16 and how it has a slightly greater ability to use HARM missiles (your text from your comment: „F-16 ima malo veće mogućnosti da izvuče iz HARMA…“). I did not mention the figures about the number of HARM missiles fired or how many of them missed the targets , see all my comments in my reply to you, I do not mention the numbers of these missiles anywhere during the NATO intervention in Kosovo or anywhere else. I am telling you again that you cannot know (based on your comment: „F-16 ima malo veće mogućnosti da izvuče iz HARMA…“) the method of using HARM missiles.

Mi

Strašno koji su Rusi kukavice. Ukrajna im savršeno dobro razori ratne brodove, i Rusija u svojoj nemoći i frustraciji, namjerno gađa civile i stambene zgrade, mete koje u strateškom vojnom smislu nemaju nikakav značaj i ništa ne mijenjaju na bojnom polju. Zato Rusija i gubi rat i to svi vide. Dok Ukrajna uništava vojne sisteme koji mogu ili ne moraju dovesti do neke promjene na bojnom polju, ipak je riječ o vojnim sistemima koji se aktivno koriste. A Rusija je toliko nesposobna da joj ne preostaje ništa drugo nego da gađa civilne strukture, gdje sa time samo dodatno podižeš moral narodu da brani svoju zemlju i ljude.

Odgovori
Mi

Kako se zove taj holivudski film koji ti gledas, da se i ja malo zabavljam?

Da su Rusi gadjali civile bilo bi ih stotine i hiljade mrtvih a ne kako Ukrajinci javljaju 30-40 zdnjih dana. Niti imaju para niti raketa za bacanje. Stotine raketa su ispaljene po celoj ukrajni svih vrsta. To sto su pogodile tvoj holivud sigurno nece pokazivati. POnarucito one pogotke od najznacajnije strateske vrednosti.

Mo

Ovo ko da čitam politički program partije tipa,svi vide da nam je bolje,nego da pročitam barem jednu rečenicu sa naslova i teme ! Uostalom kako niko od vas ne žali ljude u Gazi gde je za dve nedelje sa o poginulo više civila nego za dve godine sukoba u Ukrajini !? Stravični ste !

ga

@Monti Pajton

I, sir, feel sorry for the innocent people in Gaza who die every day in huge numbers. But you are generally right, we should talk about all the victims in the whole world. This portal is related to aviation, but I guess we should be human beings first, and then fans of military aviation. So I can say you are right.

Mi

gant @ Monti Pajton
If we start talking about Israel Hamas war now,, especially civilian losses here, none of the comments would get through as it is off this topic. I will just say that American closed eyes to to massive civilian (and deaths of UN and Save The Children employees and others) deaths in Gaza is proving the point that billions of dollars to Ukraine is not because they care about people.

Mo

Gant Then address others who start discussions without a topic title! I don’t know what you’re talking about? For starters, see the above comments from others !

ga

@Monti Pajton

You did not start the title topic either. You replied to @Milki’s comment, look for yourself, I guess you should know who you replied to. After @Milki’s comment, @Miloš77’s comment appeared, and your comment has nothing to do with theirs because they do not talk about the suffering of civilians in Gaza. Why should I address the topic you want to talk about instead of you? Are you my superior, are you my boss? I guess people choose what they want to comment on. And I repeat again that I feel sorry for the innocent people in Gaza.

Mo

Gant The main story is that HARM is not a special rocket! Yes, 743 were fired over Yugoslavia in 1999, only a few of them hit the target and that is the whole essence of the story! And the fact that the F-16 is the carrier of that missile will not change that much!

ga

@Monti Pajton

HARM is a missile, HARM is not a rocket. You can see from the name itself (abbreviation) that it is not a rocket – HARM (High-speed Anti-Radiation Missile).

Mo

Gant I know well what HARM is, I’m 40 years old and near my place, the propulsion part of that rocket fell in 1999! 743 was launched over Yugoslavia in 1999 with a high percentage of failures! We say raketa for misile ! Sorry, but that rocket was a complete failure in 1999 over Yugoslavia, and it would be nice if Tanko Six addressed that topic! Greeting !

Dj

To je teroristicka diktatura od koje moze da se ocekuje bilo sta. Posto zap. nema muda da im se suprotstavi onako kako se to radilo u hladnom ratu, ko zna sta ce da bude. Ili ce se ratovati protiv toga tamo adekvatno ili ce sudbinu kontinenta odredjivati Putin i njegova banda.

Cr

@ Djuka ako će JEvropa slati protiv Rusa takve kao što si ti, nabeđene IT inženjere bez pokrića, koji o vojsci čitaju online, onda nam kukala majka, od toga posla nema ništa. Ogormna većina ljudi koji ovde nešto komentarišu nisu videli rat, i ne bi preživeli ni čitava 24č u Ukrajini, niti u bilo kom ratu tog intenziteta.

Ma

@ milki ma šta nam napriča majke ti. U kom si to filmu gledao? A civili u Gazi, nisu civili i nisu ljudi ili? Pobiše ih bez pardona i nikom ništa. Pogledaj snimak kako Ukrajinska PVO pogađa rusku raketu i kako ista pada na stambenu zgradu/soliter u Kijevu. Rakete se ne presreću iznad stambenih zgrada, da se tako nešto ne bi desilo, al kad je neko diletant i ne zna osnovne stvari onda se takve stvari dešavaju.. Jadni civili….užaš jedan.

Dj

@Crni Đorđe

Dakle, ja nisam nabedjeni IT inzinjer nego sam regularan old school dipl. ing. elektrotehnike!

Na zalost imam ucesca u ratu nesto preko 2 godine, radio sam kao vezista u jedinicama PVO. Nisam nikada bio neki fajter ali matori ti da mi kazes da nisam video rata to je zaista neverovatan bezobrazluk.

Cr

@ Djuka Inače pravilno se kaže inženjer, a ne inžinjer. Kojekude, koja si VP i jedinica bio? Poznajem dosta vezista u PVO koji su bili 90 tih, pa sve do 2006.godine. A iskreno rečeno rođo ne zvučiš kao da si bio u ratu, znaš obično se ljudima gadi da pričaju, odnosno da pišu o ratu, sećaju se samo ono malo lepih stvari i zezanja sa drugim vojnicima i pravilno mogu da odrede šta je realno da ti se desi u ratu a šta nije realno. I dalje tvrdim da ogromna većina ljudi koji komentarišu na sajtu, na svu sreću nisu videli rat, niti znaju kako izgleda rat, jer bi malo drugačije komentarisali….

Da

Ukrajinska vojska se hvali uništavanjem ruskih vojnih meta i logističkih centara dok se ruska vojska i vlada hvali uništavanjem ukrajinskih gradova i civilnih ciljeva koje nisu nikakva pretnja ruskoj vojsci.U toku tri dana ruskog besomučnog bombardovanja civilne infrastrukture Ukrajine, poginulo je na žalost preko 70 ukrajinskih civila a preko 10 su deca na žalost!Užas!Ovo prevazilazi nacistička bombardovanja po svemu! Još mi nije jasno kakve veze imaju Ukrajina i Rusija sa Srbijom,da bi toliko rusofilskih komentara ovde pročitao,punih mržnje prema bratskom ukrajinskom narodu koji nikada u istoriji nije naudio Srbiji i srpskom narodu,drzavi koja je 1999.godine prva osudila NATO bombardovanje SRJ,zemlja koje je slala humanitarne pomoći Srbiji tokom devedesetih godina,zemlja čiji su dobrovoljci dolazili iz Ukrajine da bi branili Srbiju i Kosovo i Metohiju od albanskih terorista! Zaista ne razumem,Srbija bi trebala kao bratska zemlja oba naroda da bude medijator u ovom suludom bratoubilačkom ratu bez pobednika i da svim svojim snagama utiče na prekid bratoubilačkog rata i rešavanju sukoba!

Odgovori
Am

Ајде, ајде, баш га претера.

Као што римска коњица из популарне песме нема неку историјску логику, тако немају ни нацистичка бомбардовања, јер нису ни авионе имали одговарајуће.
Да си упоредио са Берлином или Токијом, па и ајде. То су позната бомбардовања.

А ако мислиш на Британију или Београд, не знам како ти је промакао број жртава за фактор од х100 (70 у односу на 7000)

Заправо си управу, 70 жртава заиста превазилази нацистичког бомбардовање… хм, Прокупља, које се није десило.

ga

@David Gogins

If your country is ready to be a mediator in the peace negotiations between Ukraine and Russia, I accept that. The most important thing is that the war and destruction stop.

Unrelated to your comment that you mentioned, I saw the information that the Serbian army wants to introduce mandatory military service, I read the reasons given by the Serbian army, which in my amateur opinion are not correct, I think that the introduction of mandatory military service is unnecessary and will lead to new tensions in the region. I think that Serbia and other countries of the former Yugoslavia should not introduce mandatory military service. It is too expensive, and it will not give any results.

If Serbia is a mediator in the peace negotiations between Ukraine and Russia (of course, I am talking theoretically), then the introduction of mandatory military service and arming does not give Serbia the credibility to be a country that supports peace. And I am not referring only to Serbia, but also to other countries that are arming themselves and introducing mandatory military service. In Germany, they are also saying that compulsory military service should be reintroduced, I think that is very stupid.

Ma

@ David Gogins Oba naroda su nam bratska i Ukrajinski i Ruski narod, i slažem se da bi bilo dobro da budemo medijatori u tom sukobu, ali nam veliki igrači to nikada ne bi dozvolili. Po nas same je mnogo pametnije da budemo ispod radara i da gledamo svoja posla. Ne znam gde ste čitali to za civilne objekte da se Rusi hvale gađanjem civilnih objekata, time se niko normalan ne hvali. To je čista propaganda, a gubitaka civila na žalost ima, i to dobrim delom nespretnim dejstvom sopstvene PVO, u ovom slučaju ukrajinske PVO koja obara ruske rakete iznad višespratnica, to je diletantski i to se tako jednostravno ne radi. Takođe prilikom pogašanja fabrika i vojnih objekata je neminovno da ima civilnih žrtava, tako je u svakom ratu, na žalost. Drugo, nije tačan podatak da je bilo Ukrajinskih dobrovoljaca na KIM tokom sukoba 1999.godine, bilo je samo Ruskih dobrovoljaca u neznatnom broju, možda sveskupa po mojoj proceni dve čete. Treće, Ukajinskih dobrovoljaca je bilo zajedno sa ruskim dobrovoljcima kada su bili jedna zemlja u više navrata na teritoriji Srbije kao bratska pomoć u oslobodilačkim ratovima Srbije 1812.godine (uspešno dejstvovali po Turcima sve dok Napoleon nije napao Carsku Rusiju), zatim Tursko-Srpskom ratu 1876-1878.godine gde je dobrih 40% svih oficira koji su se borili na strani Srbije su uključujući iglavnokomandujučeg Srpske vojske generala Černjajeva bili iz Carske Rusije, zatim je bilo dobovoljaca tokom Balkanskih ratova 1912-1913 i tokom Velikog rata uz drugu SAvezničku pomoć Carska Rusija je poslala artiljeriju čini mi se tri baterije i ratnu pomoć u vidu ratnog materijala, granata i druge municije najviše tokom Austorugarske opsade Beograda. Niko normalan ne mrzi ni Ukajinski ni Ruski narod jer su nam oba naroda bratska, već možda samo idiote koje ih vode.

Mo

Gant And what does Milki say? Does it stick to the aviation theme? Then why did he turn to me to not stick to the topic but to me ?! Be the first Milki to comment on the others who are starting to discuss things off topic!

Odgovori
ga

@Monti Pajton

It is true that the military aviation was not mentioned in @Milki’s comment, but why are you telling me to address others who start a topic not related to military aviation? Then I should also address you because your comment (the suffering of the population in Gaza) is about a topic that is not related with military aviation, and of course I won’t do that because I am no one’s lawyer, especially not yours. I think the fact that you mentioned the suffering of people in Gaza is completely legitimate. And @Milki’s comment is legitimate because people need to express their views, it is called democracy and it is normal for people to have different opinions on different topics.

Mo

Gant Gant Sorry Milki didn’t write anything about the topic and military aviation, nowhere! Why didn’t you write to him but write to me? After all, you don’t understand what was written to him as a definition and a comparison! After all, you’re switching to my writing and skipping over his off-topic post!

ga

@Monti Pajton

If we continue like this, there will be no end, it seems that you do not understand me, and I definitely do not understand you and what you want from me. Therefore, after this comment, I will stop answering you. Cheers!

Mi

@Monti Pajton I never write about the subject, I expand the thought on what is related to the topic. Whether people are intellectually capable of understanding and thinking outside of certain narratives, where secondary things related topics are much more important, well that is another topic and not my problem.

Mi

For how long do Europe and Christians have to pretend that they care about Muslims and Jews, i.e. Israel and Palestine, and why should this be a problem for Europe when it literally has a war on its continent, i.e. Russia’s aggression against Ukraine ? If Muslims and Jews want to destroy each other that’s the problem of ( for ) Middle East, Africa ( and of course USA, where we all know who powerful is AIPAC is ).

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor