BEG airport status
Inženjeri kompanije Erbas organizovali predavanje o vojnim besposadnim letelicama na Mašinskom fakultetu Prvi dan predavanja inženjera iz Nemačke u Beogradu / Foto: Mašinski fakultet

Inženjeri kompanije Erbas organizovali predavanje o vojnim besposadnim letelicama na Mašinskom fakultetu

Katedra za vazduhoplovstvo Mašinskog fakulteta i inženjeri kompanije Airbus Defence organizovali su 24. i 25 maja na ovom beogradskom fakultetu simpozijum naziva „Daljinski upravljane letelice – budućnost i izazovi“.

Kako je saopšteno sa mašinskog fakulteta, simpozijum je realizovala kompanija Airbus Defence and Space iz Minhena, a fakultet je bio domaćin.

– Industrija bespilotnih letelica danas je vrlo značajna, ne samo zbog široke primene dronova u spasavanju ljudi i dobara u slučaju elementarnih nepogoda, u poljoprivredi, u trgovini i drugim segmentima civilnog društva, nego i zbog njihove upotrebe u vojne svrhe.

Tokom dvodnevnog skupa Erbasovi eksperti su predstavili najnovije trendove u projektovanju i proizvodnji bespilotnih letelica, s posebnim osvrtom na veliki evropski vazduhoplovni projekat Eurodron – „European UAV system“.

O ovom projektu, prvog dana simpozijuma, govorio je Winfried Lohmiller, senior expert design analysis u kompaniji Airbus Defence and Space. Učesnici su mogli da se upoznaju sa samim projektom, kao i izazovima i realnim problemima s kojima se konstruktori suočavaju.

Drugog dana simpozijuma, Alvaro Blazque Lopez, senior expert systems engineering, održao je predavanje na temu „Tactical UAV Weapon systems“ i na veoma zanimljiv način prikazao sisteme i načine naoružavanja bespilotnih letelica.

Pored gospodina Lohmillera i gospodina Lopeza u delegaciji Erbasa bio je i Aleksandar Bojanić, nekadašnji student i diplomac Mašinskog fakultet u Beogradu, koji je dugi niz godina uspešno angažovan u ovoj kompaniji. – stoji u saopštenju mašinskog fakulteta.

Ovim predavanjem najveći evropski proizvođač vazduhoplova zadržava vodeću ulogu kada je u pitanju animiranje srpskog visokog obrazovanja. Tango Six je izvestio još 2018. godine kada je kompanija organizovala predavanje o civilnoj avio-industriji i godinu dana kasnije o temi industrijske proizvodnje u vazduhoplovstvu.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Yo

Stiče se utisak da je Airbus, kako u civilnoj tako i u odbrambenoj sferi, ozbiljno zainteresovan da unaprđuje saradnju sa nama – i to je više nego dobra vest.
Tu ispruženu ruku valja oberučke prihvatiti ne samo kako bi se moderno opremili pa eventualno i nešto zaradili – već i zbog ovakve i sličnih saradnji pa i eventualnih zajedničkih projekata.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Djuka na: Pola veka od prvog leta IAR-93: Obeležen zlatni jubilej jugoslovensko-rumunskog jurišnika

>> u svetu je veliki deficit klasičnih jurišnika Zato sto su prevazidjeni

02. Nov 2024.Pogledaj

Sladjan na: Prva javna potvrda: Mistrali 3+ u jedinicima Kopnene vojske

Prosto ne razumem komentare tipa "treba nabaviti jos", prosto mi je neverovatno da smo jedina drzava u Evropi prakticno koja se trudi da ne bude evropska drzava, sto me citanjem komentara na ovom i drugim portalima i ne demantuje. SFRJ je bila velika neutralna drzava, izmedju 2 bloka. Srbiju je smesno porediti sa SFRJ, a…

02. Nov 2024.Pogledaj

Samo kazem na: Od utopije do realnosti: Analiza izvodljivosti „letećih taksija“ za EXPO 2027 u Srbiji

@Nenad Pedesetak putnika dnevno uopste ne zvuci lose za pojedinacno vozilo wtf pa niti zemaljski taxi to ne može!!! 12 sati dnevno, 50 prijevoza 14 minuta po prijevozu jedino ako putnici strpljivo čekaju cijeli dan kada će doći njihov red 😀

02. Nov 2024.Pogledaj

Samo kazem na: Pola veka od prvog leta IAR-93: Obeležen zlatni jubilej jugoslovensko-rumunskog jurišnika

to bi bila zanimljiva tema, naime, postoje razlike iznedju proizvedenih primjeraka u ISTOJ tvornici!!! nema dva jednaka Orla!!! to nije bila serijska proizvodnja nego manufaktura guglati za detalje, tema je zanimljiva

02. Nov 2024.Pogledaj

djole na: Pola veka od prvog leta IAR-93: Obeležen zlatni jubilej jugoslovensko-rumunskog jurišnika

uz postovanje za sve ucesnike.. bilo madjar,rumun..po drzavama govorim... e da je srece,bilo,i pameti da se komsije dogovore.... u svakom slucaju..pokusaj je za svaku pohvalu..a iskreno,mozda bolji strucnjaci znaju vise,je moguca ,,skola,, za bolje

02. Nov 2024.Pogledaj