Jedno od najvećih iznenađenja rata u Ukrajini dogodilo se ove nedelje, kada su 6. avgusta ukrajinske snage upale na teritoriju Kurske oblasti, i napredovale i do 20 km unutar ruske teritorije. Ulazak Ukrajinaca se dogodio u Sudžanskom i Korenjevskom regionu, a ono što je na početku izgledalo kao upad izviđačko-diverzantskih grupa, pretvorilo se u ofanzivna dejstva mnogo većih razmera.
Ispostavilo se da su na rusku teritoriju ušle ili se spremaju za dejstvo, snage jačine nekoliko bataljonskih grupa, podržane armijskom avijacijom, artiljerijom, tenkovskim, i oklopno-mehanizovanim jedinicama. Njima su se suprotstavile malobrojne ruske pogranične snage, a Ukrajinci najverovatnije još uvek nisu ozbiljnije zaustavjeni i pored toga što su na pojedinim pravcima imali određene veće gubitke u ljudstvu i tehnici.
O tome kako je i zašto ruska vojna komanda propustila da otkrije pripreme, gomilanje ukrajinskih snaga i spreči njihove značajnije ofanzivne operacije u Kurskoj oblasti još uvek se raspravlja po društvenim mrežama.
Navodno je ruska vojska u proteklih nekoliko meseci bila svesna takvih dešavanja u susednoj ukrajinskoj Sumskoj oblasti, ali su očekivanja pa i reakcija ruske vojne komande najverovatnije bile posledica potpuno pogrešne procene o spremnosti ukrajinske vojske.
Ruski Telegram kanali koji imaju bliske kontakte sa ruskim vazduhoplovnim snagama, prenose da ukrajinska vojska žestoko dejstvuje po ruskim letelicama koje se koriste iznad Kurske oblasti.
Navodi se veliki broj lansiranih raketa iz lakih prenosnih sistema PVO, za sada, u vidu fotografije imamo potvrdu da je oboren jedan borbeni helikopter Ka-52. Isti izvori govore o tome da je posada pogođenog helikoptera uspešno sletela i napustila letelicu.
Kao razloge napada, zapadni i ruski analitičari obično navode da se nastoji da se ruske snage razvuku kako bi se smanjio pritisak na ukrajinsku vojsku, pre svega u Harkovskoj oblasti. Neki ukrajinski izvori govore o preventivnom napadu jer su se Rusi navodno spremali za ponovni upad u Sumsku i Černigovsku oblast, kao i da su krenuli u mobilizaciju oko 75 hiljada vojnika. Tu su takođe i teorije o presecanju gasovoda kojim se iz Rusije izvozi gas u Evropu, što baš i nema smisla obzirom na to da bi prekid snabdevanja mogla na svojoj teritoriji da prekine Ukrajina.
Takođe, iznad Kurske oblasti je video snimkom dokumentovano prvo pogađanje helikoptera FPV dronom. Snimak pokazuje da je u repni rotor ili u repnu sekciju pogođen ruski borbeni helikopter Mi-28N. Ukrajinci tvrde da je letelica oborena, ruski nezvanični izvori da je posada oštećenog helikoptera uspešno sletela, kao i da će moći da se remontuje.
Ruska vojna vazduhoplovna baza Morozovsk je po ko zna koji put bila meta ukrajinskih napada. Najnoviji su se dogodili 2. i 3. avgusta, a ovoga puta je jedan taktički bombarder Su-34 potupno uništen. Najveća šteta nanesena je pogotkom i uništenjem skladišta vazduhoplovnih ubojnih sredstava. Sve to je dokumentovano ne samo fotografijama i satelitskim snimcima, već i video materijalom, što se može smatrati zaista velikim propustom bezbednosnih službi.
Komandant ukrajinskog ratnog vazduhoplovstva general-potpukovnik Mikola Oleščuk izjavio je da je od početka rata RV Ukrajine izvršilo 20 hiljada borbenih letova. Iako nisu izneseni detalji, taj broj letova bi se, osim na borbene avione i izviđačko-borbene besposadne letelice, mogao odnositi i na transportne avione i helikoptere. U ukupnom zbiru to je nalet bez letelica armijske avijacije.
Od interesantnijih video snimaka koji su emitovani ove nedelje izdvojićemo deo video materijala koje je ukrajinsko ministarstvo odbrane objavilo povodom 20 godina od osnivanja ratnog vazduhoplovstva Ukrajine, a na kome se vidi istovrmeeno odbacivanje dve krstereće rakete Storm Shadow/SCALP-EG sa taktičkog bombardera Su-24.
Na pojedinim ruskim Telegram kanalima je na osnovu vidljive površine kopna, odnosno naselja koja su u trenutku odbacivanja raketa bila ispod aviona, zaključeno da je u pitanju selo Oljšanskoje koje se nalazi severo-zapadno od grada Nikolajev – na oko 100 km od linije fronta.
⚡️A 🇷🇺Russian pilot films the first seconds after ejecting from a downed Su-35(?) aircraft and subsequent parachute descent, archival footage pic.twitter.com/LAtHQkbYow
— 🪖MilitaryNewsUA🇺🇦 (@front_ukrainian) August 4, 2024
Ove nedelje smo takođe videli još jedan neverovatan video snimak koga je napravio pilot borbenog aviona nakon katapultiranja. Na snimku koji je na svom Telegram kanalu objavio poznati ruski bloger Kiril Fedorov, može se zapaziti da je pilot, osim sebe snimio i avion iz koga je iskočio, i koji daleko ispod njega pada nakon pogotka.
Iako je audio loš, osim psovki može se razaznati da pilot govori o tome da su “napadnuti i da ništa nisu mogli da učine“, što može ukazivati da je posada bila dvočlana, odnosno da se radi ili o višenamenskom borbenom avionu Su-30SM ili taktičkom bombarderu Su-34. Vreme i mesto pada aviona nisu poznati, a ovo je treći takav ili sličan video koji je objavljen od početka rata.
Izdvojićemo još dve uočene zanimljivosti.
U gore pomenutom video prilogu moglo se videti da su Ukrajini isporučeni i artiljerijski sistemi PVO Skynex kalibra 35 mm koje proizvodi nemački „Rheinmetal“. Druga zanimljivost je da su Rusi prikazali prizemljeni (ili srušeni, oboreni) ukrajinski dron-kvadkopter nešto većih dimenzija naoružan sa, kako se navodi, laserski vođenom granatom BK-30F kalibra 125 mm.
Vladimir
Gerasimov,još sedi u stolici???
Ako već nemaš dovoljan broj vojnika,šta je problem miniranja terena i zaprečavanje unutar svoje teritorije?
Ako i to nisi u stanju da uradiš,zašto u povlačenju nisi srušio mostove?
Šta su drugo očekivali ,hvaleći se da neće biti nove mobilizacije,nego da je neprijatelj sabrao dva i dva.
Taktika ,idemo sporo,da nemamo previše gubitaka, pokazala se katastrofalno loše.Produžila je operaciju,samim povećala broj žrtava,omogućila neprejatelju stoti krug pomoći.
Kreneš da praviš koridor ka Harkovu,i mesecima se boriš u Volčansku,van svakog razuma.Ili imaš vojsku i vatrenu moć,ili si nesposoban za izvodjenje ofanzivnih zadataka.
SheikhZayeb
Pa nesposobni su za izvođenje iolae ozbiljnijih ofanzivnih zadataka, OMJ im praktično više ne postoje. Gerasimov sedi, zašto i ne bi sedeo, iako je sjajan teoretičar, nije se bunio protiv operacije, uspešno klima glavom i bespogovorno sluša. Granica je minirana, samo što je granica ogromna, i ne može baš sve da se minira, naročito ako se uzme u obzir da u Kurskoj oblasti ima dosta sela koja zavise od poljoprivrede.
Galeb G4
Bespilotne letelice trenutno imaju veliku primenu i veliku efektivnost na bojnom polju, što znači da će se intezivno raditi na destrukciji istog, te će verovatno u skorijoj budućnosti biti beskorisna. Kada je reč o samoj ofanzivi, a bez da se mešaju bilo kakve emocije meni lično zvuči nezamislivo da Ruske obaveštajne službe nisu imale te informacije, gomilati tehniku i ljudstvo u 21. veku, a da pri tome ne budu primećeni mislim da nije realno. Da li su svesno pušteni, kako bi se mogao opravdati mnogo ozbiljniji poduhvat u narednom periodu? Da li njihove strukture jednostavno iscrpljene u svakom smislu te reči? Ili za kraj, visoke zvanice kroje kapu u kome običan civil i vojnik strada ostaje da vidimo svakako. Naime, prema Ruskoj doktrini ovakav upad bi trebao izazvati ozbiljnu posledicu po „neprijatelja“ čak i upotrebu nuklearnog oružja. Ali da, jedna Rusija dopušta sebi sve ove propuste i da sve ovo dugo traje uz ogromne gubitke meni tu nešto ne štima. Sećamo se pre 2022. godine, rekli bismo ko krene na Rusiju u startu je izgubio, praksa se ispostavila drugačijom, treba biti pravičan i reći da je ovo ipak rat globalnih razmera i da je Ukrajina samo poligon. Možda i sama Amerika ne bi bolje prošla da se uroti dobar deo sveta protiv nje, znamo za borbe iz Vijetnama. Da li neko razume opravdanost ove ofanzive? Možemo se voditi mišlju e ovo pokazuje sposobnost Ukrajine, sposobna je da napada, nisu ni Rusi jaki, podizanja morala itd. možda ima tačnosti, ali ova ofanziva nema strateški značaj, ona je osuđena na propast i ljudski životi su opet tako jeftini. Smatram da su ovi ljudi sami sebi potpisali smrtnu kaznu. Razmislite o svemu ovom.
SheikhZayeb
Ameri su u Vijetnamu imali potpuno drugačijeg protivnika, i to svakako nije bio konvencionalan rat. Jesu Rusi iscrpljeni, tu nema nikakve sumnje. Obaveštajne službe su zakazale od prvog dana.
Djuka
Viejtnam? Jbte, pre 50+ godina bio rat. Cekam sad Punske ratove ili whataboutizam u fazonu kako je takodje i Rimsko carstvo na*ebalo u Germaniji…
PSA
@Djuka
OK onda Avganistan. Ameri pobegli od bande papučara sa kalašnjikovima posle dvadeset godina ratovanja, hiljade i hiljade milijardi dolara utrošeno (oko 300 miliona USD dnevno) a Talibani otprilike imali neku pomoć obaveštajne službe Pakistana… Toliko o tome… Da li neko osporava Amerikancima status sile zbog toga, ne. Rat je rđava rabota i šta tu može da se naprasno desi niko ne može ni u romanu da izmisli.
SheikhZayeb
@PSA: Nisu pobegli, već su jednostavno digli ruke od korumpirane vlade koju nisu mogli da kontrolišu. I jeftinije im je bilo da se dogovore sa Talibanima u Dohi, nego da nastave podršku zemlji koja nikada neće biti ujedinjena ili funkcionalna. Zauzvrat su dobili rat protiv droge i garancije da neće biti više Al-Qaede ili nekih drugih terorista u zemlji. I to se generalno poštuje. Što se Pakistana tiče, ISI je osnovao Talibane, kako bi se zaštitio od Indije (koja je itekako podržavala tadašnju Vladu), kao i da se zaštite od paštunskog iredentizma na severu Pakistana. A primali su pomoć i od Ruske federacije, takođe u zamenu za bezbednosne garancije da neće dirati Tadžikistan, Turkmenistan ih je tolerisao, takođe u zamenu za bezbednosne garancije.
Djuka
>> Ameri pobegli od bande papučara sa kalašnjikovima
To apsolutno nije istina. Ovde se ne radi o avganistanskim ratovima nego je tema trenutna situacija na ratistu u Ukrajini.
PSA
Semantika. Apsolutno izgubili rat. Kao kad bi ovde Rusi otisli, Ukrajina se ujedinila sa sve Krimom a Rusija dobila garancije da ce da vrate Rat i mir u skole…
Mislim, ovaj propagandni rat mnogo smara… Bilo da neko zastupa Rusiju ili Nato, ali smara. O avijaciji po komentarima jedva da procitam nesto konkretno bez navijanja i spinovanja. Bas, bas retko.
Mislav
PSA
Smetnuo si cinjenicu da su u Vijetnamu i Afganistanu Amerikanci ratovali tisucama kilometara daleko uz ogroman logisticki pothvat. Rusi ratuju na kucnom pragu i nisu u stanju potisnuti neprijatelja sa svoje granice 2 godine.
Beduin
Mislave, I jos jednu stvar je smetnuo s uma.
Ameri nikad nisu anektirali I prisvajali sebi drzave ili djelove drzava u kojima su ratovali.
PSA
@Beduin
Jesu. Meksiko je nekad bio mnogo veći. Opet, priča nije vezana za pravednost rata. Svejedno je da li pobiješ milione i uništiš države i izabrane demokratije iz ideoloških ili privrednih razloga ili da bi nešto prisvojio. Pobio si pa si pobio. Ali da ne idemo ponovo u tu mišju rupu ko je više u pravu… Ne govorimo o pravednosti (jer, za razliku od drugog rata u Iraku, SAD u Avganistanu zaista jesu imale puno pravo na odgovor) već odnosu snaga i ishodu rata. I tražio se primer iz novije istorije. Eto ga.
@…….
Inače, posledice ce se osecati decenijama. Na pocetku tzv. rata protiv terora, kada se prvi put u istoriji pozvalo na član 7 povelje NATO, kad se angažovale i koalicione snage NATO, dug SAD je bio oko 30% BDP, moc na vrhuncu, a sad dug puca nebu pod oblake, nemaju pojma kako da ga rese, izbor predsednika im se do juce svodio na dva matorca koja ne znaju šta su doručkovala, ogormne unutrašnje podele…
I pored svega toga nikad ne bih rekao da SAD trenutno nisu jedina supersila u svetu. Ni pod razno.
Kao što ni sad ne mogu da kažem da Rusi nisu velika sila. Trapava i zapuštena ali velika sila (postoji inače razlika između sile i supersile). Prosto je tako.
Reći nešto van toga je samo navijanje.
Djuka
>> Ameri nikad nisu anektirali I prisvajali sebi drzave ili djelove drzava u kojima su ratovali.
Pa da, mislim oni i kad te potcine bar ti ostave neko dostojanstvo da zivis u njihovom sistemu, kod Rusa ima samo satiranje…
Yrraf
@Beduin
Pitaj Meksiko, mislim da se ne bi složili sa tvojim „informacijama“.
Vaste
SheikhZayeb Pa Talibani su uglavnom Paštuni ! Druže ali stvarno proveri osnovne neke informacija kada kreneš da pišeš ! Eno onog Petrović Dušana nema na koju stranicu ne sretnem od običnih medija do drugih stranica ,najveći Ukrajinski borac za tastaturom ! Talibanski element uključuje baš u velikoj meri Paštune ! Pa Al-qaida i svi elementi su njihovi delo ! Bin Laden ,veliki borac za slobodu svojevremeno u Američkoj štampi možeš da nadješ na netu ocečke starih novina !
SheikhZayeb
@Vaste: Da, Talibani JESU Paštuni, ali proguglajte malo šta je „Paštunistan“ i ko je bio Muhamed Daud Khan. I pogledajte koliko je bilo graničnih incidenata još za vreme Kraljevine (takođe Paštuni!) sa Pakistanom. I koliko je bilo ustanaka na severu Pakistana koje su podržavale vlasti Afganistana (uz pomoć Indije) i šta je emirat Dir. Žalim Vam prijatno veče!
Vaste
SheikhZayeb Kako god Paštunizam se i vezuje Talibanizam i traje i danas kao najjači elemenat ! Tako da teze ne piju vodu i Pakistan ima probleme uopšte na više mesta jer je čista veštačka tvorevina Čerčila i ekipe uperenog prvenstveno protiv SSSR-a i Indije kao protivteža ! Čerčil je stavio potpis za stvaranja Pakistana još pre povlačenja Engleza iz Indije !
Igor
Jeste, upropastili su Meksiko i sada Meksikanci u milionima preskacu zidove i kopaju tunele ne bi li se domogli SAD. Isto tako svi ruski susedi zele da zive u takvom sistemu, ali je ruska granica mnogo bolje utvrdjena, pa im ne uspeva.
SheikhZayeb
@Vaste: Za Vašu informaciju, Talibani u Pakistanu JESU redovno napadali Pakistansku vojsku. A rahmetli Mula Omar je bio u Daljem srodstvu sa kraljevskom porodicom (porodica Tarzi), koja jeste imala pretenzije prema Pakistanu. Zato su ih i finansirali, između ostalog.
Vaste
SheikhZayeb Izmeša ti druže sve živo ko uvek ! Stvorili Talibane da se zaštite od Paštuna posle Talibani napadali sever Pakistana🤦Ajde vrati sa na prvi post gde si pisao ! Talibani jesu Paštuni uvek bili i ostali ! A kasnije ko je kada koga napadao je politika tih oblasti ! Jer Pakistan je čista veštačka tvorevina koja dan danas ima problema sa svojim stvaranjem i nestabilan je decenijama i biće nestabilan u budućnosti sa ogromnim rastom stanovništva je tempirana bomba !
Igor M.
Rusija bi se u ime mira trebala odreći izgubljenog teritorija 😉.
Petrovic Dusan
Treba sprovesti referendum o prikljucenju Kurske oblasti Ukrajini,a Rusija da se slozi kako bi izbegli dalje gubitke teritorije i zrtve.
Rafal
Strasno je što rusi svaki rat moraju da plate velikim žrtvama. Ukrajini pomaže ceo svet ali svakako da rusi prave ozbiljne greške. Medjutim to je njihova istorija. Svaki rat su vodili tako, jednostavno nisu bolecivi na svoje žrtve i spremni su da plate visoku cenu. A ti bi umesto što pričaš gluposti mogao nesto i da pročitaš pa bi video da ovo nije nista novo i da su se ovakve stvari rusima uvek događale. Na kraju se to završi pobedom uz velike žrtve. Davanje kurske oblasti da bi se prekinuo rat je još jedna od gluposti koje su za tebe karakteristične i kojima trolujes temu.
Petrovic Dusan
@rafal Ukrajina trpi ruske okupatore na svojoj zemlji od 2014, i nema zakona koji zabranjuje napad na teritoriju agresora, na primer SSSR Britanija i Amerika jesu okupirali Nemacku, i Italiju, Amerika je okupirala Japan, i td
U sastavu armije SSSR, kao i armije Ruske Imperije nisu bili samo „Rusi“ vec svi narodi tih drzava, sto ukljucuje drugi narod po brojnosti- Ukrajince.
Velike zrtve imali su zbog konkretnih razloga, na primer Staljin je 1937 uhapsio i streljao komandanta armije Tuhacevskog i mnoge generale, pa su docekali rat sa Nemcima bez kadrova.
U prvom svetskom ratu je Ruska imperija bila industrijski zaostala,zato su i izgubili 1 sv.rat i potpisali mir sa Nemackom 1917 i dali ceo zapadni deo imperije (ukljucujuci Ukrajinu) Nemackoj.
Djuka
>> Strasno je što rusi svaki rat moraju da plate velikim žrtvama.
Ne bi da sirim na istoriju ali u ovaj danasnji rat… da nisu napali Ukrajinu ne bi bilo nikakvih zrtava.
Izvrtanje cinjenica vam nece proci!
Vaste
Djuka Počni da širiš istoriju ! E sada se seti još 2020 u vreme korone da je Amerika prebacivala 20000 vojnika u Evropu da proveri kako to funkcioniše ! Sve predvidljivo za predvidljivijim ! 2014 vrati snimke samo nemoj da teraš da ih kačim s kakvim zanosom je novi premijer Ukrajine i nova garnitura pričala za Ruse ,pa Odesa pa preobukli ih u vojsku pa poslali na istok da regulišu Ruse i tamo gde je sledila separacija !
Djuka
Huh, tebi se sve poemsalo, Covid, USA, 2014, 2024. Nikakvog narocitog neplaniranog pomeranja trupa nije bilo, to je neka vasa teorija zavera. Ukrajina je nezavisna drzava, njeni gradjani na svojoj teritoriji mogu da odluce/rade (skoro) sta hoce. To nije ruska stvar niti moze biti povod/opravdanje za rat, agresiju i ratne zlocine!
Stojko
Znaci i pored svih izvidjackih satelita, aviona, avaksa, dronova, radara i senzora tajnih i javnih sluzbi, obavestajaca i placenika , Ukrajinci su u tajnosti skupili neke giljade vojnika i napali preko nebranjene teritorije , i vec godinama niko to ne ocekuje i nista ne radi na pripremama za eventualni napad?
Motorista
Dokaz da u Rusiji vojsku vode podobni, a ne sposobni.
Lajavi
Au kakva bruka oko Kurska.
Ukrajinci ih bukvalno prže.
Još ako je tačna informacija da su Ukri prikupili 40.000 ljudi za ovu operaciju, bukvalno mogu terati do Moskve ko Vagner prošlog leta.
Očigledno da ruski vojnici ne žele ni da se bore za moskovskog hazjanina, ročnici se masovno predaju Ukrajincima.
Sivi
Nece bit bas tako, inicijalni broj je bio oko 1000 vojnika sa nesto oklopa i proboj kroz nebranjeni prostor u zaledjinu. Sad se govori o dodatnim ubacenim trupama i procjena je na maksimalnih 4000 vojnika. Vjerojatnije oko 2000. Doduse uzelo se brzo 350 kvadratnih km (zakljucno sa zadnjim info od 09.08.) i ima se zamah za daljnje napredovanje. Koliko daleko i koliko dugo to je nepoznato. Mada mislim da je ovo u biti cista diverzija da se rastereti front, Rusija ce morati povuci dio trupa iz aktivnih borbi da zaustavi proboj. Ne vidim neku drugu logiku, cisto sumnjam da Ukrajina planira zadrzati taj teritorij pod kontrolom.
Branko
Opet panzeri kod Kurska…
GK
Sivi
2000 vojnika na 1000 km2? Ne budi naivan. Ova operacija je ofanziva a ne izlet. Radi se o desetinama tisuća vojnika koji su odvojeni za tu operaciju. To je ozbiljno planirano i najavljeno prije par mjeseci. Jedino nitko nije očekiva na ovom mjestu. Dok se Rusi organiziraju uduplat će se osvojen teritorij. Pravo je pitanje imaju li Rusi snaga za odgovoriti na ovo bez potpune preraspodjele snaga sa Dombasa i Zaporožja na Kursk. Ovo je puno, puno ozbiljnije nego izgleda.
Nenad
Slazem se sa Vladimirom, potpisujem sve. Najbolja pomoc za neprijatelja je da napravis liniju razdvajanja, pa sa jedne strane nasi a sa druge neprijatelj. I tako mu das vremena da se oporavi, da nadjes politicku podrsku u svet u I krene… Tako je bilo u Bosni.
Zmiju treba tuci u glavu I ne prekidati dok se to ne dovrsi. Za to ti pak treba dovoljno vojnika I sposobni generali.
Millennium
Mi se obično fokusiramo na tehniku i ostalo naoružanje, a često zanemarimo komandni kadar. Ne verujem da Ukrajina ima puno sposobnije oficire i komandante od Rusije, ali ovde se vidi jasna razlika između Istoka i Zapada. Uopšte ne sumnjam da iza svih bitnijih odluka, planova i ofanziva stoje zapadni komandanti, a vrlo verovatno savetnici i koordinatori na terenu od kojih Ukrajinci uče. Do sada su Ukrajinci pokazali daleko više fleksibilnost i kreativnosti, dok se Rusi uglavnom drže nekih zastarelih doktrina i nose se sa posledicama, umesto da imaju inicijativu. I tu se vraćamo na početak onoga što sam napisao. Sigurno i u zapadnim komandama ima nekompetentnosti, do određene mere korupcije, ali tamo ipak sede ozbiljne glave. Za razliku od Rusije gde još uvek opstaje komunistička mantra podobni a ne sposobni, na Zapadu se sposobnost, stručnost i znanje ipak više cene nego u Rusiji. Rezultate vidimo na terenu.
Petrovic Dusan
@Millennium Zapanjuje me da i posle svih pobeda Ukrajine, od odbrane Kijeva, preko oslobodjenja Harkova i Herson, pa dronova, do ovog sad potcenjujete Ukrajince „mora da su zapadni komandanti“.
Zapadni analiticari dali su Ukrajini 6-7 nedelja i izmestili ambasade na granicu Madjarske.
SheikhZayeb
Sovjetski komandni kadar se pokazao kao odličan, kada mu se daju odrešene ruke i kada redovno vežba. SSSR-u je krenulo taman kada je Staljin shvatio da nije mudro da se meša u svakodnevne poslove STAVKA.
Što se modernog ruskog komandnog kadra, oni jednostavno nisu imali gde i kako da nauče posao, svi do jednog su bili poručnici kada se raspao SSSR. Plus oživljavanje mitova o VoV, pothranjeni onim ludi generalom Gareevim, koji, iako u penziji, je bio itekako uticajan zbog blizine Putina, sve reforme su puštene niz vodu, i počelo je ponovo formiranje divizija i armija. Ukrajina, sa druge strane, do 2010. je bila još sovjetskija od Rusije, ali su se posle opametili i krenuli su vrlo ozbiljne reforme.
Vaste
Petrović Dušan I mene zapanjuje da zapad kaže da nije njih Ukrjina bi bila prošla godine gotova ,zapadni analitičari su dali i nama 1-3 dana 1999 a Vesli Klark da će tenkom ući u Beograd ! Baci ti kosku odnvesti pa dobiješ ložanu ko što si ti ,koji visi ne ovde već po svim novinama i ostavlja komentare !
Lajavi
Da se razumemo ukrajinski oficiri jednostavno više znaju i sposobniji su od ruskih, zašto?
Zato što je ukrajinski oficir školovan po sovjetskom modelu, koje je u međuvremenu nadogradio znanjem iz zapadne vojne veštine.
Zato je oficir ukrajinske vojske danas u svetu bez premca što se tiče i znanja, i naravno ratnog iskustva.
SheikhZayeb
@Vaste: Wesley Clark nikada nije govorio o upadu u Beograd.
Nenad N.
Ukrajinski oficir skolovan po sovjetskom modelu je odavno u penziji. Ukrajinski oficiri ne igraju veliku ulogu u ukrajinskoj vojsci jos od 2015. Ukrajina u ovom ratu daje samo teritoriju i nesto ljudi, sve ostalo drzi „gazda“. Da ne mistifikujemo Ruse, ali svakako ni Ukrajince.
Djuka
>> Zapanjuje me da i posle svih pobeda Ukrajine, od odbrane Kijeva, preko oslobodjenja Harkova i Herson, pa dronova, do ovog sad potcenjujete Ukrajince
Nipodastavanje ide dotle da neki namerni ozbegavaju gramaticki pravilno napisati ukrajinsko ime nego pisu nekakve rogobatne skracenice, to ide tako ovde od pocetka rata, 30 meseci. U principu odlika primitivaca.
SheikhZayeb
@NenadN: Ukrajinski oficir školovan po sovjetskom modelu nije u penziji, po nacionalnosti je Rus i zove se Aleksandar Sirski. On se pita. Takođe, po sovjetskom modelu je školovan i Kirilo Budanov, koji se itekako pita….
Vaste
SheikhZayebnNe ali bilo je maštarije od istog da će posle trećeg dana biti gotovo i teatralno ući u Beograd ,da dodam da je posle mesec dana počela da se razradjuje moguća kopnena intervencija sa 170000-200000 vojnika koja bi trajala najviše 90 dana ! A ako ne veruješ vidi na njihove stranice pod grupom pod nazivom Dzedaj !
Djuka
>> A ako ne veruješ vidi na njihove stranice pod grupom pod nazivom Dzedaj
Haha, ako ne verujes sve piste na internetu, jel to? Daj ti nama ovde psotiraj link pa ako ne verujem da pogledam, ok?
Vlada
I?Sta je ovde novo?Dve i po godine gledamo blamazu zemlje za koju se smatra da je svetska sila,nesposobni oficiri,Putin koji ne zna sta hoce ali misli da je prepametan,armija rusofila koji vise i sami ne veruju u ono sto laprdaju…Kao rezultat imamo trajno narusenu reputaciju ruske armije,bajke o nuklearnom oruzju,stotine hiljada mrtvih i ranjenih sa obe strane,milijarde unistene tehnike za sta?Dva sela dnevno?Molim vas…Ma koliko to zvucalo surovo,cinjenica je da Rusi nisu sposobni za dalje napredovanje,ciljevi nisu ispunjeni,Zapad ih je ponovo preveslao i nece izgubiti ovaj rat.Svako ko u to ne veruje imace priliku vrlo brzo da se uveri u to.
Beduin
Ajd, sad da pokusam ponovo.
Ovaj manevar UA snaga me neodoljivo podsjeca na jedan fijasko iz 2.sv.rata, na operaciju Market Garden.
No, u ovom slucaju se mora postaviti pitanje sto je pravi cilj ovog manevra.
Po meni, cilj bi bio zauzimanje jednog veceg ruskog grada na bar 2 dana uz slanje Jake I nedvosmislene politicke poruke ruskom narodu kako I’m Ukrajina nije neprijatelj.
Ja bi to tako napravio.
E sad, mnogo je tu nepoznanica, ali glavni cilj bi morao biti poljuljati povjerenje u putlera.
Petrovic Dusan
@Beduin Drago mi je da ste pomenuli operaciju Market Garden, samo, to je bio padobranski desant, dok je nemackim snagama komandovao Walter Mödel, (fieldmarshal) jedan od najopitnijih i najefikasnijih komandanata nemacke armije tokom citavog 2 sv.rata kojeg je i Hitler uvazavao i nije sa njim sporio.
(Walter Mödel je izvesio samoubistvo 1945 kad je saznao da su ga okrivili za ratne zlocine SS).
Ko komanduje ruskom vojskom?Isti koji su trpeli velike poraze od Ukrajine od 2022…
max
Da, zaista je ovako sa strane nejasno koji je cilj. No već ako unište količinu ruske vojske (već jesu), uzrokuju povlačenje dijela ruske vojske iz Ukrajine (i to hoće), te još npr onesposobe nuklearku i prometne koridore po Rusiji….
Nenad N.
Beduin
Glavni cilj je kao i uvek propaganda. Rusija ne funkcionise po principu Zapada i ljuljanje poverenja u Putina ne igra ulogu. Ona dogadjanja sa pobunom Vagnera i smrt Prigozina su bili vise za to.
Sa tehnicke strane, cilj je moguce rasterecenje fronta oko Harkova i vezivanje ruske vojske za Kursk. Ako dovoljno dugo zadrze to malo teritorije, usporice Ruse do „rasputice“ (znaci jos mesec dana) i posle toga su mirni do proleca. Ali, mala je sansa da mogu da izdrze i nedelju, kamoli mesec dana.
Miloš77
Ukrajinci su morali da udare Ruse negde posle vise od godinu dana uzasno losih rezultata na frontovima. Ipak je sve to zahvaljujuci donacijama koje ako ne pokazu nekog efekta na terenu nemaju svim saveznocima Ukrajne dovoljno smisla da se nastave. Trenutno su krenuli na nesto sto su izracunali da najbolje i najbrze mogu osvojiti pa makar to bilo i u Rusiji. Uleteli u najmanje branjen deo Rusije iz sve snage i tu ce da se akumulisu koliko mogu. 3000-5000, mozda i 10,000 vojnika. Nesto kao mnogo veci Krinki potez po suvom terenu. Jasno je da veliki rulet igraju sa ovom akcijom. Ako to ne promeni tempo ruskog napredovanja u Ukrajni onda mogu Rusi tako i da ostave dok se ovi sami ne povuku jer gube previse na svojoj teritoriji. Videcemo kako ce ispasti, ali ovo su izracunali da im je najbolja kararta da promenu očajnu situaciju dole na frontu.
Da su u iole boljem stalju sto se ljudstva i obuke tice trenutno pomislio bih da je veca diverzija za neku masovnu kopnenu ofanzivu tipa leto 2023.
Djuka
>> posle vise od godinu dana uzasno losih rezultata na frontovima
Ukrajinski rezultati odlicni, drzava im postoji, funkcionise i kako vidimo bori se! Nije skrsena i nestala utopljena u sistem ruskih gubernija sto je cilj putinske agresije vec 30 meseci.
Branko
Meni više liči na Abirey-Halev, Izraelski prodor preko Sueza 1973
Monti Pajton
I sada ispalo da hvataju Ukrajinske vojnike po budzcima ko početak Ruskog napada na Ukrajinu kada se pogubile neke jedinice Ruske tako sada Ruski civili izvlače ove iz žbunja ! A oni što počeli da kopadu rovove ,očekivajući dolazak Ruskog kontranapada dočekali su klizne bombe !
Falcon
Ukrajinci su ovo sigurno dugo planirali, kao da su samo čekali dolazak Falcona pa da se odvaže na ovakvu akciju.
A možda je čista slučajnost da su ovakvu akciju pokrenuli samo par dana nakon zvaničnog dolaska F-16 u Ukrajinu.
Rusija, druga najjača vojna sila… ali samo u Ukrajini…
Djuka
Multi-domain operacija? f-16 sada mozda ne igra ulogu u kinetickom domenu ali postoji „sinergija“ u informacionom izmedju ove akcije i vesti o pojavi prvih letelica od pre par dana…
Vaste
Još su povukli 6000 civila iza svoje granice dalje ! U prevodu očekuju žurku i sa njihove strane ! Pošto ne mogu da pomere front na istok već idu negde mora da se nešto dešava pozitivno za njih,svakako pažljivi planirana akcija gde baciti značajnije snage koje će nazad uz soevive iz Kijeva !
Petrovic Dusan
@vaste Okupacija preko 200km2 teritorije Ruske Federacije, nuklearne sile, prvi put od 1944, nije „tek nesto pozitivno da se desava“, samo vojnici znaju do koje mere je to slozena operacija i briljantno ostvarena od strane VSU.
Niko ziv jednu rec nije rekao, ruski sateliti i dronovi nista nisu primetili..malo li je.
markus1463
@ Petrovic Dusan – Podsetiću Vas da smo vrlo sličnu situaciju imali i gledali 07. oktobra prošle godine doduše na Bliskom istoku, samo su tada papučari naoružani lakim naoružanjem kućne proizvodnje da ne kažem praćkama, počistili sve izraelske vojne i policijske snage koje su im se našle na putu i osvojile teritorije veću od samog pojasa Gaze. I to je trajalo koliko dugo ono beše? Mesec dana su trajale pripreme Izraela i onda su krenuli u kopnenu ofanzivu koja traje i dan danas. Da li je možda tada neko od vas pisao da su izraelski komandanti nesposobni i da su izraelske obaveštajne službe nesposobne jer navodno nisu ništa znale o tome i pored svih satelita, dronova i sl? Realno to bi bio protivprirodan blud tvrditi da su izraelski komndanti nesposobni i da su im službe nesposobne, jer su svi oni vrhunski profesionalci. Ne sećam se da ste tako nešto pisali, a situacija je bila dosta slična kao ova današnja. Ova nova Ukrajinska „ekskurzija“ će se vrlo verovatno završiti kao i prethodna koja se doduše tada zvala „Ruski dobrovoljački Korpus“. Kada bi Ukrajinci zauzeli i sam Belgorod i celu Kursku oblast to ne bi bio apsolutni nikakav taktički uspeh osim ako Rusi ne bi povukli snage sa drugih pravaca, a to se to sada nije desilo i malo je verovatno da će se desiti…. Tako da je ovo samo bespotrebno rasipanje snaga i slabljenje odbrane na važnijim pravcima, i to samo radi podizanja morala kod saveznika i sopstvenog naroda.
Aleksa
Ljudi, zamilite koliko bi NATO realno POKIDAO Rusiju u otvorenom ratu.
Jedino sto imaju su nuklearke i nista vise.
Razuman covek nakon skoro tri godine ovog rata ne bi trebao da ima dilemu koji blok je jaci, i sa kojim blokom treba imati najbolje moguce odnose.
Petrovic Dusan
@Aleksa Nuklearno oruzje imaju obe strane, ne samo Rusija, vec i Amerika, Francuska i Britanija.Nadajmo se da ce svi biti razumni da to ostave u fijoci, jer iako bi Rusija izgubila, (manje ih je, 90% Rusa zive u uskom geografskom predelu evropske Rusije) posledice bi bile strasne za sve.
Fighting Falcon
Sa danasnjim izvestajem ruskog i ukrajinskog generalstaba,ukrajinska kombinovana armija je zauzela teritoriju od 370 kvadratnih kilometara u Rusiji,Kurskoj oblasti najvise.Ono sto je trebalo Ruskoj vojsci za dve ipo godine,to je Ukrajinska vojska uradila za nepuna tri dana.Vojna grupacija u startu od 2000 ukrajinskih vojnika,ranga brigade je pregazila ruske glavne i sekundarne odbrambene linije te napredovale i do 40 kilometara u dubinu teritorije Rusije.Grad Sudza je zauzet kao iz sale,bezanija ruske vojske je zabelezena na svim video zapisima a i veliko stradanje.Glavni gasni konektor za EU u Sudzi je veoma brzo preuzet u ruke Ukrajine,koji se racva ka Srbiji preko Rumunije i na drugom kraku snabdeva Slovacku,Madjarsku,Poljsku…Glavni cilj ukrajinske profesionalne vojske je nuklerna elektrana AES-2 u gradu Kurkovu blizu Kurska i na 10 kilometara su od nuklearne elektrane.Na sva cetiri pravca ukrajinska vojska napreduje uspesno dok im vazdusnu podrsku cine F-16,SU-27,MIG-29 i PVO koji su instalirali na ruskoj teritoriji sihronizovano i tacno razradjeno prema planu.Ukrajinski komandni kadar je pokazao jos jednom koliko je nivoa iznad ruske sovjetske doktrine ovim blickrigom.Mnoge zalihe ruskog oruzja je palo u ukrajinske ruke tokom predaje i bezanije ruske vojske.Grad i oblast Sudza su raspisali referendum za pripajanje Ukrajini i koliko sam video ukrajinska vojska je docekana sa odusevljenjem te su istakli ukrajinske zastave a kafici i prodavnice normalno rade.Velika je razlika jer Ukrajinci ne ubijaju civile i time pridobijaju lokalno stanovnistvo.Istovremeno napredujuci ka Kursku,Belgorodu i severno,ukrajinska vojska izvodi udare po aerodromima te je zestoko stradao aerodrom „Липецк 1 и 2″te su unisteni MIG-31,SU-34,SU-35 i strateski bombarder TU-95 sa magacinom FAB bombama,S-300,S-400 i ostale instalacije u prvom naletu.Nazire se ukrajinska prevaga i pobeda u ratu…
PasTom
Rusi jedino mogu da odgovre gađajući supermarkete po Ukrajini. Iz toga se vidi njihova nemoć.
YPT
@Fighting falcon
Eto prilike da u naredna dva dana oslobode ostatak Ukrajine, a do prvog septembra izbiju na Pacifik.
Svarog
Na Lipecku nista nije unisteno osim skladista fabovki koje je izmjesteno dakeko od piste i ostalih objekata i ogradjeno bodljikavom zicom…
Ivek
1. Svi se slažemo da je ovo blamaža Rusa na N potenciju…
2.Ukrajinci su ih navukli na tanak led tako što su već dvaput ušli u Rusiju s tkz. rusima koji se bore za ukrajince i da su tada poslali ove brojke možda bi više osvojili nego sada…
3. Ovo se planiralo barem 1-2mjeseca dronovi su preorali granicu uzduž i poprijeko, diverzanti su očistili minska polja ako ih je uopće i bilo.
4. Glavni problem Rusa je taj što nemaju dovoljno ljudi da pritisnu Ukrajince preko cijele granice Da su odmah krenuli sa svih strana rat bi trajao max 1mj…
Slično bi Ukrajinci prošli kao krajina 95 ne bi imali šanse za obranu da su ih razvukli kao žvaku na cijeloj liniji…
Djuka
>> Da su odmah krenuli sa svih strana rat bi trajao max 1mj…
Izvini ali jel pratis ti dogadjaje od 2022. Kako nisu krenuli sa svih strana? Pa cak su pokusali ulaz severno od Kijeva preko cernobilske zone gde su prosli mehanizovanim jedinicama, podigli ogromnu kolicinu kontaminirane prasine itd.
Nenad N.
Eto nista, morace Rusi da kapituliraju. Ipak, ne smeju da izgube nijedan tenk, avion ili vojnika iako je rat. Drugi smeju cak i dva stelt aviona naprimer, ili hiljade vojnika, ili ostave milijarde dolara opreme, ali Rusi ne smeju. Bas su losi, trecerazredna vojska.
Naravno, nema veze sto ratuju sa celim NATO paktom, sto je upad samo diverzija, sto ga vode Amerikanci i Poljaci na terenu, sto je rat uvek takav, ma nista, Rusija je izgubila i mora da kapitulira.
Mrki5
Aje se maknite te gluposti da Rusija ratuje protiv NATO-a.
To što Ukrajinci primaju pomoć od Amerike, EU, odnosno Nato-a ne znači da oni ratuju protiv Rusije.
I SSSR je obilato pomagao Vijetnamu. Slao i je avione ( Mig 21), protivaznušne sustave, ….). a Ruski instruktori su obučavali Vjetnamce.
Hoćeš reći da su u Vijetnamu Amerikanci vodili rat i protiv SSSR-a ?
Mrki5
Da isto kao što je za vreme Vjetnamkog rata Amerika ratovala protiv SSSR-a koji je slao oružje Vijetnamu.
Petrovic Dusan
@Nenad N Nikad nisu izgubljena „2 stealth aviona“ vec jedan,i jos jedan za 38500 letova,bez ijedne zrtve u NATO, osim 3 vojnika stradala u saobracajnoj nesreci u Makedoniji.
Rusi su do sad izgubili preko 100 aviona, vise od 2000 oklopnih vozila, preko 1000 tenkova, ne brojim S-300/400 , koliko brodova, cak i podmornicu!
Koliko vojnika, ne bih znao, svakako u desetinama ako ne o stotinama hiljada
Djuka
Ali gde bre nadje „poljake na terenu“??? :-) Pazi, ne zovu se on dzaba poljaci, moraju biti napolju, razumes…
Zaista je smesno kako se ruski narativ koprca u samrtnom ropcu suocen sa prostim, svima vidljivim cinjenicama, koje ga 100% potiru…
Milki
@Nenad Da Rusija ratuje sa NATO, rat bi već odavno bio gotov gdje bi NATO pregazio Rusiju sa 1:100 vojnih žrtava.
Vladimir
Zelenski je opet zrtvovao 2000 ljudi, i to dobro obucenih, da bi zamaskirao katastrofalnu situaciju na frontu. Jednog dana ce morati da odgovara svom narodu za sve zlocine koje je pocinio i koje cini. Samo sto ce to biti u odsustvu, jer je vec pripremio odstupnicu u Izrael
Djuka
Ahah, kakva prazna prica. Ko ce odgovarati ako prezivi je Putin i njegova bratija, to medjunarodnom sudu pravde za ratne zlocine…
ZokaX
Nemoj molim te.
Jedini zločinac ovde je Putin koji će kad tad morati odgovarati za sve počinjene zločine prema Čečenima, Gruzijcima i Ukrajincima a na kraju i za ovo što čini Ruskom narodu.
Bilo je još takvih kroz istoriju koji su napadali druge države, otimali, ubijalii, protjerivali i znamo kako su završili.
Dejan
Odgovarace Putina kao i Amerika sto je nas bombardovala. Daj nemojte se zanositi pricama. Zapad trguje sa Rusijom kao i ranije, samo lozi paljevina da su kao u sukobu.
Djuka
>> Odgovarace Putina kao i Amerika sto je nas bombardovala.
Sto bi amerika odgovarala? Kontrolisana vojna intervencija, nije bombardovala iz cistog mira nego da se ne pravimo ludi zna se zbog cega!
Djuka
Kako je AFU postigao toliku infiltraciju u rusku teritoriju (konzervativne mape pokazuju 20 km), bez da ih se prosto ne unisti svemogucim jedrecim bombama, koje rusi navodno lansiraju na stotine komada svaki dan. Ili salvama prejakih Iskander raketa i, kako bese se zovu oni iranski dronovi, da l bese Halid? Nesto tu ne stima :-). Uglavnom, postoje razne spekulacije, pa Forbes recimo pise o pripremi za operaciju koja je izmedju ostalog obuhvatala eliminaciju ruskih izvidjackih dronova:
„This may have been done by new interceptor FPVs linked to air-defence radar.“
Ja sam interesantno upravo ovih dana u dokolici razmisljao o takvom sistemu, dakle milimetarski 3D AESA radar koji nije spregnut sa nekakvim standardnim efektorima u vidu skupih raketa nego su mu efektori upravo drugi dronovi. Da li je realno da takav anti-drone PVO sistem zaista vec postoji…
SheikhZayeb
Jedreće bombe i Iskanderi ne mogu da dejstvuju protiv mobilnih ciljeva. Takav anti-dron sistem je izgleda već razvijen u Ukrajini i pokazao se kod Hersona.
Petrovic Dusan
Zanimljivo da li ce sad Rusija primeniti lovce pete generacije Su-57?
Kako je navedeno na tango6, ima ih 22 serijskih.
Iz nekog razloga, ne lete nad Ukrajinom, ali lete nad Rusijom. Kurska oblast je Rusija.
Da li da ocekujemo fantasticni upad Su-57 koji navodno ima stealth karakteristike ,te mu ukrajinska PVO ne moze nista?
Svakako bi AESA radar Su-57 bio jako koristan?
Slozicete se da je odbrana Kurske oblasti odlican momenat da se prikaze moc najnovijeg i najmodernijeg ruskog vojnog aviona.
Miloš77
Nije ovo Top Gun.
Su-57 ima mozda jedna puna eskadrila i sa njima se ne osvaja teritorija, niti se sa njihovim skupim raketama i naletom ne izbacuju Ukrajinski vojnici iz Kurska ili Harkova. Ili mozda zelis da dodju u domet ukrajinske PVO kratkog/srednjeg dometa, pa i Stingera i da bacaju bombe iz bliza umesto da koriste nove rakete velikog dometa, da se dokazu tebi ? Ti kad lupis, ..
PasTom
Nema se tu šta pokazati. Kad se nešto od vojne tehnike ne koristi u ratu, a „dobro je“ onda to ne vrijedi. Ili nije kompletirano do kraja. Ovo me podsjeća na onaj iranski nevidljivi lovac sa CB stanicom unutra.
Djuka
Cuvaju se za konacni obracun sa kolektivnim zapadom, tada ce izleteti jato od svih 10 ekperimentalinh i 2 serijska primerka i onda ce nastupiti armagedon…
Petrovic Dusan
@milos77 Hajde da ostavimo diskusije i uzmemo za polazni tacku da Rusi zaista imaju taj Su-57 i „Ohotnik“ i ove letelice zaista imaju navedene karakteristike.
Svaka drzava bi koristio takvo oruzje u jako teskoj vojnoj situaciji u kojoj je danas Rusija.Mene zanima kako bi takticki drzava koja ima savremeno oruzje kao stealth lovac to oruzje koristila kad je na njih izvrsena invazija i okupirana je njihova teritorija.
Beduin
Milose77….pa zar je moguce da ti je „osvajanje teritorija“ krajnji cilj?
Miloš77
Djuka,
Ima ih 20+ serijska, plus 10tak onih prvih. Bice ih 70tak po planu do 2028, ako samo ne izbije taj konacni obracun.
U svakom slucaju, da cuvaju se i dalje su jako skupi i malobrojni za ratovanje gde ne mora. Koriste ih da testiraju nove radare i rakete u praksi.
Svarog
Kako ih ima 22 serijskih kad si rekao da oni ne postoje uopste?
Djuka
>> Imaju Rusi još nevidljivijeg a to je MiG-29
Imaju i MiG-35, njega tek niko nije video ali javlja se rusoljupcima u vlaznim snovima, ima dva vertikalna stabilizatora i avion je 6. generacije :-)
Miloš77
@PD
,,Mene zanima kako bi takticki drzava koja ima savremeno oruzje kao stealth lovac to oruzje koristila kad je na njih izvrsena invazija i okupirana je njihova teritorija.“
Uzmi Ameriku za primer u nekoj hipotetickoj situaciji gde recimo Meksikanci upandu preko grane i poklonjenim Bradklijima, tenkovim, borbenim oklopnim vozilima i Stingerima, Javelinima, u iznenadnom blickrig stilu zauzmu nekoliko americkih tauna, i ranceva preko noci. Dovuku i bateriku Patripta uz svoju granicu negde u dzunglu i kriju je cisto ono..mozda. Naravno, uz to moramo i zamisliti da ja u tom scenariju Amerika vec rastegnuta na nekoliko frontova i stotine hiljada vojnika su u ratu na vise strana vec duze dalekoo od ovog prodora.
Da li bi Ameri poslali F-22 i F-35 u toj situaciji, ili kopnene trupe, helikoptere, i naravno dronove+ satelite.
Su-57 se koristi ograniceno u Ukrajni,a u ovakvim situacijama ja ne vidim svrhu njihovog najskupljeg najmalobrojnijeg aviona niti Ohotnika kojih ima jos manje. Mislim da Ohotnik nije ni usao u serijsku proizvodnju, nego mozda pred serijsku, i da ih ima manje od prstiju na jednoj saci. Dakle jedino vidim Su-57 tamo kako se testira u smislu skeniranja reona, trazenja F-16 van dometa PVO za sada, i lansiranja najnovijih eksperimentalnih raketa na mete u pravom ratu, i usavrsavanje istih na osnovu rezultata.
Kao sto rekoh ranije, istrebiti ukrajinski PVO je nemoguce u ovom ratu iz dva razloga. Ogromna teritorija i Donacije iz NATO koji se granici sa pola Ukrajne i dodaje stalno jos PVO.
To sto Rusija reklamira svije Ohotnike, Su-57 i druge stvari ne znaci da ih imaju puno danas, a kamoli juce. Reklamiraju ono na cemu rade i sta misle da mogu da naprave i prodaju. Niko ovde ne spori da su siromasna zemlja u odnosu na Ameriku i da su pod dugogodisnjim sankcijama. O korupciji i neprofesionalnosti u mnogim stvarima danas da i ne govorim.
Petrovic Dusan
@Miloš77 Na primer, VJ jeste koristila MiG-29 kao najsavremeniji avion 1999.
A MiG-21, iako ih je bilo vise, nije koristen jer je procenjeno da nema sanse.
Nemacka je napravila jedan od prvih mlaznih aviona, Me-262, i usred bombardovanja Nemacke, izbacili su ga na front, pa i druge tipove kao „Komet“ i Arrado, koji su bili eksperimentalni maltene.
I da verujemo kako Rusi koriste Su-30, Su-34, Su-35, a ne koriste Su-57 jer je….Su -57 bolji?
„Stealth“ karakteristike, nosi dalekometne i krstarece rakete, ima savremen radar…nemaju primenu u prvoj inostranoj okupaciji ruske teritorije od povlacenja Nemaca 1944?
Djuka
Jedna je stvar reklamirati proizvod a druga reklamirati nesto sto uopste ne postoji, ili ima stetne posledice po razum, prirodu i drustvo…
Miloš77
Djuka, mnogo filozofiras oko prostih stvari. Sto se neuspeha na ukrajinskom frontu tice, sto trenutnog uspeha na ruskom, sto svega ostalog. Sto se Su-57 tice tu tek nema nista mistično da se filozofira, i sve je poznato koliko, zasto i kako. Samo se ti i PD jos dvoumite da li taj avion postoji, kako i zasto se koriste tih serijskih tek 20tak komada, i zasto ne leti u dubinu ukrajinskog VaP-a da baca precizne planirajuce bombe. Bukvalno verujete da se ukrajinska invazija na Kursk moze unistiti stotinama preciznih pametnib bombi. Top Gun i bombardovane male YU 1999 su vam poemetili parametre rezona i poredjenja u Zapadnim avanturama bez ozbilnog kopnenog rata. Pa vec ste zaboravili da su ameri su bacili milion pametnih bombi iz svih Efova i donova pa su postigli NULA posle dve decenije kopnenogvrata sa hiljadama svojih profesionalnih vojnika, te predali teritorije jer nisu imali kopnenu vojsku da potisne i oobedi neprijatelja. Najveca sila na svetu. Ne druga u … gde vi kazete protiv Ukrajne/NATO.
Petrovic Dusan
@Milos77 Su-57 nije aktivan jer nije nikad no doveden do kvaliteta koji su obecali, i taj avion bi bio srusen odmah.Nema drugog razloga zasto zemlja u ocaju, kao Rusija danas, pod ukrajinskom okupacijom, ne koristi navodno „najbolji’ avion.
Kopilot
Miloš77 e brate, a ako Izraelci odluče napasti Iran hoće li izraelski avioni doći u domet iranske PVO?! Hahahahaha.
Kakve rusofilne nebuloze ti bulazniš! Koliko imaš godina 15-16?
Mora da si svo znanje pokupio na jednom našem telegram kanalu koji se bavi efektivima i to borbenim! Tamo ima jedan vozač autobusa on je glavni!
I kod njega je ruski oružje najbolje ali ipak ne treba da se koristi u ratu već čuva za parade! Hahahahah
Sivi
Milose kako mislis da u dve decenije i milion bombi rezultat nula? Ako pricas o Afganistanu, jeli znas da ga je Amerika okupirala citave te dve decenije? Znas li da za razliku od Vijetnama nisu dozivjeli vojni poraz nego ih je ekonomija porazila? Jednostavno nije bilo moguce u nedogled financirati okupaciju. Pokusali su osposobiti lokalnu Afganistansku vojsku da preuzmu poslije njih ali se ovi dadose u trk cim su Ameri otisli. Od sirovina Afganistan ima samo polja maka, a usli su u njega samo da se docepaju Bin Ladena. Na kraju su to i postigli. Jedino mi nije jasno sto se nisu povukli ranije.
Miloš77
Kopilot:
Doci ce ako moraju i bice obaranja. Za sada kljucaju van dometa veoma oskudne Sirijske PVO. Ni prvi ni poslednji put ne bi bilo da udju u domet i da raketa odradi svoje. Zato se i drze na distanci. Itso rade i Rusi. Su-57 imaju jako malo. Ako ne razumes prostu logiku nemoj se mesati u proste stvari. I da, i za tebe i za PD, Su-57 jeste aktivan i to u ratu sa najmodernijim PVO sistemima koji stalno pristizu. Dakle nema kraja dok se ne potpise neki kraj rata.
Petrovic Dusan:
Ja sam ti odgovorio na pitanje, Ajde sada ti nama napisi sta specificno ti ocekujes da 20tak Su-57 moze da promeni u ratu u Ukrajni sa obzirom na front i PVO i kopnene snage koje nisu nigde grupisane zbog FPV dronova Iskandera i Himarsa. Ili u Kurskom regionu? Za takve poslove opstoje drugi avioni i helikopteri, i njima nije lako.
Ponavljam za neupucene ovde, Rat u Ukrajni nije Top Gun 2. POstoji i razlog asto Amerika i Izrael nisudo sada resili problem Irana i posle raketnog napada na americke i Izraelske baze. Zato sto nikako ne bi islo lako pa ne im se ne svidjaju statisticki proracuni gubitaka.
Sivi: Probudi se. Zivim u Americi 30 godina i skolovan sam i ovde i u Srbij. Znam vrlo dobro sta SVI politicari i Istroricari u Americi , i prosecan amerikanac, pa i onaj vojno i politicki upucen zna o americkom ne uspehu u Avganistanu i Vijetnamu. Pa i Iraku!
NekiD
Dobro rusima ide ova trodnevna specijalna vojna iperacija
Milers
Još jedna avantura kao belgorodska, isto tako će i završiti. A koji joj je smisao dok im front puca na Donbasu? Pa samo da zadovolje sljepce i daju im lažnu nadu. Zašto ove „spisobne“ brigade nisu očistile harkovsku oblast ili prešli recimo Dnjepar ili zaustavili pasivnu ofanzivu na Donbasu? Šou klovna i njemu sličnih, ni mjesec dana neće izdržati u kurskoj oblasti a Toreck, Časov Jar, Njujork i ostala mjesta se ovim spasiti neće.
Amater
Zato što Rusija ume da ratuje rovovski, a Ukrajina ume da ratuje na otvorenom. Pokazali su kod Izjuma da mogu da iznenade Ruse brzim prodorima, a suprotno do sada nismo videli.
Koliko je strategijski smisleno – ne znamo
U smislu podizanja morala – totalna pobeda
Zašto i kako Rusija ovo nije očekivala, mislim da nikome od nas nije jasno
PasTom
Ne znam, tom klovnu za sada dobro ide. Sa Barjaktara su došli do F-16. Ratuje protiv Rusije, ne protiv Azerbejđana ili Kosova. Drugo je kad se ratuje u drugoj zemlji a drugo je kad ti rat pokuca na vrata u tvom dvorištu. A sad je na Rusiji neka vojno odgovori. Ne da gađa supermarkete u kojem pogibaju desetogodišnjaci. To je vojska? Fuj.
Mislav
Milers
Analogno tome Rusima je pukao front na Kursku. Koji je smisao Donbasa kada te sposobne brigade nisu ocistile Kursk.
Djuka
>> Šou klovna i njemu sličnih,
Da, da, tako su se isto mnogi u nemackoj izrugivali cercilu 1942. pa znamo kako je zavrsilo i ko se poslednji smejao. Istorijske paralele su prosto neverovatne a jezik i metode propagande neverovatno slice.
Milers
Pas Tom
Sa bajraktara su prešli na svašta nešto i sve se to najavljivalo kao „game changer“ pa tako i f16 a rezultat je taj da je Ukrajina sve manja a ljude po ulicama prisilno mobilišu i hvataju kao stoku pa šalju na front. A ovaj „izlet“ u Kursk će se opisivati kao neviđena glupost klovna koja će Ukrajinu jako puno koštati, vrlo kratak efekat euforije će ovo da ima. Ti si 3 puta manja država, 20% teritorije si izgubio, muku mučiš sa ljudstvom i tehnikom i napadneš protivnika na njegovoj teritoriji koja nema apsolutno nikakvog strateškog značaja. A šta ćemo sa logistikom, kako misliš da zadržiš te teritorije? Ma genijalno prosto, evo već danas vidimo da se polako sizuacija stabilizuje i skoro sljedi žestoko otriježnjenje. Posljednji ekser u kovčeg nekadašnje Ukrajine. Slava Ukrajini i hvala zapadnim mentorima.
omniameamecumporto
Rusija se ne ponaša kao velesila, a mi smo mislili da ona to i jeste. Kao prvo oni ne mogu voditi ratove po svijetu kao što to mogu Amerikanci. Logistika koja je okosnica svakog rata za Ruse ne postoji jer nisu pokazali ništa iako ratuju sa susjedom. Kažete ceo svet protiv Rusije. Rusija jeste agresor i normalno je da Ukrajina ima saveznike jer u pitanju su i geostrateški interesi zapada. Rusi pak traže pomoć od režima kakovi su i sami u ratnoj tehnici, dronovima, raketama, granatama…u neviđenim količinama. Isto tako imaju plaćenike i silom mobilizirane strance i zatvorenike. Nema tu puno regularne armije. Imam također utisak da Rusija kuburi sa časničkim kadrom koji je totalno pogubljen u prostoru i vremenu.
Tehnika im je loša, a ono što je novo nije toliko funkcionalno kao što su prikazivali i nije ostvareno u većim količinama. Spašava ih arsenal iz prošlih vremena.
Zapad pomaže dozirano što možda i nije dobro jer ako slome Rusiju ovi bi mogli otpustiti kočnice i napraviti nuklearnu katastrofu jer on koji gube nisu racionalni. Ovako možda dođe do nekih pregovora ako se Rusija iscrpi i ako taj rat malo pređe i kod njih. To što sam napisao ne krasi baš super sile ma što god neko mislio.
Djuka
>> Rusija se ne ponaša kao velesila, a mi smo mislili da ona to i jeste.
Mnogima ja potrebna rehabilitacija na jednom jadranskom otoku…
Djuka
>> Logistika koja je okosnica svakog rata za Ruse ne postoji
Oni navodno u armiji nemaju logisticki sistem koji radi sa standardizovanim paletama.
Stojko
Evo predloga, posto se hvale da sklapaju neke stotine hiljada dronvoa, pokrijte celu granicu dronovima, neka lebde i cekaju Ukrajince. Pa kad primetite prvog, posaljjte jos 10000 dronova na tu stranu. Tako vam ne trebaju ni granicari a nece vas ni iznenaditi napadom posle 3 godine ratovanja. Verujem da cete operatere dronova lako maci u podmladku Jedinstvene Rusije.
Jarilo
Rusija je sve izolovanija.
Ruska ekonomija slabi.
Front se raspada.
Putin doživeo tri srčana udara i bori se protiv dva kancera, dok jede picu „4 sira“.
Gotovo je.
Dogma
Odvracanje fokusa od Donbasa , Ukrosi prosto ne mogu dole nista da urade koliko god probali vojske da ubace (probali pa popili po tanburi samo tako) , logicno je bilo da upotrebe rezerve gde imaju sanse da postignu nesto i ova akcija je to! Rezultat i cena svega toga je vec nesto drugo.
Da sam ja Ukros napravio bi istu situaciju na jos jednom pravcu, cak i manjeg karaktera uz dobro odradjen PR napravi efekat zasigurno…zrtva bi bila velika ali lako je ovima na zapadu da odobravaju sve kada ne ginu njihova deca.Znaju Rusi sve to dobro i dalje kalkulisu, posto nece da odvrnu slavinu bice im jos ovakvih situacija
Boki
Sto bi rekli neki “drugari“ ovde, Su-34 samo lakse ostecen. Vec je na remontu.
Kako neki ljudi dizu u nebesa Ruski PVO a ono taraba. Svakodnevno lete Ukrajinci avionima koji su jos pre 2 godine svi unisteni. Baze im redovno bombarduju
Djuka
Pa za ove kojima je sve sto Ukrajina radi uzaludno i besmisleno a ona od februara 2022. osudjena na propast, ovaj Su-34 na slici je samo malo oprljen vatricom i posle poliranja jelenskom kozicom bice k’o nov.
Miloš77
Samo vi pro NATO uzivajte u „slikama“. Za Ukrajnu bi daleko bolje bio da isti nije gurnuo tu korumpiranu zemlju u ovakav rat sa Rusijom kako bi vojno ekonomski oslabio Rusiju (Putina?) 2008 su potpalili vatru kao i na Balkanu umesto da ako mogu stabilizuju region. Ne moraju da bacaju benzin masoni i Bajdeni i Trampovi.
markus1463
@ Miloše potpisujem svaku reč koju ste napisali, sve je upravo tako kako ste rekli. Tuga je što dva bratska i do juče bliska naroda ratuju međusobno i to samo zarad Američkih i engleskih interesa. A ova Kurska „ekskurzija“ će se vrlo brzo završiti, to se već sada može naslutit po snimcima. Žao mi je samo ukrajinskih naivnih vojnika koji su krenuli u tu avanturu, jer sam siguran da Čečenski specijalci koji su na terenu neće imati milosti prema njima. : (
goran
Avgust mesec je uvek imao posebno mesto u kremljinologiji. A za Ukrajinu bez prenosa rata na teritoriju Rusije i bez veće finansijske i vojne pomoći zapada nema nade. Ovo je stoga uradjeno zarad te nade uz svu prednost koju nudi Avgust po pitanju Rusa. Ovo nije rat nekadašnjih kultura ovo je sukob definitivno stvoren nečim sasvim novim kao obrascem, ovo više liči na distribucije u okviru nekih strategijskih video igara. Prema tome, sa takvom vizijom ratovanja, neće biti kutka na planeti koji se može nadati da bude netaknut. Dakle ne sve odjednom, nego pomalo, ovde pa onde, ali stalno tako, dok svako ne dobije šta mu je drugi odredio i onda u krug ponovo i ponovo, do konačne sinhronizacije (ali verovatno samo usled klimatskih promena).
Aps
Ovo sto su Ukrajinci uradili, totalna je ludost. Za 10 dana ce se sve vratiti na granice, a onda ce Sumi da bude poprilicno unisten. Izgubili su dosta vojnika, tehnike, a ostali delovi frontaim se urusavaju. Polako ali sigurno Rusi melju. Ovde razliciti generali iz fotelje, pricaju neke PR price, koje nemaju veze sa realnoscu, nego se bave senzacionalistickim pricama….al kad se podvuce crta,, zavrsice se tacno onako kako sam napisao
Petrovic Dusan
@Aps Zapravo je nacelnik ruskog generalstaba jos pre nedelju dana rekao da su Ukrajinci unisteni i zaustavljeni.
Isto su vise puta izjavili da je unisteno ukrajinsko RV do kraja (lete i dan danas).
A ono da Kijev pada kroz 48 sati da ne pricam (nije pao ni 898 dana i 48 casova kasnije)
Veljko
Ni jedan rat ne traje dugo,tako da ce i ovaj biti okoncan veoma brzo,bez spektokularnog kraja tipa atomskih bombi,
Zooro
Ovaj rat je već debelo zagazio u treću godinu. Zar to nije dovoljno dugo ? Svi su izgledi da će potrajati još dugo,duuuugo.
A sve zato što jedni nisu u stanju da pobjede iako su puno jači , drugi se koprcaju i ne žele izgubiti i boriti će se do zadnjeg čovjeka , dok treći ne žele da ovi drugi brzo pobjede jer žele da se oni prvi u potpunosti iscrpe i da se onda eventualno i oni umiješaju. I oni su ti koji diktiraju ritam rata , njima ovo odgovara i tako će biti duže vrijeme.
Oni koji su mislili dobiti rat iscrpljivanjem , izgubiće ga upravo na taj način.
Pomoć koju daju jedva je 5% njihovog vojnog proračuna , mogu ovako vječno , dok drugima njihova ratna ekonomija već iznosi oko 20% BDP-a. Ne vjerujem da će moći tako još dugo. Radiš , zaradiš 100e a onda 20e zapališ ( baciš na Ukrajinu )
A razorni učinci po zemlju će se pokazati onda kada prestane potreba za tih 20% BDP-a
Goljak
Ja mislio u 3 godini rata, Rusi stoje pred Berlinom, kad ono oni u obrani Rusije.
Mislav
Ruska vojska je druga najjaca vojska u Rusiji.
brko
Sumnjam da Rusi nisu primjetili gomilanje Ukrajinaca. Vjerojatnije je da su izvukli iz toga krive zaključke npr. da su dotični tu radi obrane Sumija ( ako se govori o prvoj diverzantskoj skupini od 300 ljudi ) ili da će biti poslani na Gliboke (ako se govori o dvije brigade koje su sudjelovale u drugom udaru)
markus1463
Ovakav Ukrajinski udar bi imao smisla jedino u slučaju da Rusi povuku deo snaga sa drugih pravaca, pre svega iz Hersonske oblasti i tako da se malo rasterete Ukajinske linije odbrane, a to se ne dešava i ne verujem da će se desiti. Sve i da Ukrajinci uspeju da osvoje Belgorod i još par gradova u Kursoj oblasti, ne bi imali aposlutno nikakav taktički značaj, osim čisto psihološkog efekta, posle gomile poraza koje su doživeli poslednjih meseci. Kako nezavisni izvori navode u pitanju su 4 brigade Ukajinske vojske, i veoma lako se može desiti da se te jedinice okruže i unište, i da prođu kao prethonda Ukrajinska „ekskurzija“ na Ruskoj teritoriji, koja se tada zvala „Ruski dobovoljački Korpus“. Ne bih tako olako govorio tj napisao da su Ruski komandanti nesposobni i da su iznenađeni, možda su samo napravili veštu zamku kako bi namamaili ogromne Ukrajinske jedinice i da bi ih uništili, polako videćemo, još je rano za bilo kakve analize i komentare. Prošli put kad su Rusi pravili odbrambene linije, mnogi su se smejali i istim, da bi onda uočili da su iste neprobojne i odlično napravljene. Sećam se da sam komentario na sajtu jednog zapadnog analitičara koji je tvrdio da Rusi nikada neće moći da naprave od FAB 3000 jedreću bombu, kada sam ga pitao kako može biti tako siguran. Posle nekoliko meseci sam mu postavio snimak dejstva iste bombe i postavio sam mu isto pitanje koje sam mu postavio par meseci ranije. Nekako vreme i sama dešavanja izbijaju argumente mnogih komentatora.
omniameamecumporto
Vidim da ruski komandanti nisu nesposobni, isto vidim da je i presposobni Putin prezadovoljan tim sposobnostima. Sve je pod kontrolom, samo što jadan Putin nema pojma što se zapravo događa. Inaće stotine tisuća izbjeglih pomoći će Rusiji da se stabilizira i pojačati će sigurno jedan kompletan dojam da je majka Rusija sposobna zaštititi svoju djecu makar i pod svojim skutima.Ne vjerujem da će Ukrajinci ići puno dalje jer to ne bi imalo smisla. Oni nisu išli previše u dubinu već u širinu što i sam guverner kaže a to znači da ih nije baš lako okružiti jer nije u pitanju klasičan klin kojemu dolaziš sa bokova, stoga se mogu na isti način i povući ako bude naređeno. Svakako sada Rusi moraju obezbijediti barem stotinu tisuća vojnika, s to moraju negdje uzeti.Sve u svemu nek ruski narod vidi kako izgleda bježanja i rat izbliza. Mogli su slobodno i prije reći koju riječ protiv vožda, ali ima još vremena.
Zaključio bi ipak da su ruski komandanti u cijeloj toj igri ipak najnesposobniji i to na svim nivoima zaključno sa njihovom obavještajnom službom.
Sivi
Markuse jedino sto je vreme pokazalo je da Kijev i dalje stoji a da je Rusija nakon 3 godine rata pocela gubiti svoj vlastiti teritorij. U 7 dana 520km kvadratnih po Ruskim izvorima, a oko 1000km po Ukrajinskim. Mislim da su ukupni Ruski dobici u citavoj 2024 godini bili oko 1.100km kvadratnih. Isto to je Ukrajina dobila za 7 dana sa 2 000 vojnika i desetak tenkova. Koliko je Rusija spalila zivota i opreme za takve rezultate?
Kopilot
Rusija vam je ljudi PARTOKRATIJA – uređenje u kome vladaju podobni a ne sposobni. Nešto kao moja Republika Srpska!
Rusija, Sjeverna Koreja, Iran i donekle Kina.
Najgore od svega je što Partija sebe izjednači sa svime i onda kad pukne Partija pukne i sve ostalo.
GK
Evo samo što ne pobjegnu iz Kurska i ne slome kičmu. Trenutno je prema ruskim izvorima evakuirano 200 tis ljudi više nego ih je izbjeglo iz Rusije od početka invazije. Za očekivati je još 100 tis izbjeglih i sigurno 1000 km2 osvojenog teritorija u narednim danima. Ukrajinci se ukopavaju i Rusima će ovom dinamikom trebati 100 tis vojnika i godinu dana da vrate svoj teritorij. A stvarno stanje je da Rusija trenutno nema vojsku za taj poduhvat. Snage su im desetkovane i iscrpljene stalnim forsiranjem napada i trebaju popunu i odmor a novih nema. Ukrajina je ovog ljeta trebala pokrenuti novu ofanzivu i odlučili su se za drugi pravac. Ima smisla i to će se tek pokazat. Ne zavaravajte se da su to vojnici premješteni s drugih djelova fronte. To su kombinirane snage uglavnom mobilizirane prošle zime nakon donošenja novog zakona. Obučene i naoružane novim američkim paketom. Rusi umjesto da se brane oni sad moraju napadat u vlastitoj zemlji i provodit manevarsko ratovanje sa iscrpljenim jedinicama jer drugih mema. Ovo bi mogla biti ozbiljna navlakuša za Ruse i zato su jako oprezni. Ukrajina je ovo studiozno planirala i na svaku obranu Rusa dovode nove snage. Rusi ako ne dovedu 50-100 tis ljudi ovo ne mogu zaustavit. Trenutno nema naznaka izrade fortifikacija niti većih pokretanja snaga prema Kursku. Ovo će još trajati.
Sivi
Gk znaci da ukrajinci u ofanzivu sa 20 000+ ljudi salju 10 tenkova? Toliko je oklopa proslo prvi dan granicu. Po satelitskim snimkama. 30 borbenih vozila pjesastva cca. Nema teorije. Ovo je trebao biti ogranicen upad koji se kasnije prosirio kad su skuzili da nema ozbiljnog otpora. Danas mozda i broji 10ak tisuca vojnika ali prva dva dana sigurno ne. Isplanirano jest ali najavljeno nije. Skrivali su ovo od svih jer su im jednu takvu akciju amerikanci stopirali a druge dvije su procurile informacije do Rusa i nisu nikad pokrenute. Sam Sirski je to izjavio. Za ovo cak ni visoki vojni vrh ukrajine nije u potpunosti znao.
Iskreno mislim da bi sa nekoliko desetina tisuca vojnika da su ih imali, zaustavili a mozda cak i odbacili ruse unatrag u donbasu. Ne bi bilo potrebe za ovom vrstom diverzije i prebacivanja tezista borbi. Mislim da ni Sirski nije ocekivao da ce ovako glatko i brzo uzeti 1200km pa je mozda zadnjih 4-5 dana ubacio dodatne jedinice u Kursk jer sad vec imaju i neku dubinu za osigurati obranu osvojenog. A jos nije gotovo ni sa ofenzivnim dijelom, izlgeda da su uspjeli dovesti citavu 18. diviziju u okruzenje jer su sruseni mostovi kojima ih se moglo izvuci ili im doturiti pojacanja. Jos su stvari dosta maglovite, bar nama sa ove strane. Trebat ce jos neko vrijeme da se iskristalizira situacija.
Vlado
Da je neko rekao u februaru 2022 da ce u osvit 30-og meseca svo Ukrajina drzati deo RF sigurno bi ga proglasili ludakom.