Rumuniji odobrena nabavka američkih borbenih aviona F-35

17. sep 2024

[ANALIZA] Rafal dezinformacija: Šta smo sve našli ispod gomile gluposti napisanih o nabavci francuskih borbenih aviona

16. sep 2024

Poljska uskoro povlači Su-22 iz upotrebe, polednji remont aviona tog tipa završen krajem avgusta

12. sep 2024

„Dnevni avaz“: Bosna i Hercegovina nabavlja turske besposadne letelice Bajraktar

12. sep 2024

[ANALIZA] Da li je borbeni avion F-16 ratnog vazduhoplovstva Ukrajine oboren raketnim sistemom Patriot?

11. sep 2024

[POMERENO ZA 20. SEPTEMBAR] Na batajničkom aerodromu u toku pripreme za vojni prikaz sposobnosti “Zastava 2024“

10. sep 2024

Mađarskoj isporučen prvi transportni avion C-390 Millennium

10. sep 2024

Popis svih vazduhoplovnih događaja u septembru: Otvoreni dan na Batajnici, veliki aero-miting u Vršcu, dva fly-ina, USAF ponovo iznad Pranjana, novi Embraer na „Tesli“

6. sep 2024

Erik Trapije o planovima Dasoa nakon srpske narudžbine: „Očekivali smo kupovinu iz Beograda, do kraja godine još jedan izvozni ugovor“

5. sep 2024

Hrvatskoj odobrena nabavka artiljerijskih raketnih sistema HIMARS: Kupovina kojom će doći do pomeranja odnosa snaga na Balkanu

4. sep 2024

Iza scene izveštavanja o objavljivanju srpskog ugovora za kupovinu Rafala: Napetost, pokušaj kršenja embarga i osmesi

3. sep 2024

[EKSKLUZIVNO] Veliki aero-miting u Vršcu 22. septembra: Učešće RV i PVO, Policije, domaće i inostrane generalne avijacije

2. sep 2024

[POSLEDNJA VEST] Daso će Srbiji isporučiti prvi Rafal 2028. godine

29. avg 2024

[POSLEDNJA VEST] Srbija potpisala ugovor za nabavku 12 višenamenskih borbenih aviona Rafal za 2,7 milijardi evra

29. avg 2024

„La Tribune“: Francuska i Srbija okončale pregovore o nabavci Rafala; Vučić: Još nije gotovo

27. avg 2024

Slovenački Pipistrel nastavlja sa osvajanjem projekata u američkoj vojsci: Posle Virusa, Sinus za Marince

22. avg 2024

[RECENZIJA] Jedan od najboljih: „The Blue Max“

20. avg 2024

[RAT U UKRAJINI] Ukrajinci već 10 dana dejstvuju unutar ruske teritorije, uspešni napadi na vazduhoplovne baze u Rusiji, pogođen i aerodrom sa avionima MiG-31I koji nose rakete Kinžal

16. avg 2024

Nova „Advanced Eagle“ mušterija: Izraelu odobrena nabavka borbenih aviona F-15IA i modernizacija F-15I

15. avg 2024

Poljska potpisala sporazum za nabavku 96 borbenih helikoptera Apač

14. avg 2024
Mađarskoj isporučen prvi transportni avion C-390 Millennium
Mađarska je 2020. godine naručila dva KC-390, drugi avion biće isporučen 2025. / Foto: Levente Benedek/combatant.blog.hu

Mađarskoj isporučen prvi transportni avion C-390 Millennium

Prošlog četvrtka mađarskom ratnom vazduhoplovstvu zvanično je isporučen prvi višenamenski transportni avion C-390 „Millennium“ proizvođača Embraer. Kako je navedeno iz ove brazilske kompanije, mađarski C-390 će prvi u svetu biti opremljen medicinskim modulom za intenzivne negu koji se, kako tvrde, veoma jednostavno ubacuje i uklanja iz aviona.

Takođe se napominje da će biti opremljen i za obavljanje humanitarnih misija i misija medicinske evakuacije. Osim toga, ističe se da je mađarski C-390 u potpunosti kompatibilan sa zahtevima Severnoatlantskog saveza (NATO), ne samo u pogledu svog hardvera, već i u pogledu avionike i komunikacione konfiguracije.

KC-390 u RV Mađarske menja avione An-26 koji su povučeni iz naoružanja sredinom januara 2020. godine / Foto: Levente Benedek/combatant.blog.hu

– Avion u potpunosti ispunjava zahteve mađarskih odbrambenih snaga, budući da je u stanju da obavlja različite vrste vojnih i civilnih misija, uključujući medicinsku evakuaciju, humanitarnu podršku, traganje i spasavanje, transport tereta i trupa, precizno ispuštanje tereta, padobranske operacije i vazdušne operacije, dopunjavanje goriva u vazduh – navodi se u Embraerovom saopštenju.

– Dolazak ovog aviona predstavlja pravu prekretnicu za mađarsko ratno vazduhoplovstvo, jer će mađarskim odbrambenim snagama dati do sada neviđene sposobnosti u vojnom vazdušnom saobraćaju. Bezbednosni je interes Mađarske da ima jake, dobro opremljene, moderne odbrambene snage i mi radimo na tome. Embraer je odličan partner u tome – rekao je Krištof Salaj-Bobrovnički, ministar odbrane Mađarske.

Iz brazilske kompanije ističu da C-390 može da nosi veći teret (26 tona) u poređenju sa drugim vojnim transportnim avionima srednje veličine, leti brže (470 čvorova) i dalje, Sposoban je da obavlja širok spektar misija kao što su transport i izbacivanje tereta i trupa, medicinskih evakuacija, traganja i spasavanja, gašenja požara i humanitarnih misija, i može da se koristi sa privremenih ili neasfaltiranih poletno-sletnih staza. Avion sa oznakom KC-390 konfigurisan sa opremom za dopunjavanje goriva vazduh-vazduh, može da se koristi i kao tanker, ujedno i da prima gorivo od drugog KC-390.

Embraer je do sada prodao 40 KC-390, 19 RV Brazila i 21 avion u još 6 zemalja / Foto: Levente Benedek/combatant.blog.hu

Embraer dodaje da otkako je ušao u upotrebu u brazilskim vazduhoplovnim snagama 2019. i portugalskim vazduhoplovnim snagama 2023. godine, C-390 je dokazao svoj kapacitet, pouzdanost i performanse. Trenutna flota aviona u upotrebi je nakupila više od 14.000 sati leta, sa stopom operativnosti od 93% i procentom uspešno izvršenih misija iznad 99%, što pokazuje izuzetnu efikasnost u svojoj kategoriji.

Embraer je avionom C-390 pre pet godina započeo za sada prilično uspešan nastup na svetskom tržištu. U konkurenciji američkog Super Herkulesa brazilski proizvođač uspeo je da od 2019. do 2023. godine svoju letelicu proda u 6 stranih zemalja. Austrija je naručila 4 aviona, Češka dva, Holandija 5, Mađarska dva, Portugal 5 (isporučena za sada dva) i Južna Koreja tri primerka. Brazilsko ratno vazduhoplovstvo kupilo je 19 C-390 ali je do sada isporučeno samo 7.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

re

Mnogo lep avion.

Odgovori
Vl

Zverka nema sta. Sretno susedima u koriscenju.

Odgovori
Du

Gde su sad svi oni koji su govorili sta ce Srbiji transportni avioni, da kazu sada, sta ce Madjarskoj transportni avioni!

Odgovori
Pa

Tu su, pod ovim ili onim nadimkom. Čekaju priliku.

Da

Da li bi nama trebao veći avion od case?

Be

Ovisi Darko, ovisi o tome koji su politicki ciljevi Srbije.

Ovaj aparat ima gotovo globalni doseg….a projekcija politike ‘evo me tu sam’ olitiga ‘showing the flag’ kao sto i sam vidi poprima razlicite forme.

Mi

Pa eno ih tamo, srbijanski transport avioni stoje, uoće ne lete sa njima, pošto nemaju sa njima što raditi. Tu i tamo, jedanput na mjesec polete i to ako.

Ne

Darko

Naravno, i bilo je logicnije kupiti dva ovakva nego dve Kaze. Primer: pre neki dan su nas kontigent u Libanu zajedno sa novim vozilima prevozili Italijani u dva leta. A to bi moglo ovakvim avionom. Madjarska vojska nije puno veca od vojske Srbije, niti puno jaca, pa eto oni nalaze svrhu. Tu je i razlog koji je naveo Beduin. Naravno, nece se desiti jos neko vreme, iz dobro poznatih razloga kojima ovde nije mesto.

Ne

Milki

Lete skoro svaki dan, nazalost najcesce u VIP konfiguraciji. Ja sam „vojno“ dete, nikada nisam shvatao taj sirotinjski mentalitet, tako da imam taj stav da je bolje nesto imati, pa ga i ne koristiti stalno – nego uopste nemati.

Ž

Milki

Укључите понекад Flightradar, 21. век је…..

Th

@Nenad N.
Koga to lete u Vip konfiguraciji i zasto? Nije li bolje da za to koriste
helikoptere? Kupljeni avioni bi trebali sluziti za osnovnu padobransku
obuku. Ako Srbija ima po popisu jednu padobrabsku brigadu morali
bi skoro svaki dan raditi obuku.

Al

Било би идеално када би Србија купила још два Ц 295 и два Ц 390, тада би наша војно транспортна авијација и имала смисла. Можда и буде у некој блиској будућности, ко зна.

Odgovori
Al

Буквално нам треба два ИЛ-76 МФ са новим моторима ПС-90. Све друго је крпљење. Ако смо већ купили Ц-290, онда је рационално купити Иљушин. Носивост преко 50 тона и плус димензије терета неће бити проблем. А онда наставити куповину још неки комад Ц-295. ИЛ-76 може да има и конфигурацију за гашење пожара. Цена му је конкурентна.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor