Višenamenski helikopter S-92: Od naftnih platformi do prevoza predsednika SAD

15. jan 2025

Završena isporuka Rafala Grčkoj

14. jan 2025

Interesantni novi kadrovi i detalji kineskih besposadnih letelica CH-92A i CH-95 u naoružanju RV i PVO Vojske Srbije

10. jan 2025

Godišnji izveštaj Dasoa za 2024: Povećan broj proizvedenih Rafala, još jedan indirektan podatak da je ugovor sa Srbijom stupio na snagu

8. jan 2025

Nove narudžbine i perspektiva za „Eurofighter“ EF-2000, novine u bugarskom i rumunskom opremanju avionima F-16

7. jan 2025

Rafal novogodišnjih informacija o budućem višenamenskom borbenom avionu RV i PVO

3. jan 2025

[DELIMO KALENDARE] Osvojite kalendar 101. eskadrile Vitezovi za 2025. godinu

27. dec 2024

[ANALIZA] Posao ulaganja u RV i PVO ni izdaleka nije gotov

25. dec 2024

Prva zvanična potvrda: Uz Rafale nabavljen i simulator letenja, RV i PVO i dalje računa na G-4

24. dec 2024

Nove informacije o “lutajućoj municiji“ Gavran

23. dec 2024

Tango Six u Iranu: Priča o islamskom F-14 Tomketu

20. dec 2024

Nastavak razgovora Francuske i Srbije o realizaciji ugovora nabavke Rafala u Beogradu

19. dec 2024

Ruski proizvođač helikoptera neisporučeni Ansat Republici Srpskoj koristi za testiranje domaćih sistema

18. dec 2024

[REPORTAŽA] Tango Six u Iranu: „Iran Air Show 2024“ – poslednja prilika da uživo vidimo F-14 „Tomcat“ u letu

17. dec 2024

Ministarstvo odbrane potvrdilo: Gradiće se novi hangari za Rafale na Batajnici

16. dec 2024

Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

11. dec 2024

„Dassault Aviation“ zapošljava menadžere za program „Rafal Srbija“

10. dec 2024

Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

5. dec 2024

Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

2. dec 2024

Bosna i Hercegovina nabavlja dodatne helikoptere za svoje oružane snage

29. nov 2024
Mađarskoj isporučen prvi transportni avion C-390 Millennium
Mađarska je 2020. godine naručila dva KC-390, drugi avion biće isporučen 2025. / Foto: Levente Benedek/combatant.blog.hu

Mađarskoj isporučen prvi transportni avion C-390 Millennium

Prošlog četvrtka mađarskom ratnom vazduhoplovstvu zvanično je isporučen prvi višenamenski transportni avion C-390 „Millennium“ proizvođača Embraer. Kako je navedeno iz ove brazilske kompanije, mađarski C-390 će prvi u svetu biti opremljen medicinskim modulom za intenzivne negu koji se, kako tvrde, veoma jednostavno ubacuje i uklanja iz aviona.

Takođe se napominje da će biti opremljen i za obavljanje humanitarnih misija i misija medicinske evakuacije. Osim toga, ističe se da je mađarski C-390 u potpunosti kompatibilan sa zahtevima Severnoatlantskog saveza (NATO), ne samo u pogledu svog hardvera, već i u pogledu avionike i komunikacione konfiguracije.

KC-390 u RV Mađarske menja avione An-26 koji su povučeni iz naoružanja sredinom januara 2020. godine / Foto: Levente Benedek/combatant.blog.hu

– Avion u potpunosti ispunjava zahteve mađarskih odbrambenih snaga, budući da je u stanju da obavlja različite vrste vojnih i civilnih misija, uključujući medicinsku evakuaciju, humanitarnu podršku, traganje i spasavanje, transport tereta i trupa, precizno ispuštanje tereta, padobranske operacije i vazdušne operacije, dopunjavanje goriva u vazduh – navodi se u Embraerovom saopštenju.

– Dolazak ovog aviona predstavlja pravu prekretnicu za mađarsko ratno vazduhoplovstvo, jer će mađarskim odbrambenim snagama dati do sada neviđene sposobnosti u vojnom vazdušnom saobraćaju. Bezbednosni je interes Mađarske da ima jake, dobro opremljene, moderne odbrambene snage i mi radimo na tome. Embraer je odličan partner u tome – rekao je Krištof Salaj-Bobrovnički, ministar odbrane Mađarske.

Iz brazilske kompanije ističu da C-390 može da nosi veći teret (26 tona) u poređenju sa drugim vojnim transportnim avionima srednje veličine, leti brže (470 čvorova) i dalje, Sposoban je da obavlja širok spektar misija kao što su transport i izbacivanje tereta i trupa, medicinskih evakuacija, traganja i spasavanja, gašenja požara i humanitarnih misija, i može da se koristi sa privremenih ili neasfaltiranih poletno-sletnih staza. Avion sa oznakom KC-390 konfigurisan sa opremom za dopunjavanje goriva vazduh-vazduh, može da se koristi i kao tanker, ujedno i da prima gorivo od drugog KC-390.

Embraer je do sada prodao 40 KC-390, 19 RV Brazila i 21 avion u još 6 zemalja / Foto: Levente Benedek/combatant.blog.hu

Embraer dodaje da otkako je ušao u upotrebu u brazilskim vazduhoplovnim snagama 2019. i portugalskim vazduhoplovnim snagama 2023. godine, C-390 je dokazao svoj kapacitet, pouzdanost i performanse. Trenutna flota aviona u upotrebi je nakupila više od 14.000 sati leta, sa stopom operativnosti od 93% i procentom uspešno izvršenih misija iznad 99%, što pokazuje izuzetnu efikasnost u svojoj kategoriji.

Embraer je avionom C-390 pre pet godina započeo za sada prilično uspešan nastup na svetskom tržištu. U konkurenciji američkog Super Herkulesa brazilski proizvođač uspeo je da od 2019. do 2023. godine svoju letelicu proda u 6 stranih zemalja. Austrija je naručila 4 aviona, Češka dva, Holandija 5, Mađarska dva, Portugal 5 (isporučena za sada dva) i Južna Koreja tri primerka. Brazilsko ratno vazduhoplovstvo kupilo je 19 C-390 ali je do sada isporučeno samo 7.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

re

Mnogo lep avion.

Odgovori
Vl

Zverka nema sta. Sretno susedima u koriscenju.

Odgovori
Du

Gde su sad svi oni koji su govorili sta ce Srbiji transportni avioni, da kazu sada, sta ce Madjarskoj transportni avioni!

Odgovori
Pa

Tu su, pod ovim ili onim nadimkom. Čekaju priliku.

Da

Da li bi nama trebao veći avion od case?

Be

Ovisi Darko, ovisi o tome koji su politicki ciljevi Srbije.

Ovaj aparat ima gotovo globalni doseg….a projekcija politike ‘evo me tu sam’ olitiga ‘showing the flag’ kao sto i sam vidi poprima razlicite forme.

Mi

Pa eno ih tamo, srbijanski transport avioni stoje, uoće ne lete sa njima, pošto nemaju sa njima što raditi. Tu i tamo, jedanput na mjesec polete i to ako.

Ne

Darko

Naravno, i bilo je logicnije kupiti dva ovakva nego dve Kaze. Primer: pre neki dan su nas kontigent u Libanu zajedno sa novim vozilima prevozili Italijani u dva leta. A to bi moglo ovakvim avionom. Madjarska vojska nije puno veca od vojske Srbije, niti puno jaca, pa eto oni nalaze svrhu. Tu je i razlog koji je naveo Beduin. Naravno, nece se desiti jos neko vreme, iz dobro poznatih razloga kojima ovde nije mesto.

Ne

Milki

Lete skoro svaki dan, nazalost najcesce u VIP konfiguraciji. Ja sam „vojno“ dete, nikada nisam shvatao taj sirotinjski mentalitet, tako da imam taj stav da je bolje nesto imati, pa ga i ne koristiti stalno – nego uopste nemati.

Ž

Milki

Укључите понекад Flightradar, 21. век је…..

Th

@Nenad N.
Koga to lete u Vip konfiguraciji i zasto? Nije li bolje da za to koriste
helikoptere? Kupljeni avioni bi trebali sluziti za osnovnu padobransku
obuku. Ako Srbija ima po popisu jednu padobrabsku brigadu morali
bi skoro svaki dan raditi obuku.

Al

Било би идеално када би Србија купила још два Ц 295 и два Ц 390, тада би наша војно транспортна авијација и имала смисла. Можда и буде у некој блиској будућности, ко зна.

Odgovori
Al

Буквално нам треба два ИЛ-76 МФ са новим моторима ПС-90. Све друго је крпљење. Ако смо већ купили Ц-290, онда је рационално купити Иљушин. Носивост преко 50 тона и плус димензије терета неће бити проблем. А онда наставити куповину још неки комад Ц-295. ИЛ-76 може да има и конфигурацију за гашење пожара. Цена му је конкурентна.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor