[EKSKLUZIVNO] Utva iz Pančeva i kineska kompanija ALIT na sajmu u Žuhaiju potpisali memorandum o formiranju Centra za održavanje vojnih dronova srpske i kineske proizvodnje

13. nov 2024

Uloga Egipta u procesu srpske nabavke Rafala

13. nov 2024

EDGE potpisao ugovor sa Erbasom o serijskoj proizvodnji modularnih paletizovanih rezervoara goriva za avion C295

12. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Nastavak isporuke druge tranše: Srbiji počeli da stižu i naoružani helikopteri H145M

8. nov 2024

U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

7. nov 2024

Makedonija vraća u upotrebu dva helikoptera Mi-8MT remontovana u Češkoj: Let kući preko Mađarske i Niša

6. nov 2024

Prvih 50 godina Orla: Od prototipa do modernizacije jugoslovenskog jurišnika

5. nov 2024

Spekulacije o opremljenosti i naoružanju Rafala širom sveta kao dokaz o “degradiranju“ sposobnosti borbenog aviona

4. nov 2024

Prva javna potvrda: Mistrali 3+ u jedinicima Kopnene vojske

1. nov 2024

Pola veka od prvog leta IAR-93: Obeležen zlatni jubilej jugoslovensko-rumunskog jurišnika

31. okt 2024

FPV dronovi proizvedeni u Hrvatskoj biće integrisani na tursku besposadnu letelicu Bajraktar TB2

31. okt 2024

[NOVA KNJIGA] 50 godina od prvog leta Orla: Foto-monografija „J-22 Orao, Prototip“

30. okt 2024

Rebalans budžeta otkriva iznose prvih rata za Rafale: Naoružanje ključno za konačnu cenu nabavke

30. okt 2024

Otvoren pogon za finalnu montažu vojnih transportnih aviona Erbas C295 u Indiji

29. okt 2024

General Bandić: Ministarstvo odbrane tek sad pregovara o nabavci naoružanja za Rafale; SAAB sa Gripenom ipak učestvovao u prvobitnom razmatranju za nabavku novog aviona

28. okt 2024

Slovenija nabavlja helikoptere za hitnu medicinsku pomoć

22. okt 2024

[PREDSTAVLJAMO KNJIGU] „Samohodni raketni sistem 2K12 Kub-M/Kvadrat: Od SFRJ do Srbije“

18. okt 2024

Piloti Helikopterske jedinice MUP-a Kantona Sarajevo školuju se u Crnoj Gori, dobijene prve PPL dozvole

17. okt 2024

Prve fotografije hrvatskih Rafala sa vežbovnim raketama vazduh-vazduh

15. okt 2024

Nova TV: Zaštitu vazdušnog prostora Hrvatske privremeno će obavljati borbeni avioni Mađarske i Italije

14. okt 2024
EDGE potpisao ugovor sa Erbasom o serijskoj proizvodnji modularnih paletizovanih rezervoara goriva za avion C295
Erbas je napravio nekoliko verzija i modifikacija svog manjeg vojnog transportnog aviona / Foto: Erbas

EDGE potpisao ugovor sa Erbasom o serijskoj proizvodnji modularnih paletizovanih rezervoara goriva za avion C295

Iz emiratskog tehnološkog i odbrambeng konglomerata „EDGE Group“ prošle nedelje saopšteno je da je njihova kompanija EPI potpisala ugovor sa kompanijom „Airbus Defence and Space“ o serijskoj proizvodnji rezervoara za gorivo naziva „Cargo Compartment Removable Tanks (CCRT)“ za transportni avion C295. Potpisivanje je održano u pogonu EPI tokom svečane proslave isporuke završenog CCRT rezervoara u industrijskom parku „Tawazun“.

Kako se navodi u saopštenju, sporazumom je dogovoreno da će dve kompanije zajedno raditi na serijskoj proizvodnji CCRT rezervoara u trajanju od pet godina, što se nadovezuje na prethodnu uspešnu fazu izrade prototipa koja je obuhvatala 12 specijalnih akreditacija procesa montaže. Sporazum takođe uključuje integraciju 300 delova, 16.000 pričvršćivača, ispitivanje centra gravitacije aviona i ispitivanja na curenja.

– Sporazumom se podržava prelazak kompanije EPI na sastavljanje prethodno poznatih podsistema za neki vazduhoplovni program. Ugovor je takođe usklađen sa vizijom Make It in the Emirates“, pokazuje posvećenost EDGE-a unapređenju praksi ‘‘Četvrte industrijske revolucije‘‘, podsticanju ekonomskog rasta i unapređenju tehnološke izvrsnosti, kako na lokalnom tako i na međunarodnom nivou. Takođe olakšava značajan transfer znanja i saradnju između dve strane.

Rešenje za povećanje doleta i za standardne C295? / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

Ova saradnja naglašava posvećenost Erbasa unapređenju sektora odbrane i vazduhoplovstva uz istovremeno jačanje sposobnosti lokalne industrije u UAE. Nadovezujući se na ovu osnovu, Erbas smatra da vazduhoplovna industrija UAE i, posebno EDGE, imaju obećavajući potencijal za nastavak saradnje i proširenje svog učešća u industrijskom predlogu za moguću buduću emiratsku nabavku aviona A400M. – navodi se u saopštenju grupe EDGE.

CCRT rezervoar je modularan i paletizovan sistem koji se postavlja u transportnu kabinu aviona C295, Za proizvodnju su ga zajedno pripremili Erbas i EPI, projektovan je za raznovrsne primene, uključujući operacije dopunjavanja goriva drugih letelica na zemlji (do 6 tona, tri rezervoara kapaciteta po dve tone), potom produženje doleta samog aviona (do dve tone, jedan rezervoar), a tu je i dopunjavanje letelica gorivom u vazduhu (takođe do 6 tona, odnosno tri rezervoara).

Erbas je napravio nekoliko dodataka i modifikacija za C295. Pre dve godine izveštavali smo i o varijanti za gašenje požara iz vazduha.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Me

Sad će komentari kako nabavljamo Rafale i kako bi sa ovim tankovima imali mogućnost dopune u vazduhu. Što i nije loša ideja, bar kao mogućnost, ne nužno i neophodno.

Odgovori
Vl

Da smo povrsine Francuske svakako bi trebalo razmisljati o tome. Posto to nije slucaj za tim nema potrebe.

Ne

Nama su stvarno potrebni tankeri za dopunu gorivom u vazduhu… 😀 Još malo pa neće smeti piloti da daju forsaž, napraviće pogranični incident…

Ne

A pa nije to za nas, osim ako nema za VIP verzije?

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor