Sektor brazilske kompanije Embraer koji proizvodi putničke avione predstaviće danas domaćoj industriji, a pre svega srpskoj nacionalnoj avio-kompaniji, derivat svog Embraera 195, nazvan „E2“. Embraer će svoj „E2“ tako predstaviti Er Srbiji drugi put na njenom terenu. Kompanija je 2019. godine na „Tesli“ prikazala „E2“ u njegovoj prvobitnoj promotivnoj „Profit Hunter“ šemi.
Nakon ambicioznih najava direktora Er Srbije Jiržija Mareka o želji da kompanija u nekom trenutku koristi čak 15 aviona E195, Embraer je odlučio da pojača svoje lokalne aktivnosti. Uprkos činjenici da je progresija nabavki Er Srbije okrenuta ka iznajmljivanju, Brazilci su već izgubili priliku da prodaju svoj džet jednoj državnoj službi, sa civilima i dalje imaju šanse. Pomaže i činjenica da je Embraerov civilni program u Srbiji prvi uspešno dokazao da su spremni i za ekstremne vanredne uslove upotrebe.

Tango Six prvi je medij koji je ugostio Embraer u Srbiji na našoj vazduhoplovnoj konferenciji Vazduhoplovni samit jugoistočne Evrope još 2016. Tadašnji potpredsednik komercijalnog sektora za ovaj deo planete Arjan Meijer prezentovao je u Beogradu na SEAS-u gamu civilnih Embraer proizvoda, da bi danas bio direktor civilnog dela kompanije.

Biznis kejs Embraera smo na SEAS-u imali priliku da vidimo ponovo 2018, kao i 2021. godine.
Četvrti po redu SEAS u aprilu ugostio je nekoliko gostiju brazilskog proizvođača a Fernando Mainardi, potpredsednik kompanije zadužen za prodaju u našem regionu, održao je prezentaciju koju možete pogledati na kraju ovog članka.


Tango Six je na ovogodišnjem Farnborou obišao i premijeru novog programa kargo konverzije aviona E19o.
Interesantno je naglasiti da su Embraer i Erbas jedina dva globalna OEM-a koji Srbiji, u nekom trenutku, mogu prodati dve stvari koje ova država trenutno želi – putničke avione i „leteće taksije“.
Eвропрц
Аустрија заједно са Холандијом заједничкој набавци је за наследника својих Ц-130 изабрала Ц-390М од Ембраера укупно 4 од којих првих 2 стижу 2028 године. Цена са сбим обукама и деловими итд за 4 Авиона била је 1Мрд. Евра. Експлатација се рачуна на 30 година.
Носивост 26 тона, 80 Путника или 60 Падобранца.Португалија, Мађарска и Чешка као и Бразил су кориници.
С обзиром да је Србија већ корисник Ембраера, ако буде потребе и новца треба можда опет у некој заједничкој набавци видети да ли је то авион за Србију!?
Лек
Европрц
Увек се може направити аргумент за Миленијум у нашем ваздухопловству, који би надопунио Касе, чиме би се добио стари микс који смо имали са Ан-12 и Ан-26 у савременијој изведби. Проблем по мени је што ако се иде на даљу експанзију транспортне авијације, требало би се прво фокусирати на експанзију флоте Каси, тако да би иста имала бар 4-6 комада и читав низ различитих модула како би иста обављала широку лепезу мисија.