[RAT U UKRAJINI] Obaranje još jednog ruskog A-50, pad Avdejevke, prvi ukrajinski piloti F-16 završavaju obuku na leto

24. feb 2024

Mađarska nabavlja još četiri švedska višenamenska borbena aviona Gripen

23. feb 2024

Vojska Srbije prvi put prikazala Repelent, državni vrh misli da Hrvatskoj neće biti prodate rakete Meteor, najavljena serijska proizvodnja FPV dronova

15. feb 2024

Tales za Tango Six: Ground Master radari se mogu integrisati i sa PVO sistemima istočnog porekla

13. feb 2024

Srbiji isporučen još jedan helikopter H145M, ovog puta stigao VIP primerak

12. feb 2024

Vojne varijante aviona AT-802: Od ubijanja komaraca do ubijanja ljudi i tehnike

12. feb 2024

[RAT U UKRAJINI] Smena u ukrajinskom vojnom vrhu, smanjenje vojne pomoći EU, kod Kijeva počela izgradnja fabrike besposadnih letelica Bajraktar

9. feb 2024

[POSLEDNJA VEST] Počela isporuka novih helikoptera Erbas H145M za RV i PVO Vojske Srbije

8. feb 2024

Ukrajina želi da uvede novi vid oružanih snaga posvećen isključivo besposadnim platformama

7. feb 2024

[RAT U UKRAJINI] Masovni ukrajinski napad na Krim, potapanje ruske raketne korvete, Hrvatska vojna pomoć do sada 181 miliona evra

2. feb 2024

Rumunija nabavlja helikoptere H215M u mornaričkoj varijanti

1. feb 2024

[UMEX 2024] Rusi promovišu uspostavljanje proizvodnje svojih dronova u inostranstvu

31. jan 2024

Vijesti: Helikopter Bel 412 Vojske Crne Gore pretrpeo havariju motora na zemlji, šteta se procenjuje do milion evra

31. jan 2024

[UMEX 2024] Intervju sa suosnivačem PR-DC-a: Novi FPV dronovi, dosadašnja iskustva u prodaji i status uvođenja prvih proizvoda u Vojsku Srbije

31. jan 2024

Vučić: Blizu smo kompletiranja tri baterije FK-3, Repelent je u našim rukama, nabavljen je kineski PVO sistem HQ-17

30. jan 2024

[UMEX 2024] Bugarski dron-kamikaza Nemesis

30. jan 2024

Hrvatskoj odobrena kupovina 8 dodatnih helikoptera „Black Hawk“, HRZ postepeno prelazi na potpuno američku helikoptersku flotu

29. jan 2024

Šta je to „konkretno i korisno“ dogovoreno sa Mađarskom za srpsko RV i PVO?

27. jan 2024

[RAT U UKRAJINI] Obaranje ruskog transportnog aviona Il-76; Ukrajinci tvrde da su izveli „spektakularnu diverzantsku akciju“ uništavanja bombardera na zemlji

26. jan 2024

[UMEX 2024] Emiratski Edž predstavio besposadni žirokopter, nastavlja saradnju sa Bajkarom

26. jan 2024
[UMEX 2024] Bugarski dron-kamikaza Nemesis
Besposadna letelica u obliku školsko-borbenog aviona iz 80-tih / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

[UMEX 2024] Bugarski dron-kamikaza Nemesis

Na prošlonedeljnoj izložbi besposadnih platformi UMEX 2024 svoje proizvode i koncepte predstavila je i bugarska kompanija Hades Defence Systems. Ovo preduzeće se osim besposadnim letelicama, bavi i razvojem sistema za ometanje, među kojima su i anti-dron sistemi, a tu su i sredstva, odnosno radari i senzori za prikupljanje obaveštajnih podataka.

Verovatno najinteresantniji izložbeni Hadesov eksponat bio je model nove besposadne letelice, mlaznog drona-kamikaze koji nosi oznaku NEM-600 Nemesis. Letelica ima oblik, može se slobodno reći, školsko-borbenog aviona, sa nisko postavljenim krilima, bočnim usisnicima vazduha motora, vertikalnim stabilizatorom na kome se nalazi kormilo pravca, pokretnim horizontalnim površinama, a mlazni motor je ugrađen u repni delo letelice.

Nemesis ima razmah krila od 3,5 metara, a dostupna je i manjaverzija sa razmahom krila od 2,5 metara. Maksimalna brzina je 450 km/h, maksimalna visina leta iznosi 6.000 metara, može leteti na udaljenosti do 50 km od komandne stanice i ima dolet od 70 km. Kako poseduje uvlačeći stajni trap tipa tricikl, može poletati i sletati sa poletno-sletnih staza, a postoji i mogućnost lansiranja iz katapulta.

Proizvođač navodi da je letelica opremljena kumulativnom bojevom glavom koja je smeštena u nosu, i sposobna je da probije do 800 mm valjanog homogenog čeličnog oklopa. Letelica do cilja može leteti na više načina, u kontrolisanom letu, preko autopilota, na osnovu unapred programirane putanje, a tu je i sposobnost da patrolira blizu cilja. Može se koristiti u svim vremenskim uslovima, iznad različitih terena, uključujući i urbana područja.

Pošto je srednje moguće kružno odstupanje ispod 1,5 metara, obezbeđuje se minimalna kolateralna šteta pri udaru u cilj. Dron je sposoban da leti velikom brzinom na izuzetno maloj visini dok prati konfiguraciju terena, što usložnjava ili sprečava otkrivanje radarima. Kompaktna konstrukcija letelice je u potpunosti napravljena od materijala koji apsorbuje radio talase, a upotreba izolacije za sve unutrašnje metalne i elektronske komponente doprinose smanjenju njegovog radarskog odraza.

Kako je Tango Six saznao od proizvođača na UMEX-u, testiranja Nemesisa su završena, i planirano je da serijska proizvodnja počne u junu ove godine. Ne žele međutim da otkriju ko je prva mušterija koja je naručila veći broj letelica, a u toku su, kako tvrde, pregovori sa drugim mogućim kupcima.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Su

Imam neki osecaj da dok nasi setaju makete i najavljuju proivodnju prototipova i nultih serija, drugi to rade ozbiljnije i brze.
Yugo je bio pristojan auto kad se pojavio, nista losiji od Golfa, ali dok su poceli da ga proizvode i nude trzistu, vreme ga je vec pregazilo. Kacenje maljutki, pardon, ukrasnih lajsni nije bila odgovarajuca zamena za razvoj novog modela i ozbiljna unapredjenja.

Odgovori
Pu

Druže,dok Bugari tek pokušavaju da nešto proizvedu mi imamo na hiljade raznih vrsta dronova. Od kupljenih do naših domaćih koji su već poodavno na dežurstva.

А

@SunnyBoy

Одличан пример двоструких стандарда базираних на ничему. Бугарска макета је из непостојећих разлога „озбиљнија“ и „бржа“ за разлику од српских макета. Опет, по ко зна који пут, понављам, поента сајма јесте да компаније прикажу различите концепте и идеје, с једне стране, и да обезбеде финансијере и још боље чврсте уговоре о куповини, с друге стране. Самим тим, по природи ствари, ће већина тих концепата остати само то концепт, који ће најчешће бити даље прерађен, трансформисан или искоришћен за неки даљи концепт.

Mi

@Sunny Boy

Kakav je to osecaj kad vidis sliku bugarske makete i mislis da su ispred Srbije u tom polju, dok ovde na T6 imas sliku i priliku mnostva nasih borbenih dronova svih vrsta koji su vec u fazama testiranja, i uvodjenja u serijsku proizvodnju i upotrebu. Na to dodaj nekoliko borbenih dronova koje smo kupili iz inostranstva, i vec su u upotrebi.

Neverovatno koliko je tudja trava zelenija. Ma i suva zemlja je nekima igleda zelenija :-)

St

Nemoj da zaboravis da smo mi pokrenuli dizajn naseg drona jos pre 20 godina, pa 2011. krenusmo sa Pegazom, i vidi gde smo sad.

Dj

Super Galeb kao dron!

Odgovori
ev

па ако то може, ето будућности за супер галеба, више од пола таквог дрона имамо направлјено…!?

no

Mislim da je ovo samo prototip, nije ni 0-ta serija. Nije mi jasno šta će dronu ocrtana kabina nalik lovačkim avionima… Ko god da ga je projekovao nije bio inženjer, to sigurno…

Odgovori
ZZ

Upravo
Zašto uopšte imati koncept kabine u bespilotnih letelici. Cilj ke da imate sto manji otpor, a u ratnim avionima je taj oblik jer zahtevaju pilota

ZZ

Upravo tako. Kabina sluzi da smesti pilota i bez kabine dron bi trebao imati bolju aerodinamiku. Mozda su odlucili da uzmu scale down model aviona da bi ustedeli na projektovanju aerodinamike letelice

Og

Ovakvih RC aviona ima na pretek. Elem, tek su se Bugari setili da upotrebe kao kamikazu.

Odgovori
Ne

Da nije malo skupo stavljati mlazni motor na dron koji je namenjen tome da bude unisten? Pritom mi specifikacije ne deluju posebno impresivno, da bi opravdale montazu mlaznog motora.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs