Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

13. mar 2025

Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

12. mar 2025

Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

11. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

10. mar 2025

Konačan poslovni i finansijski izveštaj Dasoa za 2024: Još jedna uspešna godina, ostalo da se proizvede i isporuči još 220 Rafala

5. mar 2025

Američki ubica Jastrebova u Farnborou: Priča o tri zelene zvezdice

4. mar 2025

[ANALIZA] Nesreće V-22 Ospreja: P-faktor, prokletstvo tiltrotora i imperativa tehnološke superiornosti američke vojske

3. mar 2025

[IDEX 2025] Od streljačkog naoružanja do dronova: Srpska namenska industra na štandu Jugoimport SDPR-a

28. feb 2025

[ANALIZA] Novi podaci o dejstvima Vojske Jugoslavije protiv USAF jurišnika A-10 „Thunderbolt“ iznad Kosova i Metohije 1999. godine

27. feb 2025

Srpski vazduhoplovni inženjer ima rešenje: Pretnja asteroida „2024 YR4“ i moguće strategije odbrane planete Zemlje

26. feb 2025

[IDEX 2025] Ruski helikopteri izložili flotu svoje novije civilne ponude: Ka-32A11M prvi put prikazan u Abu Dabiju

22. feb 2025

EKSKLUZIVNO: RV i PVO Vojske Srbije na Batajnici ima petnaesti MiG-29

21. feb 2025

[IDEX 2025] Ministarstvo odbrane Srbije potpisalo Memorandum o razumevanju sa Talesom

20. feb 2025

[IDEX 2025] Proizvođač PVO sistema Pancir ekskluzivno za Tango Six: Srbija bi uz minimalne modifikacije i obuku mogla brzo da usvoji novi Pancir SMD-E

20. feb 2025

[IDEX 2025] Vreme je da menjamo nazive kineskih dronova u RV i PVO, izložena i planirajuća bomba FT-6

19. feb 2025

[IDEX 2025] Rusi su se vratili

18. feb 2025

[IDEX 2025] Tango Six na najvećem sajmu naoružanja i vojne opreme na planeti: Srbija i zemlje regiona izlažu, Rusiji dozvoljeno da se vrati pod reflektore

17. feb 2025

Alžir najverovatnije prvi strani korisnik ruskog borbenog aviona Su-57, hoće li ga nabaviti i Indija?

14. feb 2025

Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

6. feb 2025

Srbiji ostalo da se isporuči još 5 lakih višenamenskih helikoptera H145M

5. feb 2025
[NOVA KNJIGA] 50 godina od prvog leta Orla: Foto-monografija „J-22 Orao, Prototip“
Nova publikacija iz edicije "Yugoslav military aircraft", posvećena jednom od najvećih vazduhoplovno-industrijskih projekata bivše države / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

[NOVA KNJIGA] 50 godina od prvog leta Orla: Foto-monografija „J-22 Orao, Prototip“

Dan pre obeležavanja pola veka od prvog leta jugoslovenskog jurišnika Orao iz štampe je izašla knjiga-album „J-22 Orao, Prototip“ u izdanju dobro poznatih entuzijasta, autora i ljubitelja vazduhoplovne zaostavštine Dragana Kolundžića i Vladimira Trifunovića.

Reč je o veoma interesantnoj publikaciji, foto-monografiji, od 30 strana u položenom A4 formatu koja je sadržajno i kreativno posvećena proslavi prvog leta i istoriji upravo prototipova, što jugoslovenskog, što rumunskog koji su se prvi put odvojili od zemlje istog dana, 31. oktobra 1974. godine.

Kako je za Tango Six kazao pokretač izdanja Vladimir Trifunović, publikacija je namenjena zaljubljenicima u vazduhoplovnu istoriju koji su već imali priliku da kupe prethodna slična izdanja iz edicije „Yugoslav military aircraft“.

Foto-monografija obrađuje put inženjera, pilota, tehničkog osoblja kroz pripremu za prvi let, sam prvi let (fotografisan sa zemlje i iz vazduha) i detalje letelice „25001“ u raznim konfiguracijama.

Posebna poslastica za entuzijaste svakako će biti nekoliko fotografija koje do sada nisu viđene.

Knjigu za 1300 dinara možete kupiti u specijalizovanoj knjižari „M Hobby Shop“ ili je naručiti putem mejla: ulgaleb@gmail.com

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Al

Čestitam…

Odgovori
Zo

Cestitam!

Д

Честитке!

Du

Lepa knjiga o lepom avionu. Bravo.

Odgovori
Mi

Zaista šteta da od mlaznih aviona dođosmo do toga da ni dron poput Pegaza nismo u stanju da napravimo u većoj količini. Ali dobro, i to je bar pokazatelj nekima koji tvrde da smo velesila u regionu da vide gde smo sada zaista. Nadajmo se da ćemo bar uspeti da ostvarimo neke rezultate u proizvodnji dronova u budućnosti, mlazna avijacija je izgubljena stvar.

Odgovori
SF

Bio sam deo namenske industrije iz onog po meni daleko boljeg vremena, a i zdravijeg. To bi bila preduzeca koja su proizvodila NVO, kooperativno-usluzna djelatnosti kao i naucno istrazivacke ustanove. Jednom recju jedinstven sistem vojne industrije. Materijalne zalihe su bile ozbiljne za zapoceti proces proizvodnje, gde nije bilo cekanja, ili ono kreni stani. Maksimalno su korisetni potencijali zemlje u vojnom ali i u civilnom sektoru. E sada digresija, za mlade nase ljude, kada sam kao inzenjer poceo da radim, ubrzo sam dobio stan a nakon dve godine kupio sam i automobil, potpuno se osamostalio, a moje preduzece je ulagalo u moju edukaciju sve u cilju krajnjih rezultat. Direktor je imao petogodisnji plan poslovanja koji je morao realizovati. Nisam bio u politici naglasavam! Podela nije bilo ni po kojem osnovu, radnicka prava su bila kvalitetna, benefiti pored plate su me motivisali da ostanem tu gde sam i zavrsio radni vek. Pomislite na naucno tehnicka dostignuca koja smo tada ostvarili! Serije proizvodnje nisu bile 6 ili 12 komada. Uglavnom zalim ove mlade ljude iz moje branse, jer ono sto je meni bilo normalno njima nije dostizno i trazi dugorocno kreditno zaduzenje. A politika je pobedila struku i oni zapravo bolje znaju proces proizvodnje od samih zaposlenih. Stav one drzave je bio mi tebe trebamo kao kadar a ne ti nas. Ne ulazim u kvalitet danasnjih proizvoda, samo kolicina je porazavajuca. Zapamtite Orao je razvijen sedamdesetih. Danas, Soko Mostar, kao fabrika proizvodi samo secanja, dok su hale puste, privatizovane i devastirane. Bezbedno leti Orle nas! Plavo ti nebo.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs