Na ovogodišnjoj vazduhoplovnoj izložbi „China Helicopter Exposition 2025“ koja je prošle nedelje održana u kineskom gradu Tjencin, tradicionalno je bila prisutna i Rusija.
Kompanija Ruski helikopteri predstavila je modele na koje najviše računa kada je reč o kineskom ali i svetskom tržištu: laki višenamenski helikopter Ansat u medicinskoj konfiguraciji, potom vatrogasni Ka-32A11BC i srednje višenamenske transportne Mi-8 i 17.
– Naši kineski partneri već godinama aktivno koriste ruske teške i superteške helikoptere.
Na primer, Ka-32A11BC se dugo koristi za vatrogasne misije, konstantno demonstrirajući svoju efikasnost čak i u najtežim uslovima. Ukupna flota helikoptera ruske proizvodnje u Kini prelazi 450 primeraka, od kojih, oko 390, otprilike 85%, su transportni helikopteri tipa Mi-8 i 17.
Kineski korisnici sada razmatraju proširenje svojih flota, a interesovanje za ruske helikoptere nastavlja da raste. To je rezultat sistematskih napora naše kompanije i Rosteha u celini. – izjavio je Nikolaj Kolesov, generalni direktor ‘‘Ruskih helikoptera‘‘.

Kako se dajle navodi u saopštenju, kineski korisnici su izrazili interesovanje za vatrogasni Ka-32A11BC i njegovu modernizovanu verziju Ka-32A11M, potom za Mi-8 i 17 u varijanti za traganje i spasavanje, Mi-26TS koja je verzija za izvođenje operacija pomoći u katastrofama, kao i za helikopter Ansat u varijantama za pružanje usluge vazdušne hitne pomoći i obuku pilota.
Pritom se napominje da se nastavlja razvoj familije višenamenskih helikoptera Mi-8 i 17. Kako se navodi, njihove operativne mogućnosti su značajno proširene jer imaju poboljšane letne performanse koje su postignute uvođenjem repnog rotora X-oblika, potom su primenjeni novi materijali, kao i snažniji i efikasniji motori.
Za vatrogasni Ka-32A11BC se ističu njegove manevarske sposobnosti, stabilnost, visok odnos snage i mase, kao i sposobnost korišćenja vodenog topa. Posebno se napominje mogućnost upotrebe i u gusto naseljenim urbanim sredinama, odnosno sposobnost gašenja požada i na visokim zgradama.
U ‘‘Ruskim helikopterima‘‘ smatraju da snažan izvozni potencijal postoji i što se tiče helikoptera Ansat za koga navode da se već široko koristi širom Rusije, kao i u nekoliko stranih zemalja.
Miks
Iskreno ne kapiram ni Ruse. Idu po sajmovima i nude, a ne mogu da podmire ni sopstvene potrebe. Traže posao a mole se Bogu da ga ne dobiju. Nije da nema kupaca i zainteresovanih, ali oni u ovim uslovima zaista nemaju kapaciteta da prodaju oružje trećim stranama.
За отаџбину
slabo si razumeo pojam sajam
Disko Partizan
Marketing?
Živojin Banković
Miks
Грешите да немају капацитета, а за неке типове хеликоптера и не постоји велика потражња.
Ево примера за Ка-32:
https://www.scramble.nl/military-news/new-ka-32s-for-kazaviaspas
У вести можете прочитати да је иста казахстанска служба прошле године примила на употребу хеликоптере Ми-8АМТ.
Stevan
Helikoptera imaju koliko hoćeš nisu ključni za današnju SVO u Ukraini ono što su bazirali današnje kapacitete to je bombarderska avijacija i multirol lovce su-34 i su-35 to najviše proizvode čak i borbeni helikopteri nisu preterani prioritete.Najnovi izvori potvrdjuju da će avio industrija ove godine isporučiti rekordan broj borbenih aviona preko 100 što je inpozantno za rusiju pod ovim okolnostima od toga deo ide i za izvoz.
Miks
Pa ako imaju kapacitete, što nam ne isporuče plaćene Mi-35 i Mi-17? Nemojmo samo da pričamo o blokadi, sumnjam da možemo da uvezemo Krasukha-4 i 2, Moskva i slično, a ne možemo par helija. Rusi nemaju kapacitete da podmire sopstvene potrebe, setite se samo gubitaka u SVO, to su ozbiljne brojke koje treba nadoknaditi. Dodatne probleme ik prave i sankcije, jer ko zna koliko komponenti je bilo zapadnog porekla i trenutno im traže zamene. Činjenica je da su ih sankcije značajno hendikepirale, a i SVO i gubici VKS im ne idu na ruku. Trenutno nisu uspeli da vrate brojna stanja od pre početka SVO kada je avijacija u pitanju uzmite brojke i uporedite, u proizvodnji guseničara i MRAP vozila situacija je još mnogo gora i ako nastave ovim tempom, kroz dve godine imaće ozbiljan nedostatak sredstava. Lepo je što se reklamira Kamov, ali taj heli je osim za PP dejstva i određene protivpodmorničke misije realno neupotrebljiv i nema puno kupaca za njega, naročito sad kad nemaju potrebne papire zbog sankcija. Ja volim Ruse i njihovu tehniku, ali činjenica je da imaju ozbiljne probleme u svim segmentima i to je SVO do kraja ogolila i pokazala.
Igor
A šta se dešava sa mi38, navodno nasledniku mi17. Odavno nema nekakvih vesti o njemu?
Branko
Napravili su manji broj, oko 20 komada koji uglavnom imaju civilnu i specijalnu ulogu, Mi-38T, vojni je je jos uvek prototip. Za sada se planira dalji razvoj civilne verzije, dok bi naoruzanog naslednika Mi-8/17 trebalo za sada da zameni verzija poslednjeg pomorskog Mi-17…. Novi transporteri i uopste novi helikopteri trenutno nisu prioritet Rusije, Mi-17 V5 i borbenija Sh varijanta, uz Mi35, Mi28, kao i Ka52 i Ka32 su vise nego dovoljni…
Živojin Banković
Branko
Са прототипима је произведено само 16 хеликоптера (два прототипа су била за земаљска испитивања).
Од тога су три Ми-38Т, а само два је преузела војска.
Vlado
Glavni adut Ansat kojem do danas nisu zamenili kanadske motore. Plus im Kinezi preuzimaju stare mušterije.
Živojin Banković
Vlado
Полетео је Ансат са руским моторима.
https://bmpd.livejournal.com/4933429.html
Vlado
To govore unazad 2-3 godine. Videćemo da li je to istina i hoće li iste kome prodati.
Dogma
Iskusno Rusi doterali makete, znaju da Kinezi odmah rade copypaste …sto je sigurno sigurno