BEG airport status
Burže 2013: Aermacchi razvija M345 HET

Burže 2013: Aermacchi razvija M345 HET

BEOGRAD – Alenia Aermacchi i Generalni Sekretarijat Odbrane/Nacionalni Direktorat za naoružanje italijanskog Ministarstva odbrane potpisali su na Buržeu sporazum o zajedničkom definisanju operativne specifikacije i saradnji u razvoju novog osnovnog-naprednog trenažnog aviona M345 HET (High Efficiency Trainer) koji bi ušao u operativnu upotrebu između 2017. i 2020. godine.

 
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ugovor koji je potpisan predviđa brzo formiranje zajedničkog radnog tima vazduhoplovne industrije i ministarstva odbrane koji bi definisao tehničke karakteristike novog aviona i neophodne korake potrebne za preliminarnu studiju i predviđene rezultate razvoja.

Novi avion – High Efficiency Trainer predstavljaće dalji razvoj mlaznog trenažera M345, poslednjeg modela koji nudi firma Alenia Aermacchi kao aviona za osnovnu i naprednu fazu obuke vojnih pilota.

M345 HET će biti opremljen turbofenom u klasi motora sa 1600 kg potiska. Pored toga avion će posedovati najsavremniju avioniku, uključujući Head Up Display (HUD) u prednjoj kabini i tzv. HUD repeater u zadnjoj kabini, višenamenske kolor pokazivače u obe kabine kao i HOTAS (Hands On Throttle-And-Stick) komande. Novi trejner će biti dizajniran tako da garantuje nastavni program obuke koji će biti usklađen sa obukom na naprednijem avionu tipa M346.
 
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 
Što se tiče logistike, operativni troškovi će biti smanjeni tako što će M345 HET biti dizajniran sa dvostepenim konceptom održavanja, eliminišući treći stepen koji najveći opterećujući nivo generalne revizije aviona. Pojednostavljenje održavanja postići će se lakim pristupom sistemima i uređajima aviona, zatim primenom HUMS-a (Health and Usage Monitoring System) koji pruža sve informacije o strukturi, motoru, i sistemom za efikasno praćenje stanja svake pojedinačne komponente/sistema. Uvođenjem sistema za punjenje goriva pod pritiskom kao i tzv. OBOGS (On-Board Oxygen Generating System) značajno će smanjiti broj potrebnih pripadnika zemaljske vazduhoplovnotehničke službe a time se smanjuje i vremenski interval između letova.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

27. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Hipersonicna moderna raketa ne mora da bude stealth air breathing raketa koja manevrise. nema nikakve veze koju vrstu motora ima. Vazna je brzina i da ne leti iskljucivo predvidivom balistickom putanjom. Kižal svakako spada u tu klasu jer leti dosta iznad Mah 5 (mada ne uvek) i moze da leti horizontalno i skrece levo desno…

27. Nov 2024.Pogledaj