BEG airport status
LYBE 2003:00 Z 240°06KT CAVOK 06/03 Q1025 NOSIG=
Burže 2013: Aermacchi razvija M345 HET

Burže 2013: Aermacchi razvija M345 HET

BEOGRAD – Alenia Aermacchi i Generalni Sekretarijat Odbrane/Nacionalni Direktorat za naoružanje italijanskog Ministarstva odbrane potpisali su na Buržeu sporazum o zajedničkom definisanju operativne specifikacije i saradnji u razvoju novog osnovnog-naprednog trenažnog aviona M345 HET (High Efficiency Trainer) koji bi ušao u operativnu upotrebu između 2017. i 2020. godine.

 
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ugovor koji je potpisan predviđa brzo formiranje zajedničkog radnog tima vazduhoplovne industrije i ministarstva odbrane koji bi definisao tehničke karakteristike novog aviona i neophodne korake potrebne za preliminarnu studiju i predviđene rezultate razvoja.

Novi avion – High Efficiency Trainer predstavljaće dalji razvoj mlaznog trenažera M345, poslednjeg modela koji nudi firma Alenia Aermacchi kao aviona za osnovnu i naprednu fazu obuke vojnih pilota.

M345 HET će biti opremljen turbofenom u klasi motora sa 1600 kg potiska. Pored toga avion će posedovati najsavremniju avioniku, uključujući Head Up Display (HUD) u prednjoj kabini i tzv. HUD repeater u zadnjoj kabini, višenamenske kolor pokazivače u obe kabine kao i HOTAS (Hands On Throttle-And-Stick) komande. Novi trejner će biti dizajniran tako da garantuje nastavni program obuke koji će biti usklađen sa obukom na naprednijem avionu tipa M346.
 
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 
Što se tiče logistike, operativni troškovi će biti smanjeni tako što će M345 HET biti dizajniran sa dvostepenim konceptom održavanja, eliminišući treći stepen koji najveći opterećujući nivo generalne revizije aviona. Pojednostavljenje održavanja postići će se lakim pristupom sistemima i uređajima aviona, zatim primenom HUMS-a (Health and Usage Monitoring System) koji pruža sve informacije o strukturi, motoru, i sistemom za efikasno praćenje stanja svake pojedinačne komponente/sistema. Uvođenjem sistema za punjenje goriva pod pritiskom kao i tzv. OBOGS (On-Board Oxygen Generating System) značajno će smanjiti broj potrebnih pripadnika zemaljske vazduhoplovnotehničke službe a time se smanjuje i vremenski interval između letova.
 
 

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Upravo tako. A330 bi mogao sletjeti na SPU, no ako želi poletjeti morao bi uzeti gorivo do Zagreba ili nekog drugo aerodroma, pa tamo puniti gorivo. A to poskupljuje operacije i čini ih neisplativim u današnje vrijeme.

19. Sep 2019.Pogledaj

dax na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Air Serbia je već duže vreme pod velikim pritiskom sa svih strana. Air France i KLM/Transavia su otvorili letove tamo gde je do sada Air Serbia radila fidanje njigovih habova u Parizu i Amsterdamu. Na letu BEG-JFK ih svi veliki evropski igrači lome damping cenama. Aeroflot razvaljuje ka Moskvi/Aziji. Turkish ka Istanbulu. Eurowings otvara uskoro…

19. Sep 2019.Pogledaj

Miloš77 na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

Isto sam i ja čitao što se lobiranja tiče. Jedno je sigurno- teško ih je zadovoljiti kad je pazar u pitanju jer imaju iskustva sa svima a to i kotiste da se cenjkaju. Hoću da kažem da ako Indijac ponovo kupi R-77 onda bih je i ja uzeo. Drugo, sama ta raznolikost i šarenilo se…

19. Sep 2019.Pogledaj

JU240 na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Alene, nećemo sad zamenu teza. Prvo je bilo: 'Prelazak granice i vožnja trajektom je tlaka', a posle: 'Aerodrom je blizu'. Ali je, Alene, preko granice, i posle trajekta. A šta ćemo sa domaćom i najlegitimnijom mogućom linijom Banjaluka - Trebinje? To bi u svakoj, ali u svakoj zemlji sa takvom geografijom postojalo. Bez izuzetka. E,…

19. Sep 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Da, to je stvarno mjerljivo, Dubrovnik i Trebinje. U stvari ste u pravu. U regiji ima nekih stotinjak mjestačca od 25.000-100.000 koji nemaju aerodrome. Odmah svakom aerodrom napravit. Bez obzira jel par desetaka kilometara u okolici ima aerodrom. Ma što je milijarda EUR za izradnju tih 100 aerodroma i 200 milijuna godišnje za operiranje. Jel…

19. Sep 2019.Pogledaj

Send this to a friend