BEOGRAD – Qatar Airways i Airbus objavili su dugo očekivani datum zvanične isporuke prve od ukupno 80 planiranih letelica Airbus A350 XWB. Isporuka će se održati u Tuluzu u subotu 13. decembra. Prvi komercijalni let biće izveden na ruti za Frankfurt, u januaru 2015.
[dropshadowbox align=“none“ effect=“lifted-both“ width=“620px“ height=““ background_color=“#f98e02″ border_width=“1″ border_color=“#dddddd“ ]Kako je tokom večeri javljeno iz press službe kompanije Qatar Airways, ceremonija isporuke prvog Airbus-a A350 XWB, planirana za subotu 13. decembar, odlaže se do daljnjeg. Razlozi odlaganja nisu navedeni u saopštenju, ali činjenica je da se ovakve situacije u svetu aviobiznisa dešavaju izuzetno retko. Qatar Airways i Airbus ce uskoro objaviti novi datum isporuke.[/dropshadowbox]
Qatar Airways je u airline industriji još od pre nekoliko godina poznat kao prvi, počasni korisnik aviona A350 XWB kompanije Airbus a njihov logo našao se i na jednom od prvih test primeraka u znak promocije kompanije koja će ovaj revolucionarni avion prva imati u svojoj floti.
Nakon nekoliko ranijih najava, konačno je poznat tačan datum isporuke Airbus-a A350 XWB kompaniji Qatar Airways, a ceremonija će se održati u subotu, 13. decembra u sedištu kompanije Airbus, u Tuluzu. Prvi komercijalni let biće izveden na ruti za Frankfurt, u januaru 2015. godine a uvođenje A350 XWB u saobraćaj pomeriće nove granice u istoriji avijacije, zbog potpuno novog tipa aviona projektovanog za potrebe avio-industrije u narednoj deceniji, navodi se u zvaničnom saopštenju Qatara.
Qatar Airways, kompanija koja postoji već 17 godina, pridružila se Oneworld alijansi 30. oktobra 2013. godine, a beleži izuzetno veliki rast, tako da danas raspolaže modernom flotom od 142 aviona prosečne starosti tek nešto preko 5 godina. Prema sadašnjim planovima, imaće čak 80 aviona tipa A350 XWB u floti.
Preko 70% konstrukcije ovog aviona napravljeno je od kompozitnih materijala, titanijuma i naprednih legura aluminijuma. Inovativni avionski trup, u potpunosti izrađen od plastike ojačane ugljeničnim vlaknima, doprinosi manjoj potrošnji goriva kao i lakšem održavanju, a Tango Six je imao ekskluzivnu priliku da u njemu leti početkom ove godine na specijalnom letu organizovanom za predstavnike medija.