BEOGRAD – U Tuluzu je upravo završena konferencija za novinare povodom isporuke prvog Erbasa (Airbus) A350 XWB kompaniji Katar Ervejz (Qatar Airways) nakon što je događaj zakazan za 13. decembar, otkazan dan ranije bez detaljnog objašnjenja.
Na današnjoj konferenciji za medije održanoj u sedištu Erbasa u Tuluzu, na kojoj je prisustvovalo preko 150 predstavnika medija iz celog sveta, govorili su čelnici Erbasa, Katar Ervejsa i proizvođača avionskih motora Rols-Rojs (Rollce-Royce). Ceremonija isporuke koja je ranije najavljena, otkazana je u poslednjem trenutku bez detaljnog objašnjenja, da bi se danas konačno odigrala.
Akbar Al Baker, prvi čovek Katar Ervejsa, se zahvalio čelnicima Erbasa i Rols-Rojsa na saradnji i izrazio veliko zadovoljstvo činjenicom da će kompanija na čijem je čelu, prva uvesti u saobraćaj ovaj revolucionarni avion. Prema njegovim rečima, Katar Ervejz je bio „katalizator“ prodaje i razvoja ovog projekta kada je još pre 7 godina poručeno 80 jedinica Erbasa A350 XWB za kompaniju iz Zaliva:
– Neophodno je konstantno raditi na poboljšanju putničkog iskustva, i podizati ga nove visine, što mi upravo činimo sa ovim avionom. On je revolucionaran po više pitanja: dizajna, putničkog iskustva i odnosa prema životnoj sredini.
Ponosni smo što imamo najtiši i „najzeleniji“ avion na svetu. Erbas A350 XWB je avion koji će obeležiti ovu deceniju, jer neće biti novodizajniranog tipa aviona u narednih deset godina“ – zaključio je Al Baker.
Za kraj svog izlaganja, prvi čovek Katar Ervejsa, naveo je velike zasluge kompanije Rols-Rojs koja je specijalno za A350XWB flotu, razvila najefikasniji veliki mlazni motor na svetu, koji emituje 25% manje ugljen-dioksida u atmosferu od svoje trenutne konkurencije, navodeći da je Rols-Rojs Trent XWB najtiši motor u avioindustriji.
Bilo je za očekivati da će stručna javnost biti zainteresovana za razlog odlaganja isporuke, pa je Akbar Al Baker, prvi čovek Katar Ervejsa danas rešio i tu „misteriju“.
– Znam da ste očekivali neki senzacionalan odgovor, ali nažalost moraću da vas razočaram – odgovorio je Al Baker francuskoj novinarki.
– Odlaganje nema nikakve veze sa kompanijom Erbas već sa dobavljačima koji su se bavili opremanjem entreijera, koji je morao da zadovolji visoke standarde naše aviokompanije. Sa druge strane, avion je zapravo isporučen i pre krajnjeg roka koji je dogovoren sa Erbasom koji je isticao tek 31. decembra, objasnio je Al Baker.
Fabris Brežer (Fabrice Bregier) je pored formalnih izraza zahvalnosti iskoristio priliku da kroz šalu naglasi prvom čoveku Katar Ervejsa da su oni zahtevna mušterija ali nekada i „pomalo previše zahtevna“. Sa druge strane, Brežer misli da nakon ovog iskustva, svaka naredna saradnja sa ostalim kompanijama će biti znatno lakši posao zahvaljujući visokim standardima koje je proizvođaču iz Tuluza postavio Katar Ervejs.
Na kraju konferencije bilo je i pitanja vezanih za aktuelnu temu programa Erbasa A380, gde je Akbar Al Baker stao na stranu Erbasa i rekao da je menadžment kompanije jako zadovoljan ovim avionom i da ne vidi šta bi Erbas trenutno mogao da uradi da učini ovaj avion još boljim:
– Mi ne učimo prozvođače kako da naprave avion, mi im samo pomažemo u tome na osnovu svojih iskustava – zaključio je Al Baker.
Erbas A350 XWB već u januaru naredne godine ulazi u komercijalni saobraćaj i tada zvanično počinje tržišno takmičenje sa njegovoim glavnim konkurentom iz Sijetla – Boingom 787 Drimlajner (Boeing 787 Dreamliner). Drimlajner je za sada u prednosti što se tiče broja poručenih jedinica sa 1055 naspram 778 porudžbina, koliko ih je stiglo u sedište Erbasa u Tuluzu.