BEG airport status
Pravna borba za aerodrom u Kruševcu

Pravna borba za aerodrom u Kruševcu

Predstavnici kruševačkog aero kluba „Mihajlo Živić“ već duže vreme vode pravnu borbu sa gradom i umesto u vazduhu veći deo vremena provode po sudovima, ne bi li spasili aero klub koji na aerodromu, sada predviđenom za izmeštanje, postoji već 89 godina. Govore za Tango Six o svojim problemima i mogućem rešenju.

 

clanska karta
Originalna članska karta Aero-kluba Kruševac iz 1925. godine.

1925. godine na današnjoj lokaciji aerodroma u Kruševcu osnovan je aero klub Kruševac, a odmah zatim i jedna od prvih ovlašćenih radionica za izgradnju jedrilica u zemlji. Pored toga, aero klub „Mihajlo Živić“ imao je školu za obuku pilota, koja se obnavlja posle Drugog Svetskog rata, a krajem 60-ih godina Kruševac postaje letački centar koji školuje i padobrance za elitnu 63. padobransku brigadu i sve one koji bi da se bave vazduhoplovnim sportovima.

Danas je to aero klub sa preko 300 članova, centar za obuku modelara, jedriličara, padobranaca i pilota. Njihov značaj za lokalnu zajednicu već je potvrđen i u protivpožarnoj zaštiti, na zaštiti šuma i prirode kao i u vanrednim situacijama.

Nakon 89 godina rada i tradicije, školovanja generacija vazduhoplovaca, isključivo volonterskim radom i entuzijazmom, postojanje aero kluba je, prema zvaničnicima aero kluba, bitno ugroženo.

Pismenim putem od strane Skupštine grada Kruševca uprava aero kluba „Mihajlo Živić“ obaveštena je da im se oduzima zemljište na kom postoje, a sa druge strane im se ne nudi nikakvo rešenje za izmeštanje i kontinuitet njihovog rada i postojanja. Naime, sadašnja lokacija, na kojoj se nalaze aerodrom i aero klub, predviđeni su za širenje grada i izgradnju komercijalnih sadržaja imajući u vidu činjenicu da se aerodrom nalazi u samom gradu. Štiteći svoja prava, predstavnici aero kluba su bili prinuđeni da pravdu potraže na sudu, gde je grad Kruševac izgubio spor pravosnažnim rešenjem suda.

Nedugo zatim, grad Kruševac je poslao na adresu aero kluba novo rešenje, kojim se ponovo oduzima zemljište bez ikakve ponude za izmeštanje na novu lokaciju. Pravda je ponovo potražena na sudu, i to na višoj instanci, zbog čega se još uvek čeka odgovor Apelacionog suda.

Priča oko izmeštanja aerodroma nije nova i sam postupak izmeštanja nije neizvodljiv, rekli su nam u aero klubu:

– Nevezano za odluku suda, aero klub je već našao potencijalnu lokaciju za izmeštanje aerodroma, koja je u opticaju još od davne 1988. godine, kada je i otkupio deo zemlje na novoj lokaciji Rosulje i počeo da gradi aerodrom sopstvenim sredstvima. Izgradnja je trajala do 1990. godine kada je nastala kriza i zbog nedostatka finansiskih sredstava za završetak aerodroma Rosulje, obustavljena je dalja izgradnja. Nakon četiri godine, opština Kruševac formira javno preduzeće Aerodrom Rosulje kako bi pomogla i ubrzala preseljenje Aero kluba na novu lokaciju. Od tada do danas, na lokaciji Rosulje nije bilo nikakvih radova, izjavio je za Tango Six predsednik kluba Aca Đorđević.

Čekajući odluku Apelacionog suda, kruševački vazduhoplovni entuzijasti počeli su sa gradskom upravom pregovore oko izmeštanja aerodroma i nalaženja modela po kom bi se finansirao postupak završetka radova na lokaciji Rosulje kao i postupak postepenog premeštanja operacija aero kluba na novi aerodrom.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Sl

1. Koliko kosta sve to ?
2. Na cijem zemljistu prave!? (proveriti odobrenje)
3.Da li imaju dozvole od Direkorata DCV-a ? (proveriti odobrenje)
4.Da li imaju dozvole od agencije za kontrolu leta ? (proveriti odobrenje)

Odgovori
LO

Nije sporno da treba seliti aerodrom ali nije uredu vrsiti mobing na aeroklub Krusevac "Mihajlo Zivic". Koliko sam informisan postoje sve presude u korist aerokluba ali se nista ne odvija u pravcu dogovora i ugovora o preseljenjiu i izgradnji aerodroma Rosulje. Verujem da je veoma puno para potroseno na spomenik ali bolje bi bilo da su pare usmerene na izgradnju aerodroma Rosulje nadomak Krusevca.
Istorija aerodroma je veoma bogata i ima i imace uvek veliku stratesku primenu za drzavu. Neko kao aeroklub treba to da ordzava kroz svoj rad i postojanje.
Najlakse je ugasiti klub ali je veoma tesko nanovo ga pokrenuti. Aerodrom Krusevac je prvi osnovan jos daleke 1925 godine u kraljevini Jugoslavije i nije slucajno sto je izabran bas Krusevac grad. Pitam Vas zasto… procenite sami!

Odgovori
12

Ovde je ocigledan rad nekog lobija koji zeli da komercijalizuje trenutnu lokaciju Aerodroma KS. I ne pokazuju nikakvu popustljivost.

Odgovori
An

Iz ovog saopstenja se vidi iz prilozenog aero klub krusevac je pod velikim pritiskom i velikim mobingom od strane lokalne samouprave koliko sam razumeo taj mobing traje od 1994, pa to je punih dvadeset godina, zaista svaka im cas kada uspevaju da se brane 20 god i uz to da rade svoje redovne aktivnosti.
U koliko drzava zaista nesto ne preduzme vezano za aerodrome u Srbiji, kako mi se cini ostace sa samo dva aerodroma a to su Surcin i Nis.
Srbija je nekada imala u svakom gradu aerodrom a danas se svela na deset aerodroma. Pa se samim tim postavlja pitanje da li su nekada politicari bili pametniji i pismeniji nego danas
Da li je Kralj jos daleke 1925 razmisljao o napredku civilizacije, za razliku od danasnje civilizacije i politike u Srbiji

Odgovori
Lu

Poštovani prijatelji vazduhoplovci,
očito je da vam je u rukovodstvu grada vodstvo u saradnji sa jakim građevinskim lobijem i da imaju ličnog interesa, što vam pokazuju i sudske presude. Da je rukovodsvo grada uredu našlo bi novaca, na kraju od građevinskih lobista i preduzeća, koji će imati veliki dobićak na tom zemljištu. Morali bi sami odkupiti zemljište na novoj lokaciji te i urediti aerodrom u nivou sadašnjeg i vama predati na upotrebu, sve do ključ u ruke. Vidi se da su primitivni i neobrazovani jer neznaju cijeniti vriejdnost kadra kojeg imaju u tom klubu što je od posebnog interesa za državu i grad. To vam je kapitalizam, tako se ponašaju u svim područjima, kapitalisti početnici kartkog vida i p….i, misle da je zarada samo danas i da za jedan dan moraju imati dvorce, Maseratije i koješta. Kad vam dođu na obuku za letače za građevinske firme i lobiste uzmite trojne tarife, bez prioriteta i ljubaznosti. Nevide da okupljate i obrazujete omladinu a ne da se drogiraju i postaju alkoholičari, probisvjeti i kriminalci. Da vaši članovi postaju obrazovani kulturni i pošteni građani svog mjesta, države i svijeta. Tražite pravdu i u državnom rukovodstvu sa direktnim susretima! Pokažite i vi jednom zube , prijazni, obrazovani, pametni, pošteni vazduhoplovci. Pokažite im svoje intelektualne mišice!!! Živeli, nek vam je plavo i mirno nebo!!!

Odgovori
Dr

Pokrenimo inicijativu da se pomogne vazduhoplovcima grada Krusevca, da lobiramo da pricamo i na jedan od takvih nacina da pomognemo vazduhoplovce Krusevca kako bi dobili obecanu lokaciju za preseljenje. Mislim da je predlog dobar. Zelja mi je da u skoroj buducnosti dodjemo u goste Krusevljanima na novi aerodrom. Predlozicu svim svojim prijateljima koji imaju svoje vazduhoplove u srbiji I region i sve padobrance koje poznajem da pomogu akciju dobijanja novog aerodroma Rosulje u vlasnistvu aerokluba Mihajlo Zivic.
Kao sto je Ludvig spomenuo, citiram:
''Nevide da okupljate i obrazujete omladinu a ne da se drogiraju i postaju alkoholičari, probisvjeti i kriminalci. Da vaši članovi postaju obrazovani kulturni i pošteni građani svog mjesta, države i svijeta."
I drzava ima dobiti: koliko sam upoznat, dato je aeroklubuk reon oko Kopaonika i uz Kosovo izvidjanje od pozara, pokrenut je zadatak za aeroklub Krusevac sluzba traganja i spasavanja. Sve to ne moze da se napravi preko noci i potrebno je vreme da se stvori za pocetak mladi kadar, zatim takmicari koji ce se usavrsavati i na kraju iskusni vazduhoplovci koji mogu da odgovore na razne zadatke koje sam gore napomenuo. Mislim da drzava Srbija ima strateskog znacaja i u civilnom i u vojnom slislu da ima aerodrom Krusevac pa makar to bilo u formi travnate piste. Sve to se ne moze preko noci stvoriti i jako je bitno odrzati kontinuitat u radu i aktivnostima aerokluba Krucevac. Koliko vidim i pratim u poslednje dve godine aeroklubklub Krusevac se uzdize i pocinje sa jos aktivnijim radom. Pripremaju se i revitalizuju se sve sekcije u okviru kluba. Pokrenuli su i padobranstvo i jedrilicarsvo i modelarstvo. Pokusavaju da privuku vise paraglajdista. Aeroklub Krusevac ima mogucnost da organizovanje sve vrste vazduhoplovnog takmicanja, padobranaca, jedrilicara, paraglajderista, modelara, motornog letenja. Pokusavaju da istaknu mogusnost saradnje grada u domenu Avijaticarskog turizma koji je sad popularan u svetu i koji moze doneti dosta novaca gradu i indirektno i direktno. Verujejm i uveren sam da je drzavi potreban jedan sportsko-komercijalni aerodrom koji ce podsticati i pomoci sve grane privreda ragiona Krusevca.

Č

Što ste leteli, leteli ste. Sada vam je u prilaz postavljen MIG-21 pa slobodno letite, dok tu ubrzo ne nikne Gašićeva mahala. Džaba pisanija…

Odgovori
BA

Sta predlazes, nekakvu legalnu akciju… da razgovaras i da pomognes, da iniciras neku dobru ideju u javnosti kako bi se ubrzalo izgradnja novog aerodroma.
Pozdrav Baki!

Č

Baki pa nije ovo borba za novi aerodrom, već uništavanje postojećeg. Legalna akcija je u toku kako to pišu novine. Izrgradnja poslovno stambenog centra je sada legalna, posle mnogo godina borbe, i samoodricanja bivših nam čelnika opštine. A sada spektakl, poslovnostambenovojnoodbrambenoposlastičarkotrgovinski centar treba da postane novi centar rodnom nam grada Kruševca a i šire. gradnja takvog kompleksa izvršiće bitan uticaj za razvoj ne samo Kruševca nego i na Republiku, region a i šire.

Odgovori
Al

Ako Grad Krusevac vec duze vreme zeli da izmesti aerodrom ili da ga "ugasi", zasto onda stavlja spomenik sa avionom "Mig" na istom mestu? Ima li pameti u srbiji? Umesto da se Krusevac sprema da obelezi 90 godina postojanja aerodroma (sto malo ko u okruzenju ima) i da proba da tu tradiciju nastavi i pomogne koliko je u svojoj moci, "GOSPODA" hoce da ga uniste!!!
SRAMOTA!!! Daj onda, obzirom da smo kompletnu privredu po kojoj je Krusevac bio poznat sirom seta vec unistili, da srusimo i ostatke kule Lazarice i sve sto ovaj grad cini svojim, pa da nemammo nikakvu istoriju ni tradiciju. Jos kada bi i "Slobodiste" sravnali, imli bi jos vise mesta da grade i peru pare i uniste sve ono sto se godinama, decenijama i vekovima gradilo, pravilo i sticalo!
Uzasavauce je to koliko se naopako radi u Srbiji, a posebno u Krsevcu!

Odgovori
Ko

Министар Гашић је открио плочу на објекту под називом НАСЕЉЕ АЕРОДРОМ. На још живом (активном) спортском аеродрому?! Присутни официри ВиПВО и Војске Србије му тапшу на том чину. Види: http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/521882/Ministar-
Поставља се питање: Какве везе има Крушевац са датумом (24. децембар) оснивања Српске авијатике, односно српског војног ваздухопловства? Сви знамо да нема ама баш никакве. А није ни неки округао датум – јубилеј.
Потпуно је јасно да је Министар напросто намерио да отме (без надокнаде) то земљиште Аероклубу, па небира средства. Притом обилато злоупотребљава свој службени положај и не бира средства за остварење свога циља.

Odgovori
Ko

Док Министар Гашић подиже баријере безбедном летењу на аеродрому Крушевац надлежни органи ћуте. Директорат цивилног ваздухопловства Републике Србије у овом случају се није ни огласио. Он први није смео да дозволи подизање оваквог објекта у непосредној близини регистрованог аеродрома. У некој другој ситуацији, да је неко други покушао да изгради неки објекат нискоградње (на пример паркинг) морао би да тражи дозволу од Директората и плус да плати поприличне таксе. Међутим, када је у питању Министар, тада Директорат заборавља шта му је посао.

Овим поступцима се даје јако лош пример осталим локалним политичарима. Могло би и њима да падне на памет нешто слично. Ако су блиски са Министром Гашићем могу да траже још авиона. На Батајници их је онолико. А ту је и канал за испоруку авиона у виду Музеја југословенеког ратног ваздухопловства (МЈРВ), који је баш лепо профункционисао.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj

Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Petrovic Dusan i Max U tome i jeste problem, sto poredite ICBM i druge rakete koje lete brzinom od M5 i brze sa novim hipersonicnim oruzjem. Razlika je u tome sto novo hipersonicno oruzje koristi aerodinamicna svojstva sto raketama prilikom povrarka atmosferu omogucava vodjeno manevrisanje. A ICBM i druge balisticke rakete imaju balisticku putanju kosog…

27. Nov 2024.Pogledaj

radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

27. Nov 2024.Pogledaj