BEG airport status
Svečano otvoren Operativni centar ViPVO

Svečano otvoren Operativni centar ViPVO

Danas je u prostorijama Komande ViPVO otvoren Operativni centar opremljen donacijom Kraljevine Danske.
Otvaranju su prisustvovali Ministar odbrane Dragan Šutanovac, načelnik Generalštaba general-potpukovnik Miloje Miletić, komadant ViPVO brigadni general Ranko Živak, ambasadorka i vojna delegacija Komande odbrane Kraljevine Danske.

Operativni centar je ključni segment TiS službe (Traganja i Spasavanja) Srbije, svojevrsno komandno mesto koje koordiniše helikopterske i druge jedinice u slučaju nesreća civilnih i vojnih aviona iznad srpske teritorije.

Ovom prilikom je zvanicama i novinarima demonstrirana simulacija radnji u okviru zamišljenog scenarija prinudnog sletanja Cesne 172 sa jednim pilotom u širem reonu Niša.

Danska je u poslednjih nekoliko godina značajno investirala u SAR/TiS kapacitete Srbije:
– ViPVO i DCV Srbije su 2008. godine prisustvovali prvi put na sastanku COSPAS SARSAT organizacije dok će u Junu, takođe uz Dansku pomoć, Srbija zvanično postati i članica pomenute organizacije. Prva u regionu.
– 200.000 evra donacija svake godine od 2009. do 2011 za formiranje službe Traganja i Spasavanja
– 68.000 evra za opremanje prostorija 119. mešovite helikopterske eskadrile na aerodromu Niš, čime su poboljšani uslovi za kvalitetniji smeštaj posada i ljudstva na stalnim dežurstvima na helikopterima Mi-8 predviđenim za TiS.
– Četiri cisterne za gorivo u vrednosti od 100.000 evra koje su praktično omogućile da prošlogodišnji aero-miting bude realizovan.
– 93.000 evra za opremanje Operativnog centra ViPVO čija je namena koordinisanje i upravljanje TiS operacijama.
– Donacija u iznosu od 350.000 evra u pogledu sredstava radio veze za ViPVO radi operacionalizacije službe TiS čime će se poboljšati primopredaja radio signala vazduhoplova na skoro celoj teritoriji Srbije.
– Opremanje prostorija za smeštaj posada za TiS na aerodromu Batajnica.
– Pokretanje projekta o razvijanju sistema upravljanja bezbednošću letenja

Ministar Šutanovac je potvrdio učešće aviona srpskog ViPVO 6. Juna na aero-mitingu u Danskoj.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

27. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Hipersonicna moderna raketa ne mora da bude stealth air breathing raketa koja manevrise. nema nikakve veze koju vrstu motora ima. Vazna je brzina i da ne leti iskljucivo predvidivom balistickom putanjom. Kižal svakako spada u tu klasu jer leti dosta iznad Mah 5 (mada ne uvek) i moze da leti horizontalno i skrece levo desno…

27. Nov 2024.Pogledaj