BEG airport status
Mitsubishi: Air Serbia nam je jedna od glavnih meta u Evropi Prvo pojavljivanje MRJ-a 90 prilikom low-speed taxi testa na aerodromu u Nagoji. Foto: Mitshubishi Aircraft Corporation

Mitsubishi: Air Serbia nam je jedna od glavnih meta u Evropi

Bombardier u sledeće dve dekade predviđa tržište od oko 12.700 novih regionalnih letelica u klasi između 60 – 170 sedišta. Embraerova poslednja prognoza za sledećih 20 godina (obuhvata njihov proizvodni opseg (70 – 130 sedišta) predviđa oko 6.350 potrebnih letelica.

Pored nove CSerije donji deo ovog segmenta cilja i jedan relativno nov igrač – Mitsubishi Aircraft Corporation sa svojom MRJ (Mitsubishi Regional Jet) porodicom: MRJ90 (90 sedišta) i MRJ70 (70 sedišta). Dve letelice sa zajedničkim krilom, trupom i, ono najbitnije, novim P&W1200G „Geared Turbofan“ motorom.

Proizvođač iz Japana planira da prve isporuke MRJ familije počnu u drugom kvartalu 2017. godine što predstavlja samo jedan segment u projektu čije su prodajne aktivnosti u punoj snazi već tri godine. Prva dva opitna primerka letelice su već u potpunosti izrađena, 8. juna je obavljen prvi low-speed taxi test a prvi let se očekuje najkasnije ovog oktobra.

Air Serbia

Mitsubishi vidi Severnu Ameriku kao svoje najveće i najbitnije tržište. Međutim, glavna prepreka su Sjedinjene Američke Države i pravilo koje su izborili sindikati pilota velikih aviokompanija – regionalne podružnice ne smeju leteti avione koji imaju više od 76 sedišta ili MTW od 39 tona. Uprkos tome, tri četvrtine sadašnjih narudžbina za MRJ familiju (170 letelica) otići će u SAD.

Aviokompanije koje su se za sada odlučile za MRJ su: Sky West, Trans States, Eastern Airways, Air Mandalay, Japan Airlines i All Nipon Airways – prva mušterija i aviokompanija koja planira da MRJ uvede umesto svojih Bombardier Q400 i Boeing 737-500 aviona. Ukupno je naručeno 223 letelice.

Ono što Mitsubishiju treba su prodaje u Evropi, koje za sada izostaju. Upravo iz ovog razloga na ovogodišnji Burže pozvali su predstavnike Croatia Airlinesa i kompanije Air Serbia.

Uprkos činjenici da Air Serbia spada pod kišobran zajedničke nabavne strategije Etihadove equity alijanse i da će konačna odluka o eventualnoj dugoročnoj zameni ATR-ova biti donesena u Abu Dhabiju, direktor Mitsubishija za Evropu, Yoshihisa Kumagai ispričao je za Tango Six koje su aktivnosti njegove kompanije u tom pravcu i zbog čega misli da bi za srpskog nacionalnog avioprevoznika bilo bolje da leti jetove umesto turbopropove.

Tango Six je uz pomoć kompanije Sky Partner i podršku Schneider Electric izveštavao svaki dan sa najvećeg svetskog vazduhoplovnog sajma. Za grupisane postove iz ove serije kliknite na baner ispod dok dnevne galerije fotografija možete naći na Facebook stranici našeg portala.

Burze_post

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Vl

Sviđa mi se optimizam Direktora Mitsubishija.

Što se AS tiče, prava adresa je Etihad.
Što se CA tiče, prava adresa je Lufthansa.

A da ima mesta takvom avionu na Balkanu, ima.

Ostaje da se vidi kako će se organizovati tehnička, logistička i komercijalna podrška za tako nov avion.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Dionizije na: [ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

Ponavljate Trampovu propagandu, EU ne naplacuje nikakve carine na 70% proizvoda koje uvozi iz USA, na automobile se placa 10%, PDV se obracunava na sve robe, i na auto iz Nemacke i na vozilo iz USA, pa tu ne vidim da postoji razlika koja US proizvodjace stavlja u losiju poziciju. Koje su to vece carine…

08. Apr 2025.Pogledaj

KK na: [ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

Ide se van po robu/proizvode ukoliko su jeftiniji, da bi dobili jeftiniji/konkurentniji proizvod. Ukoliko se ta roba/proizvod optereti carinama, proizvodjac ce biti primoran da isti kupuje unutar granica SAD-a, ili, ukoliko je vanjskom proizvodjacu stalo do biznisa i kolicina ima smisla, isti ce otvoriti fabriku u SAD-u, i prodati isto musteriji za 0% tarife. Dakle…

08. Apr 2025.Pogledaj

Perko na: [ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

@Petrovic Dusan Carine bi u teoriji trebalo da zaštite domaću proizvodnju, te i jeste poenta da uvozni proizvod poskupi. Da bi domaći bio cenovno privlačniji. Mada, više mislim da je to samo glupi pregovarački čip da bi se izboksovali ustupci od inostranih država. A to što je Amerika kao napredovala u poslednjih koliko godina.... Sve…

08. Apr 2025.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

@Jordan Da li razumete da takse na uvoz robe ne placa strani proizvodjac, nego americki uvoznik? Recimo, ako kupite robu u EU i uvezete u Srbiju, ne placa taksu proizvodjac u EU,nego Vi u Srbiji. A citava ekonomija Amerike je podesena prema povoljnim taksama za americke gradjane, zato i jesu manje takse, jer je to…

08. Apr 2025.Pogledaj