BEG airport status
Partner 2015: „Skypickup“ – EDEPRO projekat lakog transportnog aviona Maketa projekta aviona "Skypickup". Foto: Dragan Trifunović

Partner 2015: „Skypickup“ – EDEPRO projekat lakog transportnog aviona

Kompanija „EDEPRO“ predstavila je na ovogodišnjem „Partneru“ tri svoja projekta iz domena razvoja novih letelica.

Kao višedecenijski stručnjaci za razvoj (između ostalog) i pogonskih grupa, iskoristili su mogućnosti skaliranja svojih kapaciteta i kandidovali tri zanimljive letelice koje, kako kažu, koriste neiskorišćen prostor unutar datih tržišta.

Za nišu u oblasti lakog transporta do sekundarnih neuređenih letelišta sa slabom infrastrukturom rezervisali su za „Skypickup“ – laki dvomotorni transportni turboprop nosivosti korisnog tereta od 700 kg i doleta 700 km.

"EDEPRO" smatra da bi ovakva letelica mogla biti proizvedena u Srbiji. Foto: Dragan Trifunović
„EDEPRO“ smatra da bi ovakva letelica mogla biti proizvedena u Srbiji. Foto: Dragan Trifunović

Kako je za naš portal ispričao inženjer „EDEPRO-a“ Goran Memon, kompanija je kompletirala projekat ove letelice i spremni su za sledeću fazu – potragu za zainteresovanim partnerima koji bi finansirali proizvodnju ili učestvovali u jednom njenom delu.

Tvrde da bi „Skypickup“ mogao da se proizvede u zemlji, kako kažu u „Utvi“, kao i da rade na razvoju pogonske grupe za ovu letelicu.

Saznajte više o ovom zanimljivom projektu u našoj video reportaži:

 
 
Sve izveštaje sa ovogodišnjeg „Partnera“ možete pogledati u posebnoj sekciji klikom na baner:

Partner2015Post

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Jo

Teška posla . Avion podseća delimično na OV-10 a slična mu je i nosivost . Naravno , tip aviona je drugačiji ali parametri su slični . E sad OV-10 je imao 2 motora od po 1040 ks , a to kod nas nažalost nema ko da proizvodi . Uostalom, dovoljno je setiti se da se i mnogo manji motori za Lastu 95 uvoze . Da li bi Utva mogla da sklapa delove proizvedene negde drugde ostaje da se vidi .

Odgovori
Go

Mnogo koristan tip vazduhoplova.
Nadam se da ce ovaj projekat uspjeti i da ce se realizovati do kraja.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

https://www.physicsforums.com/threads/help-identifying-aesa-antenna-structure-type-found-in-the-f-35-aircraft.946308/ Antena je sastavni dio bilo kojeg radarskog sustava.

29. Nov 2024.Pogledaj

Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Petrovic Dusan Po treci put, poredite neuporedivo. Pisem o novom hipersonicnom oruzju, ne o interkontinentalnim raketama i njihovim bojevim glavama koje u zavrsnoj fazi leta postizu velike brzine zbog cega su im manevarske sposobnosti skoro pa nikakve. I opet vi o PVO i obaranju necega sto leti 5 i vise puta brze od zvuka. Za…

29. Nov 2024.Pogledaj

mnogo je kume na: Bosna i Hercegovina nabavlja dodatne helikoptere za svoje oružane snage

Bell UH-1H Iroquois nudi jedinstvenu mjesavinu historijskog znacaja, operativne svestranosti i dokazane pouzdanosti, sto ga cini najatraktivnijim halikopterom za podrucje balkana.Turboosovinski motor T53-L-13B, koji trosi priblizno 480 do 640 litara Jet-A goriva na sat sto je nekih 600 do 800 eura po satu.Godisnje rutinsko odrzavanje, ukljucujuci inspekcije i manje popravke, moze kostati od 20.000 do…

29. Nov 2024.Pogledaj

Vaste na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Miloš77 Ma Dušan visi na sve vesti gde se spominju Rusi od Politike,Novosti do N1,B92 pa i ovde ....Pisanja su mu veoma maštovita gde se nekad graniči sa šaljivim kolumna ,nekad steknem utisak da Rusi ustvari nemaju ništa ,najbolje ore godinu-dve dana ,Ameri lični izjave pogodjen u Patriot u Kijev Dušan nas sve ovde ubedjuje…

29. Nov 2024.Pogledaj

Fishbed na: Bosna i Hercegovina nabavlja dodatne helikoptere za svoje oružane snage

Pa reci otvoreno, da politički predstavnici entiteta RS, kao trojanski konj Srbije, koja taj entitet gleda kao ratni plijen i željeni dobitak u teritoriju, rade sve da slabe državu BiH, a osobito Oružane snage BiH, kao najjači eksponent te države. Stoga nikad ne žele odobriti izdvajanje dovoljno novčanih sredstava za OS BiH, ili barem odobriti…

29. Nov 2024.Pogledaj