Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

26. nov 2024

Hrvatska potpisala ugovor za nabavku 6 besposadnih letelica Bajraktar TB2, stigao sedmi Rafal

21. nov 2024

[ANALIZA] Da li su Srbiji zaista potrebni izraelski raketni artiljerijski sistemi PULS i besposadne letelice Hermes?

21. nov 2024

Erbas započeo sa sklapanjem prototipova besposadne letelice SIRTAP

20. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Vučić najavio nabavku sistema „jačeg od HIMARS-a“ i dronova; dan ranije izraelski Elbit objavio da je prodao svoj konkurentski sistem PULS i dronove Hermes 900 „neimenovanoj evropskoj zemlji“

19. nov 2024

Svetska premijera ruskog borbenog aviona Su-57 u Kini, prvi izvozni ugovori i još jedna isporuka za rusko ratno vazduhoplovstvo

18. nov 2024

Hrvatska Vlada dala zeleno svetlo za nabavke Bajraktara, tenkova Leopard 2 i održavanje Rafala

15. nov 2024

[EKSKLUZIVNO] Utva iz Pančeva i kineska kompanija ALIT na sajmu u Žuhaiju potpisali memorandum o formiranju Centra za održavanje vojnih dronova srpske i kineske proizvodnje

13. nov 2024

Uloga Egipta u procesu srpske nabavke Rafala

13. nov 2024

EDGE potpisao ugovor sa Erbasom o serijskoj proizvodnji modularnih paletizovanih rezervoara goriva za avion C295

12. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Nastavak isporuke druge tranše: Srbiji počeli da stižu i naoružani helikopteri H145M

8. nov 2024

U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

7. nov 2024

Makedonija vraća u upotrebu dva helikoptera Mi-8MT remontovana u Češkoj: Let kući preko Mađarske i Niša

6. nov 2024

Prvih 50 godina Orla: Od prototipa do modernizacije jugoslovenskog jurišnika

5. nov 2024

Spekulacije o opremljenosti i naoružanju Rafala širom sveta kao dokaz o “degradiranju“ sposobnosti borbenog aviona

4. nov 2024

Prva javna potvrda: Mistrali 3+ u jedinicima Kopnene vojske

1. nov 2024

Pola veka od prvog leta IAR-93: Obeležen zlatni jubilej jugoslovensko-rumunskog jurišnika

31. okt 2024

FPV dronovi proizvedeni u Hrvatskoj biće integrisani na tursku besposadnu letelicu Bajraktar TB2

31. okt 2024

[NOVA KNJIGA] 50 godina od prvog leta Orla: Foto-monografija „J-22 Orao, Prototip“

30. okt 2024

Rebalans budžeta otkriva iznose prvih rata za Rafale: Naoružanje ključno za konačnu cenu nabavke

30. okt 2024
Povratak „Krila Oluje“
Spremni za kulminaciju ovogodišnje sezone - za sada još četiri planirana nastupa. Foto: Dragan Trifunović

Povratak „Krila Oluje“

Akro-grupa hrvatskog Ratnog Vazduhoplovstva „Krila Oluje“ bila je, bez svake sumnje, glavna atrakcija ovogodišnjeg CIAV-a u Varaždinu.

Konkurenti koje su tri dana na stajanci gledali preko elisa svojih PT-6 motora, privatna akro-grupa „Baltic Bees“, nisu im bili ni do kolena. Uprkos svim preduslovima da ih Letonci ostave daleko iza svojih Ivčenko izduvnika, novajlije su pružile zanimljiviji, dinamičniji i ono bitnije – show sa pričom.

Upravo je ta priča razlog za upotrebu termina „novajlije“. Varaždin je petorici njih bio vatreno krštenje pred većom publikom – početkom godine svi sem jednog pilota iz prethodne postave „prebegli“ su u stranu državu dobivši ponudu za atraktivniji profesionalni izazov.

Albatros? Važi. Foto: Dragan Trifunović
Albatros? Važi. Foto: Dragan Trifunović

Hrvatsko ministarstvo odbrane, kao da je unapred osetilo da će narednih nedelja biti fokus cele regije, skinulo je medijsku rampu „Krilima“ i svako ko je od medija želeo da ih intervjuiše ili snimi mogao je to da uradi bez bilo kakve najave.

Tango Six je iskoristio priliku, pre svega ljubaznošću njihovog vođe Damira Barišića, i posle četiri godine ponovo smo intervjuisali „Krila Oluje“. Ovoga puta kao svedoci njihovog užurbanog penjanja na nivo leta koji su na kratko napustili početkom godine.

Darko Belančić: od mikrofona do pretpoletnog pregleda. Foto: Dragan Trifunović
Darko Belančić: od mikrofona do pretpoletnog pregleda. Foto: Dragan Trifunović

Jedna od samo 16 akro-grupa na planeti koja koristi turbo-propove iznad Varaždina je letela sa pet Pilatusa PC-9M. Šesti je pored funkcije zamenske letelice bio pod parking kočnicama i zato što poslednji pilot upravo završava svoju obuku za ulazak u grupu. Do potpunog osposobljavanja obavljaće ulogu komentatora nastupa svojih kolega.

Trostruko ogledalo (minus jedan avion). Foto: Dragan Trifunović
Trostruko ogledalo (minus jedan avion). Foto: Dragan Trifunović

Novajlije su svoju poslednju, praktičnu, fazu obuke za letenje u „Krilima“ počeli pre dva i po meseca i za sada su u ovoj postavi imali šest nastupa.

Do kraja godine čeka ih letenje iznad parade u Zagrebu povodom „Dana pobede“, zatim prelet Knina, i nastupi iznad Zadra kao i na aeromitinzima Sinj i Rivolto.

Kancelarija sa ogledalom. Foto: Dragan Trifunović
Kancelarija sa ogledalom. Foto: Dragan Trifunović

Nastup sa letelicama koje nisu mlazne a izgledaju dinamičnije, zvono u trojci, trostruko „ogledalo“, put od komentatora do člana ekipe, nepristojna pitanja o broju sati naleta najmlađem članu – pogledajte kako smo se prošlog vikenda družili sa „Krilima Oluje“:

Tango Six izveštava sa CIAV-a 2015. Fotografije sa događaja objavljivaćemo na našem Facebook Fan Pageu dok sve postove možete pronaći na jednom mestu klikom na baner:

xxx

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Lo

Svaka cast, Majstori sa mora :-)

Biti ce valjda prilike da vas jdnom vidim i uzivo.

Odgovori
St

Pozdrav ekipi T6, nadam se da ste se lijepo proveli u mom Varaždinu i da ste prošetali gradom.

Odgovori
pp

6 član s današnjim danom i službeno primljen u skupinu.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs