[ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

4. okt 2024

Komandant helikopterske flote bugarskog ratnog vazduhoplovstva: Nedostaju nam osoblje i operativni helikopteri

3. okt 2024

[ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

2. okt 2024

Bugarski predsednik poziva na nabavku dodatnih transportera C-27J Spartan i protivpožarnih Air Tractor AT-802 „Fire Boss“

26. sep 2024

Hrvatska i Francuska planiraju osnivanje centra za obuku pilota borbenih aviona u Puli, Srbija Rafale dočekuje sa zastarelim avionima za obuku

25. sep 2024

Aero-miting Vršac 2024: Šarenilo i optimizam srpskog vazduhoplovstva

24. sep 2024

Miloš Vučević detaljnije o razlozima zbog kojih je Srbija izabrala Rafale a ne ruske, američke i kineske avione

24. sep 2024

[REPORTAŽA] “Zastava 2024“: Skromnije letenje RV i PVO, ponovno preterivanje u broju izložene vojne tehnike

23. sep 2024

[REPORTAŽA] Najzanimljivije premijere sa prikaza “Zastava 2024“: Helikopteri Mi-35P, francuski i kineski osmatrački radari, nova sredstva za raketne sisteme FK-3 i HQ-17, emiratski dronovi kamikaze, artiljerija i oklop

21. sep 2024

[POSLEDNJA VEST] Zvanična potvrda: Srbija će kupiti Rafal F4.1

20. sep 2024

Aero-miting Vršac: Prijava za spotere i detalji letačkog programa

19. sep 2024

[REPORTAŽA] Airpower 2024, aeromiting koji ove godine nije oduševio

19. sep 2024

[ANALIZA] Ima li smisla integrisati rusko naoružanje na srpske Rafale i hoće li ovi avioni zaista biti degradirani u odnosu na sadašnje MiG-ove?

18. sep 2024

Rumuniji odobrena nabavka američkih borbenih aviona F-35

17. sep 2024

[ANALIZA] Rafal dezinformacija: Šta smo sve našli ispod gomile gluposti napisanih o nabavci francuskih borbenih aviona

16. sep 2024

Poljska uskoro povlači Su-22 iz upotrebe, polednji remont aviona tog tipa završen krajem avgusta

12. sep 2024

„Dnevni avaz“: Bosna i Hercegovina nabavlja turske besposadne letelice Bajraktar

12. sep 2024

[ANALIZA] Da li je borbeni avion F-16 ratnog vazduhoplovstva Ukrajine oboren raketnim sistemom Patriot?

11. sep 2024

[POMERENO ZA 20. SEPTEMBAR] Na batajničkom aerodromu u toku pripreme za vojni prikaz sposobnosti “Zastava 2024“

10. sep 2024

Mađarskoj isporučen prvi transportni avion C-390 Millennium

10. sep 2024
Povratak „Krila Oluje“
Spremni za kulminaciju ovogodišnje sezone - za sada još četiri planirana nastupa. Foto: Dragan Trifunović

Povratak „Krila Oluje“

Akro-grupa hrvatskog Ratnog Vazduhoplovstva „Krila Oluje“ bila je, bez svake sumnje, glavna atrakcija ovogodišnjeg CIAV-a u Varaždinu.

Konkurenti koje su tri dana na stajanci gledali preko elisa svojih PT-6 motora, privatna akro-grupa „Baltic Bees“, nisu im bili ni do kolena. Uprkos svim preduslovima da ih Letonci ostave daleko iza svojih Ivčenko izduvnika, novajlije su pružile zanimljiviji, dinamičniji i ono bitnije – show sa pričom.

Upravo je ta priča razlog za upotrebu termina „novajlije“. Varaždin je petorici njih bio vatreno krštenje pred većom publikom – početkom godine svi sem jednog pilota iz prethodne postave „prebegli“ su u stranu državu dobivši ponudu za atraktivniji profesionalni izazov.

Albatros? Važi. Foto: Dragan Trifunović
Albatros? Važi. Foto: Dragan Trifunović

Hrvatsko ministarstvo odbrane, kao da je unapred osetilo da će narednih nedelja biti fokus cele regije, skinulo je medijsku rampu „Krilima“ i svako ko je od medija želeo da ih intervjuiše ili snimi mogao je to da uradi bez bilo kakve najave.

Tango Six je iskoristio priliku, pre svega ljubaznošću njihovog vođe Damira Barišića, i posle četiri godine ponovo smo intervjuisali „Krila Oluje“. Ovoga puta kao svedoci njihovog užurbanog penjanja na nivo leta koji su na kratko napustili početkom godine.

Darko Belančić: od mikrofona do pretpoletnog pregleda. Foto: Dragan Trifunović
Darko Belančić: od mikrofona do pretpoletnog pregleda. Foto: Dragan Trifunović

Jedna od samo 16 akro-grupa na planeti koja koristi turbo-propove iznad Varaždina je letela sa pet Pilatusa PC-9M. Šesti je pored funkcije zamenske letelice bio pod parking kočnicama i zato što poslednji pilot upravo završava svoju obuku za ulazak u grupu. Do potpunog osposobljavanja obavljaće ulogu komentatora nastupa svojih kolega.

Trostruko ogledalo (minus jedan avion). Foto: Dragan Trifunović
Trostruko ogledalo (minus jedan avion). Foto: Dragan Trifunović

Novajlije su svoju poslednju, praktičnu, fazu obuke za letenje u „Krilima“ počeli pre dva i po meseca i za sada su u ovoj postavi imali šest nastupa.

Do kraja godine čeka ih letenje iznad parade u Zagrebu povodom „Dana pobede“, zatim prelet Knina, i nastupi iznad Zadra kao i na aeromitinzima Sinj i Rivolto.

Kancelarija sa ogledalom. Foto: Dragan Trifunović
Kancelarija sa ogledalom. Foto: Dragan Trifunović

Nastup sa letelicama koje nisu mlazne a izgledaju dinamičnije, zvono u trojci, trostruko „ogledalo“, put od komentatora do člana ekipe, nepristojna pitanja o broju sati naleta najmlađem članu – pogledajte kako smo se prošlog vikenda družili sa „Krilima Oluje“:

Tango Six izveštava sa CIAV-a 2015. Fotografije sa događaja objavljivaćemo na našem Facebook Fan Pageu dok sve postove možete pronaći na jednom mestu klikom na baner:

xxx

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Lo

Svaka cast, Majstori sa mora :-)

Biti ce valjda prilike da vas jdnom vidim i uzivo.

Odgovori
St

Pozdrav ekipi T6, nadam se da ste se lijepo proveli u mom Varaždinu i da ste prošetali gradom.

Odgovori
pp

6 član s današnjim danom i službeno primljen u skupinu.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs