BEG airport status
„Balkan Helicopters“ dobio AWC, „Helimaster“ poziva zainteresovane da postanu piloti helikoptera Nove opcije komercijalnih usluga i početak obuke za pilote helikoptera / Foto: Petar Vojinović

„Balkan Helicopters“ dobio AWC, „Helimaster“ poziva zainteresovane da postanu piloti helikoptera

Ako su ultralake letelice u Srbiji mejnstrim, ako jedriličarstvo poslednjih nekoliko godina doživljava svoju tihu renesansu i ako je padobranstvo i dalje popularno onda je letenje civilnim helikopterima ona prava egzotika.

Egzotika koja počiva na nekolicini privatnih vlasnika (broje se prstima jedne ruke) i najvećem civilnom helikopterskom centru u Srbiji koji je lociran u Dobanovcima. Medijski prepoznatljivo kao „Kusturičino vlasništvo“ zapravo je skup entuzijasta i profesionalaca pod vođstvom onog što je onomad radio lupinge sa Gazelom – Gorana Krnete.

„Balkan Helicopters“ i „Helimaster“ zapravo su dva odvojena entiteta koje vode isti ljudi. Njihovi klipni i mlazni Robinsoni podeljeni su na komercijalno-uslužnu operaciju („Balkan Helicopters“) i komercijalno-edukativnu (školu letenja „Helimaster).

Kako za Tango Six kaže pilot helikoptera Aleksandar Savić, „Balkan helicopters“ je prvi privatni čisto helikopterski operater za pružanje usluga iz vazduha na prostoru Balkana:

– Gotovo jednu deceniju trajao je put stvaranja i izgradnje ove po mnogim stvarima specifične organizacije. Godine su se nizale, naše aktivnosti su se razvijale i što je najvažnije okupila se grupa ljudi oko jedinstvene ideje razvoja helikopterske avijacije.

Jedna od razvojnih faza upravo je i dobijanje Sertifikata za pružanje usluga iz vazduha (Aerial Work Certificate – AWC). Proces odobravanja i izdavanja sertifikata trajao je oko godinu dana u nimalo jednostavnoj proceduri Direktorata Civilnog Vazduhoplovstva Srbije. Ali ko čeka taj i dočeka. Mi smo dočekali naš sertifikat koji je potpisan od strane direktorke DCV-a gospođe Mire Čizmarov 10. avgusta ove godine. Sertifikat omogućava pristup operatera tržištu specifičnih poslova u Srbiji i regionu. To su na primer, snimanje iz vazduha (snimanje skupova, koncerata, direktni prenosi iz vazduha i sl.), fotografsko snimanje, snimanje vodova i komunikacija kao i reklamiranje iz vazduha.

Jesenje nepovoljno vreme za letenje trenutno koristimo za obavljanje razgovora i ugovaranje poslova kao i za donošenje i izradu planova za naredni period. Jedan od ciljeva za prvu polovinu naredne godine je dobijanje još jednog sertifikata a to je AOC, sertifikat operatera za prevoz putnika. Time bi zaokružili i potpuno otvorili put za punu komercijalnu upotrebu helikoptera na prostoru Srbije. – zaokružuje Savić.

Upis nove klase budućih pilota helikoptera

Savić takođe poziva zainteresovane da se prijave na novi kurs pilota helikoptera i aviona u „Helimaster“ ATO-u:

– Akcija je u toku. Sedmogodišnje iskustvo u školovanju pilota rezultiralo je desetinama obučenih kolega kako aviona tako i helikoptera od čega je gotovo polovina van naše zamlje. Naši nekadašnji đaci sada lete po Španiji, Bugarskoj i Crnoj Gori. Više detalja možete naći na našoj Internet prezentaciji na adresi www.helimasterserbia.com ili na broju telefona 062/154-65-60. –

Helimaster je pored nedavnog organizovanja jednodnevnog seminara posvećenog bezbednosti helikopterskih operacija započeo i akciju pomoći beogradskim gimnazija pri osnivanju vazduhoplovnih sekcija, o čemu će uskoro biti više reči, poručuju iz ove škole letenja.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

^^ Pa najverovatnije ono sto je i najlogičnije. 1. Eliminacija cevčuge za srkanje goriva u vazduhu. Ako Gripen ima mesta naći će i za Rafala. Kreativni subto inžinjeri pa mogu nešto malo bolje da urade. 2. Comformal Fuel tanks.. uz eliminaciju starih cilindričnih spoljnih rezervoara za gorivo. Ili, kao F-22 i Izraelski F-35 dobice STEALTH…

28. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj