BEG airport status
Srpsko udruženje vazduhoplovno tehničkog osoblja za bezbednost vazdušne plovidbe učestvovalo na generalnoj skupštini IFATSEA Učesnici iz 65 zemalja razmatrali pitanja vazduhoplovnog menadžemnta, obezbeđivanja, licenciranja ATSEP osoblja / Ilustracija: Entry Point North

Srpsko udruženje vazduhoplovno tehničkog osoblja za bezbednost vazdušne plovidbe učestvovalo na generalnoj skupštini IFATSEA

Delegacija Srpskog udruženja vazduhoplovno tehničkog osoblja za bezbednost vazdušne plovidbe – SRBATSEPA učestvovala je u radu 45. po redu generalne skupštine svetske organizacije koja okuplja vazduhoplovno tehničko osoblje iz kontrole letenja – IFATSEA od 16-20. novembra u Berlinu.

Konferencija je okupila predstavnike 65 zemalja. Udruženje SRBATSEPA predstavljali su njegov predsednik, Željko Čevizović, sekreter Goran Petrović i član Izvršnog odbora, Ivan Babanić.

Na stručnom forumu akcenat je stavljen na aktivnosti američkog NGEN i evropskog SESARJU, inicijativa koje su lideri u svetskim okvirima za redefinisanje celokupnog  Air Traffic Managementa (ATM).

– Za ovu priliku predstavljen je veliki broj najvećih proizvođačkih brendova u svetu ATM-a, ali isto tako treba pomenuti prisustvo nekih od najvećih institucija koje se bave edukacijom, tj. treningom vazduhoplovno tehničkog osoblja kao što su američka FAA ili švedska „Entry Point North“ – rečeno je u udruženju SRBATSEPA za naš portal.

Jedna od tema bila je i licenciranje ATSEP osoblja u saradnji sa ICAO.

IMG_7762
„Aviation security“ kao najzanimljivija tema / Foto: Entry Point North

Među gostima konferencije našli su se i čelnici svetske vazduhoplovne industrije. Utisak naših predstavnika je da se nastup nezavisnog istraživača iz domena obezbeđivanja u vazduhoplovstvu, Huga Tesa iz Španije, izdvojio kao najzanimljiviji.

– Prisutnim delegacijama je izneo svoja iskustva, ukazavši na mnoga potencijalno loša mesta kada je u pitanju obezbeđivanje u vazduhoplovstvu i demonstrirao neke od veština koje opasno mogu nauditi našoj industriji, a uz pomoć jeftine tehnologije – objasnili su u SRBATSEPA-u.

Oni navode i da IFATSEA organizacija raste, da je dobila nove zahteve za punopravno članstvo od nekoliko nacionalnih udruženja, da je novi član PATSEP iz Pakistana, kao i da je dobila nekoliko novih korporativnih članova.

Sledeće zasedanje IFATSEA biće održano u glavnom gradu Nigerije, Abudži, 2016. godine.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj