BEG airport status
Evropska komisija usvojila novu Strategiju za vazdušni saobraćaj Smanjenje cena u vazdušnom saobraćaju, povećanje bezbednosti, tehnološki napredak kao glavni ciljevi / Foto: Fairsearch

Evropska komisija usvojila novu Strategiju za vazdušni saobraćaj

Evropska komisija usvojila je Strategiju za vazdušni saobraćaj koja bi trebalo da omogući ekonomsko jačanje EU, saopštila je ova institucija.

Planovi evropske zajednice biće usmereni ka njenom pozicioniranju kao vodećeg igrača na globalnom vazduhoplovnom tržištu, ka većoj sigurnosti, zaštiti prava putnika i tehnološkim inovacijama.

– Evropski vazdušni saobraćaj suočava se sa brojnim izazovima i doneta Strategija postavlja sveobuhvatan i ambiciozan akcioni plan za napredak.

Nove investicione i poslovne mogućnosti omogućiće evropskim kompanijama da ostanu konkurentne na tržištu i ostvare rast na održiv način.

Evropski građani će, takođe, imati koristi od većeg izbora, jeftinijih cena i najvišeg nivoa bezbednosti i sigurnosti  – izjavila je Violeta Bulc, evropski komesar za saobraćaj.

U planu je sklapanje novih ugovora za slobodni pristup tržištima izvan EU kao što je to ranije učinjeno sa SAD-om, Kanadom i Brazilom što bi trebalo da obezbedi niže cene za putnike.

Problemi vazdušnog saobraćaja u EU

Evropska komisija iznosi procene da fragmentacija evropskog vazdušnog prostora EU košta najmanje 5 milijardi dolara godišnje. Osim toga, na godišnjem nivou emituje se i do 50 miliona tona štetnih materija.

Problem je i što bi do 2035. godine na aerodromima širom zemalja članica EU bez posla moglo da ostane oko 818.000 ljudi.

Mere za rešavanje ovih pitanja su završetak „Single European Sky“ projekta, optimizacija upotrebe najprometnijih aerodroma analiza i unapređenje povezanosti unutar i izvan EU.

Strategijom se propisuju i najviši standardi za bezbednost avio-prevoza, pri čemu bi korišćenje novih tehnologija trebalo da olakša bezbednosne provere i smanji troškove, saopštavaju iz Evropske komisije.

Navodi se da će evropsko tržište morati da prihvati inovacije i digitalizaciju, poput iskorišćavnaja punog potencijala dronova.

U kontekstu tehnološke moderizacije EU planira da u narednih pet godina ulaže 430 milion evra godišnje u „Single European Sky ATM Research (SESAR)“ projekat.

Njegov razvitak bi vremenom moglo da obezbedi više od 300.000 radnih mesta, procenjuje Evropska komisija.
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj