BEG airport status
SMATSA, Jat tehnika i SIEPA pregovarale o saradnji sa kompanijama iz Irana Moguća buduća saradnja sa Iran erom i Merajem / Foto: PKS

SMATSA, Jat tehnika i SIEPA pregovarale o saradnji sa kompanijama iz Irana

Posle šestogodišnje pauze u Teheranu je 8. decembra ponovo održana Mešovita komisija za privrednu saradnju Srbije i Irana. Istog dana održan je i poslovni forum i bilateralni razgovori iranskih i srpskih kompanija, saopštila je Privredna komora Srbije (PKS).

Forum, održan u okviru zasedanja Mešovitog komiteta, okupio je 95 iranskih i 35 srpskih firmi.

Srpsku vazduhoplovnu industriju predstavljali su SMATSA, Jat tehnika i Agencija za promociju izvoza i strana ulaganja (SIEPA).

Oni su o mogućoj saradnji razgovarali sa menadžmentom Iran era (Iran Air) i predstavnicima najveće iranske privatne kompanije za obuku pilota Meraj (Meraj), navodi PKS.

Učešće srpskih kompanija na Poslovnom forumu u Teheranu organizovala je PKS u saradnji sa Ministarstvom trgovine, turizma i telekomunikacija Srbije i Srpsko-iranskom privrednom komorom.

Veljko Jovanović, savetnik predsednika PKS i Rasim Ljajić, potpredsednik Vlade Srbije, koji je predvodio srpsku delegaciju u Iranu, razgovarali su, između ostalog, i sa predsednikom Privredne komore Irana, Mohsenom Džalapurom i pozvali iranske privrednike da na proleće posete Srbiju i u Beogradu učestvuju na Biznis forumu i seminaru o poslovanju u Iranu i Srbiji, stoji u saopštenju PKS-a.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Sa

Moze li neko da dostavi informacije:

1) Koje sve privatne firme iz vazduhoplovnog sektora su bile u sklopu delegacije?

2) Sta je konkretno dogovoreno (u kom smeru ce se saradnja odvijati)?

3) Koliko je odlazak delegacije kostao (to je novac poreznih obveznika) i ko ce biti odgovoran ako se nista ne dogovori/ugovori/realizuje?

Hvala unapred!

Odgovori
go

Informacije lako možeš dobiti ako ih tražih od nadležne institucije, a ne po bespućima internetske zbiljnosti.. No, da ti pomognem:

1. Sve firme bez obzira na formu vlasnistva su bile pozvane, osim naravno onih koje radi vojni program s obzirom na postojanje sankcija. Privatne firme su do jedne ignorisale poziv.

2. Razumeš, nadam se, koncept poslovne tajne. Ne postoji kompanija na svetu koja objavljuje detalje poslovnig ugovor ai dogovora na internetu samo zato jer ti to tražiš.

3. Budžet R. Srbije je trpio trošak od 800 eur. Ukoliko se ništa ne realizuje krivicu snose kompanije jer posao države nije da ugovora poslove već da otvara vrata. Ukoliko ne prođeš kroz otovorena vrata, jebi ga.

Odgovori
Go

Pozdrav Gorkov,
Ne poznajem vas, pa ce mozda moj komentar bit pogresno upucen – u tom slucaju se izvinjavam.
Medjutim, po vasem odgovoru i njegovom tonu, mogu samo da zakljucim da ste ili sami bili u delegaciji ili da ste ucestvovali u organizovanju iste. Ili ste jednostavno placeni da se predstavljate kao da jeste.
Ono sto vi i vama slicni ne razumeju (razumes, nadam se – ako ne, da ti pomognem – da upotrebim tvoj recnik, mozda ce tako biti jasnije) je da svi u javnom sektoru obavljaju javne funkcije. Prevedeno da jednostavan jezik – vas posao je usluzan. Vi sluzite gradjanima ove zemlje. Ne obrnuto.

Da su sve firme pozvane, a da se ni jedna nije odazvala meni zvuci ili kao obicna laz, ili je taj poziv bio malo traljavo odradjen. Govorim iz iskustva.
Koncept poslovne tajne je nesto sto vi ne razumete – sva javna preduzeca imaju obavezu da se pravdaju gradjanima. Ne postoji nesto kao „tajni ugovori“ u javnim preduzecima – to su izmislile prethodne vlasti, a trenutna uziva u koriscenju. I da – meni kao gradjaninu Srbije mora biti pokazan ugovor ako ja to trazim. i samo zato sto ja trazim.
Sto se tice budzeta, ne verujem da su samo avio karte kostale 800 evra (sve i da kazete da je Air Serbia donirala karte – to je i dalje iz dzepa poreskih obveznika). Druga stvar je ucesce SIEPA-e – gde god oni umesaju prste, mozete biti sigurni da je trosak po budzet Srbije vise-milionski. I da – svako mora da snosi odgovornost za ono sto radi ili ne radi („jebi ga“ – ali tako je, pre ili kasnije).
Srdacan pozdrav uz zelju da nas ubuduce na ovakvim manifestacijama predstavljaju kvalitetniji ljudi…

Do

Golube, svaka ti je na mestu.

Odgovori
go

Pretpostavljam da ste iz dela sektora koji nije imao interesovanja da se predstavi u Iranu. Da ste više vremena posvetili pokušaju da kontaktirate potencijalne iranske partnere možda bi uspeh bio veći, a ogorčenje neodlaskom i uspehom drugih manje.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

^^ Pa najverovatnije ono sto je i najlogičnije. 1. Eliminacija cevčuge za srkanje goriva u vazduhu. Ako Gripen ima mesta naći će i za Rafala. Kreativni subto inžinjeri pa mogu nešto malo bolje da urade. 2. Comformal Fuel tanks.. uz eliminaciju starih cilindričnih spoljnih rezervoara za gorivo. Ili, kao F-22 i Izraelski F-35 dobice STEALTH…

28. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj