BEG airport status
Zaposleni u Muzeju vazduhoplovstva nakon tri meseca dobili platu, broj poseta u stalnom padu Jedna institucija, dva direktora / Foto: Dina Đorđević

Zaposleni u Muzeju vazduhoplovstva nakon tri meseca dobili platu, broj poseta u stalnom padu

Zaposlenima u Muzeju vazduhoplovstva-Beograd isplaćene su tri zaostale plate. Osim toga, rešeno je i pitanje poreskog dugovanja ove ustanove kulture, potvrdio je za naš portal bivši direktor ove ustanove kulture Zoran Radojević.

Uobičajene finansijske transakcije jedne institucije možda ne bi bile vest da odobrenje za njih umesto sadašnjeg nije dao bivši direktor.

Naime, smenjeni Radojević, koji je trenutno zaposlen kao kustos Muzeja, jedini ima ovlašćenja da koristi bankovni račun ove ustanove kulture.

Sadašnji direktor, general-major u penziji, Miodrag Gordić, nema pristup finansijama institucije na čijem je čelu kao što ga nije imao ni potpukovnik u penziji Miroslav Knežević koji je prvobitno zamenio Radojevića i koji je posle samo 30 dana podneo ostavku.

Kako zbog ovako složene pravne situacije zaposleni nisu primili platu tri meseca, sazvan je Sindikat Muzeja vazduhoplovstva. Zaključak sastanka bila je molba zaposlenih da Radojević da svoju saglasnost za isplatu plata.

– Ja znam da se time daje legitimnost nezakonitoj odluci, ali sam to uradio da bi se sačuvao socijalni mir u Muzeju – objasnio je Zoran Radojević za Tango Six.

Naime, nakon odluke Vlade o postavljanju  general-majora u penziji Miroslava Kneževića na funkciju direktora donete bez saglasnosti Upravnog odbora Muzeja, Radojević je, zbog osnovane sumnje da je reč o nelegalnom postavljanju rukovodstva, odbio da preda pečat i podneo tužbu.

Njegov pravni zastupnik, advokat Nebojša Đokić, za naš portal objašnjava da je za sada održano samo prvo ročište, dok je drugo odloženo na neodređeno vreme.

Kako je Đokić objasnio, Privredni sud, u čijoj se evidenciji Radojević i dalje vodi kao direktor, dao je rok do kraja godine za sakupljanje saglasnosti osnivača o prenosu osnivačkih prava na Republiku Srbiju.

U međuvremenu potpukovnik u penziji Miroslav Knežević nije imao pristup bankovnom računu, te nije bio u mogućnosti da upravlja Muzejom i ubrzo je podneo ostavku.

Vlada je zatim na identičan način ponovo imenovala novog direktora iz redova vojske. To, međutim, nije rešilo problem nadležnosti u ovoj ustanovi. Naprotiv. Više nego neuređen sistem rukovođenja u Muzeju vazduhoplovstva samo je dobio novi oblik.

Zoran Radojević je u razgovoru za naš portal potvrdio da direktor Gordić redovno dolazi na posao i da nema problema u komunikaciji između njega i zaposlenih, ali da su mu, kao i Kneževiću, ruke vezane, te da je zarad održavanja minimalnog nivoa rada on ipak morao da se uključi i odobri plate i plaćanje računa.

– Muzeju, realno, preti opasnost od gašenja ili samogašenja. Mnoge se stvari rade i po 6 meseci unapred, a sad je mnogo vremena izgubljeno i nisu prikupljena sredstva  – izjavio je Radojević i dodao da je broj poseta u Muzeju u stalnom padu.

Tango Six već treću godinu izveštava o dešavanjima u Muzeju vazduhoplovstva. Kliknite na baner za sve tekstove u ovoj temi

11351426_10206327791931056_163578268_n

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

tr

За ваздухопловство сам почео да се интересујем тек у последњих пар година.
Обишао сам пар већих музеја попут: „The Intrepid Sea, Air & Space“ и „Smithsonian Air & Space“, а пре пар дана сам након више година поново отишао у овај наш музеј ваздухопловства и сматрам да би била јако велика штета да онаква институција пропадне. Онде се налази много више од туристичке атракције. Онакву колекцију западњачке, источњачке а и домаће технологије је немогуће наћи било где другде.

Odgovori
Se

U gradu u kome zivim u kanadi ima muzej avijacije ali nimalo spektakularan kao taj na surcinu.Svejedno sve sto ima propeler napravljeno od 2sr. Polece i slece po ceo dan i papreno se naplacuju voznje. Stotine dolara u malim single prop avionama i po nekoliko hiljada u bombarderima.Vecina ljudi koji rade u me zeju osim administracije i pilota prvenstveno mislim na mehanicare rade za dzabe doniraju svoje vreme a pored svakog eksponata ima kutija za donacije.Cak ie bilo vencanje u muzeju kad sam bio bez obzira na posetioce.

Odgovori
Pe

Gosp Set
Slazem se sa vama da je zgrada Surcinskog muzeja najimpozantnija od svih sto sam ih posetio.
Ako zivite u Hamiltonu ON., taj muzej avijacije je jedan od poznatijih na svetu. Maticna baza je jednog od dva primerka Lankastera koji jos uvek lete i maltene svi eksponati su u letnom stanju.
Ottawa nije bas toliko impresivna.
Licno vam preporucujem put u Seattle. Pored muzeja na Boeing Field-u imate jos jednu privatnu kolekciju.

Č

Problem sa surčinskim muzeje(0)m je zapuštenost. Pogledajte fotografiju i sve je jasno. Pad posete? Ništa čudno. Ceo plato oko muzeja treba ponovo izprojektovati, eksponate popraviti i nadkriti, postaviti atraktivne audio&video efekte poput noćne moderne rasvete u retro stilu a preko dana od modela do modela puštati zvukove motora što realnije i glasnije da daju atmosferu dešavanja na aerodromu. Moglo bi tu biti lepih para, ali da bi se to izvelo treba lepših para (humor). Sada to mesto (muzej) deluje kao okrugli, stakleni manastir sa grobljem u dvorištu.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

^^ Pa najverovatnije ono sto je i najlogičnije. 1. Eliminacija cevčuge za srkanje goriva u vazduhu. Ako Gripen ima mesta naći će i za Rafala. Kreativni subto inžinjeri pa mogu nešto malo bolje da urade. 2. Comformal Fuel tanks.. uz eliminaciju starih cilindričnih spoljnih rezervoara za gorivo. Ili, kao F-22 i Izraelski F-35 dobice STEALTH…

28. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj