BEG airport status
Globalni avio-saobraćaj je dobro: Broj putnika u 2015. najveći u poslednjih pet godina Tokom 2015. avio-prevoz koristilo 6,5% više ljudi nego 2014. / Foto: Travel Daily News

Globalni avio-saobraćaj je dobro: Broj putnika u 2015. najveći u poslednjih pet godina

Broj putnika na međunarodnim i domaćim linijama u vazdušnom saobraćaju, kapacitet i procenat popunjenosti na letovima u protekloj godini nadmašili su procene koje su na osnovu istih parametara iznete za 2014. IATA je saopštila da je u 2015. avionsku kartu, globalno, tražilo 6,5 % više ljudi nego 2014. godine. 

– Ovakvi rezultati procenjuju se kao najbolji u poslednjih pet godina. Oni, takođe, nadmašuju i prosečni godišnji rast za proteklih 10 godina koji iznosi 5,5 % – navodi IATA.

Rast je zabeležen u svim regionima, ali se prema izveštaju posebno izdvojila Azijsko-Pacifička regija kojoj je pripala 1/3 ukupnog prošlogodišnjeg učinka.

Godišnji rast kapaciteta tokom 2015. ukupno gledano iznosio je 5,6 %, a popunjenosti 0,6% (iznosila je 80,3%).

Međunarodni saobraćaj

Na međunarodnim linijama je tokom protekle godine bilo 6,5 % više putnika nego 2014. godine. Rast kapaciteta u svetu iznosio je 5,9%, dok je popunjenost bila uvećana za 0,5% – dostigla je ukupno 79.7%.

Azijsko-Pacifička regija postigla je najbolje rezultate na osnovu sva tri parametra, ali se na osnovu rasta broja putnika ubedljivo izdvojio Bliki istok. 

U Azijsko-Pacifičkoj regiji  prevezeno je 8,2 % više ljudi nego 2014. godine. IATA navodi da je ovakav rast stimulisan povećanjem direktnih linija u regiji za 7,3% koje su putnici koristili zbog uštede vremena. Kapacitet je povećan za 6,4%, a uz povećanje od 1,3% popunjenost na linijama iznosila je 78,2%.

IMG_5949
Gašenje Transaera negativno uticalo na evropski avio-saobraćaj / Foto: Dušan Atlagić

Evropa je zabeležila rast broja putnika od 5% i kapaciteta od 3,8%. Popunjenost u 2015. godini bila je za 1% veća u odnosu na 2014. – iznosila je 82,6%. IATA u svom saopštenju navodi da su na evropski rast pred kraj godine nepovoljno uticali štrajk u kompaniji Lufthanza (Lufthansa) i gašenje ruskog Transaera (Transaero).

U Severnoj Americi ostvaren je sličan rast putika kao i 2014. godine – 3,2%. Kapacitet je porastao za 3,1%, dok je popunjenost bila veća za 0,1 % i iznosila je ukupno 81,8%.

Južna Amerika zabeležila je 9,3% više putnika, 9,2 % veći kapacitet, dok je popunjenost, uz rast od 0,1 %, dostigla 80,1%.

Najmanji rast putnika u međunarodnom avio-saobraćaju tokom 2015. zabeležen je u Africi – iznosi 3%. IATA, međutim, navodi da je ovo značajan rezultat, s obzirom na to da je na kraju 2014. on iznosio svega 0,9%. Takav trend nastavljen je tokom prve polovine 2015. da bi se u drugom delu godine naglo poboljšao. Afrička regija ostarila je i rast popunjenosti od 1%, odnosno ukupno 68,5%.

CaXQ8opUsAA6CrY
2015. po svim parametrima bolja od 2014. / Foto: IATA

Domaći saobraćaj

Broj putnika u domaćem avio-saobraćaju povećan je za 6,3% u 2015. godini. Kapacitet u ovom domenu porastao je za 5,2%, dok je popunjenost bila za 0,9% veća nego 2014. i iznosila je 81,5%.

Najbolje rezultate na ovom planu postigla je Indija sa rastom od 20%. Na listi su se izdvojile i SAD sa rastom od 4,9% koji je okarakterisan kao najbrže postignut još od 2004. godine. Ovaj broj ujedno je nadmašio rezultate SAD-a postignute u međunarodnom avio-saobraćaju 2015. godine, navodi IATA.

–  Protekla godina bila je veoma jaka kada je reč o putničkom avio-saobraćaju, ali i daleko slabija u pogledu „cargo“ prevoza – naveo je Brajan Pirs u ime IATA-e.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

^^ Pa najverovatnije ono sto je i najlogičnije. 1. Eliminacija cevčuge za srkanje goriva u vazduhu. Ako Gripen ima mesta naći će i za Rafala. Kreativni subto inžinjeri pa mogu nešto malo bolje da urade. 2. Comformal Fuel tanks.. uz eliminaciju starih cilindričnih spoljnih rezervoara za gorivo. Ili, kao F-22 i Izraelski F-35 dobice STEALTH…

28. Nov 2024.Pogledaj

Vaste na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Aleksandar Zato se verovatno Alžir odlučio za Rusko oružije ? oko 5 miliona Alžiraca ima u Francusku plus Alžirci ne mirišu Francuze,toliko o južnoj pokrajini !

28. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Yoda na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@ Petrovic Dusan "Neistina je da Rusi imaku bilo lalvu prednost.“, sto se i videlo na snimku pada „Lesnikovace “ (oreshek) gde se bojeva glava raspala na vise neravnomernih komada koji padaju raznom brzinom, dok bi trebalo da su jednake i u istim intervalima (objasnjenje fizicara Marka Solomina, ne moje)." Propaganda, radi se o podmuniciji,…

27. Nov 2024.Pogledaj