BEG airport status
CROCONTROL u okviru COOPANS-a učestvuje na Svetskom ATM kongresu u Madridu COOPANS nominovan za jednu evropsku i jednu svetsku nagradu / HKZP

CROCONTROL u okviru COOPANS-a učestvuje na Svetskom ATM kongresu u Madridu

COOPANS, kao primer industrijskog partnerstva u Evropi i saradnje pet kontrola letenja, među kojima je i „Hrvatska kontrola zračne plovidbe“ – HKZP, predstaviće se po prvi put kao izlagač na „World Air Traffic Management Congress“ sajmu od 8. do 10. marta u Madridu, saopštio je CROCONTROL.

Osim što prvi put ima vlastiti štand u Madridu, na kojem će biti smešten i simulator i prikazan operativni sistem, COOPANS je ove godine nominovan za dve nagrade u ovoj delatnosti – na svetskom i evropskom nivou.

– COOPANS je nominiran za nagradu „IHS Jane’s Air Traffic Control Award 2016“ koju dodjeljuje časopis IHS Jane’s u suradnji s Međunarodnom organizacijom civilnih pružatelja usluga u zračnoj plovidbi (CANSO) i za nagradu „Jedinstveno europsko nebo“ koju ove godine po prvi puta dodjeljuje Europska komisija najboljim primjerima uspješne implementacije Jedinstvenog europskog neba – rečeno je u HKZP.

Navodi se da članice COOPANS-a čine kontrole letenja iz Austrije (Austro Control), Danske (Naviair), Hrvatske (Hrvatska kontrola zračne plovidbe), Irske (IAA) i Švedske (LFV) koje su implementirale jedinstven sistem za upravljanje vazdušnim saobraćajem (ATM sistem) i da ga u skladu s tehnološkim napretkom stalno nadograđuju do dva puta godišnje i time značajno smanjuju troškove.

– COOPANS ispunjava cilj Europske unije o harmonizaciji ATM sustava u Europi. Naime, s tvrtkom Thales kao odabranim proizvođačem članice COOPANS-a su implementirale isti softver u 7 centara oblasne kontrole – u Zagrebu, Beču, Kopenhagenu, Stockholmu, Malmeu, Dablinu i Šenonu, pa COOPANS partneri danas rade na jedinstvenom ATM sustavu, što je jedini slučaj u Europi – saopštila je HKZP.

Ističu da COOPANS avio-kompanijama istovremeno omogućava niže troškove i potpunu usklađenost u sprovođenju pravila i međunarodnih standarda, te time jemči sigurnost, efikasnije trošenje i ekološko upravljanje vazdušnim saobraćajem.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Srbofil na: Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

@Yoda Tu piše sve https://tangosix.rs/2019/11/09/visenamenski-borbeni-avion-su-30-univerzalni-clan-familije-flankera/

03. May 2025.Pogledaj

Nenad na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

@Mislav Da se razumemo, mislim na isključivo glave onih koji bi trebali da dođu u posetu i njihove glave, a ne organizatora (ni jednog trenutka nisam na njih pomislio). Što se mene tiče - bio sam prošle godine, ali ove mi se nikako raspored ne uklapa.

03. May 2025.Pogledaj

Python na: „Green Power Turbine Systems“ prvi put na sajmu AERO u Fridrishafenu: Pogonska grupa i dva nova projekta aviona iz Srbije

Samo da ne ostane na beskonačnim planovima, obećanjima i rečima. Beše i Stršljen njihov, pa na desetine sajmova i na kraju - ništa. Podigao se neki metar od zemlje...

02. May 2025.Pogledaj

Yoda na: Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

SU-30 je pravljen po zahtevima i specifikacijama nekadašnje Crvene Armije SSSR-a, a Indija se nije uključila ili učestvovala u njegovom razvoju, nego je prosto naručila nekoliko puta veću količinu od same Rusije, pa je za obe strane bilo najisplativije da se veliki deo njih proizvodi u Indiji - u saradnji sa Francuskom i Izraelom. SU-30…

02. May 2025.Pogledaj