Kompanija „Green Power Turbine Systems“ prvi put je ove godine izložila svoje proizvode i koncepte budućih proizvoda na najvećem evropskom sajmu poslovne avijacije u Fridrishafenu.
Vazduhoplovna podružnica EDeProa nastupom na AERO-u tako je nastavila svoju prvu godinu značajnijeg marketinškog proboja na globalnu „dual use“ vazduhoplovnu scenu.
Kako je Tango Six već izveštavao, GPTS je prošle godine izlagao u Dubaiju, a početkom ove godine nastupili su na sajmu IDEX u Abu Dabiju gde su najavili ambiciozne planove za ovu godinu. Kompanija planira da tržištu ponudi dva projekta, dvomotornu letelicu za transport nazvanu P2P i jednomotornu letelicu za osnovnu obuku pilota nazvanu AT-01.

– Sajam AERO prirodni je nastavak ovogodišnje kampanje „Green Power Turbine Systems-a“.
Na AERO-u smo ranije, naravno, više puta prisustvovali ali nismo izlagali. Reč je o jednom od najreferentnijih događaja u ovom sektoru vazduhoplovne industrije i zadovoljni smo što smo ove godine prvi put ovde u statusu izlagača, sa nešto većim štandom ali i potpuno novim proizvodima u koje zaista verujemo. – kazao je na sajmu za Tango Six Goran Memon, jedan od rukovodilaca u kompaniji, vazduhoplovni inženjer sa višedecenijskim iskustvom.
U razgovoru za naš portal Memon ističe da je kompaniji bilo izuzetno bitno da se pojavi na AERO-u i da je događaj primetno veći i posećeniji nego prethodnih godina:
– Bitno je prikazati naše projekte ali i videti šta druge kompanije izlažu, u kom pravcu se kreće industrija, tehnologije i tendecije proizvoda.
Kao što vam je poznato mi smo kompanija koja je orijentisana na vojno vazduhoplovno inženjerstvo i proizvodnju ali podjednako, sa velikom pažnjom, pratimo trendove i nova dostignuća i u generalnoj avijaciji.


Ideja iza naša dva nova projekta je dvojna upotreba. Platforme koje su projektovane za konkretne misije i upotrebu kako u civilnom tako i u vojnom segmentu. Odlučili smo se za promišljen pravac reagovanja na upite i iskustva koje smo godinama dobijali i uskoro ćemo tržištu ponuditi korisna rešenja. – kazao je Memon za Tango Six.
Kako smo već pisali, obe letelice su planirane sa pogonskom grupom TPE-200, snage 200KW koja se „in house“ razvija. Dok motor ne bude bio sertifikovan, u fazi razvoja i integracije prototipa AT-01 i P2P kompanija će koristiti nemačke SMA -230 dizel motore koji su već sertifikovani, da bi se na taj način skratilo vreme sertifikacije budućih letelica.
– Već smo nabavili pomenute SMA pogonske grupe i sledeće će biti na redu identifikaciju prostora, definisanje opremanja kabine, prohodnost i manipulativnost kroz tu zonu. Radićemo predano na tome da atrapa bude spremna za „Dubai Airshow“ a bilo bi idealno i da se statički model možda pojavi na stajanci u Dubaiju. – najavio je Memon ranije za Tango Six.
Stojko
Sa osvrtom na tekst Sta bi moglo da zamenu Utvu 75, eto jedan od ta dva aviona ako razvoj bude u nekom realnom roku, a ne uobicajenih 10+ godina.
Veljko
Čestitam vam ljudi!Vi ste pinos nacije.Lp
Sasa
svaka čast
Vladan LJ Parezanovic
tooooooo bravo 🥳
jack of all trades
БРАВО!
Nenad N.
Ovo bih voleo da uspe. Ako nista drugo, ono sto je dizelas. Mislim da ih u svetu i nema. Mozda gresim.
Python
Samo da ne ostane na beskonačnim planovima, obećanjima i rečima. Beše i Stršljen njihov, pa na desetine sajmova i na kraju – ništa. Podigao se neki metar od zemlje…