Direktor SMATSA-e Ristivojević u poseti sedištu EUROCONTROL-a: Prošle nedelje 3.200 preleta opsluženo u jednom danu

6. maj 2025

„Prince Aviation“ ponovo na globalnoj sceni: Prva instalacija Certus 700 internet sistema na Cesni XLS predstavljena u Fridrishafenu

29. apr 2025

Er Frans uvodi Puket kao novu destinaciju

25. apr 2025

Direktorat civilnog vazduhoplovstva na ICAO konferenciji o olakšicama u vazdušnom saobraćaju u Dohi

19. apr 2025

CAPA analizira Er Srbiju: Poslovni put srpske nacionalne avio-kompanije i preokret nakon 2018. godine

8. apr 2025

„Prince Aviation“ izlaže svoju Cesnu XLS na sajmu AERO u Fridrishafenu: Prva instalacija Kolinsovog satelitskog interneta na YU-SVL

7. apr 2025

[ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

7. apr 2025

ICAO „cyber security“ seminar u Beogradu: Inovacije, izazovi i regulativa u oblasti vazduhoplovne sajber bezbednosti

1. apr 2025

KLM letnji red letenja: Holanđani ne smanjuju broj letova za Beograd

31. mar 2025

„La Premier“: Er Frans predstavio redizajniranu kabinu prve klase

24. mar 2025

Dodatni luksuz: Er Srbija otvorila „Premium Check-in“ zonu za putnike biznis klase

18. mar 2025

Poseta novog direktora SMATSA-e Nišu: Kontrolni toranj na „Konstantinu Velikom“ ponovo na dnevnom redu

12. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] CAE „full motion level D“ A320 NEO simulator isporučen Vazduhoplovnoj akademiji

4. mar 2025

IATA izveštaj o bezbednosti letenja u 2024. godini: Sedam udesa sa smrtnim ishodom u okviru 40,6 miliona bezbedno obavljenih letova

26. feb 2025

Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

10. feb 2025

Er Srbija najavila rekordni profit od 50 miliona evra: „Miki Manojlović“, „Dejan Stanković“ i još jedan A319 od sada u vlasništvu kompanije

31. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Viz er u Beogradu prva žrtva američkih sankcija protiv NIS-a: Od juče u 15 časova mađarska avio-kompanija prestala da toči gorivo na „Nikoli Tesli“

22. jan 2025

Vozilo koje je danas upalo na aerodrom „Nikola Tesla“ – džip sa rotacionim svetlima, sa oznakama neidentifikovanog obezbeđenja

20. jan 2025

Posledice današnjeg upada neovlašćenog automobila na platforme „Nikole Tesle“ : Privremeno zatvoren prolaz kod Jat Tehnike, DCV menja granice aerodromskih zona i njihove pristupe

20. jan 2025

[EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

17. jan 2025
„Prince Aviation“ ponovo na globalnoj sceni: Prva instalacija Certus 700 internet sistema na Cesni XLS predstavljena u Fridrishafenu
YU-SVL sa instaliranom Kolinsovom SATCOM antenom i novom verzijom posebne "Certus 700" šeme na trupu izložen na sajmu AERO Fridrishafen / Foto: "Prince Aviation"

„Prince Aviation“ ponovo na globalnoj sceni: Prva instalacija Certus 700 internet sistema na Cesni XLS predstavljena u Fridrishafenu

Najveći evropski sajam generalne avijacije (ove godine za nijansu i poslovne) AERO Fridrishafen za Tango Six je prošao u znaku rekordnog broja kompanija-debitanata iz Srbije. Kako smo već izvestili, „MIND Aviation“, „Green Power Turbine Systems“ i „Prince Aviation“, predstavili su, svako u svom domenu, svoje proizvode i usluge, može se konstatovati i globalnoj GA/Bizav zajednici.

Od navedenih kompanija „Prince Aviation“ i njihov sektor Tehnike, ponovo je „ukrao šou“ budući da su izlagali u partnerstvu sa najvećim globalnim OEM-ovima (ne samo iz ovog tržišnog segmenta). Kompanija je nastupila u okviru RTX-ovog (jedan od najvećih globalnih vazduhoplovnih konglomerata) štanda na statičnom delu izložbe.

Izložili su modifikaciju trupa sopstvene Cesne XLS (YU-SVL) u vidu instalacije SATCOM antene kompanije „Collins Aerospace“ koja obezbeđuje povezanost letelice sa satelitskim internetom kompanije Iridium kroz „Certus 700“ satelitsku uslugu.

Suvlasnici, direktori, tehničari, piloti i rukovodioci Princa u Nemačkoj / Foto: „Prince Aviation“

Prisustvo YU-SVL iskorišćeno je i da avion pored specijalne „Certus inside“ šeme bude ukrašen i omažem kompaniji „Pratt & Whitney Canada“ na XLS-ovom PW545 motoru. Princ je PSP (Premium Service Provider) već deceniju i DMF (Designated Maintenance Facility) pet godina za „Pratt & Whitney Canada“ motore. Saradnja koja je nedavno proširena i na „ozbiljniju“ PW100 familiju.

Princova tehnika je tako drugi put u samo nekoliko meseci instalirala ovaj sistem, prvi put na svetu, na ovaj tip Cesninog poslovnog aviona. Kako je Tango Six izvestio sa prošlogodišnjeg sajma EBACE u Ženevi, tada su, takođe prvi put globalno, instalirali isti sistem na takođe svoju Cesnu, tada manju – CJ.

„Behind the scenes“ proces prve „Certus 700“ instalacije možete pogledati na ovom videu sa YouTube kanala kompanije „Prince Aviation“:

 

Manji protok, bolji „business case“

Kako su iz Princa kazali za Tango Six, STC modifikacije oba aviona imale su višestruki cilj. Kompanija je odlučila da doprinese promociji „Certus 700“ usluge kroz partnerstvo sa proizvođačem antene Kolinsom i tako svoju Tehniku prodajno pozicionira kao prvu destinaciju za instalaciju ovog hardvera budućim kupcima.

Svoju ozbiljnost namere dokazali su predlogom Kolinsu da prve dve instalacije na CJ i XLS tipovima urade na avionima iz sopstvene čarter flote. Ovo predstavlja povlačenje iz ponude za iznajmljivanje letelica tokom perioda instalacije, ali istovremeno pruža jedinstvenu globalnu promociju na dva najveća industrijska događaja za ovakvu vrstu usluga.

Mali gabarit IRT NX SATCOM antene. U avionu se nakon instalacije nalaze još dva hardvera: elektro-modul sistema u nosnom delu gde se nalazi avionika i ruter za putničku kabinu / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Posao instalacija izveden je od strane Princovih tehničara, dok je inženjerski deo ishodovanja STC-a urađen u partnerstvu sa švajcarskom kompanijom „Q.C.M Holding“.

Instalirani Kolinsov sistem nazvan IRT NX SATCOM prima signal od mreže „L-band“ Iridium satelita koji obezbeđuju protok do 704 kbps. Iridium „Certus“ konstelacija sastoji se od 75 satelita, 66 operativnih i 9 rezervnih koji se nalaze u orbiti.

Protok je dovoljan za upotrebu mail, VoIP i čet aplikacija. Za moderne apetite internet konzumacije deluje malo ali je iz ugla poslovne isplativosti, pre svega za „bizjet“ čarter kompanije, zapravo idealno rešenje. Obezbeđuje dovoljan protok za osnovne „poslovne funkcije“, nije skup i gabaritno prohibitivan kao sistemi sa većim protokom koji se mogu instalirati samo na većim avionima, uz proporcionalno i veću naplatu većeg protoka.

Predstavnik kompanije Kolins Olivije Durand i tehnički direktor Princa Srđan Kragojević / Foto: „Prince Aviation“

IRT NX tako pokriva manje poslovne avione koji opet češće lete i sa ovim sistemom omogućuju čarter vlasniku manje iznose naplaćivanja upotrebe interneta tokom leta ili uključivanje tog izdatka u baznu cenu iznajmljivanja aviona po satu.

Nešto slično možete iskusiti ako iz Beograda letite do Zapadne Evrope Lufthanzom. Njihov besplatan internet u Erbas floti ima protok od 150 kbps i sasvim je dovoljan za čet aplikacije, što je sasvim dovoljno velikoj većini putnika. „Power useri“ u Lufthanza avionima imaju i plaćenu opciju protoka 4 Mbit/s ali toliki protok zahteva i veću antenu koju zbog gabarita nije moguće instalirati na manje poslovne avione.

Princ je investiranjem u partnerstvo sa Kolinsom sada pozicioniran da nastavi sa instalacijama ovog sistema i na manje avione kao što je, na primer, King Air serija i mnoštvo Cesninih manjih poslovnih dvomotoraca.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs