BEG airport status
Reptori u Rumuniji: 5. i 2. generacija na istoj stajanci Prvi put u Rumuniji, američki lovac 5. generacije F-22A ''Raptor''.

Reptori u Rumuniji: 5. i 2. generacija na istoj stajanci

U rumunsku vazduhoplovnu bazu Mihail Kogelničanu, blizu Konstance juče su sletela dva američka lovca F-22A ’’Raptor’’ u prvoj poseti RV SAD sa ovim tipom borbenog aviona.

Reptori su doleteli iz baze Lakenheath, Engleska gde se privremeneo baziraju a sa njima je stigla i jedna leteća cisterna KC-135R ’’Stratotanker’’.

Glavni razlog zašto se trenutno F-22 baziraju u Evropi je operacija ’’Atlantic Resolve’’ koja je pokrenuta aprila 2014. nakon izbijanja rata u Ukrajini a u cilju pružanja podrške NATO-u, naročito njenim centralno i istočnoevropskim članicama. U engleskoj bazi se od početka aprila nalazi 8 F-22A podvarijante Block 30 koji će tokom svog boravka u UK imati detašmane u nekoliko evropskih vazduhoplovnih baza.

13055170_634035336745856_4232357769075321524_o
Obraćanje državnih i vojnih zvaničnika nakon dolaska F-22 na aerodrom Mihail Kogalničanu.

Avioni F-22A koji su stigli u Rumuniju pripadaju 95. lovačkoj eskadrili, 325. operativne grupe, 325. lovačkog puka iz vazduhoplovne baze Tindal, Florida a sa njima je stiglo i 20 pripadnika vazduhoplovnotehničke službe. Tanker KC-135R dolazi iz 916. puka za pretakanje goriva iz baze Sejmur Džonson, Severna Karolina.

Zajedno sa avionima u Rumuniju je stigla i visoka delegacija RV SAD. Na konferenciji za novinare američki general-pukovnik Timoti Rej, inače komandant 3. Vazduhoplovnih Snaga (Third Air Force) naglasio je da je ova poseta, odnosno baziranje aviona, demonstracija obećanja podrške Rumuniji i ostalim saveznicima iz NATO-a.

General Rej dodao je da je Rumunija jedan od najvažnijih saveznika SAD a objasnio je i da je USAF u veoma brzom roku premestilo F-22 iz UK u Rumuniju čime je pokazalo svoju fleksibilnost i sposobnost kada su u pitanju ovakvi zadaci. Ovi avioni imaju mogućnosti veoma brze projekcije vazdušne moći, na velikim udaljenostima kao i da eliminišu bilo koju poznatu opasnost, završio je Rej.

13041428_634035316745858_4338102485770109005_o
Prvi put jedan pored drugog, 2. i 5. generacija borbenih aviona.

Novinarima se obratio i general Frank Gorenc, komandant američkih vazduhoplovnih snaga u Evropi i Africi (USAFE-AFAFRICA) koji je rekao da je od velike važnosti da se testira infrastruktura, sposobnost aviona kao i mehaničari koji će u Evropi raditi na ovim avionima. General Gorenc dodao je i da ovo prebaziranje unapređuje evoluciju njihove vazdušne moći i demonstrira odlučnost i posvećenost SAD evropskoj bezbednosti i sigurnosti.

U vazdušnom prostoru a i na stajanci aerodroma Mihail Kogelničanu američke F-22 dočekali su rumunski MiG-ovi 21 LancerC 861. eskadrile, 86. baze Borcea Fetesti. To su jedini lovci sa kojima RV Rumunije trenutno raspolaže a poslednjih godina bilo je aktivno oko 15 ovih aviona. Kopljanike svih verzija uskoro će zameniti avioni F-16 a prvi primerak stići će već u septembru ove godine.

Ova poseta je još jedna potvrda da je Rumunija verovatno najvažnija saveznica SAD u ovom delu Evrope. Aerodrom  Mihail Kogelničanu je još od 2003. sedište Zajedničke operativne grupe ’’Istok’’ (Joint Task Force East – JTF-E) američke vojne komande u Evropi.

Poslednje informacije govore o tome da će se američki avioni vratiti u UK već danas pa je moguće da ipak neće biti prilike da se u nekoj vežbi vazdušne borbe susretnu borbeni lovci druge i najnovije pete generacije.

Video dolaska američkih F-22 u Rumuniju:
 

 

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Mr

Bre…dvaes’ kec avion za ovog debeljuškastog Vilinog konjica…pfff

Odgovori
So

Imam utisak da su preleteli nas vazdušni prostor bez dozvole :) Ipak, Ameri vrlo dobro znaju ko su im bili saveznici dok se bila bitka za Evropu tokom Drugog svetskog, kao i tokom dugog Hladnog rata.

Odgovori
BB

Da baš znaju ko im je spašavao pilote i podnio jedan od najvećih tereta, pa su onako milosrdno bombardovali na kraju II svjetskog rata a onda ponovili 1999.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

POW/LJPZ na: Kako je JNA promovisala poziv vojnog pilota: Dežurna para, stjuardesa i potpuna kreativna sloboda

Nažalost,kapetan Ivan Kunović tragično je završio u brdima Korzike,1981.godine na letu LJU-AJA,u ulozi kapetana na MD-81. Poginulo je ukupno 180 ljudi.

05. Apr 2025.Pogledaj
04. Apr 2025.Pogledaj

Vlado na: [POSLEDNJA VEST] Republici Srpskoj isporučen treći helikopter Ansat

Pratt & Whitney motori dobra stvar što se tiče servisa i samog kvaliteta.

04. Apr 2025.Pogledaj

Nenad N. na: [ANALIZA] Planovi za naoružavanje srpskih Rafala: Domaća vazduhoplovna ubojna sredstva u razvoju

Tebi zvuci realno da od projekta rakete do serijske proizvodnje protekne 25 godina? I pritom se ta serijska proizvodnja nikada i ne desi. Za period od 25 godina uporedi sa nekim drugim, bilo kim. I uvek i hvalimo, ali mora da postoji nesto da se pohvali. Ne mozes da pohvalis zamazivanje ociju i sarene laze.

04. Apr 2025.Pogledaj