BEG airport status
Brojke i trendovi: Kargo biznis Er Srbije i beogradskog aerodroma Er Srbija prevozi robu i poštu direktnim letovima ka 40 destinacija / Foto: Privredna komora Srbije

Brojke i trendovi: Kargo biznis Er Srbije i beogradskog aerodroma

Najavljena linija Er Srbije (Air Serbia) za Njujork posmatrana kao prilika za direktan transport robe sa domaćeg tržišta na američko, bila je povod da srpski nacionalni avio-prevoznik i aerodrom „Nikola Tesla“ predstave svoje kapacitete za kargo saobraćaj.

Skupu u Privrednoj komori Srbije (PKS) su osim predstavnika ovih preduzeća prisustvovali i Zoran Ilić, pomoćnik ministra saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture i Predrag Nikolić, savetnik predsednika PKS-a, a gosti su bili predstavnici Direktorata civilnog vazduhoplovstva, vazduhoplovni inženjeri i privrednici.

kargo AS
Kapacitet flote Er Srbije za kargo saobraćaj / Ilustracija: Air Serbia

Er Srbiju Kargo predstavio je njen rukovodilac Veselin Đorđević.

On je u svom izlaganju objasnio da kompanija prevozi robu i poštu direktnim letovima ka 40 destinacija, dok je u saradnji sa partnerima prevoz robe moguć ka 260 destinacija čime se pokriva svaki od kontinenata.

Na osnovu „SPA ugovora“, Er Srbija ima bilateralnu saradnju sa kompanijama: „Etihad Airways“, „American Airlines“, „British Airways“, „Iberia“, „Alitalia“, „Brussels Airlines“, „AerLingus“, „Air China“, „Hainan Airlines“, „Air Seychelles“, „Air Baltic“.

Na osnovu saradnje sa kompanijom „American Airlines“ postoji povezanost sa mrežom od preko 50 destinacija u Severnoj i Južnoj Americi. Jedna od tačaka spajanja domaćeg nacionalnog avio-prevoznika i američke kompanije bila je i London, ali će nju od juna zameniti Njujork.

Predstavljen je i podatak da se za potrebe brže dostave robe u SAD razvija RFS (road feeder service) sa kamionskom distribucijom robe u prvoj zoni oko njujorškog aerodroma koja je prečnika 800 Km.

Ovaj sistem se protekle dve godine koristi u Francuskoj, objasnio je Đorđević, a razvija se i za region – RFS rute se već koriste ka Sarajevu i Skoplju.

Osim opšte robe prevozi se i posebna –  životinje, kvarljiva roba, opasne materije, oružje i municija, lekovi i medicinski materijal. Tokom majskih poplava 2014. godine Er Srbija je prevezla preko 180 tona humanitarne pomoći.

Kompanija više od šest godina posluje na bazi elektronskog tovarnog lista. Od pre dve godine Er Srbija ima i ACC3 (Air Cargo or Mail Carrier operating into the Union from a Third Country Airport) koji se tiče zadovoljavanja bezbednosnih uslova potrebnih za prevoz robe u zemlje članice EU.

Osim toga, nacionalni avio-prevoznik pruža i uslugu organizovanja specijalizovanih kargo čarter letova avionima A330, B777 i B747.

Er Srbija Kargo i „Nikola Tesla“ u brojkama

Tokom 2015. godine Er Srbija je prevezla preko 2.500 tona robe i više od 1.180 tona pošte. Učešće srpskog prevoznika na poštanskom tržištu je iznad 67% dok je na robnom tržištu ono iznosilo 24%. Ovakva razlika u udelu zastupljenosti objašnjava se većom konkurencijom na tržištu transporta robe, kao i ograničenim robnim kapacitetom uskotrupnih aviona.

Glavni konkurnti Er Srbiji na domaćem tržištu su „Turkish Airlines“, „Lufthansa“, „RafAvia (DHL)“, „Qatar Airways“, „Aeroflot“, dok su kao važna tržišta za poslovanje nacionalnog avio-prevoznka označena Francuska, Nemačka, Velika Britanija, Italija.

20160427_145913
Plan razvoja platforme ispred robno-carinskog magacina / Foto: Dina Đorđević

Petar Novaković, u ime beogradskog aerodroma objasnio je da je tokom 2015. godine kroz „Nikolu Teslu“ prošlo 13.891 tona robe i 1.772 tona pošte. Sam kargo saobraćaj doživeo je rast od 27% u odnosu na godinu dana ranije (kada je rast iznosio 33% u odnosu na 2013. godinu).

Robno-carinski magacin na Kargo terminalu površine je 5.000 m2. Ima kapacitet da skladišti 500.000 tona robe godišnje. U njemu se nalaze dva KD skenera za robu, a magacin je osposobljen za smeštaj i transposrt životinja (AVI), radioaktivnih materija (RRR) i opasnih materija. Otvoren je non-stop.

Uvoz i izvoz na aerodromu radi 55 špediterskih agencija. Tranzit i transfer robe radi se u maksimalnom roku od 12 sati. Kašnjenja tokom 2015. godine bilo je samo u 0,5% slučajeva.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

27. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Hipersonicna moderna raketa ne mora da bude stealth air breathing raketa koja manevrise. nema nikakve veze koju vrstu motora ima. Vazna je brzina i da ne leti iskljucivo predvidivom balistickom putanjom. Kižal svakako spada u tu klasu jer leti dosta iznad Mah 5 (mada ne uvek) i moze da leti horizontalno i skrece levo desno…

27. Nov 2024.Pogledaj