BEG airport status
Etihad ervejz: Er Srbija i partneri nam doneli više od šestine profita u 2015. godini Er Srbija i partneri doneli više od šestine prihoda Etihad ervejzu u 2015. godini / Foto: Etihad Airways

Etihad ervejz: Er Srbija i partneri nam doneli više od šestine profita u 2015. godini

Kompanija Etihad ervejz (Etihad Airways) je tokom 2015. godine ostvarila neto profit od 103 miliona dolara. Ukupan prihod je iznosio 9,02 milijarde dolara, a rezultat je povećanja broja putnika i prevezenog tereta, saopštio je bliskoistočni prevoznik.

U Etihadu ističu da su prihodi koji proističu iz partnerske saradnje uvećani. Iznosili su 1,4 milijarde dolara, što predstavlja rast od 22,1 % u odnosu na 2014. godinu.

 – Partnerstva su donela pet miliona putnika na mreži linija Etihad ervejza. Strategija uspostavljanja partnerstava Etihad ervejza, koja se zasniva na gotovo 50 kod-šer sporazuma i na strateškim investicijama u manjinske udele u vlasništvu nad odabranim avio-kompanijama, bila je glavni pokretač rasta i u 2015. godini – rečeno je u kompaniji.

Etihad ervejz je tokom 2015. godine prevezao ukupno 17,6 miliona putnika, što predstavlja povećanje od 18,9 % u odnosu na prethodnu godinu.

Rast je, ističu, ostvaren u svim segmentima poslovanja grupe, uključujući kargo prevoz, MRO, ketering, zemaljsko opsluživanje i program lojalnosti.

etihad
Rezultati kompanije u 2015. / Ilustracija: Etihad Airways

– Uz ove rezultate, koji označavaju petu uzastopnu godinu neto profitabilnosti, ostvarena je i dobit pre kamata i oporezivanja (EBIT) od 259 miliona dolara i dobit pre kamata, oporezivanja, amortizacije i rente (EBITDAR) u iznosu od 1,4 milijarde dolara, što predstavlja 16 odsto ukupnih prihoda – objašnjavaju u Etihad ervejzu.

Avio-kompanija je ukupno obavila 97,400 letova, na kojima je prešla 467 miliona kilometara. Prosečna iskorišćenost kapaciteta za prevoz putnika na celoj mreži linija je u 2015. godini iznosila 79,4 %, u poređenju sa 79,2 procenta u 2014. godini.

Etihad ervejz i partneri

Etihad je tokom 2015. godine zaključio novi kod-šer sporazum sa kompanijom Pakistan Internešenal Erlajns (PIA), dok su postojeća kod-šer partnertnerstva sa avio-kompanijama proširena.

– Kao rezultat ovog vida saradnje, Etihad ervejz sada pruža ukupnu mrežu koju čini gotovo 600 putničkih i kargo destinacija na osnovu 197 interlajn i 49 kod-šer partnerstava – navode u kompaniji.

Predsednik i generalni direktor Etihad ervejza, Džejms Hogan, istakao je da povraćaj na investicije u sedam avio-kompanija mnogostruko veći od sredstava koja su utrošena.

– Na strateškom nivou, tražimo da strateški partneri donesu veću povezanost mreža linija, dodatan prihod i efekte ekonomije obima. Svi naši partneri ostvaruju rezultate na ovom nivou.

Potom, svaki partner ima svoje ciljeve u pogledu profitabilnosti, što je odgovornost menadžmenta i borda direktora. Mnogi od njih, kao što su Er Srbija, Er Sejšeli, Džet ervejz i Virdžin Australija, sada ostvaruju rezultate i na ovom nivou – izjavio je Hogan.

On je istakao da profitabilnos postiže i kompanija Er Berlin iako je za to „bilo potrebno više vremena nego što se očekivalo“.

– Već smo dobili više od 500 miliona dolara u vidu direktnih prihoda za Etihad ervejz i danas Er Berlin ostvaruje više od 150 miliona dolara godišnje u vidu direktnih prihoda, kao i opsežnu sinergiju troškova čija je vrednost već dostigla više od 100 miliona dolara. Pored toga, saradnja sa Er Berlinom omogućava doprinos privredi Abu Dabija sa više od 630 miliona dolara godišnje. Zbog toga ostajemo posvećeni restrukturiranju ove avio-kompanije – objasnio je Hogan.

U Etihadu su podsetili i na uspeh nedavno nagrađene finansijske transakcije u vrednosti od 700 miliona dolara za finansiranje rasta avio-kompanije, njenog ogranka „Etihad Airport Services“ i pet od sedam avio-kompanija u okviru grupacije Etihad ervejz partners (EAP), među kojima je i Er Srbija.

Etihad Kargo

Količina tereta i poštanskih isporuka je tokom 2015. godine uvećana za četiri odsto na 591,000 tona, što Etihad čini jednim od najuspešnijih svetskih kargo prevoznika, navode u kompaniji.

– Sa udelom od 88 odsto u ukupnom vazdušnom kargo uvozu, izvozu i transferima na Međunarodnom aerodromu u Abu Dabiju prošle godine, Etihad kargo je povećao svoj globalni domet pružajući kapacitet za prevoz tereta na šest novih putničkih linija Etihad ervejza i time povećao na 96 ukupan broj putničkih destinacija na kojima je omogućen kargo prevoz – saopštila je kompanija i dodala da je broj isključivo kargo destinacija povećan na ukupno 20.

eb64d9ce-efe3-481e-bf0b-3376a14b27bf
U proseku 70.000 putnika mesečno postane član programa lojalnosti Etihad ervejza / Foto: Etihad Airways

Navodi se da je i broj članova programa lojalnosti, Etihad gest (Etihad Guest), uvećan sa 2,9 miliona na 3,75 miliona članova, što iznosi u proseku 70.000 novih članova svakog meseca tokom 2015. godine.

Na kraju 2015. godine kompanija je imala 26.566 zaposlenih širom sveta, uz više od 144 različitih nacionalnosti, što predstavlja povećanje od 9,7 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Građani Ujedinjenih Arapskih Emirata su i  dalje najveća nacionalna grupacija u avio-kompaniji.

– U 2015. godini, avio-kompanija je primila više od 1.200 državljana UAE u svoju globalnu radnu snagu, čime je ukupan broj zaposlenih građana UAE prešao 3.000 – što predstavlja 29 % osnovnog osoblja nacionalne avio-kompanije – rečeno je u kompaniji.

Flota

Flotu Etihad ervejza, koja je tokom 2015. godine uvećana za 11 aviona, na kraju godine je činio ukupno 121 avion. Uz prosečnu starost aviona od 5,8 godina, flota Etihad ervejza je jedna od najmlađih.

– U letelice koje su se tokom 2015. godine priključile floti spadaju četiri aviona A380-800 i četiri aviona Boing 787-9 Drimlajner, dok su druge letelice nabavljene po osnovu ugovora o lizingu. Avion A380 je uveden na linijama za Sidnej i Njujork, kao i na drugi svakodnevni let za Aerodrom Hitrou u Londonu, dok je avion 787 uveden u komercijalnu eksploataciju na linijama između Abu Dabija i Ciriha, Brizbejna, Vašingtona i Singapura – saopštio je nacionalni avio-prevoznik Ujedinjenih Arapskih Emirata.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Djuka Bojim se da vi ne znate sta su hipersonicni projektili. Nemojte samo potezati pricu oko ICBM kao dokaz bilo cega, jer nije za poredjenje. Nije za poredjenje ni cinjenica da hiperosnicni projektili nisu od juce, imaju ih od sredine 20 veka. U razvoju novih hipersonicnih sistema Rusi jesu otisli najdalje, nakon njih Kinezi, cak…

27. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Hehehe, slazem se sva velikom vecinom napisanog. Ponarucito sa onimm prvim komentarom o slici na vrhu. Takvih slika Rafala ima u zadnje vreme na T6 bas dosta, al vazno da se podsmevaju 40 godina starom MiGu 29. Što se šarenila tiče to ima svoje pluseve i minuse. Jedna od najvaznijih stvari je i mentalni pristuo…

27. Nov 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Vladimir Zasto ne bi pogledali neke informacije o tome, o cemu pisete? Upravo Amerika je za sad imala najveci uspeh sa hipersonicnim bezmotornim bolidima koji i poticu iz americkog programa Global strike (to je ono sto lici na kljun patke), i imaju vise programa. 2013 su oborili rekord duzine leta tom spravom. Na toj tehnici…

27. Nov 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Dejanera Zapravo je procena da u nekoj tacki u buducnosti nece biti potreban fizicki covek u letelici, ali nije rec o kratkom periodu, pre kroz 50 godina i vise, a to razlika kao od 1945 do 2000, od Me 262 do F-22...

27. Nov 2024.Pogledaj