Kompanija Er Berlin (Air Berlin) ustupiće deo flote Lufthanza grupi (Lufthansa Group) zajedno sa osobljem i delom ruta kako bi smanjila troškove na kratkim letovima i rutama srednje dužine unutar svoje mreže.
„Wet leasing“ ugovor obuhvata 40 aviona i 1.200 ljudi zaposlenih kao osoblje. Osim toga, Er Berlin će prepustiti i pojedine rute kompaniji „Eurowings“, a sve to kako bi mogao da svoje poslovanje usmeri na habove u Berlinu i Dizeldorfu, prenosi „Airways Magazine“.
Er Berlin trenutno ima 127 letelica. 80 njih je iz A320 porodice – 6 A319, 53 A320, 21 A321. Flotu čine i 14 širokotrupnih A330-200, 16 B737 NG – 5 B737-700 i 11 B737-800, kao i 17 Bombardier Dash Q400.
Svom konkurentu predaće 6 A319, 21 A321 i 13 A320.
Svih 16 B737 NG biće spojeno sa 18 A320 kompanije Niki čime će se oformiti takozvana „turistička poslovna jedinica“.
Plan je da iz habova u Belrinu i Dizeldorfu Er Berlin vrši operacije sa 17 A330-200, 40 A320 i 18 Q400 (što znači da će u flotu Er Berlina doći još jedan Bombardierov turboprop).
Šta dobija Lufthanza?
Računica Lufthanza grupe je prosta. Ovo je jedan od načina da se Er Berlin kao konkurencija kompaniji „Eurowings“ eliminiše sa sekundarnog tržišta. Prognoze pokazuju da će se odlučujuća tržišna borba voditi oko Hamburga odakle je Er Berlin imao svakodnevne operacije ka 11 destinacija tokom cele godine kao i dodatnih 12 sezonskih ruta. Štutgart sa 11 stalnih i 13 sezonskih, Cirih sa 12/15 ruta, Keln sa 10/6 i Minhen sa 13/26 operacija kao „Eurowings“ habovi osetiće značajno olakšanje po pitanju konkurencije.
– Osim toga, više od 100 novih ruta koje će Lufthanza grupa da dobija na ovaj način samo su pokušaj da se ojača „Eurowings“ koji ima poteškoća u borbi na tržištu „low-cost“ kompanija. – piše „Airways Mag“.
Prilično se oštro govori o generalnom potencijalu koji je Er Berlin imao. Njihov poslovni model opisan je kao „papazjanija“ uz naglasak da je uvek bio između „low-cost“ i „full service“ usluga, a operacije miks „long haul“ i „point to point“ ruta i zaključuje da je sve od samog početka ukazivalo da će biti problema na tržištu.
Sve ovo, navode, svojevrsna je i opomena Etihad ervejzu (Etihad Airways) kome je kupovina udela u Er Berlinu bila određena vrsta testa na putu ka stvaranju svog, takođe, specifičnog poslovnog modela. Zalivski prevoznik je 2011. godine uložio 73 miliona evra kako bi povećao udeo u vlasništvu nemačke kompanije – sa 2,99% na 29,1%.
Nepovoljna situacija u kojoj se našao Er Berlin rezultat je verovanja da upumpavanje novca može da oporavi svakog avio-prevoznika, a kao sledeća kompanija koja će se suočiti sa sličnim problemima navedena je Alitalija (Alitalia):
– Pored kompanija poput „Air Lingus“ i „Air Serbia“ gde upumpavanje novca donosi pozitivne poslovne rezultate, pa čak i obrt, postoje „Air Berlin“ i „Alitalia“ gde je uložen novac praktično bačen. – piše „Airways Mag“.
„Etihad AG“ i „TUI AG“ – na pomolu formiranje nove evropske avio-grupe
„Etihad Aviation Group“ i „TUI AG“ potvrdili su da vode razgovore o „formiranju jake evropske grupe u oblasti turističke avijacije posvećene direktnim letovima do ključnih turističkih destinacija“.
– Predlog je da se turistički letovi Er Berlin grupe i nemačke avio-kompanije „TUI Fly“, uključujući i letelice kojima „TUI Fly“ obavlja letove za „Air Berlin“ po osnovu „wet leasing“ ugovora, pridruže novoj vazduhoplovnoj grupi koju će formirati „TUI AG“ i „Etihad Aviation Group“. Nova avio-grupa će imati široku mrežu destinacija koju će pokrivati iz Nemačke, Austrije i Švajcarske. – saopštio je Etihad ervejz (Etihad Airways).
Rečeno je da će se turistička avio-grupa oslanjati na stručnost „Etihad AG“ i koristiti „distributivne kapacitete“ kompanije TUI.
– „TUI AG“, „Etihad AG“ i Er Berlin PLC (Air Berlin PLC) nameravaju da pregovore u dogledno vreme okončaju principijelnim dogovorom. Bilo koji dogovor koji bude postignut će biti predmet potrebnih korporativnih i regulatornih odobrenja. – rečeno je u Etihadu.
Oni navode da je „TUI Fly“ deo TUI grupe koja zapošljava oko 75.000 ljudi i čije usluge svake godine koristi 30 miliona putnika širom sveta. TUI grupa u svom portfoliu ima više od 300 hotela, 14 brodova, šest evropskih avio-kompanija sa oko 140 letelica i široku distributivnu mrežu, koja obuhvata više od 1.800 turističkih agencija i internet portala.
Da podsetimo, „Etihad AG“ je globalna grupacija koja se bavi različitim delatnostima u oblasti avijacije i turizma sa više od 26,000 zaposlenih. Grupaciju čine četiri divizije – „Etihad Airways“, nacionalna avio-kompanija Ujedinjenih Arapskih Emirata, „Etihad Engineering“, „Hala Group“ i „Airline Equity Partners“. Grupa ima manjinski udeo u vlasništvu nad sedam avio-kompanija: Er Berlin, Er Srbija, Er Sejšels, Alitalija, Džet ervejz, Etihad ridženel i Virdžin Australija.
Vladimir
Ove dve vesti su samo još jedan dokaz da predvidjati budućnost je zaludna rabota. Ko je bio uspešan zna se kada se trka završi, a ne pre starta.
Mlatimir
Trka se nikad ne završava