Prvom danu Vazduhoplovnog samita jugoistočne Evrope (SEAS) u organizaciji Tango Sixa prisustvovalo je 320 delegata iz celog sveta i više od 60 predstavnika avio-kompanija. Na panelima i pojedinačnim izlaganjima keynote prezentera govorilo se o trenutno aktuelnim vazduhoplovnim temama u jugozapadnoj Evropi – koncesijama i privatizacijama aerodroma, MRO-u, kao i o HEMS-u, tehnološkim inovacijama u vazdušnom saobraćaju.
Skup su uvodnim izlaganjima otvorili predsednik Nadzornog odbora Er Srbije i gradonačelnik Beograda, Siniša Mali i predsednik i generalni direktor Etihad ejviejšn grupe (Etihad Aviation group), Džejms Hogan.
Govoreći o tome zašto strategija partnerstva kroz sticanje manjinskih udela u avio-kompanijama funkcioniše i omogućuje ostvarenje sinergije u saradnji Etihad ervejza i njegovih partnera, Hogan se osvrnuo na razvoj Er Srbije i naglasio da je to „najbrži oporavak jedne avio-kompanije u istoriji“:
– Sa 20 letelica, 500 nedeljnih letova i 2,5 miliona putnika tokom prošle godine, Er Srbija je zauzela vodeću poziciju među malim avio-kompanijama u Evropi. Ove godine smo dostigli stratešku prekretnicu i postali jedina avio-kompanija iz jugoistočne Evrope koja leti u SAD. Što je još značajnije, Er Srbija je profitabilna i donosi sve veće prihode putem razvoja dolaznog turizma. –
Siniša Mali govorio je o strateškom partnerstvu Er Srbije i Etihad ejviješn grupe.
– Lično sam veoma ponosan na našu saradnju. Radna snaga u Srbiji je bez premca, a naši partneri iz Etihada su to prepoznali, pa je otvoreno 600 novih radnih mesta u Er Srbiji i dodatnih 300 pri Etihadu u Abu Dabiju. – izjavio je Mali.
Tokom svog učešća na panelu posvećenom budućnosti vazduhoplovstva u regionu centralne i istočne Evrope, Dane Kondić, generalni direktor Er Srbije i Mihalis Kuveliotis, finansijski direktor Ejdžijan erlajnsa (Aegean Airlines) su naglasili značaj kod-šer saradnje i prilagođavanja brzim promenama u ovoj oblasti.
„Since we started #BEGtoJFK we carried 60,000 guests so far. That is incredibly good,“ – Dane Kondic of @airserbia #SEAS16 pic.twitter.com/yZd9pvGbm1
— SEAS 2016 (@SEE_Aviation) December 13, 2016
Tokom prvog dana samita, govorio je i Jakob Fankenštajn , regionalni direktor marketinga kompanije Boing (Boeing Commercial Airplanes), koji je pružio uvid u regionalnu i globalnu prognozu razvoja tržišta – posebno se osvrćući na tržište danas i u naredne dve decenije.
Trećina proizvedenih @Boeing aviona odlazi low-cost kompanijama – Jakob Funkenstein. #SEAS16
— Tango Six portal (@tangosix) December 13, 2016
– Boing priznaje izuzetan značaj ovog regiona – izjavio je Fankenštajn i dodao da prosečna godišnja stopa rasta (CAGR) komercijalnog avio-saobraćaj u jugoistočnoj Evropi prevazilazi evropski prosek. On je naveo neravnomerni ekonomski rast kao najveći izazov sa kojim se industrija suočava, u ovom regionu i širom sveta.
Frunkenstein: global passenger traffic growth from 2010 – 2015 was 6% #SEAS16 pic.twitter.com/WBpOOuwYik
— Zoran Sokić (@Solisio) December 13, 2016
Prvog dana SEAS-a održan je i panel o MRO-u na kome su o svojim iskustvima govorili predstavnici Jat Tehnike, Adria Tehnike i kompanije „Prince Aviation“. Govorilo se i o HEMS-u, Internet marketingu u vazdušnom saobraćaju, privatizacijama i koncesijama aerodroma u regionu.
„2 Km puta vas ne vode nigde, 2km piste vas vodi u svet“ – Tonči Peović, moderator#SEAS16 panela o privatizacijama i koncesijama aerodroma. pic.twitter.com/0BvXQIW9Eo
— Tango Six portal (@tangosix) December 13, 2016
Samit je održan pod pokroviteljstvom „Sabre Corporation“ i Er Srbije, a skup je bilo moguće pratiti i uživo putem sajta Telegrafa.
Galeriju fotografija možete pogledati na Facebook stranici Tango Six portala.