BEG airport status
[VIDEO] Aerodrom „Nikola Tesla“ o bezbednosnim pravilima prilikom kontrole putnika i prtljaga Date smernice i uputstva za ponašanje putnika pri bezbednosnoj kontroli na aerodromu / Foto: Screenshot

[VIDEO] Aerodrom „Nikola Tesla“ o bezbednosnim pravilima prilikom kontrole putnika i prtljaga

Aerodrom Nikola Tesla predstavio je „kratki informativni film“ o bezbednosnim pravilima prilikom kontrole putnika pre ulaska u avion.

– U filmu je prikazana procedura bezbednosnog pregleda putnika i ručnog prtljaga, a navedeni su i neki od praktičnih primera šta je od predmeta i materija najčešće dozvoljeno, a šta nije dozvoljeno za prenos u ručnom i predatom (čekiranom) prtljagu. – saopštio je beogradski aerodrom.

Video daje i smernice o tome za koje je predmete i materije potrebna posebna dozvola avio-kompanija.
 

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Pe

Zna li neko jos neki aerodrom osim beogradskom u kojem se kontrola putnika vrsi tek na gejtu? Ja to nigde nisam video, a proputovao sam pola sveta.

Odgovori
Pe

Pero a kako se zove ono pre pasoške kontorle?

Ne

Pedja to je obicna carina koja vecinu vremena i nije prisutna. Nema antidiverzione kontrole. Slazem se sa Perom nigde nisam video ovakvu glupost kao na aerodromu Nikola Tesla. Neko moze da udje opasan sa 5 kg eksploziva ako ima bording kartu i validan pasos. Da prodje pola aerodroma do gejta i da se pre antidiverzione tamo raznese.

Pe

Kako god je nazvali niko ne moze da dodje do pasoske kontrole a da nije prosao skener i metal detektor.

ni

@ Pedja ne postoji metal detektor pre pasoske kontrole na Nikola Tesla aerodromu vec odavno, to je bilo nekad ranije, sad je sigurnosna provera samo na gejtu.

ni

Relativno cesto koristim BGD aerodrom i ono na sta treba posebno obratiti paznju je ophodjenje osoblja za „bezbednosnu proveru“ prema putnicima aerodroma, neki slucajevi su veoma losi i salju losu sliku o aerodromu kao i o drustvu generalno. U sustini ponasaju se kao da im je predhodno radno iskustvo bilo samo na farmi zivine ili necega slicnog, socijalni kontakt i pristojnost je ispod svakog minimuma tolerancije, svako ko putuje preko mnogo prometnijih i rizicnijih aerodroma moze potvrditi ovo. Nrp. vika na ljude koji cekaju u redu je slicna onoj koja se koristi za usmeravanje marve, pogotovo ako ste stranac posto im je Engleski jezik veoma diskutabilan i cesto tesko shvatljiv, a ako dodjete u situaciju da vas pretresaju i zahtevaju da izvadite sadrzaj vaseg rucnog prtljaga na samom security check point-u ne postoji nikakav paravan (kao na svakom kulturnom aerodromu – delux paravan kosta 20evra) gde bi ste mogli uz minimum privatnosti i dostojanstva uveriti sluzbenika da ne ugraozavate bezbednost leta, vec pred svim saputnicima od vas se zahtva da ispraznite dzepove i torbu, zatim onda vase privatne predmete razvlaci po onom stolu pred svima, sada zamislite na prvom mestu da neko ima neki zdravstveni problem ili jednostavno ne zeli da deli svoju privatnost sa ljudima na gateu… Ovakvo ponasanje je u osnovi nedostatak domaceg vaspitanja na prvom mestu sefova, pa ona i ovih sto su to pristali da rade bez sugestijei dovodi u pitanje kriterijum za zaposljavanje na to mesto, ja se ozbiljno pripremam da neki sledeci put nabavim i ponesem neki ogroman dildo, pa neka ga razmatraju onako goloruki mozda se opamete. Drugi primer je onaj nakaradni nacin za detekciju prisutnosti eksploziva ili sta vec, u sustini sta se dogadja je da vam pridje jedan od ovih nemustih ljudi, ne govoreci nista uzme vam bris sa podlaktice, vrata ili sa lica i tako cutke stavi u “epruvetu“ i negde odnese takodje cutke sa onim izmucenim izrazom lica koja sigurno ne uliva poverenje, logicno je da prvo pomislite da vam je preneo neku zarazu ili ko zna sta, sve to izleda isto kao postupak kada kokoskama na farmi ubrizgavaju onaj kompleks antibiotika… Opet minimum pristojnosti bi bio barem da (kad vec nemaju efikasniju opremu kao kulturni aerodromi) taj postupak LJUBAZNO najave i OBJASNE sta, zasto i kako rade. Kad im se suprostavite oni na kraju balade kazu eto nemaju vremena, jer imaju neku nezgrapnu=jeftinu opremu i mnogo putnika – vas problem rodjaci, sad radite sa ljudima kokoske su ostale na farmi (takodje smrdljivi WC na gate-u takodje ne uliva poverenje u te ljude). Treci primer je npr s’vremna na vreme kada neki „doktori“ ili uniformisana lica (cak i u stranim uniformama) cekaju na izlazu iz aviona – pre pasoske kontrole i zahtevaju vas pasos iz nekog razloga, ja to nigde drugo nisam video, doduse nisam mnogo po Rusiji i Kini leteo, ali i za te provere na vratima sam siguran da postoji elegantniji nacin, tesko da neko moze da pobegne iz zgrade itd. mnogo sam se raspisao za svoje dobro, mozda neko ima nesto da doda ili sam ja jedini kome se to dogadja tamo, ali ovo pisem jer volim taj aerodrom, mnoge druge stvari su unapredjene, cak se problem sa gang taksistima na dolasku malo sredio, ali zaista moraju da povedu racuna o edukaciji i ponasanju svojih zaposlenih.

Odgovori
Al

Ja sam ovu neprofesionalnu odrješitost i neprimjereno ponašanje na BEG doživio samo jednom i to na prvom ili drugom letu iz BEG (mislim na prvi let nekon raspada bivše države, jer kontrole na onim letovima prije raspada su funkcionirali po skroz drugim principima, a neljubaznost je bila dio „socijalističkog“ odgoja i discipline masa). Osoba na kontroli je bila toliko neugledna, bezobrazna i neprimjerenog ponašanja da sam joj ozbiljno zasipao u facu što je ide. Potom je spodoba zaprijetila cjelokupnim pretraživanjem tjelesnih šupljina, a ja sam tražio razgovor sa njenim pretpostavljenim nakon što napravi to pretraživanje. Pušten sam uz nešto opsežniji pregled (ipak mi nisu ispitivali tjelesne šupljine), i gomilu komentara u bradu (ono kao da ne čujem, a zapravo se trudi da i te kako čujem).

Nakon toga takva neugodna iskustva više nikada nisam imao, a naletio sam se iz Beograda. Jedina primjedba je da je osoblje ali baš uvijek hladno i nekomunikativno. Što god da im kažete, ignoriraju vas i ponašaju se kao roboti, kao da im je zabranjena svaka komunikacija. Kažem, nisam kasnije doživljavao neprofesionalnost i bezobrazluk, ali odbojnost doživljavam konstantno. Bojim se da je to stvar treninga. Mislim da bi rukovodstvo osiguranja BEG trebalo malo obići svjetske aerodrome da vidi kako se ponaša osiguranje na drugim aerodromima, koje se istinski trudi taj neugodni pregled učiniti što manje stresnim.

I u Zagrebu smo imali relativno neljubazno i odbojno osoblje. Zamjenom policije za Securitas ovo se korijenito promijenilo. Osoblje je nevjerojatno ljubazno, pristupačno, pokazuje da želi pomoći i komunikacija ima je ekstemno ljubazna. Potpuno drugačiji doživljal nego prije.

Al

Mene u BEG uvijek, ali baš uvijek, iznenadi osjetljivost opreme. Dakle, jednako odjenut u BEG mi uvijek signalizira ručni pregled iako se ni na jednom drugom aerodromu ni ne javi. BEG ima definitivno opremu podešenu na najosjetljivije.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Djuka Bojim se da vi ne znate sta su hipersonicni projektili. Nemojte samo potezati pricu oko ICBM kao dokaz bilo cega, jer nije za poredjenje. Nije za poredjenje ni cinjenica da hiperosnicni projektili nisu od juce, imaju ih od sredine 20 veka. U razvoju novih hipersonicnih sistema Rusi jesu otisli najdalje, nakon njih Kinezi, cak…

27. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Hehehe, slazem se sva velikom vecinom napisanog. Ponarucito sa onimm prvim komentarom o slici na vrhu. Takvih slika Rafala ima u zadnje vreme na T6 bas dosta, al vazno da se podsmevaju 40 godina starom MiGu 29. Što se šarenila tiče to ima svoje pluseve i minuse. Jedna od najvaznijih stvari je i mentalni pristuo…

27. Nov 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Vladimir Zasto ne bi pogledali neke informacije o tome, o cemu pisete? Upravo Amerika je za sad imala najveci uspeh sa hipersonicnim bezmotornim bolidima koji i poticu iz americkog programa Global strike (to je ono sto lici na kljun patke), i imaju vise programa. 2013 su oborili rekord duzine leta tom spravom. Na toj tehnici…

27. Nov 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Dejanera Zapravo je procena da u nekoj tacki u buducnosti nece biti potreban fizicki covek u letelici, ali nije rec o kratkom periodu, pre kroz 50 godina i vise, a to razlika kao od 1945 do 2000, od Me 262 do F-22...

27. Nov 2024.Pogledaj