BEG airport status
Burže 2017: „Boeing“ nadmašio „Airbus“ u porudžbinama B737 MAX 10 čini više od trećine porudžbina kompanije "Boeing" na ovogodišnjem Buržeu / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Burže 2017: „Boeing“ nadmašio „Airbus“ u porudžbinama

Američki Boing (Boeing) bolji je od evropskog Erbasa (Airbus) kada je reč o broju porudžbina na ovogodišnjem Buržeu. Porudžbine i okvirni dogovori za nabavku putničkih letelica ne samo ovih proizvođača, već i ATR-a, Bombardiera i Embraera procenjeni su na preko 115 milijardi dolara.

Ovo je u najkraćem rezime ovogodišnjeg učinka proizvođača putničkih aviona na pedeset i drugom sajmu vazduhoplovstva u Parizu održanom od 19. do 25 juna.

Boing

Boing broji ukupno 571 porudžbina i okvirnih dogovora o nabavci letelica vrednosti 74,8 milijardi dolara. Osim što je zabeležio znatno više porudžbina od evropskog rivala, Erbasa, Boing je Burže iskoristio i za predstavljanje svog B737 MAX 10.

Porudžbina ove letelice čini više od trećine ukupnog broja poručenih aviona američkog proizvođača ove godine u Parizu.


Erbas

Kompanija Erbas sklopila je dogovore vredne 39,7 milijardi dolara na ovogodišnjem sajmu u Parizu za 326 letelica. Poručene letelice ovog proizvođača procenjene su na 18,5 milijardi dolara, dok okvirni dogovori vrede 21.2 milijarde dolara.

Najviše dogovora odnosi se na letelice A320 porodice – ukupno 306 aviona u vrednosti od 22, 8 milijardi dolara. Poručeno je ukupno 12 širokotrupnih Erbas letelica u vrednosti od 3,6 milijardi dolara i potpisani su okvirni dogovori za njih 8 u vrednosti od 2,3 milijardi dolara.

„GE Capital Aviation Service“ (GECAS) naručio je 100 A320neo čime je postao treći najveći poručilac ovih letelica u svetu. „Air Lease Corporation“ poručio je 12 A321neo, američka Delta 10 A321 aviona. Za razliku od 2015. kada je „Wizz Air“ bio jedan od najvećih kupaca na Buržeu sa ukupno 110 A321neo poručenih letelica, ove godine sklopljeni dogovor daleko je skromniji – „Wizz“ je naručio svega 10 A321 letelica. „Air Asia“ potpisala je sporazum za 14 A320, „Hi Fly“ poručio je 2 A330.

„CDB“ potpisao je memorandum o razumevanju za 45 aviona (30 A320neo i 15 A321 neo), „Viva Air“ za 50 letelica (35 A320 neo i 15 A320), „Ethiopian Airlines“ za 10 A350,  „Zagros Airlines“ za 28 aviona (20 A320 neo i 8 A330 neo), „Iran Airtour“ za 45 letelica iz A320neo porodice. U svom saopštenju, Erbas spominje i dogovor sa „DHL Express“ za 4 A330, ali ove letelice nisu ušle u konačni zbir porudžbina.

Poput Boinga i Erbas je Burže iskoristio za dodatnu promociju. Uoči zatvaranja sajma, 21. juna, stigla je i vest da će „Wow Air“ postati prvi korisnik A321neo aviona u Evropi.

ATR

„Air Senegal“ poručio je 2 ATR72-600 aviona, dok su pismo o namerama za ATR 42-600 potpisale kompanije „Tianju Investment Group“ (za 10 aviona) i „Xuzhou Hantong“ (za 3 aviona). Vrednost svih ugovora procenjena je na 56 miliona dolara, prenosi portal „Air Transport World“.

Bombardier

Pismo o namerama za nabavku Bombardierovih aviona Q400 potpisale su kompanije „CemAir“ (2 letelice) i „SpiceJet“ (25 letelica). „Philippine Airlines“ potpisao je opciju za 7 Q400, a „Ethiopian Airlines“ potpisao je „previously announced“ za 5 Q 400. Svi ugovori procenjeni su na 870 miliona dolara.

Embraer

Ugovore o porudžbini Embraerovih aviona potpisale su kompanije: „Belavia“ za 1 E175 i 1 E195, „Fuji Dream Airlines“ za 3 E175, „Japan Airlines“ za 1 E190, „KLM Cityhopper“ za 2 E190. Sklopljen je i dogovor o obavezivanju za 20 E190-E2 i 10 E195-E2 aviona, ali ime kompanije za sada se drži u tajnosti, preneo je ATW. Vrednost ovih dogovora procenjuje se na 2, 238 miliona dolara.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Бивши Гастос na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Послe свега овога, Рафал ће да буде бољи од X-wing Starfightera. Французи ће да колонизују свемир.

26. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

>> jer sve moćniji PVO sve više uspeva da prati „nevidljive“, onda je i pitanje cevke sekundarno. To tako tvrde svi koji nemaju "nevidljive"

26. Nov 2024.Pogledaj

Dejanera na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Ja mislim da su ovi iz DASO-a prolupali. Zar ne citamo, na istom ovom portalu, kako je Hrvatska prosla vrhunski sa nabavkom polovnih Rafala ( a realno je da su stvarno prosli dobro) a da je Srbija preplatila nove avione (mozda i jeste) . Kako kazu razni strucnjaci ovde Hrvatska je kupila polovne avione koji…

26. Nov 2024.Pogledaj