BEG airport status
[POSLEDNJA VEST] Vojska obećava: Brinućemo o Muzeju vazduhopolovstva – od naredne godine biće u okviru budžeta Ministarstva odbrane "Muzej više neće biti u stanju u kakvom je bio decenijama" / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

[POSLEDNJA VEST] Vojska obećava: Brinućemo o Muzeju vazduhopolovstva – od naredne godine biće u okviru budžeta Ministarstva odbrane

Kako smo krajem ove nedelje preneli, Muzej vazduhoplovstva će do kraja godine najverovatnije preći pod okrilje Ministarstva odbrane. Neki od civilnih službenika muzeja nisu zadovoljni tim razvojem događaja i nije jasno pod kojom zakonskom procedurom i odobrenjem predstoji realizacija ove tranzicije.

Tango Six je iskoristio priliku da na današnjem predstavljanju rezultata rada Ministarstva odbrane i Vojske Srbije u prethodnih 100 dana rada Vlade Srbije postavi pitanje o „tranziciji“ ali i ono bitnije – da li će Muzej vazduhoplovstva pod vojnom upravom biti stavljen na budžet Ministarstva odbrane?

„Brinućemo o Muzeju“

Na pitanje Tango Sixa o tome da li postoji odluka Vlade kojom se Muzej prebacuje u nadležnost Ministarstva odbrane i da li će se nakon prebacivanja naći u okviru budžeta tog ministarstva, ministar odbrane Aleksandar Vulin prepustio je ovaj odgovor načelniku Uprave za odnose sa javnošću, kapetanu bojnog broda Petru Boškoviću:

– Do marta meseca ove godine je Vlada Srbije, odnosno Vojska, bila vlasnik oko 90% Muzeja.

Naravno, u martu mesecu, podsetiću vas, tadašnji ministar Zoran Đorđević i devet preostalih firmi koje su bile vlasnici 10%, odrekli su se vlasništva u korist Vlade Srbije, odnosno Ministarstva odbrane. Nakon toga krenula je procedura u Vladi i donošenje zaključka da se definitivno deo Muzeja koji je bio pod civilnom kontrolom prebaci na ministarstvo obrane, što će biti gotovo do Nove godine.

To će onda postati budžetska ustanova, i naravno o njoj će Ministarstvo odbrane po svim elementima brinuti, i naravno znate da kada vojska o nečemu brine neće biti u takvom stanju u kakvom je već decenijama. –

Vlada Srbije je prošle godine donela zaključak kojim je na državu prenela prava sa desetak osnivača Muzeja vazduhoplovstva.

Podsetimo, Ministarstvo odbrane je već imalo jedno obećanje u vezi Muzeja vazduhoplovstva koje nije realizovano. Tango Six će nastaviti da prati izvršavanje današnjeg obećanja.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

ro

jesu li uspjeli prebaciti sve avione sa prostora ANT-a
jesu li uspjeli dobiti sredstva od ministarstva kulture za obnovu eksponata i zgrade

Odgovori
Jo

,,i naravno znate da kada vojska o nečemu brine neće biti u takvom stanju u kakvom je već decenijama.“ –Da ja znam i zato se i plašim šta sledi.

Odgovori
Go

Uzeste mi reč iz usta…

Mr

Не знам каква је пракса у осталим земљама да музеј оваквог типа финансира Министарство одбране обзиром да и сама војска има проблема са буџетом. Ово ми више личи као неко социјално давање тј. чисто “крпљење”. Иначе на тај ”војни буџет” већ су знале да се закаче којекакве фирме и организације са префиксом “војна” (разне војне установе типа Дедиње, Морава, Карађорђево…па некакве војне грађевинске фирме и бога питај шта све не…) и на крају знамо како су све до једне неславно завршиле! Мислим да се “газде” олако фрљају са парама по принципу “за господина 3.000 динара”!

Odgovori
iv

Secam se slicne price kada je MUP, odnosno njegov sektor za vanredne situacije preuzimao raketnu sluzbu meteoroloskog zavoda, kao napravice reda i obezbediti rakete. Otprilike mozete predpostavljati kraj svega, ni raketa ni reda.
A sa druge strane to je realno muzej jugoslovenske avijacije, posaljite svakoj republici dva tri aviona, propala Jugoslavija moz da propadne i muzej, od zgrade napravite restoran il hotel i nemorate vise da se mucite, trosite pare. Naravno sacuvajte deset kancelarija sa sve direktorima i rukovodiocima jer vas to zanima , avioni i istorija sigurno ne!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

^^ Pa najverovatnije ono sto je i najlogičnije. 1. Eliminacija cevčuge za srkanje goriva u vazduhu. Ako Gripen ima mesta naći će i za Rafala. Kreativni subto inžinjeri pa mogu nešto malo bolje da urade. 2. Comformal Fuel tanks.. uz eliminaciju starih cilindričnih spoljnih rezervoara za gorivo. Ili, kao F-22 i Izraelski F-35 dobice STEALTH…

28. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj