BEG airport status
Erbas u Dubaiju prikazao novu naoružanu varijantu svog transportnog aviona C295 Deo ubojnih sredstava koju može da nosi nova naoružana verzija transportera C295 / Foto: S. Ramadier/Erbas

Erbas u Dubaiju prikazao novu naoružanu varijantu svog transportnog aviona C295

Veoma uspešni taktički transportni avion C295 dobio je još jednu varijantu koja je ponovo potvrdila prilagodljivost i svestranost ovog tipa vazduhoplova. Kompanija Airbus Defence and Space je na Dubai Airshow 2017 prikazala novu naoružanu verziju koja se osim za dejstva po ciljevima na zemlji može koristiti i kao avion za prikupljanje obaveštajnih podataka, osmatranje i izviđanje. Proizvođač potencijalne kupce pre svega vidi u zemljama Bliskog istoka, severne Afrike ali i u pojedinim azijskim državama a mnoge od njih u pomenutim regionima već poseduju C295 u transportnoj, osmatračkoj ili mornaričkoj patrolnoj verziji.

U Dubaiju je pored aviona, koji je inače Erbasov opitni primerak za ispitivanje različitih sistema, prikazan širok spektar ubojnih sredstava koje će moći da nosi nova naoružana verzija. Po tom pitanju ovoga puta ostvarena je saradnja sa turskim proizvođačem Roketsan koji je obezbedio laserski vođenje rakete Cirit i protivoklopne rakete L-UMTAS kao i komplet TERBER 82 za lasersko vođenje bombi Mk82 a pomenuto naoružanje moći će da se podkači na 4 spoljašnja nosača.

Prikazan je i nemački automatski top Rheinmetall kalibra 27 mm montiran na bočna vrata koji se može kontrolisati preko sistema španske firme Escribano koji je opet deo sistema FITS (Fully Integrated Tactical System) kojim je opremljen avion. Takođe tu su višecevni lanseri španske kompanije Equipaer za raketna zrna CAT-70 kalibra 70 mm takođe španske firme Expal. Jedna od opcija je da se na bočna vrata montiraju sistemi sa mitraljezima kalibra 12,7 mm američkih kompanija Nobles Worldwide i US Ordnance.

 
Za osmatranje i nišanjenje ciljeva može se koristiti drugi elektrooptički i infracrveni senzor. Proizvođač nudi ovaj avion kao alternativu manjim avionima iste namene pre svega zbog mogućnsoti ostajanja u vazduhu do 10 sati kao i impresivne nosivosti naoružanja.

Zemaljska ispitivanja započeće pre leta 2018., prvi opitni letovi biće izvedeni oktobra iste godine dok bi sva testiranja bila završena do leta 2019. Zvaničnici Erbasa izjavili su da je odlaganje testiranja aviona uzrokovano time što se postojeći opitni avion trenutno koristi za ispitivanja konfiguracije za traganje i spasavanje koju je naručila Kanada.

Airbus će uskoro isporučiti dva lakše naoružana C295 ali nije navedeno kojoj državi. To je verzija koja je opremljena modularnom namenskom konzolom koja se lako može ukloniti jer se nalazi na paleti, tu je zatim višemodni radar, turela sa elektrooptičkom i infracrvenom opremom kao i mitraljezi koji su montirani na zadnjim padobranskim vratima.

Ovo nije prvi put da Erbas od svog transportera C295 pravi naoružani avion. Juna 2014. godine objavljeno je da je između Erbasa, američke kompanije ATK i jordanskog biroa KADDB (King Abdullah II Design and Development Bureau) potpisan ugovor o razvoju leteće topovnjaće AC-295 Gunship. Nakon toga započeti su radovi na modifikaciji dva aviona C295 iz sastava jordanskih vazduhoplovnih snaga.

Avioni su dobili integisani sistem za planiranje misije i upravljanje vatrom, elektrooptičke i radarske senzore, paket opreme za samozaštitu aviona, od naoružanja su na spoljašnje nosače integrisane američke protivoklopne rakete AGM-114 ’’Hellfire’’, vođena raketna zrna kalibra 70 mm a na boku trupa je montiran top M230 kalibra 30 mm. U programu AC-295 primenjena su prethodno stečena iskustva u pretvaranju dva transportna aviona CN-235 u laku topovnjaču sa oznakom AC-235 koje je takođe naručio Jordan.

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Vu

Ovako nešto nama treba, bar 6 aparata i rešen problem na duže staze!

Odgovori
Vo

Meho Šmajser uz pomoć Bahre Trocjevke u Donjoj Pripizdrini vrši nadogradnju ovih letećih lunapark aparata. Njihovim odabirom i kupovinom bi sa tri aparata zadovoljili svoje potrebe.

54

Izvini, za šta nama treba šest transportnih aviona ovog tipa? Srbija nema potrebu da koristi transportne avione ovog tipa za mobilizaciju sopstvenih snaga na sopstvenoj teritoriji.

Nema, niti je kroz istoriju imala, afinitet da napada druge države da bi ovakve avione koristila za špijunažu ili elektronsko ometanje.

Srbiji u ovom trenutku treba da ima operativna oba aviona AN-26, a u budućnosti da razmišlja o zanavlajnju flote u smislu penzionisanja Antonova i uvođenja 2 nova ili barem mlađa aviona. Ti avioni mogu biti i C295 ali ne postoji nikakva realna potreba da ih bude više od 2.

St

Jos jedna u nizu uspesnih verzija za C295.
Pored C-27 moj omiljeni zapadni transportni avion koji bi voleo da vidim kao zamenu za nase An-26.
I C-27 je imao predlog za naoruzanu vajantu, ali do sada niko nije mogao da po vatrenoj moci napravi nesto slicno AC-130.

Odgovori
Mr

хммм…наш Ан-26 ко топовњача…!?

ето идеје за СДПР-ову Skunk Works :D

Odgovori
iv

Ha ha oces da me ubijes, padoh sa stolice od smeha!

12

A ja mislio Erbas napravio AC295 kao sto Ameri imaju AC-130 …

Odgovori
Do

Odlican transportni avion.
Visoka efikasnost,lako odrzavanje,STOL karakteristike,tehnicka podrska ERBUS-a,visoka pouzdanost,mogucnost razlicitih konfiguracija u zavisnosti od potreba.
Odlican odnos CENA-EFIKASNOST.
Zaista potreban avion za nasu vojsku,bio bi odlican izbor.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

^^ Pa najverovatnije ono sto je i najlogičnije. 1. Eliminacija cevčuge za srkanje goriva u vazduhu. Ako Gripen ima mesta naći će i za Rafala. Kreativni subto inžinjeri pa mogu nešto malo bolje da urade. 2. Comformal Fuel tanks.. uz eliminaciju starih cilindričnih spoljnih rezervoara za gorivo. Ili, kao F-22 i Izraelski F-35 dobice STEALTH…

28. Nov 2024.Pogledaj

Vaste na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Aleksandar Zato se verovatno Alžir odlučio za Rusko oružije ? oko 5 miliona Alžiraca ima u Francusku plus Alžirci ne mirišu Francuze,toliko o južnoj pokrajini !

28. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Yoda na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@ Petrovic Dusan "Neistina je da Rusi imaku bilo lalvu prednost.“, sto se i videlo na snimku pada „Lesnikovace “ (oreshek) gde se bojeva glava raspala na vise neravnomernih komada koji padaju raznom brzinom, dok bi trebalo da su jednake i u istim intervalima (objasnjenje fizicara Marka Solomina, ne moje)." Propaganda, radi se o podmuniciji,…

27. Nov 2024.Pogledaj