Procena rukovodstva aerodroma da će niškom vazdušnom lukom proći više od 300.000 putnika do kraja 2017. godine od danas postaje realnost, prenose „Južne vesti“.
Kako pišu, direktor Regionalne razvojne agencije Jug Bojan Avramović rekao je da sa današnja četiri leta “Konstantin Veliki” beleži rekordan rast broja putnika u Evropi:
– Ova godina će da premaši, biće između 330.000 i 335.000 putnika, jer ide 30.000 putnika mesečno, a Nova godina je, ima malo pojačanih letova – 1000 putnika dnevno. Kapaciteti su od 85 do 90 % popunjeni. –
Da bi došao do tog stadijuma, u “Konstantina Velikog” ranijih godina uloženi su milioni iz gradske kase Niša, a pošto se subvencionisanje kompanija nije pokazalo kao efikasna mera, aerodrom je minimalnim taksama privukao niskotarifne kompanije, prenose „Južne vesti“.
Kako navode, prošle godine je aerodromom prošlo oko 125.000 putnika, a samo do kraja novembra 2017. godine taj broj biće više nego dupliran.

– Veliki je rast, za 3 godine toliki rast se nije desio u Evropi. Tuzlu smo prebacili, koja je imala rast od 2013. do 2015. Hrvatska Vlada je milion dolara dala za linije u Rijeci i toliko isto otprilike daju za Pulu, za Zadar daju milion i po, ogromne pare idu kao što je nekada išlo iz budžeta Grada, taj sistem radi svuda sem u Nišu – objašnjava Avramović.
Prema njegovim rečima, Grad Niš je do nedavno davao pare iz budžeta da bi se plaćali radnici aerodroma, ali kako subvencija te vrste više nema Grad će plaćati samo kapitalne investicije.
Takođe, “Konstantin Veliki”, uprkos skorašnjim ulaganjima i donacijama sa raznih strana, i dalje nema adekvatnu opremu, kaže Avramović i dodaje da je u planu kupovina novih stepenica za ulazak i izlazak iz aviona, kao i druge neophodne opreme:
– Imamo samo dve stepenice, pa kad slete dva aviona istovremeno, putnici iz jednog moraju da čekaju. Takođe, vazdušni starter koji drži avion da upali je 50 godina star. Pre nego što startuju avion prekrste se rukovaoci svaki put.
Najmlađa oprema je sad tek ovo što dolazi od Grada. Kupovan je novi rentgen, sad nove stepenice i to na daljinskom, da ne moraju tri čoveka da guraju stepenice uz avion. –
Zgrada terminala na aerodromu rekonstruisana je u junu, kada je ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović najavila da će do 2020. godine “Konstantin Veliki” dobiti kontrolni toranj i duplo proširiti terminale, u šta će, kako je tada najavljeno, Vlada Srbije uložiti 6,5 miliona evra, pišu „Južne vesti“.
Markom
Mogla bi Vlada Srbije da odvoji neka sredstva ,a ne samo da okreću glavu i glavna priča sa aerodroma je status Srpsko-Ruskog humanitarnog centra,a ne i sam civilni saobraćaj sa Konstantina.
Marko
Ne moze.
Peru MIG-a
Beli
Pa aerodrom je tek oziveo kad je vlada počela da utiče na grad niš i aerodrom. Uostalom ANT stalno donira nešto…
izvini te ako sam napravio koju grešku. Upravo sam na košarkaškom meču AUT-GER i pijem pivo ;-)
Vladimir
Beli,
Država nije dala niti jedan dinar za Aerodrom. Koliko je puta potrebno Tebi to napisati?
Ako Ti čitaš polako, Ja ću da pišem sporo. A možda je i do piva?
Država i Vlada je radila sve da onemogući razvoj Aerodroma Niš. Da nije bilo grada Niša ništa se ne bi pozitivno desilo na Aerodromu Niš. ANT donira zato što nema drugu opciju.
Beli
@Vladimir
Je li ti ozbiljno misliš da gradonačelnik Niša nema ništa sa vladom Srbije i da se moze odupreti planovima vlade.
Odkud baš da aerodrm Niš ozivi 2016e u momentu kada vlada odlučuje intenzivno razvijati jug Srbije… sećaš se kada su sednice vlade prebačene u Niš i kada su ministri spavali u kasarni?
Da li si gledao snimak od pre godinu i po kada Vučić galami na gradonačelnika Niša zato što se grad zaduzio za 50 miliona €?
I ti me sad ubedjuješ da je grad Niš došao sam do toga kako oziveti aerodrom i to još protiv volje vlade.
A zašto ANT nema drugu opciju?
Pink Panter
@ Beli
Ne znam da li si sarkastican ili verujes u to sto pricas. Nis je kao drugo stene koje nisi ocekivao. Ne mozes da ga bacis u reku, a opet ti nekako nije mnogo drago. LYNI je „zrtva“ trzisnih okolnosti, jedini nacin da ne uspe je da ga zapale. Istini za volju, jedan pametan potez je donesen, smanjenje aerodromskih taksi na minimum i to je dovuklo low-costere. Njihov medjusobni rat, geografska pozicija Nisa i monopolsko-politicke igre na ANT su odradile ostalo. Gradjani Nisa i okoline su gladni i zedni letenja po povoljnijim cenama, i to „leisure“ u znacajnoj meri, sto do sada nije bilo moguce. Puno ljudi znam koji ce zeleti da obidju sve gradove do kojih se leti, just for fun.
Grad je ulozio nesto u ovo renoviranje same zgrade, nakon sto je dogorelo do noktiju, a drzava obecava ILS cat I vec podugo, a zbog toga Nis ima preusmerene letove zimi.
ANT je pomogao sa nesto cargo opreme.
Beli
@Pink Panter
Par pitanja za tebe::
– Zasto se taj „pametan potez“ nije povukao 2005 ili 2008 ili 2011?
– Dali je vlada mogla to „drugo stene“ da odbaci? Zasto to vec nije uradila ako to nije u njenom interesu? Pise se po forumima da su oni svemocni i da niko nista ne moze u zemlji Srbiji bez njevog pitanja!
– Cija je ideja bila da se spuste takse?
– Kojoj politickoj partiji pripada gradonacelnik Nisa?
– Ko upravlja Niskim aerodromom?
– A posto zivite u diktaturi… da li je taj gradonacelnik mogao da investira u obnovu zgrade bez dozvole vlade koja se tome protivi?
– Zasto je ANT uopste pomagao?
Odgovori na ova pitanja ce ti sve reci!
Vladimir
Beli,
Postavljaš pitanja kao po uputstvu za botove.
Gradonačelnik Niša je bio javno kritikovan zbog budžeta Grada Niša od strane Vučića. A jedini razlog za zaduženost Budžeta je finansiranje aerodroma.
Tebi postavljam pitanje, dokaži jedan dinar iz Budžeta Repubilke Srbije koji je dat Aerodromu Niš, samo jedan dinar i priznajem javno da si za sve u pravu.
Слободан
Ја сам два пута долазио у Србију преко Ниша. Морам вам рећи да је то фина алтернатива Београду. А значај аеродрома за развој града сам схватио тек када сам сам користио услуге истог. Тако да ми није јасно зашто се више не улаже у исти. У мом примеру то изгледа овако. Платио сам такси од аеродрома до аутобуске станице, платио сам карту до Београда. Пошто сам имао мало времена до поласка аутобуса отишао сам да вечерам и попијем пиће. Цифре јесу мале, али ако знамо да сам провео само два сата у Нишу и да сам на најмање три места плаћао услуге, то помножимо са например милион путника годишње у будућности и долазимо до већ занимљивих цифри. Овако да није било аеродрома не верујем да бих уопште долазио у Ниш ове године.