BEG airport status
Do kraja godine na niškom aerodromu više od 300.000 putnika; U planu i kupovina nove opreme U aerodrom ranijih godina uloženi milioni iz gradske kase Niša, nadležni obećavaju održivost / Foto: Aerodrom Konstantin Veliki

Do kraja godine na niškom aerodromu više od 300.000 putnika; U planu i kupovina nove opreme

Procena rukovodstva aerodroma da će niškom vazdušnom lukom proći više od 300.000 putnika do kraja 2017. godine od danas postaje realnost, prenose „Južne vesti“.

Kako pišu, direktor Regionalne razvojne agencije Jug Bojan Avramović rekao je da sa današnja četiri leta “Konstantin Veliki” beleži rekordan rast broja putnika u Evropi:

– Ova godina će da premaši, biće između 330.000 i 335.000 putnika, jer ide 30.000 putnika mesečno, a Nova godina je, ima malo pojačanih letova – 1000 putnika dnevno. Kapaciteti su od 85 do 90 % popunjeni. –

Da bi došao do tog stadijuma, u “Konstantina Velikog” ranijih godina uloženi su milioni iz gradske kase Niša, a pošto se subvencionisanje kompanija nije pokazalo kao efikasna mera, aerodrom je minimalnim taksama privukao niskotarifne kompanije, prenose „Južne vesti“.

Kako navode, prošle godine je aerodromom prošlo oko 125.000 putnika, a samo do kraja novembra 2017. godine taj broj biće više nego dupliran.

Do 2020. godine “Konstantin Veliki” će dobiti kontrolni toranj i duplo proširiti terminale / Foto: Južne vesti

– Veliki je rast, za 3 godine toliki rast se nije desio u Evropi. Tuzlu smo prebacili, koja je imala rast od 2013. do 2015. Hrvatska Vlada je milion dolara dala za linije u Rijeci i toliko isto otprilike daju za Pulu, za Zadar daju milion i po, ogromne pare idu kao što je nekada išlo iz budžeta Grada, taj sistem radi svuda sem u Nišu – objašnjava Avramović.

Prema njegovim rečima, Grad Niš je do nedavno davao pare iz budžeta da bi se plaćali radnici aerodroma, ali kako subvencija te vrste više nema Grad će plaćati samo kapitalne investicije.

Takođe, “Konstantin Veliki”, uprkos skorašnjim ulaganjima i donacijama sa raznih strana, i dalje nema adekvatnu opremu, kaže Avramović i dodaje da je u planu kupovina novih stepenica za ulazak i izlazak iz aviona, kao i druge neophodne opreme:

– Imamo samo dve stepenice, pa kad slete dva aviona istovremeno, putnici iz jednog moraju da čekaju. Takođe, vazdušni starter koji drži avion da upali je 50 godina star. Pre nego što startuju avion prekrste se rukovaoci svaki put.

Najmlađa oprema je sad tek ovo što dolazi od Grada. Kupovan je novi rentgen, sad nove stepenice i to na daljinskom, da ne moraju tri čoveka da guraju stepenice uz avion. –

Zgrada terminala na aerodromu rekonstruisana je u junu, kada je ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović najavila da će do 2020. godine “Konstantin Veliki” dobiti kontrolni toranj i duplo proširiti terminale, u šta će, kako je tada najavljeno, Vlada Srbije uložiti 6,5 miliona evra, pišu „Južne vesti“.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Ma

Mogla bi Vlada Srbije da odvoji neka sredstva ,a ne samo da okreću glavu i glavna priča sa aerodroma je status Srpsko-Ruskog humanitarnog centra,a ne i sam civilni saobraćaj sa Konstantina.

Odgovori
Ma

Ne moze.
Peru MIG-a

Be

Pa aerodrom je tek oziveo kad je vlada počela da utiče na grad niš i aerodrom. Uostalom ANT stalno donira nešto…

izvini te ako sam napravio koju grešku. Upravo sam na košarkaškom meču AUT-GER i pijem pivo ;-)

Vl

Beli,

Država nije dala niti jedan dinar za Aerodrom. Koliko je puta potrebno Tebi to napisati?

Ako Ti čitaš polako, Ja ću da pišem sporo. A možda je i do piva?

Država i Vlada je radila sve da onemogući razvoj Aerodroma Niš. Da nije bilo grada Niša ništa se ne bi pozitivno desilo na Aerodromu Niš. ANT donira zato što nema drugu opciju.

Be

@Vladimir

Je li ti ozbiljno misliš da gradonačelnik Niša nema ništa sa vladom Srbije i da se moze odupreti planovima vlade.

Odkud baš da aerodrm Niš ozivi 2016e u momentu kada vlada odlučuje intenzivno razvijati jug Srbije… sećaš se kada su sednice vlade prebačene u Niš i kada su ministri spavali u kasarni?

Da li si gledao snimak od pre godinu i po kada Vučić galami na gradonačelnika Niša zato što se grad zaduzio za 50 miliona €?

I ti me sad ubedjuješ da je grad Niš došao sam do toga kako oziveti aerodrom i to još protiv volje vlade.

A zašto ANT nema drugu opciju?

Pi

@ Beli
Ne znam da li si sarkastican ili verujes u to sto pricas. Nis je kao drugo stene koje nisi ocekivao. Ne mozes da ga bacis u reku, a opet ti nekako nije mnogo drago. LYNI je „zrtva“ trzisnih okolnosti, jedini nacin da ne uspe je da ga zapale. Istini za volju, jedan pametan potez je donesen, smanjenje aerodromskih taksi na minimum i to je dovuklo low-costere. Njihov medjusobni rat, geografska pozicija Nisa i monopolsko-politicke igre na ANT su odradile ostalo. Gradjani Nisa i okoline su gladni i zedni letenja po povoljnijim cenama, i to „leisure“ u znacajnoj meri, sto do sada nije bilo moguce. Puno ljudi znam koji ce zeleti da obidju sve gradove do kojih se leti, just for fun.

Grad je ulozio nesto u ovo renoviranje same zgrade, nakon sto je dogorelo do noktiju, a drzava obecava ILS cat I vec podugo, a zbog toga Nis ima preusmerene letove zimi.

ANT je pomogao sa nesto cargo opreme.

Be

@Pink Panter

Par pitanja za tebe::

– Zasto se taj „pametan potez“ nije povukao 2005 ili 2008 ili 2011?
– Dali je vlada mogla to „drugo stene“ da odbaci? Zasto to vec nije uradila ako to nije u njenom interesu? Pise se po forumima da su oni svemocni i da niko nista ne moze u zemlji Srbiji bez njevog pitanja!
– Cija je ideja bila da se spuste takse?
– Kojoj politickoj partiji pripada gradonacelnik Nisa?
– Ko upravlja Niskim aerodromom?
– A posto zivite u diktaturi… da li je taj gradonacelnik mogao da investira u obnovu zgrade bez dozvole vlade koja se tome protivi?
– Zasto je ANT uopste pomagao?

Odgovori na ova pitanja ce ti sve reci!

Odgovori
Vl

Beli,

Postavljaš pitanja kao po uputstvu za botove.

Gradonačelnik Niša je bio javno kritikovan zbog budžeta Grada Niša od strane Vučića. A jedini razlog za zaduženost Budžeta je finansiranje aerodroma.

Tebi postavljam pitanje, dokaži jedan dinar iz Budžeta Repubilke Srbije koji je dat Aerodromu Niš, samo jedan dinar i priznajem javno da si za sve u pravu.

С

Ја сам два пута долазио у Србију преко Ниша. Морам вам рећи да је то фина алтернатива Београду. А значај аеродрома за развој града сам схватио тек када сам сам користио услуге истог. Тако да ми није јасно зашто се више не улаже у исти. У мом примеру то изгледа овако. Платио сам такси од аеродрома до аутобуске станице, платио сам карту до Београда. Пошто сам имао мало времена до поласка аутобуса отишао сам да вечерам и попијем пиће. Цифре јесу мале, али ако знамо да сам провео само два сата у Нишу и да сам на најмање три места плаћао услуге, то помножимо са например милион путника годишње у будућности и долазимо до већ занимљивих цифри. Овако да није било аеродрома не верујем да бих уопште долазио у Ниш ове године.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

goran na: Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

Klade se na vodjene bombe dometa do 20 km. Nije baš tako prosto.

15. Mar 2025.Pogledaj

goran na: [EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

Uz to metal je ekološki materijal koji može da se reciklira u beskraj. Kompoziti ne. A imunost konstrukcije na grešku i da je održavaju takoreći čekićem jeste važna prednost. Imaće ta letelica veći uspeh od Afrike.

14. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

Mislim da su se vremena promenila i da nam je vec dosta puta trebao takav avion u zadnje vreme, a da bi u bliskoj buducnosti postati jos korisniji. Koliko smo miliona samo platili dostavu opeme za vojsku od Talesovih radara sa zapadado Pancira, Mi-17, FQ-17, FK3, Ka-32, i to je samo uvoz. A gde je…

14. Mar 2025.Pogledaj

Srbofil na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

@Miloš77 Zavisi šta smatramo brzim, ali avioni AS se mogu prepraviti u Srbiji bez ikakvih problema. Bilo je privatnih kompanija sa IL-76 u Srbiji i zatvorene su. jednostavno, previše novca košta za tako minijaturno tržište kakvo je naše. Mi nemamo ekspedicione snage po svetu. Dva C295 dovedu ceo kontigent mirovnjaka iz sve jedne misije VS…

14. Mar 2025.Pogledaj

Dejanera na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

@ Bulatovic Nebojsa Samo malo matematike i poznavanje velicine Srbije reci ce vam sledece: Francuski tanker C-135FR ima protok od oko 1500 litara u minutu. Rafal ima unutrasnje rezervoare od oko 4700 litara. Dakle nekih 3 minuta traje kompletno punjenje. Brzina kojom lete avioni je izmedju 500 i 600 km/h. Matematika kaze sledece: 600 /…

14. Mar 2025.Pogledaj