Vlada Crne Gore utvrdila je na današnjoj sednici Predlog zakona o izmenama Zakona o budžetu Crne Gore za 2017. godinu kojim je predviđeno izdvajanje dodatnih 5,2 miliona evra za Montenegro erlajns, saopšteno je upravo na konferenciji Vlade.
Tim povodom, Ministar finansija Darko Radunović rekao je da su budžetski prihodi Crne Gore u prvih jedanaest meseci uvećani za 64 miliona evra u odnosu na uporedni period prethodne godine i dodao:
– Do kraja godine očekuje se da ukupno uvećanje bude oko 90 miliona evra u odnosu na 2016. godinu. To je dalo Vladi mogućnost da, između ostalog, izdvoji novac i za program civilnog vazduhoplovstva, odnosno Montenegro erlajnsu u iznosu od 5,2 miliona evra. Radili smo bolje od plana i time obezbedili više novca i to nam je dalo priliku da dodatna sredstva raspodijelimo gdje smo procjenili da je najpotrebnije, tačnije da izmirimo obaveze koje su već dospijele. –
Kako je objasnio, novac za civilno vazduhoplovstvo biće usmeren Montenegro erlajnsu za plaćanje dospelih obaveza prema Celestialu, Eurocontrolu, kompanijama Embraer, Rolls Royceu, Fokker Techniku, kao i Generali osiguranju.
Prema rečima izvora iz Vlade Crne Gore, iako još uvek nije doneta konačna odluka o sudbini Montenegro erlajnsa, Vlada do donošenja odluke, što se očekuje na proleće, neće dopustiti da kompanija ode u stečaj.
Podsetimo, SMATSA je u više navrata blokirala račun Montenegro erlajnsa, pri čemu je poslednji put bio u septembru ove godine, kada je, kako su pisale crnogorske „Vijesti“, Vlada Crne Gore odlučila da taj dug plati tako što će Aerodromi svoju dobit od 2,3 miliona založiti u Hipotekarnoj banci kao garanciju za kredit te avio-kompanije.
Takođe, Montenegro erlajns je tokom septembra od Prve banke uzeo dva nova kratkoročna kredita, dok je ranije ove godine zbog nesplaćenih plata Nezavisni sindikat linijskih pilota te avio-kompanije Upravnom odboru uputio upozorenje o obustavljanju saobraćaja.
Ivan1
Znaci ovako, ako nacionalna avio kompanija pokusava da odrzava veze sa mestima koje ta drzava smatra bitnim ili strategiskim maltene po difoltu ce biti u gubitku I drzava ce je morati dotirati da nepropadne. Ako propadne letecemo direktno samo do par destinacija gde nam LH odredi I to skupo a nedaj boze nesto specijalno onda cemo da presedamo I placamo duple aerodromske takse. Rasturan jedinstvenog jugoslovenskog trzista je bila nevidjena greska za nas, pojedose nas ove evropske I americke ajkule!
Vojo
Sve ce ovo LH da pojede u narednih 5-7 godina.