BEG airport status
Godinu dana od otvaranja novog putničkog terminala na „Franji Tuđmanu“; Po prvi put direktna linija Atina-Zagreb U prva tri meseca 2018. godine zabeležen rast putničkog saobraćaja od 12% / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

Godinu dana od otvaranja novog putničkog terminala na „Franji Tuđmanu“; Po prvi put direktna linija Atina-Zagreb

Aerodrom Franjo Tuđman danas obeležava prvu godinu od otvaranja novog putničkog terminala, saopšteno je sa tog aerodroma.

Kako navode, tokom noći između 27. i 28. marta 2017. godine, nakon opsežnih prirema, celokupan saobraćaj preseljen je sa starog na novi putnički terminal i u ranim jutarnjim satima, prvim letom kompanije Croatia Airlines za Dubrovnik, novi putnički terminal zvanično je otvoren.

– U proteklih godinu dana, zračna luka Franjo Tuđman je u novoj infrastrukturi zabilježila niz rekorda – u prometu putnika i tereta, dolasku novih zrakoplovnih kompanija, otvaranju novih linija i destinacija, te sjajne rezultate uistraživanjima zadovoljstva putnika.

Zagreb je izravnim letovima povezan sa novih devet destinacija, povećan je broj linija na već postojećim destinacijama, a poseban iskorak u novoj infrastrukturi bioje dolazak Emiratesa na izravnoj liniji za Dubai. – kažu sa „Tuđmana“.

„Franjo Tuđman“ dobio nagradu „Most Improved Airport in Europe“ za 2017. godinu / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

Kada je reč o putničkom saobraćaju, zagrebački aerodrom od otvaranja novog terminala beleži dvocifren kumulativni rast. Krajem prethodne godine po prvi put je zabeležen trimilioniti putnik, dok je godina je zaključena sa 3,1 milion putnika. Prema njihovim rečima, trend rasta putničkog saobraćaja nastavljen je i u prva tri meseca 2018. godine gde je zabeležen rast putničkog saobraćaja od 12%.

– Pozitivne prometne rezultate prate i pozitivni rezultati istraživanja zadovoljstva putnika uslugama zračne luke. Tako je zračna luka Franjo Tuđman u redovitom, globalnom istraživanju zadovoljstva putnika ASQ (Airport Service Quality) koje provodi svjetsko udruženje zračnih luka ACI (AirportCouncil International- World) osvojila nagradu u kategoriji Zračna luka s najvećim unapređenjem u 2017. godini u Europi – Most Improved Airport in Europe. – ističu sa zagrebačkog aerodroma.

Croatia Airlines će otvoriti dve nove linije za Dablin i Mostar / Foto: Croatia Airlines

Kako kažu, upravo započetim letnjim redom letenja očekuje se nastavak pozitivnih trendova. Dolazak u Zagreb najavile su dve nove avio-kompanije – grčki nacionalni prevoznik Aegean Airlines koji će Zagreb po prvi put direktno povezivati s Atinom tri puta nedeljno, kao i kanadski nacionalni prevoznik Air Canada koji otvara direktnu liniju za Toronto četiri puta nedeljno.

Kompanija Croatia Airlines će otvoriti dve nove linije za Dablin i Mostar dva puta nedeljno, dok će Air Transat u Zagreb ove godine doći ranije i tako produžiti sezonu letova do Toronta za mesec dana u odnosu na prošlu godinu.

– Ljetnom rastu prometa doprinijet će i povećanje kapaciteta naleta postojećih partnera poput španjolske Iberije koja je na svojim linijama za Madrid najavila povećanje broja letova. – navode za „Tuđmana“.

Tango Six je pratio otvaranje novog terminala a kako danas on funkcioniše, gde je zabeležen veliki napredak i šta bi trebalo unaprediti analizirao je naš redovni kolumnista utorkom Alen Šćuric.


 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

@Perko MA jednom platis da ga skrate za slamku, i miran si. Ima nesto i u odrzavanju tog vraga godinama/decenijama. Moze to da kosta i vise od prepravke. Srbiji sigurno ne trebaju slamčice na Rafalima. Za one koji nisu ubedjeni, pogledajte kolika tri spoljna rezervoara nosi Rafal ako treba, a koliko recimo MiG-29 nosi. jako…

13. Mar 2025.Pogledaj

Nenad N. na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

Za jedan Erbas dva Embraera. Jeste nosivost manja za deset tona, ali kargo prostor je cak veceg volumena. Pa se uzmu dva ili cetiri. E da, obavezno i "pametnom dosta". :)

13. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

To je klasa kargo aviona koja tovari svasta sto C295 ne moze, C295 ogranicen velicinom i doletom. Uvoz odredjene robe pada na pamet, ulkucujuci i vojne. Druga stvar koja mi je pala na pamet odmah ustvari je korist u slucaju vanrednih situacija tipa Kovid lockdown-a kada se mnoge stvari u svetu ogranicavaju u zavisnosti od…

13. Mar 2025.Pogledaj

NS Posmatrac na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

A400M bi se koristio najvise i verovatno iskljucivo kao transportni avion. Za prevoz pripadnika VS u razne mirovne misije, vezbe u inostranstvu i sl. Drugo za izvoz proizvoda namenske industrije. Za prevoz kupljene opreme i oruzja za VS. Prevoz spasilaca, sasilacke opreme, humanitarne pomoci, prevoz gradjana iz ugrozenih drzava i sl. Za sve prevoze za…

13. Mar 2025.Pogledaj

Perko na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

@Bulatovic Nebojsa Niko nece da kupuje tanker, to sigurno, ali da ispravimo nejasnocu, moze da se dopuni nad Srbijom jer tanker svakako ne leti u pravoj liniji vec kruzi. Postoji nekoliko obrazaca iliti "patterna" ili procedura prilaza i dopune. Zanimljiva tema zapravo.

13. Mar 2025.Pogledaj