BEG airport status
Srušio se bugarski vojni helikopter Mi-17, piloti poginuli Helikopter sa evidencijskim brojem 417 bio je poslednji bugarski vojni operativni Mi-17 / Foto: Igor Božinovski

Srušio se bugarski vojni helikopter Mi-17, piloti poginuli

Kako su sinoć preneli bugarski mediji, u vazduhoplovnoj bazi Krumovo srušio se transportni helikopter Mi-17 iz sastava bugarskog Ratnog vazduhoplovstva. Nesreća se dogodila oko 20:30 časova po lokalnom vremenu a iz Ministarstva odbrane Bugarske je saopšteno da su dva pilota poginula dok je tehničar povređen.

Prema prvim informacijama do kojeg je došao vazduhoplovni portal Aeropres, prilikom lebdenja helikoptera došlo je do iznenadnog oštrog okretanja letelice i pada na zemlju sa visine od oko 50 metara. U zvaničnom saopštenju Ministartsva odbrane navedeno je da je bio u pitanju trenažni let uvežbavanja traganja i spasavanja, da je uzrok udesa za sada nepoznat i da je istraga u toku. Odmah su preduzete sve mere kako bi posada bila spasena i kako bi se sprečila moguća eksplozija letelice.

Ministar odbrane Krasimir Karakačanov je za ’’Novu televiziju’’ potvrdio da su dva člana posade poginula i nagovestio da se radi o tehničkom otkazu koji se dogodio veoma brzo dok je letelica bila vrlo blizu zemlje. U saopštenju Ministartsva odbrane koje je kasnije prosleđeno medijima potvrđeno je da su poginuli kapeta Plamen Pantaleev i kapetan Stojan Nedelčev.

Treći član posade, letač-tehničar, oficirski kandidat Aleksej Kamenov, odveden je u bolnicu u teškom stanju ali je bio svestan i van životne opasnosti. U Ministarstvu je saopšteno da je njegovo stanje stabilno i da je na lice mesta stigao i ministar Karakačanov.

U sinoćnoj nesreći je izgubljen poslednji bugarski vojni operativni Mi-17. Reč je o primerku evidencijskog broja 417 (fabrički broj 103M14) koji se nalazi u upotrebi od oktobra 1989. godine. Početkom prošle godine prošao je kroz generalni remont u zavodu TEREM ’’Letec’’ iz Sofije i to je bio drugi takav remont ovog helikoptera. Pre toga imao je nalet nešto manji od 2500 sati.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Co
Т

Србиjа се као и Бугарска налази у вакууму источне и западне технике, зато не треба куповати срцем него главом или се све скупо наплати

Odgovori
С

И западна техника пада, јуче је пао ф15..

la

@Т5 Šta to treba da znači? Pa i zapadna tehnika isto tako pada kao i istočna…

AL

Nema potrebe za filozofiranjem, novcanikom se kupuju, zato je i vecina tehnike iz proslog veka. Ocekujem da ce u skorije vreme biti sve vise nabavki tehnike iz Kine(kamioni, vozovi itd. itd.) posto su najjeftiniji. Zao mi pilota sto moraju da lete na sustinski, prastaroj tehnici, ali sta je tu je, izgleda da se ne bude dovoljno. Morace malo cesce u strajkove

iv

Razmisljam nekako unazad i cinimi se da sam relativno cesto citao da je letelica pala za vreme probnog leta posle remonta. Da li je tu problem u kvalitetu radova ili se prilikom testiranja vise forsira? No, treba sacekat izvestaj komisije pa cemo biti pametniji.

Odgovori
Vu

Mi ipak ipak imamo puno bolje vazdusne snage od bugara koji su u natou.
Rip

Odgovori
RK

Tako je! Nema letenja – nema problema!

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Sunny Boy na: Nastavak razgovora Francuske i Srbije o realizaciji ugovora nabavke Rafala u Beogradu

Naravno da nema ko da upravlja tim letelicama iz dva glavna razloga - Ako nemas avione i helikoptere, ne mozes ni da vezbas letenje. - Bilo koji novi model aviona ili helikoptera da dodje, i postojeci piloti moraju da predju obuku. Analiza kupovine je radjena preko deset godina, tako da se ne moze reci da…

19. Dec 2024.Pogledaj

Nenad N. na: Nastavak razgovora Francuske i Srbije o realizaciji ugovora nabavke Rafala u Beogradu

Ne vidim vezu sa tekstom, ali zar su te pravne zavrzlame ikada sprecavale Vucica da nesto organizuje i na tome i ucestvuje? Bas i ne. Da li ima vecinu ili ne, videce se na prvim izborima na kojima on nece biti taj sto broji glasove (parafraziram druga Dzugasvilija ovde). Dobro je da se pregovori oko…

19. Dec 2024.Pogledaj

Mita na: Nastavak razgovora Francuske i Srbije o realizaciji ugovora nabavke Rafala u Beogradu

ima pola od 50% izašlih na izbore. ali mnogi su ucenjeni kao što svi dobro znamo. Uglavnom u najboljem slučaju 25% birača. 1/4. Nikako ogromna većina druže.

19. Dec 2024.Pogledaj

Pere na: Nastavak razgovora Francuske i Srbije o realizaciji ugovora nabavke Rafala u Beogradu

kupovina ishitrena i bez dublje analize...najveći problem kao i kod pitanja helikoptera je da li ima ko da upravlja tim mašinama....za sada skroz tanka svirka...

19. Dec 2024.Pogledaj

Miroslav na: Nastavak razgovora Francuske i Srbije o realizaciji ugovora nabavke Rafala u Beogradu

pa i francuzi tu istu tehniku tek uvode u svoju vojsku,tako da ne pricaj gluposti.

19. Dec 2024.Pogledaj