BEG airport status
Srušio se bugarski vojni helikopter Mi-17, piloti poginuli Helikopter sa evidencijskim brojem 417 bio je poslednji bugarski vojni operativni Mi-17 / Foto: Igor Božinovski

Srušio se bugarski vojni helikopter Mi-17, piloti poginuli

Kako su sinoć preneli bugarski mediji, u vazduhoplovnoj bazi Krumovo srušio se transportni helikopter Mi-17 iz sastava bugarskog Ratnog vazduhoplovstva. Nesreća se dogodila oko 20:30 časova po lokalnom vremenu a iz Ministarstva odbrane Bugarske je saopšteno da su dva pilota poginula dok je tehničar povređen.

Prema prvim informacijama do kojeg je došao vazduhoplovni portal Aeropres, prilikom lebdenja helikoptera došlo je do iznenadnog oštrog okretanja letelice i pada na zemlju sa visine od oko 50 metara. U zvaničnom saopštenju Ministartsva odbrane navedeno je da je bio u pitanju trenažni let uvežbavanja traganja i spasavanja, da je uzrok udesa za sada nepoznat i da je istraga u toku. Odmah su preduzete sve mere kako bi posada bila spasena i kako bi se sprečila moguća eksplozija letelice.

Ministar odbrane Krasimir Karakačanov je za ’’Novu televiziju’’ potvrdio da su dva člana posade poginula i nagovestio da se radi o tehničkom otkazu koji se dogodio veoma brzo dok je letelica bila vrlo blizu zemlje. U saopštenju Ministartsva odbrane koje je kasnije prosleđeno medijima potvrđeno je da su poginuli kapeta Plamen Pantaleev i kapetan Stojan Nedelčev.

Treći član posade, letač-tehničar, oficirski kandidat Aleksej Kamenov, odveden je u bolnicu u teškom stanju ali je bio svestan i van životne opasnosti. U Ministarstvu je saopšteno da je njegovo stanje stabilno i da je na lice mesta stigao i ministar Karakačanov.

U sinoćnoj nesreći je izgubljen poslednji bugarski vojni operativni Mi-17. Reč je o primerku evidencijskog broja 417 (fabrički broj 103M14) koji se nalazi u upotrebi od oktobra 1989. godine. Početkom prošle godine prošao je kroz generalni remont u zavodu TEREM ’’Letec’’ iz Sofije i to je bio drugi takav remont ovog helikoptera. Pre toga imao je nalet nešto manji od 2500 sati.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Co
Т

Србиjа се као и Бугарска налази у вакууму источне и западне технике, зато не треба куповати срцем него главом или се све скупо наплати

Odgovori
С

И западна техника пада, јуче је пао ф15..

la

@Т5 Šta to treba da znači? Pa i zapadna tehnika isto tako pada kao i istočna…

AL

Nema potrebe za filozofiranjem, novcanikom se kupuju, zato je i vecina tehnike iz proslog veka. Ocekujem da ce u skorije vreme biti sve vise nabavki tehnike iz Kine(kamioni, vozovi itd. itd.) posto su najjeftiniji. Zao mi pilota sto moraju da lete na sustinski, prastaroj tehnici, ali sta je tu je, izgleda da se ne bude dovoljno. Morace malo cesce u strajkove

iv

Razmisljam nekako unazad i cinimi se da sam relativno cesto citao da je letelica pala za vreme probnog leta posle remonta. Da li je tu problem u kvalitetu radova ili se prilikom testiranja vise forsira? No, treba sacekat izvestaj komisije pa cemo biti pametniji.

Odgovori
Vu

Mi ipak ipak imamo puno bolje vazdusne snage od bugara koji su u natou.
Rip

Odgovori
RK

Tako je! Nema letenja – nema problema!

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Yoda na: Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

SU-30 je pravljen po zahtevima i specifikacijama nekadašnje Crvene Armije SSSR-a, a Indija se nije uključila ili učestvovala u njegovom razvoju, nego je prosto naručila nekoliko puta veću količinu od same Rusije, pa je za obe strane bilo najisplativije da se veliki deo njih proizvodi u Indiji - u saradnji sa Francuskom i Izraelom. SU-30…

02. May 2025.Pogledaj

Mislav na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

Nenad, Na osnovu čega ste izveli zaključak da je glava (organizator) koja odlučuje o posjetama inertna kad imate na ovom portalu reportažu sa prošlogodišnjeg događaja gdje je tangosix bio prisutan. Zašto optuživati bez ikakvog osnova samo da bi se istakle nekakve tenzije kojih od strane "glave koja odlučuje o posjetama" bar prema tangosix očito nema.

02. May 2025.Pogledaj

KK na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

@entuzijasta Tesko ce to proci, nazalost i 2025 godine. Jer treba napetost za unutarnjepoliticke i iluzionisticke svrke. Dokle god drze narod u predratnom stanju dotle sve drugo prolazi bez problema.

02. May 2025.Pogledaj

KK na: Albanija dodelila posao kompaniji „Elbit Systems“ za osnivanje nove Vazduhoplovne akademije i obuku vojnih i civilnih pilota

Zanimljiv mi je koncept u kojem se pojavljuju neke drzave koje snabdevaju i levo i desno. Npr Izrael prodaje PULS Srbiji, ko zna sta Albaniji, Francuzi Rafale i SRB i RH, potencijalno i SAMP/T, radari itd. Nema vise crvene i plave tehnologije i jasnih razgranicenja gde sta pocinje i zavrsava, sve postaje siva zona.

01. May 2025.Pogledaj