BEG airport status
Vojsci Crne Gore isporučeni helikopteri Bell 412EPI Sva tri helikoptera Bell 412 Vazduhoplovstva Vojske Crne Gore juče na aerodromu Golubovci / Foto: Ministarstvo odbrane Crne Gore

Vojsci Crne Gore isporučeni helikopteri Bell 412EPI

Na aerodrom Golubovci kod Podgorice juče su sletela dva helikoptera Bell 412EPI koji su namenjeni Vazduhoplovstvu Vojske Crne Gore. Obe letelice preletele su iz glavnog grada Češke, Praga gde su prethodno sklopljene u Belovom centru za Evropu pošto su iz SAD stigle u delovima. Posade su činili pripadnici Vojske Crne Gore i to između ostalih komandant vazduhoplovstva pukovnik Nenad Pavlović i major Darko Pavlović.

Dolaskom preostalog para helikoptera završena je isporuka sva tri Bell 412 za čiju nabavku je 30. januara ove godine vlada Crne Gore potpisala ugovor vredan oko 30 miliona evra sa kanadskom kompanijom Canadian Commercial Corporation. I dok je prvi helikopter u varijanti Bell 412EP, koji je isporučen 13. aprila 2018., kupljen polovan, preostali par u verziji Bell 412EPI su novoproizvedeni vazduhoplovi.

Dva novopristigla primerka dočekala je posada prvog isporučenog Bell 412 / Foto: Ministarstvo odbrane Crne Gore

Dočeku novih helikoptera prisustvovali su najviši državni i vojni predstavnici Crne Gore a prisutnima se obratio i premijer Duško Marković.

–  Prilikom pristupanja NATO-u saopštili smo da ćemo u društvu najmoćnijih i najrazvijenijih – biti odgovorna članica i jačati sposobnosti naše Vojske u skladu sa potrebama kolektivne bezbednosti. Svesni smo da upravo takvim pristupom nedvosmisleno pokazujemo odgovornost prema komforu i bezbednosti naših građana, ali i investitora, turista i svih koji iz bilo kog razloga posete Crnu Goru – rekao je na svečanosti predsednik vlade Crne Gore.

Premijer je podsetio da je nabavka tri moderna helikoptera koštala oko 30 miliona evra i da će letelice biti angažovane u misijama traganja i spasavanja, kao i za razne vrste medicinskih evakuacija te da će unaprediti kapacitete za reagovanje u vanrednim situacijama, kao i nivo bezbednosti turista koji borave u Crnoj Gori.

“Novi helikopteri unaprediće mobilnost jedinica, izviđačke sposobnosti kao i ukupne transportne kapacitete Vojske Crne Gore, omogućiće dalje razvijanje sposobnosti za različite vrste evakuacije, traganja i spasavanja, i reagovanja u vanrednim sistuacijama“ / Foto: Ministarstvo odbrane Crne Gore

Načelnik Generalštaba Vojske Crne Gore brigadni general Dragutin Dakić rekao je da je realizovano najznačajnije opremanje Vojske Crne Gore od obnove nezavisnosti.

– Projekat nabavke ovih helikoptera je izuzetno značajan i uprkos našoj dugogodišnjoj viziji, tek sada su se stekli svi uslovi da se to i realizuje. Svesni potreba naše vojske i države odabrali smo tip i model helikoptera koji će na najbolji način odgovoriti bezbednosnim zahtevima na celokupnoj teritoriji države. Ovi helikopteri unaprediće mobilnost jedinica, izviđačke sposobnosti kao i ukupne transportne kapacitete Vojske Crne Gore. Pored toga omogućiće nam da dalje razvijamo sposobnosti za različite vrste evakuacije, traganja i spasavanja, te reagovanja u vanrednim sistuacijama – izjavio je general Dakić.

General je podsetio i da je prvi isporučeni helikopter već letos imao prilike da pokaže sposobnosti i mogućnosti na gašenju požara i da je njegova posada, koja je u Crnoj Gori i inostranstvu prošla svu neophodnu obuku za upravljanje letelicom, pokazala zavidan nivo osposobljenosti.

– Sve ovo ukazuje da se obuka i planiranje zadataka u Vojsci Crne Gore realizuje na visokom nivou – poručio je načelnik Generalštaba.

Video snimak dolaska helikoptera Bell 412EPI u Crnu Goru:

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ro

Čestitke susjedima Crnogorcima.

Odgovori
Mi

Oo NOVI!! super. Čestitam! Taj dizajn je klasik, pa još novi.

Odgovori
Jo

Na 2.46 odlično uhvaćen snimak. U zdravlju ih trošili i još bolje kupovali.

Odgovori
ni

mislim da je i srbija trebala takve helikoptere da kupi umesto ovih evropskih.

Odgovori
Ni

Na osnovu čega si došao do tog zaključka?

Dr

Loše misliš , Eurocopter EC 145M je mnogo bolje rešenje od ovih US letelica.
Manje troši stabilniji je u letu. I ima više mesta .
I još nešto govori u prilog EC 145M . Mi živimo na starom kontinentu i pri tome želimo se priključiti EU….. dakle po logiki stvari kupujemo Evropske letelice , veruj mi na reč da odnosi nisu ovakvi kakvi su Vojska Srbije bi letela na Eurofighter Typhoon-u a ne na polovnim pa osveženim MiG 29. Što ne treba da znači da su MiG-ovi loši baš naprotiv !

Ed

Koji je bolji za neku vojsku ovisi o potrebama i planovima. Mislim da su i Srbija i CG dobro odabrale.
@Dragan Dubonjac
H145M i 412 su djelomicno usporedivi kao utility helikopteri, s napomenom da 412 ima oko 30-50% veci kapacitet ovisno o verzijama( 9<13 putnika, 1800kg<2200kg). Vrlo cesto se 412 naziva srednjim transportnim, a H412M lakim visenamjenskim helikopterom.

ni

Niko, Ed je rekao umesto mene. zar se Bell nije dokazao kroz istoriju

М

Да из у здрављу и миру лете!
Мада ми и даље није јасна поента куповине овог типа хеликоптера оружаним снагама. Да су их купили МУП-у или Сектору за ванредне ситуације, то би било ОК.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Živojin Banković na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Jordan Нешто сте пропустили, Ласта није заменила Утву-75. А вероватно и да не може, тј да није пожељно, није то баш иста категорија авиона. Француски пилоти прво иду на SR20/22, затим на Grob 120, и на крају пре Рафала на PC-21. Модернизација Г-4 у пракси не постоји.

01. May 2025.Pogledaj

Jordan na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Dodao bih još nešto. Lasta 95 bi trebala da bude sasvim dovoljna za početni trening i ne vidim mesto za Cirrus SR20, osim ako se ne ustanovi da je potrebno nešto vrlo bazično pre toga. Grob G 120 je avion na koji bi se prelazilo posle Laste. Sa Laste bi se moglo prelaziti i direktno…

01. May 2025.Pogledaj

Nenad na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

U potpunosti se slažem! Samo što je ta vijuga (koja se tiče poseta) prilično inertna u glavama onih koji odlučuju o tome.

01. May 2025.Pogledaj

Jordan na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Postoje tri ugla iz kojih se ovo može posmatrati. Prvi je da se pogleda cela slika, kako bi trebala izgledati obuka pilota od trenutka kada prvi put sednu u avion, pa do trenutka kada postanu piloti nadzvučne avijacije. Kreće se sa Laste, završava na Rafalima, šta je potrebno između. Da li se ostaje na dva…

01. May 2025.Pogledaj