BEG airport status
Helikopterska jedinica MUP-a i nepažnja x2

Helikopterska jedinica MUP-a i nepažnja x2

Nedavni incident u Jagodini prilikom kojeg je letelica Helikopterske jedinice MUP-a nepažnjom izazvala lakše povrede dece koja su se nalazila u publici podigao je prašinu u političkoj sferi dok stručna javnost nije bila pozvana da incident komentariše u tradicionalnim medijima. Direktorat Civilnog Vazduhoplovstva takođe nije reagovao, bar u vidu umirujućeg PR saopštenja. Tu vrstu proaktivne kreativnosti zarad čuvanja imidža domaće avijacije u šizofrenoj i nedovoljno edukovanoj javnosti u pogledu iste teme ni ne oćekujem, ali da je bila idealna prilika ovaj put, jeste.

Imao sam zadovoljstvo da nekoliko puta posetim bazu jedinice na Surčinu, pričam sa pilotima i svojevremno sam uz njihovu pomoć organizovao jednu prilično obimnu promociju u trajanju od nekoliko meseci koja je prošla bez ikakvih problema. Profesionalizam i opremljenost tih ljudi uvek su bili na mnogo ozbiljnijem i organizovanijem nivou od prosečne GA operacije u Srbiji.

Međutim, događaj u Jagodini podsetio me je na sličan incident prilikom završetka Aeromitinga Batajnica 2009. Nakon završetka letačkog programa i odlaska posetilaca prema kapijama, MUP-ov Bell poleteo je na prilično nestandardan način uzimajući u obzir blizinu ljudi na zemlji. Umesto pomeranja helikoptera na drugu lokaciju i bezbednijeg poletanja pričalo se i o prevrnutim kolicima za bebu.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Ac

Prva obaveza policije je da stiti gradjane – oni niti su ih stitili pre, niti su ih stitili nakon incidenta, vec su bezobrazno i bezobzirno nastavili sa svojom vezbom dok su deca lezala tesko povredjena ispod onih reklama. I nisu lakse povrede nego teze, jedno dete je imalo slomljenu kljucnu kost, sto se vodi kao teska povreda. Sreca pa nije bio veci masakr. Naravno, niko nije odgovarao za to, sto je u ovoj "zemlji" standardno.

Odgovori
St

Direktorat nije nadležan za državne vazduhoplove, u koje spadaju vazduhoplovi vojske, policije i carine.

Kada bi poljoprivredni avion prilikom sletanja na njivu ubio kravu i oštetio avion, bio bi pilot kriv. Ne bi bio kriv pastir ni vlasnik aerodroma.

Kada bi vazduhoplov sletao na površinu gde postoji kontrolor letenja ili rukovodilac letenja, oni bi bili krivi jer imaju uvid u stanje površine na koju se sleće.

Ovde je jasno da je pilot kriv jer je izvršio manevar kojim je ugrozio druga lica (kao da je sleteo i ubio kravu). Pilot je mogao da traži od organizatora da postavi rukovodioca letenja da bi čitava manifestacija bila bezbedna. U krajnjoj instanci, pilot je pristao na takav let (popunio plan leta) iako je znao da na mestu odredišta ne postoji rukovodilac letenja i da je sam odgovoran za bezbednost. Ovde ima samo moralne odgovornosti organizatora i krivične odgovornosti pilota.

Odgovori
he

Netačni navodi "Stručno lice", Direktorat JESTE nadležan za vazduhoplove i letačko osoblje MUP-a. To što se isti oglasio nenadležnim, u ovom nesretnom slučaju, je posledica "ne talasaj" politike rada direktorata i njihovog upravnog odbora na čijem je čelu Ivica Dačić.
Naravno da je postojao rukovodilac letenja koji je ujedno i šef pilota Helikopterske jedinice MUP-a Srbije g-din Trninić Nenad. Isti je i davao izjave novinarki lista Blic u vezi pomenutog incidenta.
Piloti su izvodili uobičajeni manevar desantiranja tzv. fast drop, poštujući proceduru i imali su odobrenje RL-a, što u potpunosti iskčjučuje njihovu odgovornost u incidentu.
RL (rukovodilac letenja) ni jednog trenutka nije obavestio pilote o stanju prepreka na zemlji pa čak nije ni prekinuo izvodjenje vežbe, kada su panoi poleteli na sirote mališane, već je insistirao da se nastavi vežba, mada je imao neposredan uvid u posledice.
Naj žalosnije od svega je pranje ruku od odgovornosti i zabrana pilotima da upute javno izvinjenje roditeljima povredjene dece. Ali šta da se radi, politika je plata a naredjenje je naredjenje pa hoćeš ili nećeš.
Osta je nam samo da se nadamo da nas politika neće više terati da izvodimo ovakve i slične CIRKUSKE vežbe za decu i omladinu.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj

Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Petrovic Dusan i Max U tome i jeste problem, sto poredite ICBM i druge rakete koje lete brzinom od M5 i brze sa novim hipersonicnim oruzjem. Razlika je u tome sto novo hipersonicno oruzje koristi aerodinamicna svojstva sto raketama prilikom povrarka atmosferu omogucava vodjeno manevrisanje. A ICBM i druge balisticke rakete imaju balisticku putanju kosog…

27. Nov 2024.Pogledaj

radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

27. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Hipersonicna moderna raketa ne mora da bude stealth air breathing raketa koja manevrise. nema nikakve veze koju vrstu motora ima. Vazna je brzina i da ne leti iskljucivo predvidivom balistickom putanjom. Kižal svakako spada u tu klasu jer leti dosta iznad Mah 5 (mada ne uvek) i moze da leti horizontalno i skrece levo desno…

27. Nov 2024.Pogledaj