BEG airport status
[FOTO] EgyptAir posle sletanja oštetio gume na glavnom stajnom trapu, avion ostao na sred piste Nikole Tesle EgyptAir nije prevozio putnike na ovom letu / Foto: Tango Six

[FOTO] EgyptAir posle sletanja oštetio gume na glavnom stajnom trapu, avion ostao na sred piste Nikole Tesle

Avion avio-kompanije EgyptAir 737-866 (SU-GCO) sleteo je jutros u 04:11 na letu pozicioniranja radi izvođenja čarter leta iz Kaira za Beograd (CAI-BEG) na Aerodrom Nikola Tesla i tom prilikom oštetio sve gume na točkovima glavnog stajnog trapa. Gume na nosnoj nozi nisu oštećene.

Na prvim fotografijama koje je objavio Blic vide se teža oštećenja guma.

Aerodrom će prema zvaničnom saopštenju operatera biti zatvoren dok se avion ne ukloni sa piste što se neće desiti, kako Tango Six saznaje, pre 11 časova.

Avion na poletno-sletnoj stazi Aerodroma Nikola Tesla / Foto: Tango Six

Fotografije su vlasništvo portala Tango Six, zabranjeno je svako preuzimanje bez dozvole.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Sr

Znam da se svaka guma može probušiti. Ali nije mi jasno kako se sve gume odjednom probuše. Prazan avion. Lagan. Nadam se da ima netko tko mi to može objasniti.

Odgovori
Ba

Fenomenalna tehnika pilotiranja.

BB

Zaboravio ručnu…

De

Upotrebom emergancy kocnice ili naglim blokiranjem kocnice od strane pilota plus brzina aviona gotovo uvijek dovode do pucanja guma na stajnom trapu. Ovdje je ocigledno kombinacija naglog kocenja i loseg sletanja/ dodira piste od strane posade.

Al

Mate vulkanizer posijao čavle po pisti da može naplatit krpanje guma :-)

Du

Avion je ponekad znatno teze upravljati cak i ako je on prazan.Kontrole postaju osetljivije i postoji milion scenarija sta se tu moglo dogoditi

Je

Postoji velika verovatnoća da je sistem protiv proklizavanja i blokade točkova tzv. Anti—skid, bio neispravan. Avion sa ovim neispravnim sistemom kao i mnogim drugim neispravnim sistemima može da leti bezbedno, ukoliko se ispune određeni zahtevi i procedure koje je definisao proizvođač. To se zove MEL (Minimum Equipment List). Moguće je da je ovaj avion „leteo pod MEL—om za Anti—skid sistem“, ali i da je pilot pogrešio!
Obzirom na moguće katastrofalne posledice koje su se dešavale ranijih godina u svetu zbog ovakvih situacija, ova se završila dobro, hvala Bogu!

Be

Mozda ANTu ipak treba 2. staza za poletanje i sletanje!? ;-)

Odgovori
AL

Da bi aerodrom imao dve paralelne piste, razmak izmedju njih mora po standardima biti jako veliki, recimo minimalno 1.6km(nemoj me drzati za rec, iz glave sam izvukao gotovo nasumicno broj). Pitanje je da li uopste postoji toliko prostora oko ANT, koliko bi takva investicija kostala u smislu kupovine zemljista, izgradnje itd. i da li uopste predvidjanja porasta prometa, ako se i dese, mogu to da pokriju…verovatno ne hocu reci ni blizu da bi pokrlia. Da idealno bi bilo da ima dve piste, ali sta je tu je. Mislim da je pametnija investicija neki mehanizam(mislim na ekipu, novu tehniku, trening, sve komplet) da se ovakvi zastoji mnogo brze otklone jer sigurno da mogu, ne kritikujem ljudstvo na ANT, oni sigurno rade vrhunski svoj posao, da me ne razumete pgoresno, samo sigurno da se nekim inovativnim resenjima uz dosta novca moze to podici na neki novi nivo(kao i sve uostalom).

Nije istina za toliku udaljenost pista. Vecina ima udaljenost pista izmedju 200m (LAX) i 400 metara (FRA).

54

https://www.exyuaviation.com/2015/03/belgrade-likely-to-expand-without.html

Potraži na ovom linku uvećanu sliku Masterplana do 2025.

De

@AL-41F1
Based on ICAO doc9157 Aerodrome Design Manuel Part1 Runway, the minimum distance between centre lines of 2 parallel( or near-parallel ) runways is
For Visual Meteorological Conditions (VMC) operation:

210m for category 3( runway length=1200m-1800m ) and category 4( runway length>1800m )
150m for category 2( runway length=800m-1200m )
120m for category 1( runway length<800m )

And for Instrument flight Condition (IMC) operation:

1035m for independent parallel approaches ( radar separation minima between aircraft and adjacent centre line is not prescribed)
915m for independent parallel approaches ( radar separation minima between aircraft and adjacent centre line is prescribed)
760m for independent parallel departures or Segregated parallel operations (one exclusive for departure and another for landing)

PS: It can be reduced by 30m for each 150m arrival runways is staggered toward arrival aircraft down to 300m between centre line of two runways; and vice versa (but no maximum)

When two runways are closer than the regulations above, only one can be "operated" at the same time (eg: LGW). Even though only one of the parallel runway would be operated at the same time, the separation of the runway have to follow the "Runway strip rule", which is

75m each side from the centre lines for category 3/4
40m each side for category 2
30m each side for category 1

Therefore minimum distance of two parallel runways is the sum of the strips,ie: minimum distance of two parallel 4E/F runways is 75+75=150m from their centre lines.

The above is global standard which represents the minimum requirement of runway , other aviation authorities such as FAA in US may have stricter standard.

For simultaneous landings and takeoffs using VFR, the minimum separation between centerlines of parallel runways is 700 feet (213 m)."
For simultaneous IFR operations, "Dual simultaneous precision instrument approaches are normally approved on parallel runway centerline separation of 4,300 feet (1311 m). On a case-by-case basis, the FAA will consider proposals utilizing separations down to a minimum of 3,000 feet (914 m) where a 4,300 foot (1311 m) separation is impractical. This reduction of separation requires special high update radar, monitoring equipment, etc." Note: Simultaneous Offset Instrument Approaches allow as little as 750 ft between runway centerlines.

ZZ

Za saobracaj koji ANT obavlja to bi bilo bacanje novaca. Beton je tu najjeftiniji faktor, rasveta, ILS, kalibraza odrzavanje….
LHR je i dalje na dve piste
Sto se tice blizine, imate posebne procedure za sletanje kada su piste u odredjenim razmacima.
SEA (Seattle Tacoma) ima tri paralelne piste na jako malom razmaku (pogledajte saletlitski snimak)
Paralelne piste na SFO imaju i jako tezak prilazak zbog blizine. Kada je nedavno jedna od njih bila INOP, AC let je krenuo da slece na taxiway (potrazite izvestaj)

De

@ZZ
Naročito se „oduševim“ na LHR pred poletanje kada pilot objavi da smo 20 na redu za poletanje te da ćemo poleteti za nekih 40tak minuta. Usvojen je plan za 3 pistu na LHR kao i novi terminal, određen budžet i počeo otkup zemljišta i kuća.

BB

Baš se mislim da li će ovo biti povod da se pravi druga pista ili da se imenuje rezervni aerodrom (u sklopu obećavanja oko Niša).

Odgovori
De

Još jedna poletno sletna staza i svima dobro! Jeste preskupo, ali kad je avio saobraćaj bio jeftin?

Odgovori
Na

Stručnjaci, ajmo sada svi u glas „treba druga pista, treba druga pista“…

Odgovori
Be

@Nasbu

Mozda Vinci se odluci da je napravi. Planirana investiciona suma je dovoljno velika.

Ma

Da li i kako je moguće saznati gde su preusmereni avioni sa BG aerodroma? Konkretno, zanima me da li je bilo koji preusmeren u Niš. Iz Niša sam i živim blizu aerodroma ali nešto nisam primetio da sam čuo veći broj sletanja danas.

Odgovori
Re

Otvoris sajt aerodroma Nis, pa u dolasci pogledas koji su avioni sleteli. Jednostavno. Sletelo je pet sest aviona koliko Nis moze da primi.

Pe

Da, 5 njih su sleteli u Nis.
Larnaka, Skoplje, Solun, Bukurest i Karpathos

Al

Jutros je 5 aviona sletelo u Niš.
3 Atr-a, Boing i Erbas

Ni

Avioni idu na svoj alternativni aerodrom koji su uneli u plan leta. Niko ih ne preusmerava po komandi

IT

Zasto ni jedan nije sleteo na Batajnicu? I onako taj aerodrom zvrji prazan!

Al

JU501 iz New Yorka je sletio u Zagreb. Sa 10:15 sati zakašnjenja stigao u BEG u 15:45

Ne znam jel još neki rerutiran na ZAG.

i

ITS
Pa bi zavrsio isto kao vojni helikopter na NT? Ko ce da obavi carinsko pasosku kontrolu, ko ce da istovari kofere, oni piloti koju cekaju na MiG -29-ke? Ovo su samo one logicne stvari I verovatno jos gomila razloga koje ce ti tu napisati ljudi koji se vise razumeju u avijaciju od mene. Sve je ovo ok, Nis je primio koliko je mogao, ostali su otisli na planirane rezervne aerodrome. Putnici nisu imali srece produzilo im se putovanje ali to se vec desava. Jbt danas svi ko na ivizi nervnog sloma.

IT

Nisam ni mislio da putnici napuste avion, vec da sacekaju da se pista na Surcinu osposobi i onda samo „preskoce“ autoput i slete na NT.

de

Problem svih aerodroma sa jednom pistom.

Odgovori
Lu

Anti—skid inop!

Odgovori
Ja

A što je to „let pozicioniranja“?

Odgovori
Dr

Hteli da se potpišu. Pod ručnom.

Odgovori
Le

Ne treba druga PSS dok se ne premaši bar 15m putnika… Treba bar dva alternativa aerodroma u Srbiji a ne da idu avioni sa ljudima u Budimpeštu, Temisvar, Sofiju I Zagreb… Sreća još nisu uništili Niš pa je sletelo 5 aviona

Odgovori
Mi

Sunasce mu arapsko, opet ima impregnirane gume

Odgovori
pa

Sletalo se na bataju nekad,,,,

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

B na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

Samo budala će prodaje sve više i više Nore pa i bilo šta drugo u datim okolnostima pri tome mislim i na municiju a da nije sebe snabdeo i to ne mislim par komada ovog par komada ovog a tamo se izvoze divizije...EU i ko zna ko drugi priča o nekih 800-900 milijardi, samo pitam…

13. Mar 2025.Pogledaj

Deki na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

Britanci su placali A400 188 miliona $ po avionu. Puno previse za Srbiju za nesto sto ni izbliza nece koristiti. Manite me samo bajki o iznajmljivanju..

13. Mar 2025.Pogledaj

Dusan Jevtic na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

U slučaju elektro magnetnog pulsa ti stari analogni avioni lete idalje. A ovi novi compjuteri sa krilima se pretvaraju u cigle ili najboljem slučaju jedrilica.

13. Mar 2025.Pogledaj

Micko na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

Bre koliko pametnjakovica....lKontekst nabavke A 4000 i doouna su varijanta prikljucenja evrooskim snagama.NATO je ćao.....

13. Mar 2025.Pogledaj

Perko na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

Pa većina njih fabrički dolazi sa tim cevima. Uključujući i Rafale. Nisu opcija, opcija je da se skinu. Što ironičćno diže cenu jer je u pitanju prepravka.

13. Mar 2025.Pogledaj