BEG airport status
Viz er ukida liniju Niš-Malme: Ostaju li lou kost kompanije na „Konstantinu Velikom“? Sa aerodroma kažu da nemaju najavu ukidanja bilo kog leta i da lou kost kompanije, prema saznanjima koja oni imaju, ostaju u Nišu / Foto: Wizz Air

Viz er ukida liniju Niš-Malme: Ostaju li lou kost kompanije na „Konstantinu Velikom“?

Povodom ukidanja avio-linije Niš-Malme na kojoj saobraća kompanija Viz er, Inicijativa „Ne damo niški aerodom“ je od „Konstantina Velikog“ zatražila da obavesti javnost o uzrocima gašenja te rute koja, kako ističu, ima najveći broj putnika.

Kako navode na svojoj zvaničnoj fejsbuk stranici, Inicijativa od niškog aerodroma zahteva da obavesti javnost o uzrocima gašenja navedenog leta, kao i o celokupnoj komunikaciji između republičke Vlade i „Konstantina Velikog“ u vezi sa tim poslom.

– Od Vlade Republike Srbije i Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture zahtevamo da pod hitno prekine sve negativne radnje u odnosu na niški aerodrom, kao i da javnosti predstavi „planove razvoja aerodroma u Nišu“ i iznos sredstava koji je predviđen u budžetu Srbije za ovu i narednu godinu, a koji je obećan prilikom otimanja aerodroma od lokalne samouprave u Nišu. – kažu iz Inicijative.

 
Kako prenosi N1, kompanija Viz er prestala je sa prodajom karata za januarski let za Malme sa niškog aerodroma, čime obustavlja sve planirane letove na toj liniji počev od 7. januara 2019. godine.

Tim povodom, za N1 govorio je i direktor Regionalne razvojne agencije iz Niša Bojan Avramović koji kaže da „to znači da se linija gasi i da je to jedna od loših vesti nakon što je upravljanje niškim aerodromom preuzela država“.

On je, takođe, u razgovoru za jučerašnji „Danas“ objasnio da će jedna od posledica preuzimanja verovatno biti povećanje aerodromskih taksi, što će ne samo dovesti u pitanje ostanak postojećih avio-kompanija na niškom aerodromu, već će biti i pogubno po nacionalnu avio-kompaniju:

– Povećanje taksi nije pretpostavljeno, već je jasno preporučeno još početkom 2017. u mišljenju o studiji RRA Jug o proširenju kapaciteta niškog aerodroma do 2022, koje je potpisala ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović. U tom dokumentu je ocenjeno da poslovanje niškog aerodroma sa „ekstremno niskim cenama usluga“ predstavlja „nelojalnu konkurenciju Er Srbiji na linijama na kojima je stabilizovala rad“ i da doprinosi „urušavanju sistema vazdušnog saobraćaja Srbije“. –

Samo prva linija u nizu? / Foto: Dragan Trifunović

Iako je tom prilikom pretpostavio da povećanje taksi neće uticati na odluku Viz era da nastavi letove iz Niša, što je ta kompanija otkazivanjem jedne linije počela da dovodi u pitanje, Avramović je drugačijeg stava kada je reč o Rajaneru:

– Rajaner će verovatno otići sa niškog na beogradski aerodrom, jer je kontramera koju ta kompanija u praksi primenjuje u slučaju pogoršanja ugovorenih uslova poslovanja na bilo kom aerodromu – obustava saobraćaja. Ukoliko Rajaner bude došao u Beograd, uradiće ono što je već uradio, recimo, u Sofiji ili Frankfurtu – baziraće tri do pet aviona na aerodromu, otvoriće odjednom 20 do 30 linija i u trenutku će imati kapacitet od 1,5 do dva miliona sedišta.

Na taj način će konkurisati najisplativijim linijama Er Srbije – za Cirih, Beč, London, Minhen, Frankfurt…, i štetiti poslovanju te kompanije. Dakle, ovo što je država uradila je dovođenje mečke – koja je bila u Nišu, 250 kilometara daleko od kuće, na sam kućni prag. Kao da neko namerno, kroz dovođenje najveće konkurencije, hoće da ugrozi Er Srbiju.

Pritom, Rajaner i Izi džet su najveći operateri na evropskim aerodromima kojima upravlja Vansi erport, koji je marta ove godine postao koncesionar beogradskog aerodroma, i oni imaju fantastične poslovne odnose. Sigurno je da Vansi, koji upravlja aerodromima u Beogradu Prištini, nema nameru da doprinese opstanku niškog aerodroma, a ni Er Srbije. Naprotiv, Vansiju je u interesu da ima i Rajaner u Beogradu i monopol u Srbiji, a sve to nije moglo da se desi dok god smo mi u Nišu vodili drugačiju poslovnu politiku. –

Kako ističu sa N1, ukidanje ove linije znači 32.000 putnika manje, dok na samom aerodromu kažu da nemaju najavu ukidanja bilo kog leta i da lou kost kompanije, prema saznanjima koja oni imaju, ostaju u Nišu.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

TR

Ako „na samom aerodromu kažu da nemaju najavu ukidanja bilo kog leta“, zašto se onda diže panika?!

Odgovori
Pr

LF na liniji INI MMX posle tri godine im je bio ispod 90%. Za LCC se zna manje više koliki treba biti LF da zadrze liniju tj. da na njoj zaradjuju. Ne znam šta se baronišu sa aerodroma kad na sajtu Wizz-a nakon 7.1.2019. se letovi za MMX ne mogu kupiti. Ryan za sada neće otići u BG preskup je aerodrom, kada preuzme VINCI ako smanje cene to ce biti moguće ali o tom po tom tj. nakon Nove godine.

Odgovori
Dj

Wizz ukida i liniju Poznan (POZ) – Malmo (MMX) sa kojima je Niš delio isti avion istim danima, toliko o “visokoj politici” u ovom slučaju. Dakle, angazovaće avion tamo gde im donosi više novca.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor